TomTom « Terug naar discussie overzicht

off-topic

23.298 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 ... 1161 1162 1163 1164 1165 » | Laatste
sniklaas
0
@CHL, inmiddels de positie met een fors verlies gehalveerd en neem over een aantal uur de stukken terug in HongKong.
Ik halveer daarmee mijn risico en wellicht dat ik morgen de overige stukken ook laat gaan, ben pessimistisch over een mogelijke OTC notering, als die al komt zal het van korte duur zijn gezien het ‘verbod’ voor US ingezetene om te handelen in deze bedrijven..

Ik pak nu mijn verlies en met een beetje mazzel kan ik vannacht ‘goedkoop’ aandelen terugkopen..
Saibee
0
quote:

sniklaas schreef op 4 januari 2021 22:05:

@CHL, inmiddels de positie met een fors verlies gehalveerd en neem over een aantal uur de stukken terug in HongKong.
Ik halveer daarmee mijn risico en wellicht dat ik morgen de overige stukken ook laat gaan, ben pessimistisch over een mogelijke OTC notering, als die al komt zal het van korte duur zijn gezien het ‘verbod’ voor US ingezetene om te handelen in deze bedrijven..

Ik pak nu mijn verlies en met een beetje mazzel kan ik vannacht ‘goedkoop’ aandelen terugkopen..
Het grootste deel van m'n positie in China Mobile zat al in de Hong Kong notering (HKSE) maar moet nog een blokje omzetten van NYSE naar HKSE bij een broker waar dat niet met een conversie kan.

Dat wordt dus verkopen in New York en kopen in Hong Kong; ik ga niet wachten op een OTC notering die er misschien niet komt.
ketchup
0
quote:

ketchup schreef op 4 januari 2021 08:57:

toch maar wat extra China Mobile gekocht in HK , gingen vandaag naar new low for the move @ 42.50 HK$
mazzel, vandaag plus 7% in Hong Kong
kijken of deze nu eindelijk gaat bodemen, indien zo dan kan dit aandeel tot 60 HK$ herstellen van de low van 42.50 HK$, thans @ 46.50 HK$
ketchup
0
@ Moedig voorwaarts

bedankt, voor het plaatsen - bizar
wachtende op meer info, voor nu goed in de plus , houden zo !
sniklaas
0
quote:

sniklaas schreef op 4 januari 2021 22:05:

@CHL, inmiddels de positie met een fors verlies gehalveerd en neem over een aantal uur de stukken terug in HongKong.
Ik halveer daarmee mijn risico en wellicht dat ik morgen de overige stukken ook laat gaan, ben pessimistisch over een mogelijke OTC notering, als die al komt zal het van korte duur zijn gezien het ‘verbod’ voor US ingezetene om te handelen in deze bedrijven..

Ik pak nu mijn verlies en met een beetje mazzel kan ik vannacht ‘goedkoop’ aandelen terugkopen..

@0941, China Mobile mooi wakker worden, positie gekregen nipt onder de 45 HK$ in de plus gesloten.
Gezien het bericht van Bloomberg gaat @CHL vandaag ook plussen en een dagje wachten was verstandiger geweest..

De HK$ tov EURO is afgelopen jaar ruim 8% gedaald, is krap mijn verlies op de halve @CHL positie..
ketchup
0
advies om GBL te kopen aan deze discount van beurswaarde versus beleggingswaarde

GBL ( Groupe Bruxelles Lambert ) Belgische investeringsmaatschappij
einde september een porto-waarde aan beleggingen van 18 miljard euro en een beurswaarde van 13 miljard euro
In het laatste kwartaal is de porto-waarde verder gestegen naar 18.9 miljard euro

het aandeel noteert thans rond de 83 euro bij 161 mio uitstaande aandelen ofwel rond de 13.3 miljard euro
een discount van tegen de 30%

zit ze al jaren Long en ze hebben een 3 % weging binnen mijn porto
mooie stabiele performer en aan deze discount zeker een overweging voor de lange termijn belegger

anderen vergelijkbare investeringshuizen : HAL Trust, Ackermans v Haaren, Sofina en natuurlijk Berkshire van WB

www.gbl.be
Saibee
0
Gelimiteerde kooporder om China Mobile in Hong Kong bij te kopen niet uitgevoerd maar gelukkig ook nog niet verkocht in New York.

Het zou me niet verbazen als dit muisje nog een staartje krijgt.
Veel Amerikaanse particuliere beleggers zijn door de NYSE op het verkeerde been gezet en hebben gisteren hun stukken gedumpt.
Ik kan me ook niet voorstellen dat men de handelsacties van gisteren terugdraait; dan krijg je de kopers op je dak.

Alles bij elkaar een hele rare actie...
Wereldbelegger
0
Ik doe geen uitspraak of het een goed idee is maar de laatste opmerkingen in het artikel zijn belangrijk als je in deze tracker geld wilt investeren voor alleen koerswinst.

citaat:
Beide ETF’s keren geen dividend uit, maar herbeleggen de inkomsten. Ook volgen ze de index via fysieke replicatie en onderliggende effecten worden niet uitgeleend.

Het belegd vermogen in in G2X bedraagt zo’n € 600 miljoen en in G2XJ € 340 miljoen. Dat zijn ruim voldoende marktkapitalisaties en beleggers lopen derhalve weinig zogenoemd stakingsrisico. Dit is het risico dat een aanbieder de handel in ETF’s kan beëindigen en het fonds wordt gesloten.
einde citaat

quote:

mjmj schreef op 5 januari 2021 11:11:

Goudmijn trackers... goed idee?

www.iex.nl/Column/510384/Tracker-Tips...
sniklaas
0
quote:

Saibee schreef op 5 januari 2021 10:26:

Gelimiteerde kooporder om China Mobile in Hong Kong bij te kopen niet uitgevoerd maar gelukkig ook nog niet verkocht in New York.

Het zou me niet verbazen als dit muisje nog een staartje krijgt.
Veel Amerikaanse particuliere beleggers zijn door de NYSE op het verkeerde been gezet en hebben gisteren hun stukken gedumpt.
Ik kan me ook niet voorstellen dat men de handelsacties van gisteren terugdraait; dan krijg je de kopers op je dak.

Alles bij elkaar een hele rare actie...
en vooral een kostbare, gisteren afscheid genomen van de helft met ruim 8% verlies en nu trekt de NYSE na overleg met de autoriteiten haar keutel in!
Zijn wellicht schadeclaims in het vooruitzicht gesteld, in de smiezen houden of er iets terug te vorderen is..
Saibee
0
quote:

sniklaas schreef op 5 januari 2021 13:57:

[...]en vooral een kostbare, gisteren afscheid genomen van de helft met ruim 8% verlies en nu trekt de NYSE na overleg met de autoriteiten haar keutel in!
Zijn wellicht schadeclaims in het vooruitzicht gesteld, in de smiezen houden of er iets terug te vorderen is..
Ja, het was een hele rare actie van de NYSE, nergens voor nodig.

Voor zover ik weet staat executive order 13959 nog wel:
www.state.gov/protecting-u-s-investor...

en zal dat, als Biden de order overneemt, de koers vermoedelijk voorlopig wat onder druk houden.
Ik dacht dat de ADR goed is voor plus minus 3% van het totaal aandelen.

Ik denk niet dat de fundamentele waarde van China Mobile hierdoor echt fors door wordt beïnvloed.
Geld van investeerders hebben ze niet echt nodig; bijna alle inkomsten komen uit China zelf
Optiebelegger
0
I.N.G. krijgt adviesverhoging van De Groof Petercam - van 10,00 naar 10,80.
I.N.G. wordt hiervoor beloond met een koersdaling, terwijl ABN AMRO 2,6 % stijgt.
Beleggen is toch niet eenvoudig................................................
sniklaas
0
quote:

Saibee schreef op 5 januari 2021 14:26:

[...]
Ja, het was een hele rare actie van de NYSE, nergens voor nodig.

Voor zover ik weet staat executive order 13959 nog wel:
www.state.gov/protecting-u-s-investor...

en zal dat, als Biden de order overneemt, de koers vermoedelijk voorlopig wat onder druk houden.
Ik dacht dat de ADR goed is voor plus minus 3% van het totaal aandelen.

Ik denk niet dat de fundamentele waarde van China Mobile hierdoor echt fors door wordt beïnvloed.
Geld van investeerders hebben ze niet echt nodig; bijna alle inkomsten komen uit China zelf
zelfs nog minder 2% van de reguliere aandelen van China mobile staat aan de NYSE genoteerd, 5 reguliere @0941 tegen 1 @CHL.

Inmiddels weer een deel verkocht en in tegenstelling tot gisteren met winst, ik laat ze allemaal gaan en neem volledig de stukken in Hong Kong, wie weet pakt de HK$ dit jaar een deel van het valutaverlies terug tov de EURO..
JP Samosa
0
quote:

Optiebelegger schreef op 5 januari 2021 14:54:

I.N.G. krijgt adviesverhoging van De Groof Petercam - van 10,00 naar 10,80.
I.N.G. wordt hiervoor beloond met een koersdaling, terwijl ABN AMRO 2,6 % stijgt.
Beleggen is toch niet eenvoudig................................................
Inderdaad. Ing nu toch omhoog.
Maar ABN komt mij toch beter uit omdat ik er daar helaas meer van heb.....

@Peter,
@Riot, @Fuellcell.
Overweeg je nog om her-in te stappen?
Ik wel, zij het beperkt. De vraag is wanneer.....
Ben helaas veel te vroeg bij beiden uitgestapt.
Bitcoin is niks voor mij, maar met zo’n Riot kan je toch wat meeliften

Overigens.....Nog opvallend dat bij de 5 favorieten er nul keer Galapagos werd genoemd
sniklaas
0
quote:

JP Samosa schreef op 5 januari 2021 16:04:

[...]

Inderdaad. Ing nu toch omhoog.
Maar ABN komt mij toch beter uit omdat ik er daar helaas meer van heb.....

@Peter,
@Riot, @Fuellcell.
Overweeg je nog om her-in te stappen?
Ik wel, zij het beperkt. De vraag is wanneer.....
Ben helaas veel te vroeg bij beiden uitgestapt.
Bitcoin is niks voor mij, maar met zo’n Riot kan je toch wat meeliften

Overigens.....Nog opvallend dat bij de 5 favorieten er nul keer Galapagos werd genoemd
voorlopig neem ik alleen maar, ik zal het woord nog een keer gebruiken waardeaandelen bij die een tijd op de plank kunnen liggen.

Mijn verwachting is dat qua aandelen het handelen voorlopig is gedaan, tenminste voor mij, nagenoeg alles op de LT plank liggen en handel voornamelijk met de CFD’s...inmiddels AARDGAS en ZILVER eruit en OLIE SHORT erin..

@GLPG, 100 euro moet kunnen maar zullen eerst successen moeten laten zien voordat de markt het aandeel weer pruimpt..
Kuiken
1
Een al wat ouder TT- blog van december 10, net per mail binnengekregen:

With incredible technology developments in the automotive space, such as blind spot detection and lane departure warnings, accident rates have dropped significantly. However, we can do much more to combat road fatalities.
In the new age of?connected?technology,?advanced driver assistance features and automated driving are taking safety further. Innovation advances every day, one step at a time. Today, we’ve launched that next step: TomTom Hazard Warnings.

Heavy rain creates cracks and potholes on a country road. A car breaks down on the highway, blocking a lane. Fog rolls in, limiting visibility ahead. Roads, traffic and weather are constantly changing – creating dangerous and potentially deadly conditions for drivers.

Features covering all hazards

Hazards come in all forms. In a rural area, there might be a herd of cows blocking the road around the next corner. In the city, a traffic jam three kilometers?up?the road may have a jam tail that isn’t registered on the map. Every hazard is unique and should be accounted for, including the following:
Road hazards: Poor road conditions, objects on the road or roadworks.
Traffic hazards: Vehicle accidents, jam tails or vehicle breakdowns.
Weather hazards: Slippery roads, strong winds or reduced visibility due to fog.
With TomTom Hazard Warnings, drivers can safely navigate the road ahead, no matter what types of incidents they come across. And as automated driving continues to become more mainstream, push alerts will help vehicles adjust their behavior based on upcoming hazards – such as changing driving routes or slowing down – and give the driver visual or audio warnings.

Working together to know the hazards ahead

From icy roads to obstacles in the road, drivers come across plenty of surprise incidents that can hamper their journey. The best way to make roads as safe as possible is to make them predictable by working together. New technologies are all about informing each other, as well as connecting with those around you – and TomTom Hazard Warnings does exactly that.

While using our own eyes may not be enough at times, everyone else’s vision contributes to making the road much safer. Thanks to TomTom’s global community of over 600 million connected devices, people can help their fellow drivers know what’s coming up. TomTom Hazard Warnings combines data from all these devices – and other sources like vehicle sensors and GPS traces – to create a highly accurate, up-to-the-minute picture of real road conditions. Whenever there’s an unexpected change – whether traffic or weather related – our service detects it and notifies users, so they can be prepared and optimize their journeys.

The most up-to-date information within five seconds

Today, when we need information, we expect it to be available instantly, in just a few clicks, scrolls or taps. And that’s equally true when driving on the road: We need to know about upcoming conditions well ahead of time, so we can anticipate and safely navigate them.

Traditional hazard notification systems use a request-response model that can take up to three minutes to report a hazard. This is because they must wait for a vehicle to request hazard information before responding with any new or updated notifications, which can take some time depending on the frequency of a particular request-response cycle. People can go a long way on a highway within three minutes – and this delay is not only significant but can even be fatal in some cases.

TomTom Hazard Warnings solves this issue by using the industry's first push model, which enables fast delivery of notifications to vehicles within five seconds of detection. With the push model, requests are triggered from the server instead of waiting for a request from the vehicle, so once a hazard is detected, a notification is sent immediately to the vehicle.

As automated technology develops, staying connected to others has never been more important. With the biggest community of 600 million probes contributing to TomTom Hazard Warnings, it’s not just drivers who can connect and communicate with each other – but also their cars.

With the fastest notifications and full coverage, TomTom Hazard Warnings is an important step in moving automated driving forward and making the road safer for us all.
H. Berkhof
0
[quote alias=Kuiken id=13058834 date=202101051755]

Dit soort berichten zetten de koers niet hoger. Ik denk dat er niets anders opzit dan de cijfers af te wachten en hopen op een bevestiging van de CMD
23.298 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 ... 1161 1162 1163 1164 1165 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 5,700
Verschil -0,280 (-4,68%)
Hoog 5,925
Laag 5,700
Volume 569.243
Volume gemiddeld 307.306
Volume gisteren 668.949

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront