Euronav « Terug naar discussie overzicht

Forum geopend voor Euronav

19.284 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
Yes we can
0
Ik was op ca. 7,1 een tijdje geleden uitgestapt omdat ik een dip verwachtte in relatie tot de hoge stand van de beursindexen en ben net opnieuw ingestapt met zelfde aantal aandelen, iets meer dan een halve euro lager. Prima voor mijn GAK :)
[verwijderd]
1
Dat durf ik niet, zo’n ritje doen. Zo veel geld gemist met xfab. Als je aandeel stijgt na je verkoop, met de bedoeling je GAK te verlagen, dan ben je gezien.
Euronav = aan wachten op herpakken echte wereld economie. Productie goederen, vliegen en rijden. Komt dichter met elke spuit.
Mijn mening maar hoor.
rrobin
0
Ik wacht nog even tot de koers rond de 6 euro staat. Q4 resultaten komen eraan die niet erg positief zijn door de lage rates, daarnaast wordt Q1 waarschijnlijk nog slechter. Verwacht daarom dat de koers nog ongeveer 10 a 15 procent gaat dalen.
mijn gedacht
0
Ik dacht de trein gemist te hebben een maand geleden om bij te kopen rond de 6,60 € en de stijging naar 7,20 €. Was mooi ritje naar verlaging GAK geweest. Denk toch dat er weer een aankoopmoment op komst is onder de 6,50 €.
€URO-Trader
0
quote:

rrobin schreef op 22 januari 2021 14:16:

Ik wacht nog even tot de koers rond de 6 euro staat. Q4 resultaten komen eraan die niet erg positief zijn door de lage rates, daarnaast wordt Q1 waarschijnlijk nog slechter. Verwacht daarom dat de koers nog ongeveer 10 a 15 procent gaat dalen.
vermoed dat die verwachting al in de huidige koers is verwerkt, gezien de huidige prijs. Wellicht verstandig om daags voor de cijfers met de helft uit te stappen, of all-in te gaan ( afhankelijk van het geleden verlies). Zodra de eerste concrete gegevens gunstig zijn tov Corona kan het snel omhoog gaan. Vandaag verkoop ik 50 van mijn aandelenpakket. Verwacht dit weekend nieuws van WGO ivm situatie Corona in China. En dat kan nogal eens tegenvallen. Mbt Euronav, minder afname olie en doorpompende Oliearchen zal de bulkopslag goed doen.
rrobin
0
Klopt maar als de rates voor een langere tijd zo laag blijven kan het geduld bij de meeste beleggers op raken en zorgen voor een verkoop druk. Zeker nu weer meer landen in een lockdown zitten en de Engelse mutant zorgt ervoor dat dit nog even zo blijft. Waarschijnlijk kunnen we pas weer in het voorjaar wat meer gaan doen dus olie gebruiken.
SeanC
3
quote:

rrobin schreef op 22 januari 2021 14:16:

Ik wacht nog even tot de koers rond de 6 euro staat. Q4 resultaten komen eraan die niet erg positief zijn door de lage rates, daarnaast wordt Q1 waarschijnlijk nog slechter. Verwacht daarom dat de koers nog ongeveer 10 a 15 procent gaat dalen.
Het is in deze markt toch totaal irrelevant of de cijfers goed of slecht zijn. Het enige relevante is of ze beter of slechter zijn dan verwacht door de 'analysten'.

Als een bedrijf waardeloze cijfers haalt, maar iets minder waardeloos dan verwacht, dan zal het wel doorstijgen. Als het, zoals die olietankers hier, echt goede cijfers schrijft en schuldenbergen kan afbouwen etc, maar iets minder goed dan verwacht (Q2 vorig jaar), dan crasht het ineens.

Beurs.. mr lage verwachtingen zijn dus positief. Hoe lager dit aandeel voor de kwartaalresultaten hoe beter.
ComputerSaysNo
0
quote:

rrobin schreef op 22 januari 2021 14:52:

Klopt maar als de rates voor een langere tijd zo laag blijven kan het geduld bij de meeste beleggers op raken en zorgen voor een verkoop druk. Zeker nu weer meer landen in een lockdown zitten en de Engelse mutant zorgt ervoor dat dit nog even zo blijft. Waarschijnlijk kunnen we pas weer in het voorjaar wat meer gaan doen dus olie gebruiken.
Allemaal redenen om nu in te stappen tegen een "spotprijs" ;-)
Euronav is één van de sterkste rederijen. De kleintjes en zwakkeren gaan naar de klote. Euronav en de andere sterke rederijen gaan profiteren van de uitdunning dus de aandeelhouders ook.
belegger1981
0
Wat ik niet goed begrijp is,je zou toch denken dat euronav profiteert van de coronacrisis ook.
Als er geen verbruik is van olie en ze blijven oppompen dan word de stock op land toch overladen van de olie en moeten ze toch gaan stockeren op zee?
Waarom denken sommigen onder jullie als de economie terug herpakt dat het goed is voor euronav?
Als de economie terug draait is de eerste stock op zee toch die die er als eerste uitgaat omdat ze dan de schepen niet meer moeten betalen om te stockeren...
Of ben ik mis?
Alvast dank
€URO-Trader
0
Koersen zijn simpel gezegd omlaag geshort. Is de gebruikelijke taktiek om laag in te slaan en bij goed nieuws of "verwachtingswaarde" omhoog te gaan. Euronav is financieel kapitaalkrachtig en ondanks de lage koers wordt er middels lopende kontrakten simpelweg geld verdient. De enige manier om niet te veel onder je GAK te komen staan is om een deel te verkopen bij opleving en weer in te slaan met -2% of meer. En de tijd van daling uit te zitten. Lager dan de €6 gaat de koers zeker niet zijn. Ok, een leuk pb is welkom.
Vavli
0
quote:

belegger1981 schreef op 23 januari 2021 07:08:

Wat ik niet goed begrijp is,je zou toch denken dat euronav profiteert van de coronacrisis ook.
Als er geen verbruik is van olie en ze blijven oppompen dan word de stock op land toch overladen van de olie en moeten ze toch gaan stockeren op zee?
Waarom denken sommigen onder jullie als de economie terug herpakt dat het goed is voor euronav?
Als de economie terug draait is de eerste stock op zee toch die die er als eerste uitgaat omdat ze dan de schepen niet meer moeten betalen om te stockeren...
Of ben ik mis?
Alvast dank
Ondanks Corona is er nog wel relatief veel olieverbruik en de oliepriducerende landen hebben hun productie beperkt en aangepast aan het lagere verbruik. De opslag op zee is dus niet zo enorm. Als de economie terug op volle toeren draait zal die opslag vrij snel verbruikt zijn. Belangrijkste is dat er voldoende oude tankers naar scrap gaan zodat er voor de tarieven een gunstiger evenwicht is tussen vraag en aanbod naar tankers.
Op www.nat.bm vind je elke vrijdag een overzicht van de toestand ( ondermeer evolutie scrapping en nieuwe bestellingen van tankers)
belegger1981
0
quote:

Vavli schreef op 23 januari 2021 11:33:

[...]

Ondanks Corona is er nog wel relatief veel olieverbruik en de oliepriducerende landen hebben hun productie beperkt en aangepast aan het lagere verbruik. De opslag op zee is dus niet zo enorm. Als de economie terug op volle toeren draait zal die opslag vrij snel verbruikt zijn. Belangrijkste is dat er voldoende oude tankers naar scrap gaan zodat er voor de tarieven een gunstiger evenwicht is tussen vraag en aanbod naar tankers.
Op www.nat.bm vind je elke vrijdag een overzicht van de toestand ( ondermeer evolutie scrapping en nieuwe bestellingen van tankers)
Kunnen we dan in de toekomst hogere koersen verwachten?
Avast bedankt Vavli
Vavli
0
quote:

belegger1981 schreef op 23 januari 2021 11:49:

[...]

Kunnen we dan in de toekomst hogere koersen verwachten?
Avast bedankt Vavli
Het staat absoluut vast dat de koers zal stijgen. En die zal stijgen zodra er een concreter perspectief is op hogere vrachttarieven. Zodra de vaccinatieprogramma’s bewijzen dat het aantal besmettingen begint af te nemen, verwacht ik dat Euronav aan een gestage stijging zal beginnen.
belegger1981
1
quote:

Vavli schreef op 23 januari 2021 15:28:

[...]

Het staat absoluut vast dat de koers zal stijgen. En die zal stijgen zodra er een concreter perspectief is op hogere vrachttarieven. Zodra de vaccinatieprogramma’s bewijzen dat het aantal besmettingen begint af te nemen, verwacht ik dat Euronav aan een gestage stijging zal beginnen.
Bedankt Vavli voor uw toelichting!
Tordan
0
quote:

Vavli schreef op 23 januari 2021 11:33:

[...]

Ondanks Corona is er nog wel relatief veel olieverbruik en de oliepriducerende landen hebben hun productie beperkt en aangepast aan het lagere verbruik. De opslag op zee is dus niet zo enorm. Als de economie terug op volle toeren draait zal die opslag vrij snel verbruikt zijn. Belangrijkste is dat er voldoende oude tankers naar scrap gaan zodat er voor de tarieven een gunstiger evenwicht is tussen vraag en aanbod naar tankers.
Op www.nat.bm vind je elke vrijdag een overzicht van de toestand ( ondermeer evolutie scrapping en nieuwe bestellingen van tankers)
Dank Vavli, hier hebben we wat aan. Zie nog niet erg veel naar de schroot gaan, maar dat kan nog komen inderdaad.
[verwijderd]
0
quote:

lucky14 schreef op 24 januari 2021 10:24:

[...]

Dank Vavli, hier hebben we wat aan. Zie nog niet erg veel naar de schroot gaan, maar dat kan nog komen inderdaad.
Als iedereen verwacht wat Vavli zeker weet, dan breng je je tankers zeker niet naar de schroot.

Als je weet dat er hogere rates komen, dan wil je als bedrijf hier natuurlijk volop van profiteren.
Dan zou nu bestaande schepen aankopen een veel betere strategie zijn.
Tellen
1
Bedankt voor de aandelen aan 6,59 ! Mss nog enkele maanden kabbelen alvorens te stijgen maar we hebben geduld...
19.284 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 15 apr 2024 17:35
Koers 15,330
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 15,440
Laag 15,250
Volume 57.293
Volume gemiddeld 229.777
Volume gisteren 57.293

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront