Air France - KLM « Terug naar discussie overzicht

Air France-KLM 2021

3.174 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... 155 156 157 158 159 » | Laatste
gbakl
0
KLM-topman: ‘Extra ontslagen bij sneltestplicht bemanningsleden’
Als ook cabinepersoneel vanuit landen met een verhoogd coronarisico voor het terugvliegen een negatieve sneltest moet overleggen, dreigt KLM te stoppen met langeafstandsvluchten. Het kabinet kondigde woensdag een sneltestplicht voor reizigers vanuit onder meer het Verenigd Koninkrijk en Zuid-Afrika aan.

De luchtvaartmaatschappij hoopt op een uitzondering en "maatwerk" voor bemanningsleden, zegt topman Pieter Elbers in het NOS Radio 1 Journaal. "Als iemand onverhoopt een positieve test in São Paolo of Nairobi ondergaat, zouden we die collega moeten achterlaten. Dat kunnen we vanuit goed werkgeverschap natuurlijk niet doen."

Het stoppen met de vluchten zou wederom een "enorme financiële aderlating" zijn, zegt Elbers. "Dan zullen we nog harder terugvallen, met alle gevolgen van dien." Hij doelt op het ontslaan van medewerkers. "De afgelopen jaren hebben helaas al 5000 collega's KLM verlaten. We stonden al op het punt om volgende stappen te zetten, die waren nog van overzichtelijke omvang, hoe pijnlijk ook. Dit zou wederom een forse stap terug zijn."
...
klinkt als excuses zoeken om uit te leggen wat we allemaal al weten.
even trappen naar boven, naar de overheid met de gulle hand, om het personeel
te vertellen dat er nog meer ellende aankomt.
gbakl
0
AIR FRANCE-KLM SL 4.8140 HB 22.18 FN 4.8140 R 1.00 BNP Paribas Booster Long
.
uiteraard zijn het nu de long turbo's die sneuvelen.
doen we vandaag nog een extra dipje ?
[verwijderd]
0
quote:

gbakl schreef op 21 januari 2021 10:54:

AIR FRANCE-KLM SL 4.8140 HB 22.18 FN 4.8140 R 1.00 BNP Paribas Booster Long
.
uiteraard zijn het nu de long turbo's die sneuvelen.
doen we vandaag nog een extra dipje ?
Wat mij betreft wel.
Dat ze deze dan ook nog maar even meepakken:
AIR FRANCE-KLM SL 4.60 HB 8.49 FN 4.27 R 1.00 BNP Paribas Turbo Long
EIF
0
ik wacht op een nieuw aankoopmoment. Als de nieuwe steunmaatregel er door kom, schiet het vast wel weer over omhoog, maar er komt ook nog een emissie aan. Mijn aankoopmoment ligt vermoedelijk na de emissie.
[verwijderd]
0
quote:

EIF schreef op 21 januari 2021 13:01:

ik wacht op een nieuw aankoopmoment. Als de nieuwe steunmaatregel er door kom, schiet het vast wel weer over omhoog, maar er komt ook nog een emissie aan. Mijn aankoopmoment ligt vermoedelijk na de emissie.
kijk, een koper!!!
Goh, ze bestaan nog in levende lijve!

Ligt je aankoop "vermoedelijk" na de emissie?
Ik zou 100% zeker niet aankopen VOOR een aanstaande emissie.
Tenzij het misschien een dag ritje is.

Kun je mij uitleggen wat je ziet in AF-KLM en waarom je hierin long zou gaan?
(Tenzij je daghandelaar bent uiteraard)

gbakl
0
quote:

wizz schreef op 21 januari 2021 12:20:

[...]

Wat mij betreft wel.
Dat ze deze dan ook nog maar even meepakken:
AIR FRANCE-KLM SL 4.60 HB 8.49 FN 4.27 R 1.00 BNP Paribas Turbo Long
.
eerst deze dan maar even
.
AIR FRANCE-KLM SL 4.76 HB 12.69 FN 4.4507 R 1.00 SG Turbo Long
[verwijderd]
0
en wanneer popt deze eruit?
AIR FRANCE-KLM SL 2.20 HB 1.72 FN 2.03 R 1.00 BNP Paribas Turbo Long

:D
EIF
0
quote:

wizz schreef op 21 januari 2021 13:16:

[...]

kijk, een koper!!!
Goh, ze bestaan nog in levende lijve!

Ligt je aankoop "vermoedelijk" na de emissie?
Ik zou 100% zeker niet aankopen VOOR een aanstaande emissie.
Tenzij het misschien een dag ritje is.

Kun je mij uitleggen wat je ziet in AF-KLM en waarom je hierin long zou gaan?
(Tenzij je daghandelaar bent uiteraard)

Tja, ik zat al long, maar had mijn stukken verkocht. Niet helemaal lekker getimed, maar wel met winst.

Ik denk dat AF-KLM te groot is om te vallen, gezien het maatschappelijk belang, van zowel Nederland als Frankrijk. Bij een normaal bedrijf was het al lang einde verhaal, maar dit wordt gewoon staande gehouden.

Als er licht aan de tunnel is, zal de koers stijgen. Tussendoor, voor korte ritten, instappen kan daardoor ook aantrekkelijk zijn, zoals m.b.t. de omschreven nieuwe injectie die komt. Maar dan er wel voor de emissie er uit. En na de emissie er weer opnieuw in.
[verwijderd]
0
quote:

EIF schreef op 21 januari 2021 13:48:

[...]

Tja, ik zat al long, maar had mijn stukken verkocht. Niet helemaal lekker getimed, maar wel met winst.

Ik denk dat AF-KLM te groot is om te vallen, gezien het maatschappelijk belang, van zowel Nederland als Frankrijk. Bij een normaal bedrijf was het al lang einde verhaal, maar dit wordt gewoon staande gehouden.

Als er licht aan de tunnel is, zal de koers stijgen. Tussendoor, voor korte ritten, instappen kan daardoor ook aantrekkelijk zijn, zoals m.b.t. de omschreven nieuwe injectie die komt. Maar dan er wel voor de emissie er uit. En na de emissie er weer opnieuw in.
maar pas op, omvallen zal wellicht niet gebeuren, want daar zullen de overheden inderdaad wel voor zorgen. Maar dan krijg je of een hele zware emissie, of een nationalisatie.
Beide betekent dat de zittende aandeelhouders heel hard gaan bloeden!

Over welk licht in de tunnel heb je het dan?
Want, wat zijn de terugverdieneffecten voor de aandeelhouders?
Hoe gaan zij ooit hun inleg terug verdienen?
EIF
0
quote:

wizz schreef op 21 januari 2021 13:56:

[...]

maar pas op, omvallen zal wellicht niet gebeuren, want daar zullen de overheden inderdaad wel voor zorgen. Maar dan krijg je of een hele zware emissie, of een nationalisatie.
Beide betekent dat de zittende aandeelhouders heel hard gaan bloeden!

Over welk licht in de tunnel heb je het dan?
Want, wat zijn de terugverdieneffecten voor de aandeelhouders?
Hoe gaan zij ooit hun inleg terug verdienen?
Ja, daarom stap ik vermoedelijk ook pas na de emissie in (tenzij misschien wat dag/-weekhandel tussendoor)

Met het licht aan einde van de tunnel bedoel ik alles rondom corona. Als dat onder de controle lijkt te gaan komen, wereldwijd, dan zullen stocks als deze op vooruit lopen. Als het vliegverkeer dus weer op gang komt zoals voor corona.

Of de inleg terugverdient wordt, ligt aan de aan- en verkoopmomenten. Maar als je (opnieuw) instapt na de emissie, kan er wel weer een mooie winst voor de belegger opleveren.
[verwijderd]
0
quote:

EIF schreef op 21 januari 2021 14:03:

[...]

Ja, daarom stap ik vermoedelijk ook pas na de emissie in (tenzij misschien wat dag/-weekhandel tussendoor)

Met het licht aan einde van de tunnel bedoel ik alles rondom corona. Als dat onder de controle lijkt te gaan komen, wereldwijd, dan zullen stocks als deze op vooruit lopen. Als het vliegverkeer dus weer op gang komt zoals voor corona.


Of de inleg terugverdient wordt, ligt aan de aan- en verkoopmomenten. Maar als je (opnieuw) instapt na de emissie, kan er wel weer een mooie winst voor de belegger opleveren.

daar kun je best gelijk in hebben. Of dat voor partijen als KLM terecht is dat de koers dan omhoog gaat vraag ik me af.
Ik denk dat partijen als AF-KLM het bijzonder zwaar gaan krijgen tegen hun prijsvechtende concurrenten.
Marges zullen laag blijven.

Met inleg terugverdienen bedoel ik geen koerswinsten, maar zaken als dividend.
AF-KLM is namelijk nou niet echt een groeiaandeel te noemen.
Zoom de grafiek maar eens uit ;)
geldverdubbelaar
0
een koers van 10 cent is gerechtvaardigd air france staat op het randje van faillesement
EIF
0
quote:

wizz schreef op 21 januari 2021 14:06:

[...]

daar kun je best gelijk in hebben. Of dat voor partijen als KLM terecht is dat de koers dan omhoog gaat vraag ik me af.
Ik denk dat partijen als AF-KLM het bijzonder zwaar gaan krijgen tegen hun prijsvechtende concurrenten.
Marges zullen laag blijven.

Met inleg terugverdienen bedoel ik geen koerswinsten, maar zaken als dividend.
AF-KLM is namelijk nou niet echt een groeiaandeel te noemen.
Zoom de grafiek maar eens uit ;)
Klopt en dat denk ik ook. Het zal denk ik ook nooit meer zo zijn zoals het was, of dat heeft in ieder geval een zeer lange weg te gaan.

Aan het beleggen hierin kleeft ook een enorm risico. Toekomst, en hoe alles in vorm wordt gegoten, is nog zeer onduidelijk. Maar je weer nooit hoe een koe een haas vangt. Als de belangen maar hoog genoeg zijn, komen er wel oplossingen.

Voorzichtigheid geboden dus. Zeker niet volle bak instappen.
hoogvlieger12
0
quote:

geld verdubbelaar schreef op 21 januari 2021 14:20:

een koers van 10 cent is gerechtvaardigd air france staat op het randje van faillesement
Je hebt nog een ander draadje openstaan in dezelfde context
gbakl
1
quote:

gbakl schreef op 21 januari 2021 13:29:

[...]
.
eerst deze dan maar even
.
AIR FRANCE-KLM SL 4.76 HB 12.69 FN 4.4507 R 1.00 SG Turbo Long
.
€ 4,754 -0,19 (-3,97%) !
FairValue
0
quote:

gbakl schreef op 21 januari 2021 15:51:

[...]
.
€ 4,754 -0,19 (-3,97%) !
Turbo's jagen! En naar de 1 euro.
[verwijderd]
0
mooi.

Mijn shorts hebben een tijd op mijn enkels gelegen, maar ze zijn weer aangetrokken.
Nu stoplossje erop in geval er weer een paar idioten besluiten de koers weer 20 ct hoger te zetten.
De Kromme
0
quote:

geld verdubbelaar schreef op 21 januari 2021 14:20:

een koers van 10 cent is gerechtvaardigd air france staat op het randje van faillesement
nou 10 cent dat weet ik niet, maar de huidige koers slaat natuurlijk nergens op. die is er alleen maar vanwege het onverminderd bijdrukken van geld. dat moet ergens heen. voor mij is het toch een raadsel wie nu nog in KLM belegd?????? Je kan beter in POST.NL zitten haha
De Kromme
0
quote:

hoogvlieger12 schreef op 21 januari 2021 16:12:

Daghandel is best lucratief in dit aandeel :)
is zeker en vast een verdien model....
3.174 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... 155 156 157 158 159 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 17 apr 2024 17:35
Koers 9,484
Verschil +0,086 (+0,92%)
Hoog 9,656
Laag 9,394
Volume 1.948.038
Volume gemiddeld 1.783.194
Volume gisteren 1.988.971

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront