Beter Bed « Terug naar discussie overzicht

Beter bed 2021

3.949 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 194 195 196 197 198 » | Laatste
[verwijderd]
0
Benieuwd naar de cijfers van morgen. Met de instap op €2,- is BB een van de beste beslissingen van de afgelopen tijd :)
Janteam
0
Natuurlijk hoop ik ook op een verdere stijging maar het zal me ,morgen ,ook niet verbazen als blijkt dat de verwachting voor Q4 al in de koers verwerkt zit.
De late instappers stappen er dan waarschijnlijk weer snel uit en mogelijk kan er dan weer tijdelijk onder de € 6 gekocht worden.
[verwijderd]
0
Denk zelf dat ABN AMRO wat voorzichtig is in hun prognose van 54 mio. Ze gaan uit van de bij de Q3 cijfers gecommuniceerde orderintake van 27 mio (omzet voor 6 weken) + dezelfde orderintake in de eerste weken van Q4 voor de laatste 6 weken van Q4. Volgens mij ‘schuiven’ ze ‘slechts’ 70% omzet door en is 30% van de verkoop in de laatste weken van Q4 ook omzet voor Q4. Je komt dan uit op een omzet van 65 mio. De focus zal morgen meer liggen op de vooruitzichten.
Peter66
0
Wat ik al dacht er zijn er die ook hoogtevrees krijgen, een pluk van bijna 70K stukken in de verkoop, dan weet je al meer over morgen, kan bijna niet anders met dat soort bedragen.
Biospeculant
0
Ik verwacht hogere omzetten dan de analisten verwachten doordat de woningmarkt erg goed is blijven liggen en consumenten (veel) meer uitgegeven hebben aan woninginrichting ondanks of juist dankzij de Corona. Daar moet BB flink van hebben geprofiteerd in Q4 lijkt me. Verwachtingen voor 2021 zullen wel voorzichtig zijn vanwege de lockdown en de sluiting van de winkels. Hopelijk kunnen de online verkopen dat (grotendeels) compenseren..
max2
0
quote:

Biospeculant schreef op 21 januari 2021 17:46:

Ik verwacht hogere omzetten dan de analisten verwachten doordat de woningmarkt erg goed is blijven liggen en consumenten (veel) meer uitgegeven hebben aan woninginrichting ondanks of juist dankzij de Corona. Daar moet BB flink van hebben geprofiteerd in Q4 lijkt me. Verwachtingen voor 2021 zullen wel voorzichtig zijn vanwege de lockdown en de sluiting van de winkels. Hopelijk kunnen de online verkopen dat (grotendeels) compenseren..
Het meest goede bericht zou kunnen zijn dat er veel internetverkopen zijn in de mand januari.
Sec_Brut
0
Highlights
• Q4 sales amount to € 61.3 million with strong growth driven across all businesses.
• Order intake in Benelux in Q4 (+15.1% like-for-like) and New Business (+52.0% like-for-like) resulted in +18.7% in order intake over Q4 and +24.8% for the full year (like-for-like).
• Order book rose to a record level of € 24.8 million (up 19% vs. 31 December 2019), despite the COVID-19 pandemic and store closures following the second lockdown as of mid-December.
• Online sales up 119.2% in Q4, leading to a channel share of 17.4% over Q4 and 14.8% for the full year.
• Strong performance New Business with significantly improved sales at Sängjätten and continued significant growth in the B2B channel at DBC.
Sec_Brut
0
En het hele bericht :

Press release
Uden, the Netherlands, 22 January 2021
Beter Bed Holding records strong sales growth of 28.7% in Q4 2020
Highlights
• Q4 sales amount to € 61.3 million with strong growth driven across all businesses.
• Order intake in Benelux in Q4 (+15.1% like-for-like) and New Business (+52.0% like-for-like) resulted in +18.7% in order intake over Q4 and +24.8% for the full year (like-for-like).
• Order book rose to a record level of € 24.8 million (up 19% vs. 31 December 2019), despite the COVID-19 pandemic and store closures following the second lockdown as of mid-December.
• Online sales up 119.2% in Q4, leading to a channel share of 17.4% over Q4 and 14.8% for the full year.
• Strong performance New Business with significantly improved sales at Sängjätten and continued significant growth in the B2B channel at DBC.
John Kruijssen, CEO of Beter Bed Holding, comments:
“The fourth quarter of 2020 marks our seventh consecutive quarter of revenue growth for the Group both offline and online. Our strategy to improve sleep quality of our customers, through all activities we initiate, is clearly paying off. The investments to further digitalise our company and to enhance the customer journey are showing exciting results and better insights to support revenue growth and customer appreciation. In 2021, we will continue to build on our strategic journey of delivering quality sleep through newly developed product ranges, the implementation of technology generated advice, partnerships with specialists and more support services for our customers, while we continue to be the price leader in our market.”
€ millionSales2020 Q4% Growth vs.2019 Q4LFL sales growth vs. 2019 Q4LFL order intake growth vs. 2019 Q4Online sales as % of total salesBenelux54.329.4%29.2%15.1%18.9%New Business7.023.6%63.3%52.0%5.6%Total 61.328.7%32.3%18.7%17.4%€ millionSales2020 Q4 YTD% Growth vs.2019 Q4 YTDLFL sales growth vs. 2019 Q4 YTDLFL order intake growth vs. 2019 Q4 YTDOnline sales as % of total salesBenelux198.321.1%20.7%24.0%15.9%New Business23.88.7%25.3%31.4%5.0%Total 222.119.6%21.2%24.8%14.8%Sales 2020 Q4Sales 2020 Q4 YTD
Offer best quality rest @ affordable prices
COVID-19 update
The current lockdown and the more generic COVID-19 developments affect all of us. It is difficult to predict how 2021 will unfold although the vaccines in various countries might bring some relief. Consumer confidence continues to be depressed and the economy volatile. We continue our focus on cost control, disciplined capital spend and strict cash flow management, while we further increase our investments in online and further digitalisation. Active stock and supplier management is in place in order to manage disturbance caused by the lockdown. Precautionary measures are taken and constantly reviewed to ensure safe working and, when possible again, safe shopping conditions.
Number of stores
The table below shows the development of the number of stores in 2020.
Benelux
Commercially, Benelux has experienced a very successful fourth quarter, especially during the Black Friday period. With the ‘always-on’ omnichannel marketing strategy sales grew by 29.4% compared to last year and like-for-like order intake grew by 15.1% compared to last year. Absent the mandatory lockdowns of the stores in the Netherlands from 15 December onwards and in Belgium during November, these reported growth rates would have been even higher. Online sales grew by 117.1%, representing an online channel share of 18.9% in the fourth quarter. Although partly driven by the lockdowns, this development highlights the success of our digital acceleration during 2020.
A new sustainable, innovative bed named ‘Karlsson Bädd’ was introduced and a digital tool to better service clients named Chatbot Bo was successfully launched. Furthermore Beter Bed launched its ‘Slaapkoppen’ campaign, focusing on the effects of sleeping well on people’s health, well-being and happiness next to nutrition and exercise. This new brand positioning campaign will highlight the importance of getting a good night’s sleep.
During the year, Beter Bed’s operations proved to be very resilient in a time of COVID-19 and the online sales increase was very strong, all supported by the investments made to re-platforming of the beterbed.nl website to make it faster and scalable, new digital marketing tooling and big data computing capabilities.
Number of stores1-1-2020OpenedClosedFranchise31-12-2020BB Netherlands8321084Beddenreus3422034BB Belgium1711017Total Benelux134540135Sängjatten2708316Total1615123151Stores
Offer best quality rest @ affordable prices
New Business
Sales in New Business, comprising the DBC wholesale business and Sängjätten in Sweden increased by 23.6% compared to last year to € 7.0 million, with a like-for-like sales growth of 63.3%.
DBC
Like-for-like DBC performed much better in terms of sales and order intake, driven by a higher consumer spending pattern and successful consumer promotions, including Black Friday. As a result of the second lockdown mid-December, DBC recorded a lower order intake from its dealers and customers.
In the fourth quarter Beter Bed Holding signed an agreement with Asian retailer DeRUCCI, and several agreements with other international retailers were optimised. In the Netherlands DBC started a M line brand store in Nijhoff Shopping in Baarn.
Sängjätten
The Swedish business showed a very strong fourth quarter, with continuing like-for-like growth in sales and order intake. Both online and in-store sales were up for the second quarter in a row and all own stores have now undergone a refit. The launch of the new Sleeping World brand in the stores was particularly successful. Sängjätten is now well-positioned to be a more dominant independent sleep specialty store in the Swedish market.
About Beter Bed Holding
Beter Bed Holding N.V. (BBH) is a European retail, wholesale and B2B organisation that provides its customers with the best quality rest at affordable prices. BBH embraces the increasing awareness of a good night’s sleep and the positive impact on health and well-being. BBH offers an affordable range of high-quality products in a way that optimally suits each customer, both via physical stores and online stores.
The Group operates in the following regions:
• The Netherlands and Belgium, via the Beter Bed brand and Beddenreus brand (only in the Netherlands).
• Sweden, via the Sängjätten brand.
Via its subsidiary DBC International, BBH operates a wholesale business in branded products in the bedroom furnishings sector, including international brands such as M line, Wave and Maxi.
BBH is listed on Euronext Amsterdam. Employing approximately 1,100 people, BBH achieved sales of € 222 million in 2020.
For more information
Press enquiries: Uneke Dekkers / CFF Communications
T +31 (0)20 575 4010 or M +31 (0)6 50261626
E uneke.dekkers@cffcommunications.nl
slei
0
Een heel sterk kwartaal en BB zet de goede lijn door.
O.a. een breed gedragen kwartaal-omzetgroei naar dik € 60 mln in het voorbije kwartaal en de online internet-omzet stijgt maar liefst 119%
Tarpendix
0
Topcijfers, ik blijf zitten. Het eerste half jaar op een omzet van 103 miljoen 6.1 % ebitda, reken je dit door naar 222 miljoen omzet is dit een ebitda van 13.5 miljoen over het hele jaar. Echter betreft de omzet in h2 16 miljoen euro meer. Uitgaande van een brutomarge van 55% leidt dit tot een additioneel resultaat van 9 miljoen euro - eenmalige kosten raam ik de ebitda van beterbed over 2020 tussen de 19-22 miljoen euro! Op naar de 10!
voda
0
Beter Bed verrast met omzetgroei

FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
Beter Bed Holding
6,13 0,00 0,00 % Euronext Amsterdam

(ABM FN-Dow Jones) Beter bed heeft in het vierde kwartaal van 2020 op een vergelijkbare basis meer omzet geboekt dan in het vierde kwartaal van 2019 en het daarmee een stuk beter gedaan dan voorzien. Dit bleek vrijdag voorbeurs uit een kwartaalupdate van de uitbater van matrassenketens uit Uden.

De omzet van Beter Bed uit voortgezette activiteiten steeg met 32,3 procent naar 61,3 miljoen euro. De Benelux droeg ook dit keer het meeste bij aan de omzetvorming met over de laatste drie maanden van 2020 verkopen ter waarde van 54,3 miljoen euro. Online liet op jaarbasis een stijging zien van 119,2 procent in het vierde kwartaal.

Analist Robert Jan Vos van ABN AMRO verwachtte een omzet van 54,1 miljoen euro, zijn collega van Degroof Petercam Fernand de Boer 54,6 miljoen euro.

Over heel 2020 steeg de omzet van de groep met 21,2 procent op een vergelijkbare basis naar 222,1 miljoen euro.

De orderintake nam in het vierde kwartaal op jaarbasis met bijna 19 procent toe naar 24,8 miljoen euro.

Eind 2020 had Beter Bed 151 winkels. Aan begin van dat jaar waren dit er 10 meer.

Het aandeel Beter Bed sloot donderdag op een groen Damrak 2,2 procent lager op 6,13 euro.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
Mr Vacepa
0
Goedemorgen, met deze mooie cijfers heb je geen koffie nodig om wakker te worden.
Heb nog wel twee gedachten:
- dit is wellicht inclusief de BASF claim (gentlemen’s agreement)
- wat gaat de koers doen vandaag en verder
Voor nu veel mensen zeer tevreden.
TW82
0
Op zich mooie cijfers zo te zien. Echter, wat doet de koers na inmiddels een stijging van meer dan 600% sinds vorig jaar maart en 50% stijging in de laatste paar maanden? Altijd moeilijk in te schatten op de beurs. Je ziet wel vaker daling na goede cijfers of stijging bij slechte cijfers die dan toch weer meevallen, dus blijft gokken.

Het persbericht even gelezen en dat klinkt ook allemaal positief, goede ontwikkelingen en vooruitgang. Enige onzekere puntje, zoals bij veel bedrijven nu, is de impact van Covid-19 en de lock-down. Ze melden wel dat zonder de sluiting sinds 15 december de groei zelfs nog hoger was geweest, oftewel er is impact uiteraard. Dan zal die impact in Q1 waarschijnlijk weer een stuk hoger zijn en zelf verwijzen ze ook naar de onzekerheid rondom de impact van Covid-19, ondanks dat ze wel, waar mogelijk, voorzorgsmaatregelen hebben genomen qua voorraad, kostebesparing, etc.

Nu maar afwachten of de cijfers voldoen aan de hogere verwachtingen (gezien de koersstijging) en of beleggers nog negatief reageren op voorzichtigheid/onzekerheid door Covid-19. Ik zou gezien de cijfers zeggen dat een heftige daling vandaag nu wat minder aannemelijk lijkt. Ik moet een koers rond de 11 euro hebben zo ongeveer, dus ik hoop dat de cijfers voldoende zijn om niet terug te zakken of zelfs verder te stijgen.
Hermanuelson
0
Peter66
0
Dat is fijn om te zien, de voortgang zit er in. Of we dan nu op een 6+ koers al mogen zitten vraag ik mij af. De lijn zal in ieder geval vast gehouden moeten worden in de volgende kwartalen. Ik denk dat er aardig wat winst genomen gaat worden.
Sec_Brut
0
quote:

Peter66 schreef op 22 januari 2021 08:26:

Dat is fijn om te zien, de voortgang zit er in. Of we dan nu op een 6+ koers al mogen zitten vraag ik mij af. De lijn zal in ieder geval vast gehouden moeten worden in de volgende kwartalen. Ik denk dat er aardig wat winst genomen gaat worden.
Dat was bij alle voorgaande kwartaalupdates behalve die van Q3 inderdaad altijd het geval, denk dat het ook nu wel mee zal vallen, en men de verdere progressie ook wel ziet van Beterbed.
Wat mij vooral heel erg meeviel waren de online verkopen !, dat betekent dus dat dat Covid19 een beperkte invloed zal hebben op de maand(en) Januari en deels Februari, half Februari gaan de normale winkels ook weer open, dus Q1 zal zowiezo weinig meer te lijden hebben van de verplichte sluiting.
Nog niet eens meegerekend hiermee DaRucci !

Nee dit is nog lang niet het einde van de stijging die we nu al weken zien bij Beterbed.
Erwin S
0
ik ben er deze week uitgestapt op 6.08. Puur vanwege feit dat het meestal na forse stijging, daarna cijfers, wat daalt....
B...K
0
quote:

Sec_Brut schreef op 22 januari 2021 08:37:

[...]

Dat was bij alle voorgaande kwartaalupdates behalve die van Q3 inderdaad altijd het geval, denk dat het ook nu wel mee zal vallen, en men de verdere progressie ook wel ziet van Beterbed.
Wat mij vooral heel erg meeviel waren de online verkopen !, dat betekent dus dat dat Covid19 een beperkte invloed zal hebben op de maand(en) Januari en deels Februari, half Februari gaan de normale winkels ook weer open, dus Q1 zal zowiezo weinig meer te lijden hebben van de verplichte sluiting.
Nog niet eens meegerekend hiermee DaRucci !

Nee dit is nog lang niet het einde van de stijging die we nu al weken zien bij Beterbed.
In februari blijven de winkels nog de hele maand gesloten.
Verwacht opening van de winkels pas half maart.
jan6307
0
Info Beursgorilla

Beter Bed verrast met omzetgroei
Vandaag 07:23,
Bron: ABMfn
(ABM FN-Dow Jones) Beter bed heeft in het vierde kwartaal van 2020 op een vergelijkbare basis meer omzet geboekt dan in het vierde kwartaal van 2019 en het daarmee een stuk beter gedaan dan voorzien. Dit bleek vrijdag voorbeurs uit een kwartaalupdate van de uitbater van matrassenketens uit Uden.

De omzet van Beter Bed uit voortgezette activiteiten steeg met 32,3 procent naar 61,3 miljoen euro. De Benelux droeg ook dit keer het meeste bij aan de omzetvorming met over de laatste drie maanden van 2020 verkopen ter waarde van 54,3 miljoen euro. Online liet op jaarbasis een stijging zien van 119,2 procent in het vierde kwartaal.

Analist Robert Jan Vos van ABN AMRO verwachtte een omzet van 54,1 miljoen euro, zijn collega van Degroof Petercam Fernand de Boer 54,6 miljoen euro.

Over heel 2020 steeg de omzet van de groep met 21,2 procent op een vergelijkbare basis naar 222,1 miljoen euro.

De orderintake nam in het vierde kwartaal op jaarbasis met bijna 19 procent toe naar 24,8 miljoen euro.

Eind 2020 had Beter Bed 151 winkels. Aan begin van dat jaar waren dit er 10 meer.

Het aandeel Beter Bed sloot donderdag op een groen Damrak 2,2 procent lager op 6,13 euro.

3.949 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 194 195 196 197 198 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 1 jan 0001
Koers 0,000
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 0,000
Laag 0,000
Volume 0
Volume gemiddeld 0
Volume gisteren 0

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront