Euronav « Terug naar discussie overzicht

Forum geopend voor Euronav

19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
LiuLars
0
quote:

Twoane schreef op 20 januari 2021 18:31:

Vandaag voor opening USA toch een stuk verkocht. Hopelijk meer succes in groene energie met dat stuk. Wel nog steeds overtuigd van de LT, maar er zijn nu eenmaal ook andere opportuniteiten.
Waar beleg je in voor wat betreft die groene energie?
Twoane
0
quote:

LiuLars schreef op 20 januari 2021 22:36:

[...]

Waar beleg je in voor wat betreft die groene energie?
Voorlopig enkel Nextera energy. Ben nog wat kennis van zaken aan het opdoen. Wilde vooral inspelen op de gewilligheid van Biden om de groene energie in de VS aan te zwengelen. Zien hoe het uitpakt :-D. Lijkt mij wel duidelijk dat fossil fuels uiteindelijk zullen vervangen worden door groen. Ik hoop wel nog steeds op een goeie beurt van euronav de komende jaren!
[verwijderd]
0
quote:

lute11 schreef op 19 januari 2021 22:44:

[...]

Misschien zou je dat eerst moeten controleren.
:)
Bent U "AANKOPER"
:)
Ik Wel
:)
[verwijderd]
0
quote:

Yes we can schreef op 20 januari 2021 08:10:

[...]
Wat een hoop onzin bij elkaar. Ik mis nog steeds de link met Euronav ? Misschien dit soort berichten beter posten op het forum van de bond beter leefmilieu ?
:)
bent U ook shorter ???
:)
[verwijderd]
0
[Modbreak IEX: Gelieve op de vormgeving en inhoud van uw berichten te letten, bericht is bij dezen verwijderd. Waarschuwing.]
PAPA JOE
0
De grote spelers houden blijkbaar de koers in bedwang en in een range tussen 6,70 en 7,10€
Geduld is een mooie deugd
We zullen moeten wachten op hogere rates
Ik hoop lichtjes vanaf Q3 en zeker vanaf Q4
JdeFL
0
't Is geen sector met echte toegevoegde waarde. Transport. Meer niet. Dat gaat parten blijven spelen. 'Koers in bedwang houden', lees ik. Waarvoor? Echt niet. Gewoonweg alleman die gaat lopen omdat alternatieve beleggingen wel (goed, soms bijzonder goed) opbrengen. Dat hele dividendverhaal heeft ook geen deugd gedaan. Wordt zowat elke 6 maand compleet van taktiek veranderd, en heeft zo alle geloofwaardigheid verloren.
De mijne zijn in maart vorig jaar de deur uitgegaan (8.5), had nog veel beter gekund, maar achteraf gezien nog niet zo slecht. Krimpende economie, daar dacht ik toen aan.
Twoane
0
Voor Eurn zou het goed zijn als die miserabele rates nog wat blijven duren. Vandaag weer een firm uit de crude gestapt. Dringend nog wat scrap nodig. En dan op het dieptepunt uitbreiden en profiteren van de laatste cyclus. Weinig toekomst na 2030. De omschakeling zal sneller zijn dan gedacht. Nieuwbouw houdt nog weinig steek.
€URO-Trader
0
Opvallend dat Vopak omhoog gaat. Vermoed een komende daling vd olieprijs, en gasprijs. Arme Shell. Euronav zie ik eerdaags wel weer omhoog gaan.
[verwijderd]
0
quote:

Pommeke schreef op 20 januari 2021 23:06:

[...]

:)
Bent U "AANKOPER"
:)
Ik Wel
:)
Nee, ik ben geen aankoper van scrap. Jij wel, ben je oud ijzerhandelaar?
Dan weet je ook dat de prijzen afgelopen weken geen 160% zijn gestegen.
Dan is het wel erg dom dat je dat meldt.

Heel verwarrend wat jij allemaal post.
DeZwarteRidder
0
quote:

lute11 schreef op 21 januari 2021 13:43:

[...]
Nee, ik ben geen aankoper van scrap. Jij wel, ben je oud ijzerhandelaar?
Dan weet je ook dat de prijzen afgelopen weken geen 160% zijn gestegen.
Dan is het wel erg dom dat je dat meldt.

Heel verwarrend wat jij allemaal post.
Oud ijzer is inderdaad meer dan verdubbeld in de laatste tijd.
[verwijderd]
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 21 januari 2021 14:07:

[...]

Oud ijzer is inderdaad meer dan verdubbeld in de laatste tijd.
Deze persoon had het over staal dat de laatste week 160% gestegen is, van 11 tot 18 januari is echter de prijs wereldwijd nauwelijks gewijzigd.

Eind vorig jaar heeft er wel een flinke stijging plaatsgevonden.

rrobin
0
Wat verwachten jullie van de koers? Ik denk zelf dat de prijs eerst richting 6 euro gaat voordat de prijs echt gaat stijgen. Met verschillende landen weer in lockdown, ziet het er niet naar uit dat we voor de zomer weer volop kunnen reizen. Tot die tijd houdt de opec de productie laag en blijven de rates ook laag. Pas vanaf Q3 zie ik het weer positief in en zie het aandeel dan ook wel in 2022 verdubbelen.
SeanC
1
quote:

rrobin schreef op 21 januari 2021 17:12:

Wat verwachten jullie van de koers? Ik denk zelf dat de prijs eerst richting 6 euro gaat voordat de prijs echt gaat stijgen. Met verschillende landen weer in lockdown, ziet het er niet naar uit dat we voor de zomer weer volop kunnen reizen. Tot die tijd houdt de opec de productie laag en blijven de rates ook laag. Pas vanaf Q3 zie ik het weer positief in en zie het aandeel dan ook wel in 2022 verdubbelen.
Het enige dat ik weet is dat ik teveel geld in olietankers heb zitten en dat dat echt vermoeiend is.

Nu ja, als het portfolio winst draait en je weet dat je olietankerwinsten (of negatie van verliezen) nog moet gebeuren, stemt me dat wel optimistisch. Maar toch, als Teekay Tankers of Euronav een keer een sprong maken tot men GAK, dan gaat er toch een deeltje af.
Tordan
0
quote:

Twoane schreef op 21 januari 2021 11:29:

Voor Eurn zou het goed zijn als die miserabele rates nog wat blijven duren. Vandaag weer een firm uit de crude gestapt. Dringend nog wat scrap nodig. En dan op het dieptepunt uitbreiden en profiteren van de laatste cyclus. Weinig toekomst na 2030. De omschakeling zal sneller zijn dan gedacht. Nieuwbouw houdt nog weinig steek.
Kun je je 2e zin wat nader toelichten?? "Vandaag weer een firm uit de crude gestapt"
Long Short
0
DHT heeft blijkbaar 2 VLCCs uit 2016 gekocht aan 68mil usd per stuk.
Krijgt Euronav binnenkort geen 3 newbuildings opgelevert aan 93mil usd per stuk.
5 miljoen per jaar verschil.
boothram
0
www.go-shipping.net/demolition-market
de scrap prijzen 435 is op de aziatische scrap, waar europese bedrijven niet op werken.
ik denk dat we nu eerder aan 15 milj scrap zijn voor een vlcc, op de aziartische markten 1+ miljoen.
De vraag is of de stijgende prijzen niet een gevolg zijn van een eventueel geplande goedkeuring van bepaalde aziatische werven. Er zijndaar pogingen om aan de voorwaarden te voldoen, en misschien zijn er die daarop wachten...dat zou nog een verdere stijging voor gevolg kunnen hebben. Dat staal zou ook meer 'welkom' zijn;;;
boothram
0
quote:

basinclab schreef op 21 januari 2021 19:30:

www.go-shipping.net/demolition-market
de scrap prijzen 435 is op de aziatische scrap, waar europese bedrijven niet op werken.
ik denk dat we nu eerder aan 15 milj scrap zijn voor een vlcc, op de aziartische markten 1+ miljoen.
De vraag is of de stijgende prijzen niet een gevolg zijn van een eventueel geplande goedkeuring van bepaalde aziatische werven. Er zijndaar pogingen om aan de voorwaarden te voldoen, en misschien zijn er die daarop wachten...dat zou nog een verdere stijging voor gevolg kunnen hebben. Dat staal zou ook meer 'welkom' zijn;;;
aziatische markten moet zijn 19 milj
19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 15,380
Verschil +0,120 (+0,79%)
Hoog 15,390
Laag 15,070
Volume 59.888
Volume gemiddeld 226.401
Volume gisteren 29.779

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront