PostNL « Terug naar discussie overzicht

Postnl- december 2020

4.922 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 ... 243 244 245 246 247 » | Laatste
MV Agusta, varadero
0
Prijzen verhogen en ervoor zorgen dat je de extra kost + de bruto marge van het bedrijf er netjes hebt mee afgedekt.
Rekent het door met een Coronatoeslag, want dat is het toch door de drukte. Nadien als je al het extra personeel en onderaannemers niet meer nodig hebt ( om de service te behouden ) schaf de toeslag af.

Transportbedrijven doen hetzelfde bij plotselinge verhoogde brandstofprijzen. Brandstoftoeslag noemt dat.
Verkoopt goed, want het geeft transparantie aan waarom je de prijs verhoogt.
pielsje
0
quote:

MV Agusta schreef op 19 december 2020 11:42:

Prijzen verhogen en ervoor zorgen dat je de extra kost + de bruto marge van het bedrijf er netjes hebt mee afgedekt.
Rekent het door met een Coronatoeslag, want dat is het toch door de drukte. Nadien als je al het extra personeel en onderaannemers niet meer nodig hebt ( om de service te behouden ) schaf de toeslag af.

Transportbedrijven doen hetzelfde bij plotselinge verhoogde brandstofprijzen. Brandstoftoeslag noemt dat.
Verkoopt goed, want het geeft transparantie aan waarom je de prijs verhoogt.
Ik denk eerder dat de prijs naar beneden moet bij Post voor de geleverde service dan omhoog beste Agusta
MV Agusta, varadero
1
quote:

pielsje schreef op 19 december 2020 11:45:

[...]

Ik denk eerder dat de prijs naar beneden moet bij Post voor de geleverde service dan omhoog beste Agusta

Ok dan maar samen met het aandeel
pielsje
0
Mijn mening: voor het einde van volgend jaar is er een instantie opgestaan (wakker geworden) die Postnl aan de tand gaat voelen hier over..
junior192
0
quote:

pielsje schreef op 19 december 2020 11:48:

Mijn mening: voor het einde van volgend jaar is er een instantie opgestaan (wakker geworden) die Postnl aan de tand gaat voelen hier over..
Laat mij raden, de ACM
win some...
2
Voor wat betreft de marge op pakketten:

Periode Omzet Ebit Marge
2019----1672--120---7,2%
2020-Q1--414---26---6,3%
2020-Q2--516---60--11,6%
2020-Q3--490---49--10,0%

In Q2 is de capaciteit met 40% uitgebreid. Dit heeft, zoals in de cijfers is te zien, een positief effect op de marge gehad. De extra opbrengsten overstegen dus de extra kosten.

Voor Q4 is nog in een extra capaciteitsuitbreiding van 20-30% voorzien. Gecombineerd met de piektoeslag van 0,25 euro lijkt het me zeer waarschijnlijk dat ook hier de extra opbrengsten de extra kosten zullen overstijgen. En dat dus de marge bij pakketten ook in Q4 een stuk beter gaat worden dan vorig jaar.
MV Agusta, varadero
0
Tja bij B-post of de Lijn of NMBS of Proximus moeten de CEO’s zich ook af en toe rechtvaardigen voor het parlement in België. Maar het gaat nooit over business. Altijd over ethiek, politiek of vakbondsdruk. Vermits politiekers zelf niets snappen van business stellen ze er geen vragen over.
Ik weet niet hoe het in Nederland gaat ?
MV Agusta, varadero
0
quote:

win some... schreef op 19 december 2020 11:53:

Voor wat betreft de marge op pakketten:

Periode Omzet Ebit Marge
2019----1672--120---7,2%
2020-Q1--414---26---6,3%
2020-Q2--516---60--11,6%
2020-Q3--490---49--10,0%

In Q2 is de capaciteit met 40% uitgebreid. Dit heeft, zoals in de cijfers is te zien, een positief effect op de marge gehad. De extra opbrengsten overstegen dus de extra kosten.

Voor Q4 is nog in een extra capaciteitsuitbreiding van 20-30% voorzien. Gecombineerd met de piektoeslag van 0,25 euro lijkt het me zeer waarschijnlijk dat ook hier de extra opbrengsten de extra kosten zullen overstijgen. En dat dus de marge bij pakketten ook in Q4 een stuk beter gaat worden dan vorig jaar.
Dank je, stelt al heel wat geruster.
MV Agusta, varadero
0
quote:

win some... schreef op 19 december 2020 11:53:

Voor wat betreft de marge op pakketten:

Periode Omzet Ebit Marge
2019----1672--120---7,2%
2020-Q1--414---26---6,3%
2020-Q2--516---60--11,6%
2020-Q3--490---49--10,0%

In Q2 is de capaciteit met 40% uitgebreid. Dit heeft, zoals in de cijfers is te zien, een positief effect op de marge gehad. De extra opbrengsten overstegen dus de extra kosten.

Voor Q4 is nog in een extra capaciteitsuitbreiding van 20-30% voorzien. Gecombineerd met de piektoeslag van 0,25 euro lijkt het me zeer waarschijnlijk dat ook hier de extra opbrengsten de extra kosten zullen overstijgen. En dat dus de marge bij pakketten ook in Q4 een stuk beter gaat worden dan vorig jaar.
Toch nog 1 bemerking : de marge % is afgekalfd met 1,6 % in Q3. Hoop dat dit geen voorbode is voor een dalende trend in Q4. Want daar zal de markt slecht op reageren ook al is de absolute margegroei substantieel omhoog. Het geeft een beeld over ‘’The cost of doing business’’ en die stijgt !
Zo is Fedex ook beoordeeld.
beetje meer
0
Q3 bevat de zomermaanden.
Alle winkels open.
Deel van NL op vakantie.

In Q4 incidentele baat agv verkoop van een pand.

Vraag me alleen af op niet een aanzienlijk deel van de winst in een reservepotje gaat voor de aangekondigde investering in de uitbreiding van sorteercapaciteit.
MV Agusta, varadero
0
quote:

beetje meer schreef op 19 december 2020 12:04:

Q3 bevat de zomermaanden.
Alle winkels open.
Deel van NL op vakantie.
Makes sense
junior192
0
Hoorde op de radio dat corona elk jaar weer terugkomt en dus je waarschijnlijk ieder jaar een vaccinatie moet krijgen...
Toekomstbeeld
2
quote:

MV Agusta schreef op 19 december 2020 11:28:

[...]

Ze kunnen er toch nog mooi een extra 10% coronatoeslag op berekenen. Niemand zal er om balen.
Ik zit hier in Frankrijk. Ben naar de kapper geweest : 20,-€ + 5,- toeslag voor extra ontsmetting.

Zo moet je dit doen niet verhogen, extra coronatoeslag, verkoopt beter.
Hoorde dat die extra ontsmetting bij jou niets met Corona te maken had.
Toekomstbeeld
1
quote:

beetje meer schreef op 19 december 2020 12:04:

Q3 bevat de zomermaanden.
Alle winkels open.
Deel van NL op vakantie.

In Q4 incidentele baat agv verkoop van een pand.

Vraag me alleen af op niet een aanzienlijk deel van de winst in een reservepotje gaat voor de aangekondigde investering in de uitbreiding van sorteercapaciteit.
Die investeringen lopen al volop. Bouw bij alle locaties is volop gestart.
Hoop op versnelling vd oplevering.
prinszicht
0
De hoeveelheid desinformatie neemt toe met de dag. Terwijl niemand beseft dat q4 bijna voorbij is. Wat eerst een Berenberg deed, doen we nu hier zelf. Het gaat werkelijk alle kanten op. Q4 2019 was enorm slecht. Niet voor fedex, wel voor ons. Dit kunnen we niet herhalen in dit kwartaal, zo slecht. Dus het is in principe beter. Veel beter als door huidige omstandigheden er ook nog eens zoveel miljoen kerstkaarten uitgaan. Nu hebben we een goed kwartaal maar heeft het mt er ons gewoon goed onder met de dividend truc en de zwalkende koers sindsdien. We horen ook niets meer. Dat maakt de huidige koers. En die koers is goed voor de grote jongens. Zeg ing en consorten. Die blijven traden en harken. Al het gehele q4. Want zij willen optimaal profiteren in 2021. HV heeft de grote jongens nodig en niet ons. Vandaar dat zij het het kwartaal haar mond houdt. Pas in het nieuwe jaar. En niet raar kijken als we nogmaals naar de 2,65 gaan. Daarmee wordt namelijk de basis gelegd voor de winst in 2021 voor de performance op dit aandeel voor de grootbanken. Die dit jaar ook volop geprofiteerd hebben van HV. Op 2,65 doen we 30 procent op het jaar. Goed voor een bonus. En volgend jaar 50 procent. Maar het mag niet meer in dit jaar!
Toekomstbeeld
1
quote:

MV Agusta schreef op 19 december 2020 12:03:

[...]

Toch nog 1 bemerking : de marge % is afgekalfd met 1,6 % in Q3. Hoop dat dit geen voorbode is voor een dalende trend in Q4. Want daar zal de markt slecht op reageren ook al is de absolute margegroei substantieel omhoog. Het geeft een beeld over ‘’The cost of doing business’’ en die stijgt !
Zo is Fedex ook beoordeeld.
Niet helemaal juist, zat 2 mln bij Parcels in q3 welke agv was vd bonus 250 euro netto. Maar inderdaad wel nog steeds lagere marge tov q2.

Had alles te maken met online retailverkopen die in q3 lager lagen dan q2.

Drop ratio lag ook lager in q3. 1 vd meest belangrijke ratio wat betreft kosten.
Is nu weer stukken beter met boven de 95% direct afgeven.

En de andere bepalende factor is de capaciteits vulling over de 7 dagen vd week. Die was in q3 niet zo optimaal als in q2.

Lijkt me nu ook geen issue. Elk dag, 7 dagen vd week, lopen de sorteer centen op volle productie.

En nu al 5 weken achter elkaar, en nog vele weken met 100% bezetting voor de boeg.

Komt goed.

MV Agusta, varadero
0
quote:

Toekomstbeeld schreef op 19 december 2020 12:45:

[...]

Hoorde dat die extra ontsmetting bij jou niets met Corona te maken had.
Mooi zo wat een respect.
Toekomstbeeld
2
quote:

MV Agusta schreef op 19 december 2020 12:57:

[...]

Mooi zo wat een respect.
Zodra jij respect toont naar iedereen ipv herhaalde onzinnige postings/reacties te plaatsen, krijg je respect terug.

Had trouwens wel het gevoel dat je tegen een grapje zou kunnen maar blijkbaar heb ik je overschat.
Toekomstbeeld
0
Denk dat Herna (en wij) er alle belang bij heeft om niet van de daken te brullen dat de winsten door het plafond gaan.

Heel NL staat klaar om mee te vreten uit de ruif.

Overheid besluit om het land plat te leggen, maar de ondernemers mogen het onderling uitvechten.

Consumenten tonen het gebruikelijke egoïsme en denken dat pakketjes bezorgen als water uit de kraan is. Wat betreft prijs en gemak.

Transporteurs willen geen gratis diensten verlenen en waarom zouden ze ook.

Dus de medewerkers de lul.

Webshops kunnen het allemaal sturen en oplossen, zeker nu, maar zijn uit op marktaandeel.

Dus effe wettelijk 4 euro erbij op de bezorgkosten en laten landen/verdelen over alle schakels in de uitvoerende keten zijnde de medewerkers, de zelfstandigen en de ophaalpunten.

Rik R
0
quote:

Toekomstbeeld schreef op 19 december 2020 12:45:

[...]

Hoorde dat die extra ontsmetting bij jou niets met Corona te maken had.
haha.
4.922 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 ... 243 244 245 246 247 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 1,225
Verschil -0,016 (-1,29%)
Hoog 1,238
Laag 1,212
Volume 1.717.700
Volume gemiddeld 2.244.247
Volume gisteren 2.916.414

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront