Air France - KLM « Terug naar discussie overzicht

Air France-KLM 2021

3.174 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... 155 156 157 158 159 » | Laatste
Gvv2024
0
gbakl
0
AIR FRANCE-KLM SL 4.55 HB 21.56 FN 4.55 R 1.00 ING BEST Sprinter Long
.
elke dag een nieuwe turbo long om zeep
maar zo soepel zal het wel niet verlopen.

gbakl
0
AIR FRANCE-KLM SL 4.87 HB 5.93 FN 5.24 R 2.00 SG Turbos Illimités Short
.
turbo short / stoploss 4.87
wie durft ?
[verwijderd]
0
quote:

Testcase2020 schreef op 25 januari 2021 09:35:

Dag na dag dalen we langzaam af naar de 3 euro maar wordt dit het dieptepunt ?
ik hoop het niet.
Van mij mag het snel naar die ene euro die het (waarschijnlijk nog niet eens) waard is.
gbakl
0
€ 1,5795 -0,12 (-7,22%)..Br. Airways geeft aan hoe het ook kan
en Lufthansa etc. ook grotere dip dan AF/KLM

the best is yet to come.
M-Copters
1
quote:

wizz schreef op 25 januari 2021 10:50:

[...]

ik hoop het niet.
Van mij mag het snel naar die ene euro die het (waarschijnlijk nog niet eens) waard is.
Jammer om zo een negatief sentiment zo publiekelijk te uiten over een prachtig bedrijf dat het nu wat moeilijk heeft in deze tijden... Zeker veel verloren? ?? Bedrijf is echt wel veel meer waard! Vanochtend 500 stukjes gekocht à €4,50. Alle vertrouwen erin dat ie weer (een keer) richting de 7 gaat. Of zelfs nog hoger! Wie zal het zeggen? “Sky is the limit” ?? Maar om nou te zeggen dat ie niet eens 1 euro waard is... ??
mr.Franz
0
LONDEN (ANP) - Prijsvechter easyJet hoopt de komende tijd marktaandeel te winnen van grote nationale maatschappijen als KLM, Air France, British Airways en Lufthansa. Johan Lundgren, de hoogste baas van de Britse prijsvechter, denkt dat easyJet bij het herstel van de coronacrisis kan profiteren van de capaciteitskrimp bij die gevestigde maatschappijen, zo zegt hij tegen de Britse zakenkrant Financial Times.

Volgens Lundgren is er bij het netwerk van easyJet vooral sprake van overlap met de grote maatschappijen van Europa. Hij spreekt daarom van een geweldige kans om te groeien. Daarbij zal de aandacht van easyJet minder uitgaan naar de concurrentiestrijd met budgetmaatschappijen als Ryanair.

De coronapandemie heeft in de luchtvaartsector enorme schade aangericht. De verwachting is dat de oude nationale luchtvaartmaatschappijen langzamer herstellen omdat zij meer gericht zijn op zakenreizen en korte vluchten om reizigers op te halen voor langeafstandsvluchten. Verwacht wordt dat zakenreizen en langeafstandsreizen in een trager tempo zullen herstellen dan de luchtvaartsector als geheel.

EasyJet concurreert op twee derde van zijn netwerk met juist deze gevestigde maatschappijen. Bij het plannen van het netwerk geeft easyJet dit jaar voorrang aan vluchten vanaf de duurdere luchthavens die deze maatschappijen gewoonlijk gebruiken, aldus Lundgren. Hij is voorzichtiger over de kansen die uit de crisis voortvloeien dan bijvoorbeeld Michael O'Leary van Ryanair of József Váradi van Wizz Air. Beide luchtvaartbazen spreken over een eenmalige kans om een enorm marktaandeel te veroveren.

EasyJet-investeerders zijn ook nog niet overtuigd van de toekomstige mogelijkheden van het bedrijf. De aandelenkoers van het bedrijf is de afgelopen 12 maanden met 50 procent gedaald, terwijl Ryanair en Wizz Air hun eerdere verliezen hebben goedgemaakt.
[verwijderd]
0
De koers van AirFrance-KLM lijkt een weerstand op 4,50 te hebben. Ziet iemand daar een (technische) reden voor ? Of even geduld tot komende dagen hebben om hier doorheen te breken ?
[verwijderd]
4
quote:

M-Copters schreef op 25 januari 2021 14:07:

[...]

Jammer om zo een negatief sentiment zo publiekelijk te uiten over een prachtig bedrijf dat het nu wat moeilijk heeft in deze tijden... Zeker veel verloren? ?? Bedrijf is echt wel veel meer waard! Vanochtend 500 stukjes gekocht à €4,50. Alle vertrouwen erin dat ie weer (een keer) richting de 7 gaat. Of zelfs nog hoger! Wie zal het zeggen? “Sky is the limit” ?? Maar om nou te zeggen dat ie niet eens 1 euro waard is... ??
Hahahaha, ik ben geen cent verloren aan AF-KLM.

Weet je, wat jij schrijft is iets typisch Nederlands.
Je mag de situatie niet meer benoemen. Realisme lijkt wel verboden.
je mag alleen maar positief zijn, ook al is het nieuws nog zo slecht.

Feitelijk is het bedrijf nu geen zak waard.
Elk ander bedrijf was nu al kei en kei hard afgestraft.
Maar aangezien AF-KLM aan het staatsinfuus hangt blijft het nog veel te lang drijven.

Er wordt niks verdient. Er wordt geen dividend betaald. En het uitzicht voor de komende jaren is niet rooskleurig.
AF-KLM gaat het op alle fronten afleggen op de veel beter gepositioneerde budget airliners.

Jouw aankoop, die is fundamenteel NIET onderbouwt.
Het enige waar jij naar kijkt is ene historische koers.
En ook daarvan kan ik zeggen, leg het lineaaltje eens naast de koerslijn en kijk dan eens waar je uitkomt.
Is dat bij 7? Of eerder bij 1?
M-Copters
1
Ik hoop dat je ongelijk hebt. En niet alleen omdat ik er aandelen in heb. KLM is namelijk al 18 jaar mijn werkgever. ;-) En daardoor weet ik ook heel goed wat er allemaal binnen het bedrijf speelt. Dus mijn investering heeft wel degelijk een onderbouwing. Dat het slecht gaat met de luchtvaart is algemeen bekend. Maar ook aan corona komt een einde. KLM afstraffen? Waarop? Zij hebben niks fout gedaan. Zij hebben het virus niet veroorzaakt... Erg kortzichtig om dat te zeggen... Reken maar dat KLM al genoeg is "gestraft" door de huidige idiote maatregelen en de wereldwijde lockdown waar geen einde aan lijkt te komen... Liniaaltje langs de koerslijn leggen? Tja, ook dan kijk je nog steeds naar een historische koers toch? ;-) Kijk ook eens naar de lijn vóór corona dan!

Bedenk je ook wat voor een gigantische impact het zou hebben áls KLM failliet zou gaan. Voor de bedrijven eromheen, voor Schiphol, voor de regio... Dat zou ongekend zijn! Dus, "be careful what you wish for" (als reactie op je zin "van mij mag het snel naar die ene euro gaan...").
[verwijderd]
0
Het is duidelijk dat er binnenkort geld bij moet voor AirFrance-KLM. Mogelijk niet opnieuw alleen maar steun in de vorm van nog meer leningen, maar ook nieuwe aandelen uitgeven lijkt een optie die op tafel gaat komen, dan komt de koers toch wel onder druk lijkt me.....
[verwijderd]
3
quote:

M-Copters schreef op 25 januari 2021 14:54:

Ik hoop dat je ongelijk hebt. En niet alleen omdat ik er aandelen in heb. KLM is namelijk al 18 jaar mijn werkgever. ;-) En daardoor weet ik ook heel goed wat er allemaal binnen het bedrijf speelt. Dus mijn investering heeft wel degelijk een onderbouwing. Dat het slecht gaat met de luchtvaart is algemeen bekend. Maar ook aan corona komt een einde. KLM afstraffen? Waarop? Zij hebben niks fout gedaan. Zij hebben het virus niet veroorzaakt... Erg kortzichtig om dat te zeggen... Reken maar dat KLM al genoeg is "gestraft" door de huidige idiote maatregelen en de wereldwijde lockdown waar geen einde aan lijkt te komen... Liniaaltje langs de koerslijn leggen? Tja, ook dan kijk je nog steeds naar een historische koers toch? ;-) Kijk ook eens naar de lijn vóór corona dan!

Bedenk je ook wat voor een gigantische impact het zou hebben áls KLM failliet zou gaan. Voor de bedrijven eromheen, voor Schiphol, voor de regio... Dat zou ongekend zijn! Dus, "be careful what you wish for" (als reactie op je zin "van mij mag het snel naar die ene euro gaan...").
Ah, dat verklaard je invalshoek.
Maar ergens werken is niet perse een goede invalshoek om erin te investeren.
Ik straf KLM niet af, dat doet de markt, gebaseerd op resultaten en die liegen er niet om. Mega verlies. Negatief EV, slechte outlook. Redenen genoeg om hier je vingers niet aan te willen branden. Andere fondsen genoeg om je geluk in te proberen.
En of dit nou de schuld is van van KLM of niet, dat maakt niet uit.
De kapper op de hoek kan er ook niks aan doen dat corona er is, maar hij kan de tent wel sluiten als ie failliet gaat. Ook al is het niet zijn schuld.

Ik bedenk me zeker wat de impact is.
Maar KLM hoeft niet perse failliet. Het kan wel gered worden. Maar wie denk je dat dat gaat betalen?
Er kan een (MEGA) emissie komen. Resultaat, koers keihard onderuit.
Er kan een nationalisatie komen. Resultaat, koers keihard onderuit.
Dus uiteindelijk gaat de aandeelhouder aan het kortste eind trekken.
En terecht, want dit kun je de belastingbetaler niet laten betalen.
mr.Franz
2
quote:

M-Copters schreef op 25 januari 2021 14:54:

Ik hoop dat je ongelijk hebt. En niet alleen omdat ik er aandelen in heb. KLM is namelijk al 18 jaar mijn werkgever. ;-) En daardoor weet ik ook heel goed wat er allemaal binnen het bedrijf speelt. Dus mijn investering heeft wel degelijk een onderbouwing. Dat het slecht gaat met de luchtvaart is algemeen bekend. Maar ook aan corona komt een einde. KLM afstraffen? Waarop? Zij hebben niks fout gedaan. Zij hebben het virus niet veroorzaakt... Erg kortzichtig om dat te zeggen... Reken maar dat KLM al genoeg is "gestraft" door de huidige idiote maatregelen en de wereldwijde lockdown waar geen einde aan lijkt te komen... Liniaaltje langs de koerslijn leggen? Tja, ook dan kijk je nog steeds naar een historische koers toch? ;-) Kijk ook eens naar de lijn vóór corona dan!

Bedenk je ook wat voor een gigantische impact het zou hebben áls KLM failliet zou gaan. Voor de bedrijven eromheen, voor Schiphol, voor de regio... Dat zou ongekend zijn! Dus, "be careful what you wish for" (als reactie op je zin "van mij mag het snel naar die ene euro gaan...").
Heftig om in deze tijd voor KLM te werken. Dan heb je al heel wat jaren van alles over je heen gekregen. De impact die het zou hebben als KLM failliet zou gaan kan je ook overdrijven, waar vraag is zal uiteindelijk ook weer aanbod ontstaan. Er zijn genoeg airlines die wel kunnen en willen investeren en die niet te kampen hebben met veel te duur kantoorpersoneel, een verliesgevende partner en irreële cao's. In mijn ogen is het bedrijf op sterven na dood en is het ook de afgelopen jaren maar zelden gelukt om gezonde winst te maken. De geleasede toestellen moet je ook niet teveel waarde toedichten. wanneer corona achter de rug is zal de olieprijs weer fors oplopen, waardoor op die manier de winsten weer onder druk komen te staan. Ik wens je als werknemer en belegger veel succes maar ik ben erg sceptisch over de toekomst van KLM.
John1995
0
quote:

M-Copters schreef op 25 januari 2021 14:07:

[...]

Jammer om zo een negatief sentiment zo publiekelijk te uiten over een prachtig bedrijf dat het nu wat moeilijk heeft in deze tijden... Zeker veel verloren? ?? Bedrijf is echt wel veel meer waard! Vanochtend 500 stukjes gekocht à €4,50. Alle vertrouwen erin dat ie weer (een keer) richting de 7 gaat. Of zelfs nog hoger! Wie zal het zeggen? “Sky is the limit” ?? Maar om nou te zeggen dat ie niet eens 1 euro waard is... ??
Heb je toch weer ruim 500 Euro verdient vandaag :)
Enono
2
Het gaat er inderdaad niet om of AF-KLM in een of andere vorm blijft bestaan, daar zijn volgens mij de meningen niet over verdeeld, maar het is de vraag of KLM gered wordt door de overheden en de aandeelhouders daar niets van merken. Nu is het zo dat de overheden garant staan voor de leningen die KLM pas heeft afgesloten, maar over die leningen moet rente worden betaald en ze moeten ook worden terugbetaald. Dat kan KLM, ook na forse reorganisaties niet zomaar opbrengen. Europa zal niet toestaan dat er rechtstreeks geld wordt overgemaakt aan AF-KLM, zonder forse concessies op het gebied van mededinging. Dus zal er door AF-KLM nieuw kapitaal moeten worden aangetrokken om de crisis te doorstaan. Aangezien AF-KLM per ultimo 2020 een negatief EV heeft van circa € 6 miljard, kan een claimemissie een oplossing zijn. Bij de huidige koers betekent dit dat er dan 2,5 miljard aandelen bijkomen, bovenop de huidige 428 miljoen. De winst die AF-KLM na afloop van de Corona maakt moet dan gedeeld worden door 3 miljard aandelen i.p.v de huidige 428 miljoen. Als de koers van AF-KLM op basis van de winst voor de crisis € 11 was, is een koers van € 2,00 na de emissie zeer logisch volgens mij.
[verwijderd]
0
quote:

M-Copters schreef op 25 januari 2021 14:07:

[...]
Vanochtend 500 stukjes gekocht à €4,50.
Waarom zou u kopen vlak voor een aandelenuitgifte ?

Dit klinkt me masochistisch in de oren.
gbakl
0
quote:

John1995 schreef op 25 januari 2021 16:08:

[...]

Heb je toch weer ruim 500 Euro verdient vandaag :)
het wordt steeds leuker op dit forum,
1x taalfout
en
1x rekenfout
in
1 kort zinnetje...

;0)
[verwijderd]
1
Man man, werk je in zo'n toko en heb je nog niet in de gaten dat het op omvallen staat?
Zonder NOW was de tent failliet
Zonder Franse salarissteun was de tent failliet
Zonder de 3.4 miljard lening was de tent failliet
Zonder de Franse lening a 7 miljard was de tent failliet
En in december is al aangegeven dat ze opnieuw geld nodig hebben, waarschijnlijk voor eind maart.
Zonder nieuw geld is de tent failliet.

En nu komen Nederlandse en Franse overheid er samen al twee maanden niet uit….
Ik gun ieder van harte zijn/haar baan en inkomen, maar als je al nagenoeg met je kop in de strop zit, dan nog aandelen kopen?

Ik zeg: zoek hulp
[verwijderd]
0
Laten we onze KLM-vriend niet bang maken.

We denken allemaal dat het een vergissing van zijn kant is om nu AF-KLM-aandelen te kopen, maar hij heeft nog tijd om ze terug te verkopen (misschien met winst) voordat de Grote Verdunning plaatsvindt.
[verwijderd]
0
quote:

Beurrestaxe schreef op 25 januari 2021 20:11:

Laten we onze KLM-vriend niet bang maken.

We denken allemaal dat het een vergissing van zijn kant is om nu AF-KLM-aandelen te kopen, maar hij heeft nog tijd om ze terug te verkopen (misschien met winst) voordat de Grote Verdunning plaatsvindt.
Je hebt helemaal gelijk:

kans op 10-30% winst en risico op 80-99% verlies. En dat met je hoofd in de faillissementsstrop van je werkgever. De combinatie van die drie....
3.174 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... 155 156 157 158 159 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 22 apr 2024 17:35
Koers 10,085
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 10,265
Laag 10,065
Volume 1.548.543
Volume gemiddeld 1.823.442
Volume gisteren 1.548.543

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront