TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom december 2020, kom uit de kast!

844 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 » | Laatste
Johan8
0
Ik weet ook zeker dat die 4 funds ( zie mijn
vorige bericht eerder)
tot DNB managements Assets behoren.
Heb het wel eens een maand gezien dat de
aantallen precies aansloten
[verwijderd]
0
quote:

Johan8 schreef op 24 december 2020 15:47:

Ik weet ook zeker dat die 4 funds ( zie mijn
vorige bericht eerder)
tot DNB managements Assets behoren.
Heb het wel eens een maand gezien dat de
aantallen precies aansloten
Ja dus 4 fondsen onder DNB met 9,77% belang
The wolf of Duck Street
0
Makita en Johan8 dank voor de info. Volgens mij heeft "ketchup" ook al eens gespeculeerd over een mogelijk rol van DNB.
Vive tu vida positivamente
1
Fijne kerstdagen allen!
De ervaring leert ons dat de slappe dagen tussen kerst en nieuw vaak positief door particuliere beleggers benut wordt om te kopen, dus voor einde vh jaar een mogelijke slotkoers van plus €9,00.
Volgend jaar moet het jaar van TomTom worden!
[verwijderd]
0
quote:

JIBA schreef op 24 december 2020 20:25:

Hahahaha
Sorry, dat is niet netjes met kerst.
Moneymaker, je kunt het best even in DuckDuckGo zoeken op DNB.
[verwijderd]
0
boem!
1
quote:

Johan8 schreef op 24 december 2020 15:43:

[...]

Ult okt 11.306.218 aandeeltjes
Ult nov 12.724.485 aandeeltjes

plus 1.418.267 aandelen
Echt opmerkelijk veel meer aandeeltjes
verzameld dan die maanden ervoor

Alleen in de maand maart ook zo grote
stijging

Duidelijk.

Het blijkt dus dat er in een maand tijd door17 instituten voor 2,3 mio aan aandelen is gekocht.

Dit zet het verhaal van de beperkte verhandelbaarheid van dit aandeel een beetje weg als een "broodje aap verhaal".

Ik ga er vanuit dat DNB zijn 10% belang heeft opgebouwd om daar zelf wijzer van te worden.
Dat dit instituut 10% van zijn vermogen in 1 aandeel stopt geeft aan, dat zij vertrouwen hebben in de door TT te volgen strategie.

Alle verhalen over de beperkte verhandelbaarheid van het aandeel kunnen wat mij betreft daarom nu van tafel.

Vanaf heden ga ik uit van de openbaar gemaakte en publiekelijk te toetsen aantallen.
Een door de 4 founders gecontroleerd belang van 44%.
Dat er door deze 4 founders geen materiele wijziging is doorgevoerd in dat belang gedurende het bestaan van het bedrijf.
De officiele free-float is derhalve bepaald op 56% ofwel 74 mio aandelen en onderverdeeld in :
Treasury shares 1 miljoen
bij instituten 25 mio (wo 12,5 mio bij DNB) en
48 mio aandelen in particuliere handen wo JdM en AdT.

De handel in het aandeel is te kwalificeren als "normale" handel.
Deze handel heeft een dagvolume van 500.000 aandel en stelt iedereen in staat om een belang op dan wel af te bouwen.
Dat er met het opbouwen van enig belang GEEN invloed kan worden verkregen in het gevoerde/te voeren beleid is ook duidelijk.

Wereldbelegger
0
Uitstaande aandelen 132.366.672
founders -58.505.387
anders/elders 73.861.285
tresury shares -824.674
"officiele" freefloat 73.036.611

instituten -25.000.000
John de Mol -6.739.285 (5,1% blijft aanname)
Alain De Taeye -272.000 (blijft aanname)
PietParticulier 41.025.326
"werkelijke" freefloat

Jaarcijfers 2019
corporate.tomtom.com/static-files/ae9...
pagina 111

John de Mol
www.businessinsider.nl/tomtom-sluist-...

Alain De Taeye
www.tijd.be/ondernemen/technologie/go...
Wereldbelegger
0
Zelfrijdende auto’s bezorgen voor het eerst pakketjes in Californië

Het bezorgingsbedrijf Nuro heeft als eerste bedrijf ooit een ‘inzetvergunning’ gekregen.

Het lijkt op een vergunning voor het testen van zelfrijdende voertuigen, maar met deze toestemming mogen de auto’s ook diensten aanbieden voor klanten. De klanten geven dan de auto dus een opdracht, waar ze achteraf voor betalen. Het klinkt misschien simpel, maar nog nooit eerder heeft een bedrijf deze vergunning kunnen krijgen.

bron:
www.want.nl/zelfrijdende-autos-bezorg...
tatje
0
Was even bij mijn zoon en zag toen een artikel dat wereldbelegger plaatste.

www.tijd.be/ondernemen/technologie/go...

Klein stukje voor de kerst :-)

In die evolutie zal de geconnecteerde auto centraal staan. ‘Hij moet geconnecteerd zijn om informatie te ontvangen, maar ook om info door te geven. Dat laatste is belangrijk om kaarten voortdurend te updaten. Live, en veel gedetailleerder dan vandaag. Ons grootste project werkt aan hogedefinitiekaarten die tot op 10 centimeter nauwkeurig zijn. Elke wegmarkering, elk verkeersbord, elke drempel staat erop. Die hoge resolutie is ook nodig, omdat het ook de minimumafstand is die auto’s van elkaar moeten blijven. We hebben al 500.000 kilometer in high definition in kaart, zowat alle grote wegen over heel de wereld. Vanaf nu dalen we af in de wegenhiërarchie. Acht van de tien grote autoconstructeurs zijn onze hd-kaarten aan het testen.’

- geconnecteerd is online.
- geconnecteerd om informatie te ontvangen en door te geven. Live is de toekomst.
- ik denk dat ook SD online moet. deferred long of kort is de vraag ???

Wil nog even terugkomen op Boem.

Op al die andere platformen waar TT wordt verhandeld, gaan andere koersen rond, dan op ons beursje.

Pakketten worden daar verhandeld tegen andere koersen.

boem!
0

Dat er op andere platforms ook wordt gehandeld lijkt een gegeven, dat dat zou gebeuern tegen andere prijzen is nieuw voor mij.

Mischien dat deskundigen ons hierbij kunnen helpen.

Vwb de free-float kan de verwijzing naar lijst met voting rights boven de 3% op de corporate governance pagina van TT ons verder helpen,

Wereldbelegger
0
Googel maps kent oneindig veel straten en wegen niet. Waarvan opvallend veel doodlopende straten en zogeheten woonhofjes waar de googleauto niet is in gereden.

Mensen die huizen zoeken via Funda herkennen dat ongetwijfeld.
Huis proberen te zien/lokaliseren via google maps maar het straatje is niet bezocht door de Googleauto


Wat ik me afvraag, uit pure nieuwsgierigheid dan wel onwetendheid.
Hoe lost/lossen TomTom of andere hd-kaartenbouwers dit op ten behoeve van volledig zelfrijdende auto's? Objecten en obstakels zijn dan niet omgezet in data.

Tesla gebruikt zijn verkochte auto's als data-verzamelaar als ik me niet vergis. Dat kan een oplossing zijn maar hoe betrouwbaar is en blijft dat.

quote:

tatje schreef op 25 december 2020 11:14:

Was even bij mijn zoon en zag toen een artikel dat wereldbelegger plaatste.

www.tijd.be/ondernemen/technologie/go...

Klein stukje voor de kerst :-)

In die evolutie zal de geconnecteerde auto centraal staan. ‘Hij moet geconnecteerd zijn om informatie te ontvangen, maar ook om info door te geven. Dat laatste is belangrijk om kaarten voortdurend te updaten. Live, en veel gedetailleerder dan vandaag. Ons grootste project werkt aan hogedefinitiekaarten die tot op 10 centimeter nauwkeurig zijn. Elke wegmarkering, elk verkeersbord, elke drempel staat erop. Die hoge resolutie is ook nodig, omdat het ook de minimumafstand is die auto’s van elkaar moeten blijven. We hebben al 500.000 kilometer in high definition in kaart, zowat alle grote wegen over heel de wereld. Vanaf nu dalen we af in de wegenhiërarchie. Acht van de tien grote autoconstructeurs zijn onze hd-kaarten aan het testen.’

- geconnecteerd is online.
- geconnecteerd om informatie te ontvangen en door te geven. Live is de toekomst.
- ik denk dat ook SD online moet. deferred long of kort is de vraag ???

Wil nog even terugkomen op Boem.

Op al die andere platformen waar TT wordt verhandeld, gaan andere koersen rond, dan op ons beursje.

Pakketten worden daar verhandeld tegen andere koersen.

boem!
0
quote:

Wereldbelegger schreef op 25 december 2020 15:58:

Googel maps kent oneindig veel straten en wegen niet. Waarvan opvallend veel doodlopende straten en zogeheten woonhofjes waar de googleauto niet is in gereden.

Mensen die huizen zoeken via Funda herkennen dat ongetwijfeld.
Huis proberen te zien/lokaliseren via google maps maar het straatje is niet bezocht door de Googleauto


Wat ik me afvraag, uit pure nieuwsgierigheid dan wel onwetendheid.
Hoe lost/lossen TomTom of andere hd-kaartenbouwers dit op ten behoeve van volledig zelfrijdende auto's? Objecten en obstakels zijn dan niet omgezet in data.

Tesla gebruikt zijn verkochte auto's als data-verzamelaar als ik me niet vergis. Dat kan een oplossing zijn maar hoe betrouwbaar is en blijft dat.

[...]
Hoe TT denkt daarvoor een oplossing te kunnen bieden komt het beste tot uitdrukking in het op 9 dec 2020 gepubliceerde bericht over de samenwerking met Electrobit over safe automated driving wat je kunt vinden op de TT-site.
boem!
0
Zoals ik er tegenaan kijk zijn de sensoren en camera's leidend bij iedere ADAS activiteit.

Zij zijn het nl die de real-time omstandigheden kunnen vaststellen.

De HD-maps bedrijven geven aan, dat zij als basis daarvoor de lay-out van de wegsituatie kunnen aanbieden waarna men met behulp van de info van de sensoren en camera's de auto die acties kan laten uitvoeren waardoor die auto safe door die tijdelijke omstandigheid kan worden geloodst.
Tesla heeft als tegenargument aangegevan, dat zij vwb die acties niet terug wil vallen op die data omdat die data niet altijd up to date zijn en zich daarom genoodzaakt zag om een microscan te maken van de situatie en daarnaar te handelen.
Op het moment dat de HD-maps in staat zijn dit tijdsbestek te bekorten vervalt dit argument.

Blijft over dat het voordeliger is om als basis de gegevens te gebruiken voor de normale navigatie.
Of de HD-maps in staat zijn op een gelijkwaardige manier hun info op tijd aan te passen zal cruciaal zijn voor het gebruik van adas functies.
Wereldbelegger
0
dank voor onderstaande bericht

link naar het artikel:
www.tomtom.com/blog/autonomous-drivin...

quote:

boem! schreef op 26 december 2020 03:37:

[...]

Hoe TT denkt daarvoor een oplossing te kunnen bieden komt het beste tot uitdrukking in het op 9 dec 2020 gepubliceerde bericht over de samenwerking met Electrobit over safe automated driving wat je kunt vinden op de TT-site.
844 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 5,700
Verschil -0,280 (-4,68%)
Hoog 5,925
Laag 5,700
Volume 569.243
Volume gemiddeld 307.306
Volume gisteren 668.949

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront