Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Elektrisch autorijden wint terrein, een op zes nu elektrisch

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

12 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 4 februari 2021 08:55
    Het blijven natuurlijk subtiele [...], daar bij de ACEA. In het belang van de eigen leden gooit de ACEA namelijk 100% elektrische auto's op een hoop met plug-in hybrides - en dat samen vormt inderdaad 1 op de 6 nieuwe auto's "met een elektrische aandrijving" in de ACEA terminologie. De leek denkt na het lezen van dit artikel dat 1 op de 6 verkochte auto's volledig elektrisch is, en dat is nu precies de bedoeling van de ACEA. Op dit moment is er natuurlijk nog steeds een rol voor plug-ins, maar voor de Europese (lees: Duitse) autoindustrie zijn plug-ins voornamelijk een manier om nog zo lang mogelijk verbrandingsmotoren te bouwen (en zo langzaam mogelijk volledig te electrificeren), zodat de investeringen in de huidige produktielijnen terugverdiend kunnen worden.

    [Modbreak IEX: Gelieve op uw taalgebruik te letten, bericht is bij dezen aangepast.]
  2. Noyby 4 februari 2021 09:08
    quote:

    MyFirstDime schreef op 4 februari 2021 08:55:

    Het blijven natuurlijk subtiele schoften, daar bij de ACEA. In het belang van de eigen leden gooit de ACEA namelijk 100% elektrische auto's op een hoop met plug-in hybrides - en dat samen vormt inderdaad 1 op de 6 nieuwe auto's "met een elektrische aandrijving" in de ACEA terminologie. De leek denkt na het lezen van dit artikel dat 1 op de 6 verkochte auto's volledig elektrisch is, en dat is nu precies de bedoeling van de ACEA. Op dit moment is er natuurlijk nog steeds een rol voor plug-ins, maar voor de Europese (lees: Duitse) autoindustrie zijn plug-ins voornamelijk een manier om nog zo lang mogelijk verbrandingsmotoren te bouwen (en zo langzaam mogelijk volledig te electrificeren), zodat de investeringen in de huidige produktielijnen terugverdiend kunnen worden.
    goed lezen:

    Alle alternatieve varianten bij elkaar, dus naast elektrische en hybride auto's ook die op waterstof of lpg rijden, waren in het slotkwartaal van 2020 goed voor ruim een derde van de markt.

    Dus 1 op 3 is ge-elekrtificeerd en 1 op 6 is totaal elektrisch. Exponentionele groei. Binnen een jaar of 3 90 % elektrisch.
  3. [verwijderd] 4 februari 2021 13:07
    quote:

    kerel66 schreef op 4 februari 2021 09:44:

    Wordt je? Over 'beperkt' gesproken;-)
    Sorry, nederlands is niet mijn moedertaal. Misschien wilt u het eens in mijn taal proberen?

    Desalniettemin begrijp ik uw probleem, het ligt ergens anders, niet bij elektrische autos.

    En ik reageerde op de eerste post, niet op de uwe (oei, daar ligt misschien nog een ander probleem verscholen)
  4. [verwijderd] 4 februari 2021 13:11
    Het gaat ook om de piekbelasting. Als mensen van werk thuiskomen, gaat de elektrische auto aan de lader en dan krijg je een piekbelasting van electtriciteitsnet. Dat is dan bijvoorbeeld van 6 tot 9 uur’s avonds en dan moet tegelijkertijd electrisch gekookt worden, de electrische verwarming aan. Kan men dit aan?
    Om Nederland nu volledig van groene energie te voorzien, is bij optimische scenario een oppervlak zo groot als half Nederland nodig om die vol te zetten met zonnepanelen en windmolens. Wil of kan men dat? En de landbouw dan? En de 12 miljoen varkens en tig koeien en tig kippen die Nederland ook heeft, waar moeten die naar toe?
    Volgens accoord van Parijs mogen landen als China en India nog steeds veel CO2 uitstoten omdat ze landen in ontwikkeling zijn en het zijn vaak kolencentrales die de energie produceren en deze zijn het meest vervuilend.
    De bevolking in de wereld neemt nog steeds hard toe en dit is een grote boosdoener !
    Maar ja, de feiten zijn hard en zo ook de realiteit. Tijd echter om oplossingen te vinden in plaats van steeds te vitten op fossiele brandstoffen.
  5. [verwijderd] 4 februari 2021 13:24
    Waarom kan de auto niet later starten met laden, bv als de stroom goedkoper is (makkelijkste manier) of door een inteligente aansturing ?

    Niet elke auto moet urenlang met 22 kW laden trouwens, bij 50 km per dag gewoon 5 uur aan een 10A lader aan gewoon stopcontact hangen is al genoeg.

    Hoe gaan de huidige centrales dat soort pieken opvangen dan? Van 6 tot 9 pieken en daarna niks meer te doen? Misschien moet men een soort buffertechnologie invoeren, ongeacht hoe de stroom wordt opgewekt?

    Het zijn maar wat simpele vraagjes van een simpele ziel. Volgens mij is men echter hard bezig om oplossingen te vinden...
12 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links