Chinese aandelen « Terug naar discussie overzicht

Xpeng 2021

190 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 » | Laatste
Dragstar
0
Het nieuws over het laatste verkooprecord zorgde voor een sterk begin van 2021 voor het bedrijf. Xpeng kondigde begin januari aan dat het een strategisch partnerschap was aangegaan met lidar-maker Livox en dat het binnenkort de sensoren van dat bedrijf in zijn productiemodellen zal opnemen - waarmee het de eerste autofabrikant is die voertuigen met lidar verscheept.

Lidar - wat staat voor "light detection and range" - kan de afstand tot objecten met een hoge nauwkeurigheid meten en kan dus worden gebruikt om geavanceerde rijhulpsystemen te helpen bij het maken van gedetailleerde kaarten van de omgeving van een voertuig. Die afbeeldingen kunnen van moment tot moment worden vergeleken met een 3D-kaart, zodat het systeem de exacte locatie van het voertuig kent.

Xpeng verzekerde medio januari ook een nieuwe kredietlijn van $ 2 miljard , en bracht vorige week een grote draadloze software-update uit voor P7-bezitters, die een nieuw handsfree snelwegsysteem bevat .

Het bedrijf zal naar verwachting later deze maand zijn winst over het vierde kwartaal en het volledige jaar 2020 rapporteren.
Tonydwi
1
De Chinese fabrikant van elektrische auto's Xpeng wil binnen de komende vier maanden beslissen welke Europese landen het volgende land zullen betreden. In een interview gaf Xpeng-president Brian Gu ook aan dat productie van elektrische auto's in Europa in de toekomst ook denkbaar is.

Na de lancering van de G3 elektrische compacte SUV in Noorwegen, is Xpeng van plan om binnenkort te beslissen welke Europese landen aan de beurt zijn. Gu gaf geen hints in het interview met Automotive News. Europa heeft veel gevestigde merken, dus ze nemen hun tijd en werken grondig, zei Gu.

De Xpeng-president is niet bang om daardoor te laat te komen. "We willen niet te laat komen, maar tegelijkertijd is het veel belangrijker om je merk en reputatie goed neer te zetten als je een nieuwkomer bent," zei Gu. "Dat doe je door de juiste infrastructuur te hebben, de juiste verkoop en service, en de juiste merkbekendheid. Het is gemakkelijk om honderden voertuigen in een land te dumpen, maar dat is niet de manier om een bedrijf te ontwikkelen."

Hij zei ook dat de verkoop van de P7 elektrische sedan in Europa wordt overwogen, maar dat er hier nog geen beslissing is. Gu voegt vervolgens meer ruimte voor interpretatie toe: "In de toekomst zullen we bij de ontwikkeling van voertuigen meer rekening houden met Europese eisen." Het is dus goed mogelijk dat de P7 in de ogen van Gu niet geschikt is of als proefballon wordt gebruikt om de Europese smaak en eisen beter te begrijpen.

- ADVERTENTIE -.

Gu verduidelijkte ook dat Xpeng zich wil richten op China en Europa - er zijn momenteel geen plannen om in de VS te lanceren. In plaats daarvan is het bedrijf van plan om zijn product line-up uit te breiden met een focus op China/Europa. Nadat enkele dagen geleden nog een elektrische sedan werd aangekondigd als derde model na de G3 en P7, die voor het einde van 2021 in serieproductie moet gaan, zal in 2022 een grotere SUV op basis van het P7-platform volgen als vierde model, dat zal worden geproduceerd in de tweede fabriek van de fabrikant, waarvan de bouw enkele maanden geleden begon.

Als onderdeel daarvan, zei hij, is een fabriek in Europa ook een mogelijkheid. "Als je een groot volume hebt, verhoog je de handelsspanningen tussen China en Europa [als je alleen modellen importeert], daarom is het hebben van lokale capaciteit veel beter. Het is ook logistiek gezien beter," zegt Gu. Tegelijkertijd, zegt hij, is het in Europa waarschijnlijk beter om een bestaande fabriek over te nemen.

Xpeng wil ook dat het volume snel komt. In tegenstelling tot Nio, zegt hij, is het bedrijf geen merk voor de superrijken, maar mikt het op het segment van $30.000 tot $45.000 of zo'n 25.000 tot 37.000 euro. De focus op dit "meest aantrekkelijke marktsegment" is een onderscheidend kenmerk ten opzichte van andere Chinese OEM's. Daarnaast is er de kracht op het gebied van softwareontwikkeling. Terwijl de meeste concurrenten werken met Tier 1-leveranciers, is Xpeng naast Tesla de enige fabrikant met end-to-end softwareontwikkeling. Er waren echter geschillen met Tesla over juist dit punt. Zoals gemeld, had Tesla in 2019 een ex-werknemer aangeklaagd omdat hij autonoom rijdende software naar Xpeng had gebracht.

Gu gaf een thumbs down aan in-house batterijproductie, zoals momenteel, Xpeng koopt cellen van CATL. "Het is zeer kapitaalintensief, maar ook een groot technologisch risico dat we niet denken te moeten nemen," zei de Xpeng-president. "We willen samenwerken met toonaangevende leveranciers, maar we willen ook controle houden over enkele van de belangrijkste technologieën; we doen bijvoorbeeld onze eigen batterijbeheersystemen."
Tonydwi
0
Dutchy Ron
1
With Chinese electric vehicle (EV) company Xpeng (NYSE:XPEV) continuing to post strong delivery numbers in China and making impressive technical innovations, I remain bullish on Xpeng stock.

The company is making great progress, For instance, it’s expanding into Europe and its EVs continue to generally get high marks from reviewers. Moreover, there are signs that Tesla (NASDAQ:TSLA) is not going to be as dominant in China and Europe as it is in the United States.

In light of these points – along with the fact that Xpeng’s vehicles are relatively affordable – I believe that it will be one of the bigger winners in the global EV race.

Xpeng Stock: Strong Sales, Impressive Innovations

For December, Xpeng reported that its deliveries soared an eye-popping 326% year-over-year to 5,700. The surge proves that the popularity of Xpeng’s EVs is climbing rapidly in China. Showing that the vehicles are well-regarded in the Asian country, that data point certainly bodes very well for Xpeng stock.

The Top 7 Hot Stocks to Buy for 2021’s Biggest Trends
Also very promising for the automaker and its shares are its impressive technical innovations. Xpeng’s new Navigation Guided Pilot, or NGP, “will allow the company’s flagship P7 sedan to automatically change lanes, speed up or slow down, overtake cars and enter and exit highways,” according to Seeking Alpha. The NGP reportedly includes “high-precision maps” and “a Surrounding Reality display for navigation assisted autonomous driving.”

Moreover, Xpeng recently announced that it was launching a software upgrade for the P7 with “40+ new functions and 200+ optimized features.” Among the functions and features that will be covered in the upgrade, according to the automaker, are “autonomous driving assistance, full-scenario voice assistance, smart audio and music cockpit, in-car App ecosystem, and personalized settings. ”

In a note to investors on Jan. 12, Bank of America wrote that Xpeng has a comparative advantage over other Chinese automakers because, unlike them, it makes its own autonomous driving “software and algorithm,” allowing it to collect data to enhance its autonomous systems. The firm had a $54.10 price target and a “buy” rating on XPEV stock.

Expanding to Europe and More Upbeat Reviews

As another InvestorPlace columnist, Vandita Jadeja, pointed out in a Jan. 22 column, Xpeng is entering Europe. Specifically, it has already sold 100 of its SUVs in Norway, an exceptionally strong EV market.

And the Chinese automaker intends to bring its P7 to the continent this year. Given the strong growth in demand for EVs in Europe and the company’s well-received EVs, the company should make a big splash and a great deal of money on the continent, lifting Xpeng stock in the process.

Meanwhile, positive reviews continue to roll in for Xpeng’s EVs.(I detailed a few upbeat evaluations of its EVs in a previous column on XPEV stock).

Autocar’s recent review of the P7 , for example, was full of compliments for the EV, saying that its “interior has a futuristic feel,” while its seats are “comfy.” Additionally, the reviewer noted that the P7 has a range of more than 400 miles and good acceleration, along with “well weighted” steering.” And, most impressively of all, the reviewer contended that the P7’s new navigation system was better than that of Tesla’s cars made in China when it comes to “merging onto the highway and cruising at the speed limit.”

Meanwhile, Clean Technica recently reported that Xpeng’s G3 SUV “is a smart, snazzy, stylish, high-tech electric vehicle sort of like a Tesla but not as great as a Tesla but much cheaper than a Tesla.”

investorplace.com/2021/02/xpeng-stock...
kerel66
0
Dragstar
0
6.015 voertuigen geleverd in januari 2021, een stijging van 470% op jaarbasis
Derde opeenvolgende maand van recordbrekende oplevering, bestaande uit 3.710 P7's en 2.305 G3's
De P7 krijgt de naam van Tesla-killer.
De Amerikanen zien dit niet graag gebeuren.
Afwachten welk effect dit op de koers zal hebben.
Dragstar
0
GUANGZHOU, China - (BUSINESS WIRE) - XPeng Inc. ("XPeng" of het "Bedrijf", NYSE: XPEV), een toonaangevend Chinees bedrijf voor slimme elektrische voertuigen ("Smart EV"), heeft vandaag aangekondigd dat het zijn vierde kwartaal en boekjaar 2020 niet-geauditeerde financiële resultaten, op maandag 8 maart 2021, vóór de opening van de Amerikaanse markten.

Dit persbericht bevat multimedia. Bekijk de volledige release hier: www.businesswire.com/news/home/202102...
Dragstar
0
Seeking Alpha
XPeng: maak kennis met de Chinese concurrent van Tesla
18 februari 2021 15:18 ET XPeng Inc. (XPEV) BABA, BABAF, BYDDF ... 29 reacties12 sympathieën
Overzicht
XPeng is een van de grootste fabrikanten van elektrische voertuigen in China die het potentieel heeft om op korte termijn aanzienlijke aandeelhouderswaarde te creëren.
XPeng heeft, samen met andere EV-fabrikanten, een sterke stijging van het aantal leveringen meegemaakt en als gevolg daarvan is de kans groot dat ze tegen hoge premies blijven handelen.
We hebben begin maart besloten XPeng-aandelen boven de winst te kopen en zijn van plan onze positie in het bedrijf te behouden zolang het algemene momentum in de sector aanhoudt.
Op zoek naar een helpende hand in de markt? Leden van Best Short Ideas krijgen exclusieve ideeën en begeleiding om door elk klimaat te navigeren. Begin vandaag "
XPeng ( XPEV ) is een van de grootste fabrikanten van elektrische voertuigen in China die het potentieel heeft om op korte termijn aanzienlijke aandeelhouderswaarde te creëren. Ondanks dat ze aanzienlijk overgewaardeerd zijn door traditionele waarderingsstatistieken, hebben XPeng samen met andere EV-fabrikanten de afgelopen kwartalen een sterke stijging van de leveringen meegemaakt en als gevolg daarvan is de kans groot dat ze in de nabije toekomst tegen hoge premies zullen blijven handelen. Om die reden hebben we begin maart besloten XPeng-aandelen boven de winst te kopen en zijn we van plan onze positie in het bedrijf te behouden zolang het algemene momentum van de sector aanhoudt.

Voorbereiden op een volledig elektrische toekomst
XPeng is een in China gevestigde EV-fabrikant met het hoofdkantoor in Guangzhou. Het bedrijf werd opgericht in 2014, heeft momenteel ~ 3700 werknemers en ging in de tweede helft van 2020 naar de beurs . Met steun van Alibaba ( BABA ) en andere grote banken in China, XPeng samen met zijn concurrenten NIO ( NIO ), BYD ( OTCPK: BYDDF ) ( OTCPK: BYDDY ) en Li Auto ( LI ) zijn enkele van de populairste namen in de sector van elektrische voertuigen in de regio. Als gevolg hiervan is het aandeel eind 2020 aanzienlijk gestegen en presteert het momenteel beter dan de S&P 500 Index op een 1-jaarsgrafiek.

Grafiek: Alpha zoeken

De eerste auto van XPeng is een SUV genaamd G3, waarvan de productie begon in 2018. De auto in zijn basispakket zou ongeveer 300 kilometer kunnen rijden op één acculading, terwijl een hoger pakket een grotere accucapaciteit heeft en meer dan 400 kilometer kan rijden op een enkele lading. De prijs van G3 varieert per pakket en in China begint de prijs bij ~ $ 21.000 en loopt helemaal op tot ~ $ 29.000. Tweede auto XPeng's is een sedan genaamd P7 dat vorig jaar werd uitgebracht en dat is een directe concurrent van Tesla's ( TSLA prijs) Model 3. P7 in China varieert van ~ $ 33000 naar ~ $ 50000, en in januari, de auto kreeg een belangrijke over- de luchtupgrade met nieuwe functies zoals autonome rijhulp en een bijgewerkt besturingssysteem.

Begin maart zal XPeng zijn Q4- en FY20-winstresultaten publiceren, dus voorlopig moeten we diep in de Q3- resultaten van het bedrijf duiken om erachter te komen wat er met het bedrijf aan de hand is. In het derde kwartaal verhoogde XPeng zijn inkomsten aanzienlijk met 342,5% Y / Y tot $ 293,1 miljoen. De inkomsten uit de verkoop van voertuigen bedroegen $ 279,6 miljoen, terwijl de inkomsten uit services $ 13,6 miljoen bedroegen. Tegelijkertijd bedroeg de niet-GAAP WPA van het bedrijf - $ 0,32, terwijl het nettoverlies $ 169,2 miljoen bedroeg. Ondanks het verlies verhoogde XPeng het aantal van zijn supercharging stations tot 135 en slaagde erin zijn leveringen tijdens de periode met 265,8% Y / Y te verhogen tot 8.578 eenheden.

Bovendien, een van de grootste voordelen van XPeng is dat het niet een overleveraged balans heeft, omdat aan het eind van Q3 hij had $ 2,65 miljard in cash reserves en slechts $ 347 miljoen in de totale schuld. Ook zijn de financiële resultaten van het bedrijf de afgelopen kwartalen verbeterd en aan het einde van het derde kwartaal bedroeg de brutomarge 4,6% tegenover -2,7% een jaar geleden, terwijl de voertuigmarge 3,2% bedroeg, tegen -10,8% een jaar geleden. Dankzij een dergelijke verbetering hebben de straatanalisten hun kijk op het bedrijf verbeterd en is het huidige consensusdoelstelling $ 57,95, boven de huidige marktprijs.

Desalniettemin is het grootste nadeel van XPeng dat het naar verwachting minder dan $ 1 miljard aan inkomsten zal genereren in 2020 en ongeveer $ 2 miljard aan inkomsten in 2021, maar de aandelen worden verhandeld tegen een marktkapitalisatie van ~ $ 35 miljard. Omdat het moeilijk is om de huidige waardering te rechtvaardigen, is het veilig om te zeggen dat we midden in een EV-bubbel zitten, aangezien andere EV-fabrikanten ook aanzienlijk overgewaardeerd zijn en meer waard zijn dan traditionele autogiganten die elk jaar miljoenen auto's produceren. Als gevolg hiervan, als XPeng op een bepaald moment een daling van de leveringen ervaart, bestaat het risico dat de straat het vertrouwen verliest in zijn vermogen om groei te stimuleren en als gevolg daarvan zal zijn voorraad tuimelen. Het goede ding is dat dat nog niet is gebeurd en dat er in dit stadium geen reden is om je er zorgen over te maken.

De realiteit is dat XPeng zich in de groeifase bevindt, dus het maakt de markt niet echt uit dat het bedrijf niet snel winstgevend zal zijn of dat het handelt tegen een aanzienlijke premie. Zolang XPeng zijn leveringen en capaciteit blijft vergroten, heeft het alle kansen om te waarderen op dezelfde manier die Tesla de afgelopen jaren heeft gewaardeerd. Momenteel is het doel van XPeng om verder uit te breiden en het is van plan om in de komende twee jaar twee extra elektrische voertuigen op de markt te brengen. Bovendien is het van plan om zijn tweede fabriek in Guangzhou eind 2022 af te bouwen, wat het zal helpen om zijn jaarlijkse capaciteit te verhogen van 100.000 auto's tot ~ 250.000. Omdat de vraag naar EV's alleen maar zal toenemen, Zal het groeiverhaal van XPeng doorgaan en het is onwaarschijnlijk dat het momentum binnenkort zal verdwijnen.

Het nadeel van XPeng is dat in FY20 is afgeleverd 27.041 auto's, terwijl de concurrenten NIO en Li Auto geleverde 43.728 en 32.624 auto's, respectievelijk. We mogen echter niet vergeten dat de P7, het vlaggenschip van XPeng, pas in de zomer van 2020 in productie ging en dat het bedrijf pas laat in het jaar te maken kreeg met leveringen. In het vierde kwartaal stegen de leveringen met 303% Y / Y tot 12.964 eenheden, terwijl alleen al in december de leveringen met 326% Y / Y toenamen. Bovendien, gezien het feit dat XPeng alleen al in januari 6.015 auto's heeft afgeleverd , wat een stijging van 470% Y / Y vertegenwoordigt, is er alle reden om aan te nemen dat het bedrijf zijn concurrenten in 2021 zal inhalen, en dankzij zijn strategische marktpositionering heeft alle kansen om dit jaar meer auto's af te leveren dan de rest.

Gezien het feit dat de volledige winstresultaten voor Q4 en FY20 begin maart zullen worden bekendgemaakt, is er alle reden om aan te nemen dat het EV-momentum niet zal verdwijnen en XPeng op korte termijn zal kunnen waarderen ondanks de overwaardering dankzij de groei van zijn leveringen. Daarom hebben we, ondanks alle risico's, besloten om de aandelen van het bedrijf te kopen en van plan te zijn deze een tijdje aan te houden, aangezien het short gaan van een EV-naam in dit stadium te riskant is vanwege de groei van de investeringen in de sector van elektrische voertuigen.
Dragstar
0
Chinese electric vehicle maker Xpeng Inc – ADR (NYSE: XPEV) will likely launch a new version of its P7 sedan as soon as next week.

What Happened: Xpeng's new P7 with lithium iron phosphate battery will be released on March 3, according to a report in a China-based media outlet that quoted company insiders.

P7 is Xpeng's super-long-range smart sedan and has a post-subsidy base price of 229,900 yuan (roughly $35,500).

This new version will have a range of 480 kilometers, the report said, while the current version has a maximum NEDC range of 706 kilometers.
Dragstar
0
Recente ontwikkelingen

Leveringen in januari en februari 2021

Het totale aantal Smart EV-leveringen bedroeg in januari 2021 6.015 eenheden, wat neerkomt op een stijging van 470% op jaarbasis. De leveringen bestonden uit 3.710 P7's, de slimme sportsedan van XPeng en 2.305 G3's, de compacte slimme SUV van XPeng.
Het totale aantal Smart EV-leveringen bedroeg 2.223 eenheden in februari 2021, wat neerkomt op een stijging van 1.281% op jaarbasis. De leveringen bestonden uit 1.409 P7's, de slimme sportsedan van XPeng, en 814 G3's, de compacte slimme SUV van XPeng. Op 28 februari 2020 werden in totaal 20.181 P7's geleverd.
Voltooiing van een vervolg op de openbare aanbieding van American Depositary Shares

In december 2020 voltooide XPeng de aanbieding van 55.200.000 Amerikaanse depositary shares ("ADS'en"), die elk twee Klasse A gewone aandelen van de Vennootschap vertegenwoordigen, tegen een openbare biedprijs van US $ 45,00 per ADS. Het aantal ADS's dat bij de closing werd uitgegeven, omvatte de volledige uitoefening van de underwritersoptie om 7.200.000 extra ADS's van de Vennootschap te kopen.

Het aangaan van een strategische samenwerkingsovereenkomst met banken voor RMB 12,8 miljard kredietfaciliteiten

In januari 2021 sloot XPeng een strategische samenwerkingsovereenkomst met een handvol toonaangevende binnenlandse banken om een ??kredietlijn van 12,8 miljard RMB met meerdere kredietfaciliteiten veilig te stellen. Deze kredietfaciliteiten zullen de bedrijfsvoering en uitbreiding van de productie-, verkoop- en servicemogelijkheden van het bedrijf ondersteunen, terwijl de efficiëntie wordt geoptimaliseerd.
Coldasice1982
1
Langetermijnverhaal voor de komende 3-5jaar. Cijfers bevestigen wat ik van hun verwacht. De malaise van de laatste weken maak ik me niet echt zorgen over. Algemene winstneming op alle tech, clean energy en EV, die het laatste jaar veel winst gemaakt hebben. Roteren in cyclisch want de economie gaat weer op gang komen, en dan doen die aandelen het goed. Beetje verbaasd dat er niet meer rumoer gemaakt wordt rond deze aandelen. China en EV, voor de komende jaren sowieso interessant thema. Als je hun Twitter opvolgt, krijg je veel info binnen. Vandaag zag ik dat Morgan Stanley hun koersdoel op 70 zet, net als Credit Suisse. Deze dip bijkopen of ff uitzweten, want voor de long run lijkt dit my een no brainer (als deze werkwijze en cijfers in dezelfde richting blijven gaan)
RM'86
0
The rise of China! Als je gewoon even wat cijfermateriaal bekijkt is het redelijk duidelijk dat je voor EV en zelfrijdende auto's in China moet zitten..

2021 EV market share
China 44%
Europe 28%
North America 16%
Japan / South Korea 11%

Nergens worden EV zo vlot geaccepteerd als in China. Die markt is enorm daar en zal aan een snel tempo toenemen. Ik zat juist nog te twijfelen tussen Xpeng en Nio en ben benieuwd naar jullie argumenten. Voor mij was het redelijk duidelijk maar laat maar horen wat jullie er van vinden!
Xpeng produceert de 3 best verkopende SUV's van China.
Ze zijn zelf ook, in tegenstelling tot Nio, hun eigen productie aan het opstarten en zijn toch altijd een stapje voor.
XPeng is ook een netwerk van supercharging stations aan het bouwen, deze geven exclusive access aan xpeng owners.
momenteel meer dan 200,000 charging stations in China en ze geven gratis installatie van home-based chargers voor de kopers.
Sinds december 2020 ook in Noorwegen te verkrijgen en dus instap in de EU markt.
crushing reviews van hun modellen. Zeer tevreden gebruikers.

Mij lijkt dit een no brainer en long term giant winner. Ik ga me niet uitspreken over xbagger aantal maar het lijkt me enorm veel potentieel te hebben.
Dragstar
0
De Chinese elektrische autofabrikanten Nio Inc. en Xpeng Inc. overwegen een tweede vermelding in Hong Kong, volgens mensen die bekend zijn met de kwestie, aangezien de vraag van consumenten naar elektrische voertuigen wereldwijd blijft toenemen.
Coldasice1982
2
quote:

RM'86 schreef op 10 maart 2021 11:29:

The rise of China! Als je gewoon even wat cijfermateriaal bekijkt is het redelijk duidelijk dat je voor EV en zelfrijdende auto's in China moet zitten..

2021 EV market share
China 44%
Europe 28%
North America 16%
Japan / South Korea 11%

Nergens worden EV zo vlot geaccepteerd als in China. Die markt is enorm daar en zal aan een snel tempo toenemen. Ik zat juist nog te twijfelen tussen Xpeng en Nio en ben benieuwd naar jullie argumenten. Voor mij was het redelijk duidelijk maar laat maar horen wat jullie er van vinden!
Xpeng produceert de 3 best verkopende SUV's van China.
Ze zijn zelf ook, in tegenstelling tot Nio, hun eigen productie aan het opstarten en zijn toch altijd een stapje voor.
XPeng is ook een netwerk van supercharging stations aan het bouwen, deze geven exclusive access aan xpeng owners.
momenteel meer dan 200,000 charging stations in China en ze geven gratis installatie van home-based chargers voor de kopers.
Sinds december 2020 ook in Noorwegen te verkrijgen en dus instap in de EU markt.
crushing reviews van hun modellen. Zeer tevreden gebruikers.

Mij lijkt dit een no brainer en long term giant winner. Ik ga me niet uitspreken over xbagger aantal maar het lijkt me enorm veel potentieel te hebben.

Als je portfolio het toelaat zou ik 50-50 gaan op beiden. Ik ben iets beperkter aangezien ik geen aanzienlijke portfolio heb en ook in andere sectoren wil diversifieren. Ik heb gekozen voor Xpeng omdat ze zich richten op de middenklasse, waar Nio rechtstreeks met Tesla wil concurreren op de hogere klasse. Xpeng wordt gebacked door Ali Baba, en kreeg ondertussen een ruime kredietlijn via de overheid. Als je weet dat de Chinese overheid niet de gewoonte heeft om privé bedrijven te ondersteunen met krediet, dan weet je dat ze daar een mooi business plan hebben neergelegd. Daarnaast hebben ze ook hun eigen productie fabrieken waar Nio deze niet in eigen handen heeft. Ik vind niet de ene beter dan de andere, maar ik zie meer potentieel in het Xpeng verhaal op deze moment. Edit: ze hebben ook nog 2 nieuwe wagens in de pijplijn zitten, en een breder gamma lijkt me een plus, op voorwaarde dat ze dit kosten efficiënt kunnen implementeren.
Dragstar
0
Today XPeng delivered its 50,000th Smart EV! Our success is thanks to our treasured customers, who we'll reward with even more intelligent and unique driving experiences in 2021 and beyond! #NewHorizons #ElectricVehicles
Dragstar
0
Xpeng Motors Inc (NYSE: XPEV) said Monday that it will receive $78 million in funding from the investment arm of a local Chinese government for business expansion purposes.

What Happened: The automaker said it had reached a “strategic cooperation agreement” with the Guangdong provincial government for an RMB 500 million investment in its China subsidiary.

“This will further accelerate our business expansion and the auto industry’s transition in Guangdong,” Xpeng said in a statement.

Why It Matters: It is noteworthy that Xpeng is headquartered in Guangzhou, the capital of the Guangdong province.

In January this year, Xpeng said it had secured a line of credit from five domestic commercial banks in China that gave it access to RMB 12.8 billion or nearly $1.98 billion.
Dragstar
0
XPeng start de langste autonome rij-expeditie in China
19/03/2021
GUANGZHOU, China - (BUSINESS WIRE) - XPeng Inc. ("XPeng" of het "Bedrijf", NYSE: XPEV), een toonaangevend Chinees bedrijf voor slimme elektrische voertuigen ("Smart EV"), is vandaag van start gegaan met de autonome rij-expeditie met een vloot van XPeng P7's, die een totale afstand van 3.675 km afleggen in zes provincies in China. Dit wordt de langste autonome rijexpeditie met in massa geproduceerde voertuigen in China.

De expeditie zal de mogelijkheden van Navigation Guided Pilot (of "NGP"), een volledig in eigen huis ontwikkelde autonoom rijdende oplossing van XPeng, demonstreren in complexe rijscenario's op de Chinese snelwegen. Het NGP zal de meetgegevens uitdagen, waaronder de frequentie van menselijke tussenkomst per 100 kilometer, het slagingspercentage voor het automatisch in- en uitstappen van snelwegen, automatisch wisselen van rijstrook, inhalen en door tunnels gaan.

De expeditie wordt gedurende 7 dagen van 19 tot 26 maart vergezeld door meer dan 200 autojournalisten, EV-enthousiastelingen en experts uit de industrie. De vloot van P7's zal door 10 steden in China rijden, beginnend vanuit Guangzhou, naar Shantou, Quanzhou, Wenzhou, Hangzhou, Shanghai, Nanjing, Qingdao, Jinan en eindigt op 26 maart in Peking.

De NGP-snelwegoplossing biedt navigatieondersteund autonoom rijden van punt A naar B, op basis van de door de bestuurder ingestelde navigatieroute, en is beschikbaar op snelwegen die worden bestreken door zeer nauwkeurige kaarten in China.
Dragstar
0
XPeng vestigt records voor autonoom rijden
25 maart 2021 10:45 ET XPeng Inc. (XPEV) Door: Clark Schultz , SA Nieuwsredacteur 2 Reacties
XPeng ( XPEV + 1,6% ) publiceert resultaten voor de eerste zes dagen van wat de langste echte autosnelwegtest is van in massa geproduceerde voertuigen in China.
Onder de controle van de autonome rijassistentie van de Navigation Guided Pilot van het bedrijf, was de frequentie van menselijke tussenkomst van de bestuurder slechts 0,65 keer per 100 kilometer, en was dit minder dan één keer per 100 kilometer in vijf van de zes dagen op snelwegen in China.
XPEV merkt op dat de rit enkele van de drukste en meest complexe snelwegsecties langs de oostelijke kustcorridor van het land heeft afgelegd.
Het slagingspercentage voor het wisselen van rijstrook en inhalen lag tussen de 86,05% en 97,91% gedurende de periode van 6 dagen. Het betreden van snelwegen en het bestaande slagingspercentage varieerden van 83,76% tot 96,93%. Onder de NGP-controle was het slagingspercentage van de tunnelpassage in dezelfde periode zo hoog als 100%.
De NGP leverde stabiele prestaties in regenbuien en op snelwegen in berggebieden tijdens de 6-daagse expeditie, en demonstreerde de robuustheid en betrouwbaarheid van zijn functionaliteit voor complexe rijscenario's in China.
De vloot van P7's heeft acht steden doorkruist, van Guangzhou tot Qingdao, en zal de reis in Beijing afronden
De NGP-snelwegoplossing biedt navigatieondersteunde autonoom rijden van punt A naar B, op basis van de door de bestuurder vastgestelde navigatieroute, en is beschikbaar op snelwegen die worden bestreken door zeer nauwkeurige kaarten in China.
Feedback van autojournalisten en analisten over de autonome test XPeng wordt verwacht.
Bron: persbericht
XPEV werd vermeld in het artikel Seeking Alpha Stocks to Watch met de autonome rijexamen die naar verwachting buzz zou genereren
Dragstar
0
XPeng ( XPEV + 9,3% ) zegt dat zijn P7-vloot gemiddeld 0,71 menselijke bestuurdersinterventies per 100 km behaalde op de +3,6 km-test in China om een ??nieuwe maatstaf te stellen voor autonoom rijden over lange afstanden door in serie geproduceerde personenauto's.
"De expeditie heeft de robuustheid en betrouwbaarheid van de NGP-functie volledig op de proef gesteld. De resultaten tonen aan dat dit niet alleen de sterkste, maar ook de gemakkelijkst te gebruiken autonome rijfunctie is voor productievoertuigen die op de markt verkrijgbaar zijn", aldus He Xiaopeng, CEO van XPeng. een persconferentie in Peking.
De NGP wordt mogelijk gemaakt door de onderliggende XPILOT 3.0-architectuur voor autonoom rijden van de P7, naar verluidt het krachtigste systeem in productievoertuigen in China, met 14 camera's, 5 millimetergolfradars, 12 ultrasone sensoren, high-definition positionering op centimetersniveau, decimeter high-definition mapping op niveau, NVIDIA Xavier-systeem-op-de-chip-computerplatform en Bosch iBooster-remsysteem.
XPeng zegt dat het ernaar streeft 's werelds beste hardware- en softwareleverancier voor autonoom rijden te worden.
Dragstar
0
XPeng maart leveringen stijgen 130% M / M tot 5.102 voertuigen
01 april 2021 3:40 ET XPeng Inc. (XPEV)
XPeng (NYSE: XPEV ) levert in maart 2021 in totaal 5.102 Smart EV's, een stijging van 384% Y / Y en 130% M / M.
De leveringen in maart bestonden uit 2.855 P7's en 2.247 G3's.
Het bedrijf realiseerde in het eerste kwartaal van 2021 een recordaantal van 13.340 slimme elektrische voertuigen per kwartaal, + 487% op jaarbasis.
XPEV schreef de recordleveringen per kwartaal toe aan zijn groeiende merkherkenning en productaantrekkelijkheid, zijn uitgebreide productportfolio en verbredende servicenetwerken in heel China.
190 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
860,01  -5,35  -0,62%  18:05
 Germany40^ 17.699,40 -0,77%
 BEL 20 3.827,75 +0,03%
 Europe50^ 4.906,93 -0,60%
 US30^ 37.924,96 -0,23%
 Nasd100^ 17.243,34 -1,74%
 US500^ 4.995,45 -1,07%
 Japan225^ 37.415,98 -1,54%
 Gold spot 2.395,25 +0,67%
 EUR/USD 1,0649 +0,05%
 WTI 82,34 +0,32%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

WDP +3,12%
Kendrion +2,92%
EBUSCO HOLDING +2,67%
Vopak +2,61%
NX FILTRATION +2,17%

Dalers

JUST EAT TAKE... -5,11%
TomTom -4,68%
Fugro -4,30%
ASMI -4,00%
BESI -3,64%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront