Tesla Motors Inc. « Terug naar discussie overzicht

Tesla blow-off

7.729 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 ... 383 384 385 386 387 » | Laatste
Instapmoment
0
quote:

tomansky schreef op 4 januari 2021 16:29:

[...]

Dat is te laat, de shorts waren vorige week nog trots aan het vertellen dat ze er weer vol inzaten.Die staan nu weer op een dik verlies. Ze leren het toch nooit.

Ik snap short gaan sowieso niet echt, het maximale wat je kan halen is Tesla naar $ 0,- is 100% winst... je kunt de energie beter steken in het vinden van een nieuw bedrijf dat mogelijk een keer of 2, 3, 5 of zelfs 10x over de kop gaat. De upside is ongelimiteerd, zakken kan maar 100%.
Door middel van short posities creëer je ook additionele liquiditeit voor jezelf en het is een hedge tegen koersdalingen op je longposities. Een must voor een gebalanceerde portefeuille imo.
Rai444,44
1
True, maar ja soms lijken de luchtbellen zo obvious, dan is het verleidelijk om een short ritje te proberen. Alleen verloopt het laatste stuk van een stijging vaak parabolisch up en ligt de top dan nog altijd hoger dan je denkt. Ik kijk het vanaf de zijlijn met verbazing aan.
[verwijderd]
0
Ze kunnen beter eerst even fatsoenlijk research doen in plaats van selectief nieuws lezen van het fd en ad etc, dit is puur blind gaan op shorts. Verdiep je er eens echt in en zoek zelf je info. Dit is ook de laatste keer dat ik me druk maak om wat hier voor een onzin gepraat wordt. Het fundament van het hele business model is geen speld tussen te krijgen en als je ziet wat er voor een pure winsten jaarlijks gaan aankomen de komende jaren daar word je bang van. (Software, robottaxi’s etc). Dit is nog maar het begin maar als je short wilt gaan dikke prima. Ik geloof dat er al 48 miljard verloren is gegaan aan shorts.
löngterm
0
quote:

tomansky schreef op 4 januari 2021 16:29:

[...]

Dat is te laat, de shorts waren vorige week nog trots aan het vertellen dat ze er weer vol inzaten.Die staan nu weer op een dik verlies. Ze leren het toch nooit.

Ik snap short gaan sowieso niet echt, het maximale wat je kan halen is Tesla naar $ 0,- is 100% winst... je kunt de energie beter steken in het vinden van een nieuw bedrijf dat mogelijk een keer of 2, 3, 5 of zelfs 10x over de kop gaat. De upside is ongelimiteerd, zakken kan maar 100%.
Dat laatste kan ik me niet bij aansluiten. Shorts zijn prima hedge op een down turn van de algehele markt. Heb persoonlijk short posities uit staan in zo'n 15 bedrijven door middel van opties. Het creëert extra liquiditeit en een betere balans. Daarnaast zit ik in aandelen met een negatieve beta en heb ik risicovolle long posities waaronder Tesla.

Hoe dan ook, ik doe het daar al jaren goed mee. Short gaan is niets mis mee, wat me niet aan staat is al die misinformatie en doem verhalen die hier rond gegooid worden waar mensen zich scheel op kijken.
Rai444,44
0
Dat is eerst nog maar eens afwachten, die pure winsten... Tot nu toe wordt er met auto’s maken weinig verdiend, winst komt van emissiehandel. We gaan het vanzelf zien, de tijd zal het leren.
Ron-tron system
0
732 short is geactiveerd stap 2.(632/732/832/.../1232)
Ik verwacht dat tesla wel tot 850-880usd kan gaan maar verder denk ik niet er komt ook wel eens een gezonde winstnemingsronde tussen.
Instapmoment
0
quote:

Twbg schreef op 4 januari 2021 16:46:

Ze kunnen beter eerst even fatsoenlijk research doen in plaats van selectief nieuws lezen van het fd en ad etc, dit is puur blind gaan op shorts. Verdiep je er eens echt in en zoek zelf je info. Dit is ook de laatste keer dat ik me druk maak om wat hier voor een onzin gepraat wordt. Het fundament van het hele business model is geen speld tussen te krijgen en als je ziet wat er voor een pure winsten jaarlijks gaan aankomen de komende jaren daar word je bang van. (Software, robottaxi’s etc). Dit is nog maar het begin maar als je short wilt gaan dikke prima. Ik geloof dat er al 48 miljard verloren is gegaan aan shorts.
Haha, wat? Dus volgens u is TSLA momenteel niet overvalued?
HenkJoh
2
quote:

Twbg schreef op 4 januari 2021 16:46:

Ze kunnen beter eerst even fatsoenlijk research doen in plaats van selectief nieuws lezen van het fd en ad etc, dit is puur blind gaan op shorts. Verdiep je er eens echt in en zoek zelf je info. Dit is ook de laatste keer dat ik me druk maak om wat hier voor een onzin gepraat wordt. Het fundament van het hele business model is geen speld tussen te krijgen en als je ziet wat er voor een pure winsten jaarlijks gaan aankomen de komende jaren daar word je bang van. (Software, robottaxi’s etc). Dit is nog maar het begin maar als je short wilt gaan dikke prima. Ik geloof dat er al 48 miljard verloren is gegaan aan shorts.
Ik zou als ik u was niet zo veel emotie bij beleggen hebben maar er objectief naar kijken. Ik "ben" geen short en geloof ook niet zo in kampen van shorts of long. Komt karikaturaal over. Verliefd worden op een aandeel of een aandeel bashen heeft al veel mensen heel veel geld gekost. Het klopt dat er 48 mld is verloren door shorts. Dat lijkt me ook niet vreemd met deze getallen. Tesla is vandaag weer 12 usd in de plus. Weer 11 mld market cap er bij.

Ik vind Tesla een machtig mooi bedrijf. Maar de waardering is meer dan pittig. Dat er een mooie toekomst in het verschiet zit, geloof ik best. Maar waarmaken van beloftes is nog een ding. Los van de beloftes kijk ik zelf graag naar cijfers. Daar staat toch ook echt geen onzin in.
[verwijderd]
1
Dat hoor je me niet zeggen maar dat wilt al helemaal niet zeggen dat de koers een neerwaartse verwachting heeft. Er is op dit moment een hele grote verandering gaande in de energietransitie wat steeds meer mensen beginnen in te zien. Je kunt tesla niet met alle overige autobouwers vergelijken. De focus van hun ligt nog altijd niet 100% op EV. Het is vrijwel einde oefening voor hun en daarmee wil ik niet direct zeggen dat ze failliet gaan maar het hele imperium dat ze hebben opgebouwd is klaar en afgelopen. Het enige wat er over blijft is veel geld alleen is deze hele achterstand niet af te kopen. Mensen vergissen zich erin hoe groot de omvang van de hele schade is in het ombouwen en omscholen. Ze zullen weer vanaf 0 moeten beginnen. Begin maar eens, wetende dat tesla volgend jaar al meer dan een miljoen auto’s produceert. Bij massa’s ga je pas geld verdienen. Daarbij verdient tesla nu ook al meer dan zat, daar hebben de emissierechten 0 mee te maken. Tesla investeert iedere cent wat ze ontvangen. Startup bedrijf wat alleen al 2 miljardenfabrieken aan het bouwen is en alsnog winst schrijven. Vele beleggers zien daadwerkelijk wel wat er gaande is en zullen zich hier goed in verdiepen en zijn er op tijd bij. Dit maakt uiteindelijk ook de koers. En aangezien tesla constant ook hun verwachtingen blijft overtreffen zal het vertrouwen bij de beleggers alleen maar groeien. Als er straks wat kleine autobouwers omvallen of de grotere falen omdat ze ‘alweer’ voor de 10de keer een teslakiller hebben uitgevonden dan kan ik nogal eens heel rap gaan. Kijk in 2030 nog maar eens naar de koers.
Rai444,44
1
Je schrijft een hoop onzin op, Tesla overtreft bijna nooit de verwachtingen, over promise, under deliver, dat beleggers blijkbaar naar andere zaken kijken prima. De winst van Tesla wordt grotendeels door emissie rechten binnengeharkt, als je dat blijft ontkennen, zijn we snel uitgepraat.
löngterm
0
quote:

Rai444,44 schreef op 4 januari 2021 18:48:

Je schrijft een hoop onzin op, Tesla overtreft bijna nooit de verwachtingen, over promise, under deliver, dat beleggers blijkbaar naar andere zaken kijken prima. De winst van Tesla wordt grotendeels door emissie rechten binnengeharkt, als je dat blijft ontkennen, zijn we snel uitgepraat.
En dit is waarom het geen zin heeft om met een Tesla bear in gesprek te gaan.
[verwijderd]
0
quote:

löngterm schreef op 4 januari 2021 19:33:

[...]

En dit is waarom het geen zin heeft om met een Tesla bear in gesprek te gaan.
Serieuze onzin inderdaad ongekend.
Buiten het feit dat tesla overgewaardeerd is zijn de bears vooral compleet niet op de hoogte van het bedrijf en branches waar tesla inzit.

Rai444,44
1
quote:

löngterm schreef op 4 januari 2021 19:33:

[...]

En dit is waarom het geen zin heeft om met een Tesla bear in gesprek te gaan.
Ik ben geen bear nog een stier, maar ik schrijf ten minste geen onzin op.
Midweekhandelaar
0
Ik ben geen fan van tesla shorten want dat levert voorlopig toch verlies op. Toch kon ik het niet laten en heb vandaag even een kort short ritje gepakt en ongeveer 35 euro verdiend. Haha. Stelt niets voor, maar was wel leuk. Eigenlijk zou ik long moeten gaan, maar dat gaat in tegen mijn principes om niet te investeren in overgewaardeerde aandelen.
Dutcheon
0
quote:

Midweekhandelaar schreef op 4 januari 2021 22:52:

Ik ben geen fan van tesla shorten want dat levert voorlopig toch verlies op. Toch kon ik het niet laten en heb vandaag even een kort short ritje gepakt en ongeveer 35 euro verdiend. Haha. Stelt niets voor, maar was wel leuk. Eigenlijk zou ik long moeten gaan, maar dat gaat in tegen mijn principes om niet te investeren in overgewaardeerde aandelen.
Als je het ritje omhoog had gepakt was er meer aan de strijkstok blijven hangen....
En als midweekhandelaar zul je snappen dat daghandel geen investeren is ;)

Ik heb mijn winst genomen op 715 afgelopen oudjaarsdag en we gaan dit jaar vrolijk weer verder. Het houd niet zomaar op bij 800 of 900 of 1100 :D
tomansky
0
Nee, tesla is nog lang niet uitgegroeit, ze zijn net begonnen. Het bedrijf zit tjokvol met innovatie. Ze ontwikkelen de nieuwste en beste batterijen, voor de laagste prijs. FSD zal dit jaar langzaam uitgerolt worden, het zal een wereld primeur zijn wanneer ze al eerste zelfrijdende auto's hebben.

Daarbij is de groei nog lang niet afgelopen (en neemt zelf toe). In China hebben ze in 10min ongeveer de hele geplande jaarlijkse productie al verkocht. Ondanks de hoge prijs ga je nu niet uit Tesla stappen, 2021 zit nog vol met geweldig nieuws.

Matsversch
0
ik kon het niet meer aan,
terug ingekocht
Als het stijgt schiet ik mezelf tenminste niet meer voor de kop
Mr sponge
0
Tja zo zie je maar "wat de gek er voor geeft".
De beurswaarde is meer dan een miljoen per geproduceerde auto. Ik heb er geen woorden voor. Bizar.
Ik mag hopen dat ze de komende jaren 100% per jaar groeien. Want dat zit al ingerekend in de huidige koers.
Dit heeft niets met beleggen te maken, maar met kuddegedrag. Net als tijdens de IT bubbel, maar dan nog veel erger....
Maar goed. Aandeelhouders gefeliciteerd!
Ik brand er mijn vingers niet aan.
VforVermogen
0
Tesla kan niet heel veel verder stijgen zou je denken. Het is nu al net zoveel waard als de overige 10 grootste autofabrikanten. Moet het meer waard worden dan alle autofabrikanten bij elkaar?
7.729 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 ... 383 384 385 386 387 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 22:00
Koers 149,840
Verschil -0,090 (-0,06%)
Hoog 0,000
Laag 0,000
Volume 556.272
Volume gemiddeld 100.916.123
Volume gisteren 75.580.637

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront