TomTom « Terug naar discussie overzicht

Februari, de maand van de definitieve ommekeer en herstel.

1.672 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... 80 81 82 83 84 » | Laatste
viermeiden
0
quote:

ketchup schreef op 4 februari 2021 16:51:

Denk dat ze vandaag goed ingekocht hebben
Volume was perfect om stevig op te rapen

1.900.000 rond 17.00 uur
dagelijks gemiddelde 494.000
viermeiden
1
quote:

moneymaker_BX schreef op 4 februari 2021 16:37:

Waarom starten ze niet nu meteen met aandeleninkoop om de koers te steunen
Nee tuurlijk niet hoe lager hoe beter voor Godijn

Kunt u mij uitleggen waarom goedkoper beter is voor GoDDijn?
Hoor graag uw analyse!
sniklaas
2
quote:

ketchup schreef op 4 februari 2021 16:34:

Volume is indrukwekkend
Moet toch goed geliquideerd zijn geweest vandaag
Beleggen bestaat uit spreiden
Vraag me dan ook af aan welke ik het meeste plezier voor de komende 2 jaar ga beleven
TT aan 8.30 euro of Shell aan 15 euro ?
Wetende dat Shell 4% dividend uitkeert en TT voor nu niets
Hou ze beiden aan
vanuit een operationeel oogpunt is die vraag makkelijk te beantwoorden, @RDSA heeft afgelopen jaar fors opgeschoond en kan op basis van prestaties en daarbij behorende dividend uitkeringen de komende 24 maanden qua koers terug naar de €20...25 euro

@TOM2 daarentegen gaat ook de komende 24 maanden rustig door met worstverhangen, operationeel zet het geen grote stappen en moet nog afscheid zien te nemen van het consumenten deel, de omzet verschrompelt vanzelf.

De bijna bereikte 810,- is na vandaag weer uit beeld en wat dat betreft kunnen we als aandeelhouder 2021 ook als verloren beschouwen, tenbminste als verkoper, als koper krijgen we kansen..

Nieuwe poging in 2022 en tot die tijd weer terug in de coulissen van dit @TOM2 theater..
[verwijderd]
0
Koersdaling uiteraard overdreven !
Zoals vaker hier gepost kaspositie circa 2,50 p/a ( 325/130) Huidige ondernemerswaarde dus nu circa 8,25-2,50 ergo 5,75 p/a.
De netto contante waarde van de toekomstige opbrengsten moet een veelvoud hiervan zijn !
[verwijderd]
0
quote:

viermeiden schreef op 4 februari 2021 17:11:

[...]
Kunt u mij uitleggen waarom goedkoper beter is voor GoDDijn?
Hoor graag uw analyse!

Dan kan hij zijn belang goedkoper Vergroten
Navigatix
0
Gaat nog wel een tijdje duren dus. 1e deel van de kapitaal uitkering heb ik in van Lanschot Kempen gestoken en vandaag het 2e deel in Shell. GAK in Shell nu 13,90. Kan dus wel een stootje hebben voorlopig. Ik zal geen Tom2 meer bijkopen en mocht het ooit nog eens boven de 10 euro komen gaat er nog een laatste deel uit. Het restantje mag dan op de plank blijven liggen. Misschien rond Q3 weer eens volgen. Succes voor de zittenblijvers. Ik lees soms wel mee hier of op 0ff topic draadje.
Dutchy Ron
0
Bijzonder dat de koers niet herstelde tot 8.75 of hoger........ deze koersdaling staat niet in verhouding met de cijfers en de outlook. Maar TT is gebaat bij lage koers tijdens inkoopprogramma. Daarom hoop ik dat die z.s.m. wordt afgerond. Apple en KIA maar even in de gaten houden de komende tijd.
Toch zou ik als ik MSFT was Apple buitenspel zetten door TT in te lijven....... maar daar denken ze bij MSFT toch anders over schijnbaar.
Vive tu vida positivamente
1
Daling van vandaag is absurd en ongegrond.
Zal het ploegje van MW wel achter zitten, het is niet vreemd dat mensen zich zoals bij Reddit verenigen om dit soort shorters uit te roken!!
Morgen mag je toch een stevig herstel verwachten!!
[verwijderd]
3
Korte samenvatting conference call (ben niet zo breedsprakig meer)

- Positief over electrisch rijden en impact daarvan op TT
- Positief over ADAS en wetgeving die bepaalde autofuncties verplicht maakt
- Onzeker over automotive korte termijn
- Zeker over automotive en enterprise middellange termijn
- Negatief over autonoom rijden.
- Geruststellend over Google en Apple in de auto.
- Ontwijkend over eventuele betrokkenheid bij Apple car (ik denk: ja)

Disc: Had geen positie en ben vandaag long gegaan
ketchup
4
TOMTOM
TT reported Q4 2020 numbers
- a miss on consumer revenue
- FCF in line with expectations

Guidance, however below expectations at midpoint 6% downside to consensus ( including 7% on location technology ) and 30% on FCF
We would have expected more recovery inline with the positive news flow of the automotive industry

as such the recovery is slower than we expected and the outcome negative

TomTom also provides a medium term guidance for location technology of 550 mio revenue, this is a 12% CAGR 2020-23F where we expected at least 17%, as we envisaged to see accelerated momentum due to market share gains and increasing penetration rates
FCF by the time is guided at 10% of revenue which implies c 62mio ( we were looking at 80mio)

overall we find this a disappointing update
Long term the business is recovering , but short and medium term guidances underlines that it will take significant time before we see the real benefit in the P/L

- automotive show signs of recovery
- automotive backlog impacted by lower production volumes
- enterprise inline with expectations despite weaker $
- consumer down steeply
- profitablity at 82% margin
- total def revenue , FCF FY20 def revenue at 404 mio net cash at 372 mio
- share buy-back resumed
- FY21 outlook : below expectations

[verwijderd]
2
quote:

Vive tu vida positivamente schreef op 4 februari 2021 17:34:

Daling van vandaag is absurd en ongegrond.
Zal het ploegje van MW wel achter zitten, het is niet vreemd dat mensen zich zoals bij Reddit verenigen om dit soort shorters uit te roken!!
Morgen mag je toch een stevig herstel verwachten!!
Denk idd dat de ergernis over de shorters niet onderschat moet worden. Juist omdat ze in staat zijn om de koersen op niveaus te brengen en te houden. Het zijn wat dat betreft beter georganiseerde reddits, die ook nog eens samenwerken.

Toegegeven, TT geeft ze die kans ruimhartig, al hoop ik niet dat dat ook nog eens in samenspraak met de Tamenons-Bakker zusters is.
Mos1955
1
Een deel van de naam van deze maanddraad klopt wel, maar zal vast anders bedoeld zijn. ;-(
minofmeer
0
Gezien de ambities van VW, acht ik de kans groot dat zij een bod gaan doen op TT. Zal hun op de lange duur het meeste rendement gaan opleveren. Op Europees nivo gaan ze leader worden en met een dikke vinger in de pap via Azure in N-amerika. En via Huawei en consorten ook samenwerking in Azië. Puur op intuitie.
Kuiken
4
Meer en meer wordt mij duidelijk: HG wil een maatschappelijk ondernemer zijn. Hij is blij dat hij wereldwijd top personeel heeft weten te strikken. Dat ten tijde van Corona zoveel partijen gratis van TT’s locatie gegevens gebruik hebben kunnen maken....om zich daarmee door de C-crisis heen te werken, dat hij zich durft te vergelijken met......Google.
En : hij is trots op alle technologische vooruitgang van zijn bedrijf. De boel draaiend houden in deze tijden (zonder schulden) vindt hij veel bevredigender dan de waarde van TT omhoog brengen. Hij gaat de boel ook niet verpatsen, continuïteit
van zijn toko zal hem eerder bevredigen, dan uit gaan rusten na een overname. Liever blijft hij als adviseur betrokken bij TT na zijn rol als CEO. Dus de vergezichten van Ketchup, die ik zeer waardeer als forum-lid, deel ik niet.

De CC was overigens veel positiever dan de resultaten, die teleurstellend waren. Grootste teleurstelling : de hoge investeringen in HD-kaarten, die er nog lang niet uitkomen. Beangstigend: het benoemen van andere werkterreinen dan automotiv (liever schoenmaker hou je bij je leest) bemoedigend: Stellantis, Fiat/Chrysler, Microsoft, Apple(?) en de aankondiging (als ik het goed begrepen heb) dat er een grote Amerikaanse Oem omgaat naar TT. Ook denk ik dat TT op het gebied van Europese veiligheids-eisen ivm auto-industrie volop gaat profiteren. EN dat TT ook baat zal hebben naar de onomkeerbare trend naar electrisch rijden.

Zoals gebruikelijk: zeer gemengd beeld. Aandeel TE zwaar afgestraft. Maar de beurs bepaalt.

:
xof
6
Toch teleurstellend geheel, sandbagging all over.

Het blijft een lastig event aandeel. Velen van ons wachten op een gebeurtenis en reuring.

Ik zit er al lang in en gelukkig op winst met GAK rond 6. Wat me enorm stoort is gebrek aan transparantie en de voordelen vd inner circle tov ons particulieren in de free float. De bedachtzaamheid en ingetogenheid van Godijn met bankiers achtergrond, neigt naar een geslepen zakenman. Integriteit weten we pas achteraf.

Toch aandelen inkoop voor de happy few, die verdeeld worden onder het management, zonder te schrappen voelt niet goed.

Ook shorters als MW laden het vermoeden op zich om aandelen te lenen vd JdM of misschien wel FF.

Er wordt niet gestuurd op harde omzetgroei en het hoge innovatie cq hobbygehalte met een enorme club software developers zijn tot nu toe “geen kosten voor de baat”. De omzetgroei is te laag voor de huidige R&D. Allemaal beloften.

Een aantal gewaardeerde believers als Tatje en Boem geven me wekelijks nieuwe energie om te blijven zitten. Zelfs Profitmaker met zijn MSFT scenario is motiverend. Ook Wies met zijn beschouwingen en kritische houding tov inner circle is motiverend, want ook hij blijft zitten met een grote investering omdat hij het ook ziet als “event stock”.

Godijn nadert 65, MSFT is een partner, Apple idem. Volgens mij meer ruilhandel. Data voor license.

De markt is oligopolistisch, ons kent ons. Dit zet helaas de deur open voor manipulatie. De AFM moet opletten. FreeFloat beleggers worden gemakkelijk genaaid door de huidige verhoudingen.

Wie lenen aandelen uit? Komt het MSFT bod of worden wij er eerst uitgezet met een premie van 50%, RvC is tot nu toe nooit kritisch geweest, maar daar is wel aanleiding toe gezien de povere performance en degradatie nr 3e klasse.

Nee al met al een teleurstelling met een slecht gevoel mbt transparantie en de achterstand vd kleine belegger tov inner circle.

Ik hoop dat HG er ook is voor de kleine belegger. Integriteit voor de beursbeleggers die TT door de moeilijke tijd hebben geloosd na de aankoop van TA.

In Amsterdam kunnen ze nog wat leren van waardecreatie van ASML. De R&D Euros In Veldhoven hebben echt impact, creëren waarde en vooruitgang op wereldnivo.

Laat TT ook een speler worden met impact en niet afglijden onder een managementstijl van eerst wij en dan zij.

Wereldbelegger
0

Volgens het IEX overzicht een hoop Turbo long handel in TT
In mijn eigen Excel overzicht zie ik dat vooral de investeerders met kleine aantallen vandaag aan het verkopen zijn geweest.
Automatische tradingorders of geen geloof meer in TomTom?
Wat mij treft zijn de verkopen van Turbo's long met Stoploss ruim onder de actuele koers.
Toch bang voor verdere daling en verlies proberen te beperken?

Long 4-2-2021
Instrument Aanbieder Stoploss Hefboom Bied Laat Spread Koers Volume Tijd
Turbo Long BNP 7,2 4,66 0 2,02 0 1,785 -41,95% 16.501 18:30
Turbo Long BNP 7,5 5,49 0 0 0 1,515 -45,99% 10.180 18:30
Sprinter BEST Long ING 8,02 24,27 0 0 0 0,370 -76,73% 5.550 17:30
Turbo Long BNP 6,9 4,04 0 0 0 2,055 -38,57% 5.400 18:30
Sprinter BEST Long ING 6,55 4,53 0 0 0 1,850 -39,54% 5.000 17:30
UnlimitedBestTurbo Long Societe Generale 7,25 0 0 0 0,510 +10,87% 4.761 14:01
Turbo Long Societe Generale 6,9 0 0 0 0,890 -43,85% 3.700 14:37
Turbo Long BNP 7,9 7,29 0 0 0 1,145 -52,98% 2.550 18:30
Booster Long BNP 7,05 5,81 0 0 0 1,455 -46,99% 2.500 18:30
Turbo Long Societe Generale 7,45 0 0 0 0,590 -53,17% 2.325 10:17
Turbo Long BNP 5,4 2,32 0 0 0 3,530 -26,61% 1.520 18:30
Booster Long BNP 7,55 9,05 0 0 0 0,955 -57,46% 1.210 18:30
Sprinter BEST Long ING 7,49 9,49 0 0 0 0,900 -57,35% 520 17:30
Booster Long BNP 6,55 4,3 0 0 0 1,955 -39,75% 384 18:30
Booster Long BNP 5,03 2,4 0 0 0 3,475 -27,07% 300 18:30
Turbo Long Societe Generale 8,05 0 0,86 0 0,430 -58,85% 300 9:04
Booster Long BNP 6,04 3,4 0 0 0 2,455 -34,45% 250 18:30
UnlimitedBestTurbo Long Societe Generale 4,15 0 0 0 4,280 -22,46% 250 9:14
Turbo Long Societe Generale 6,38 0 0 0 1,140 -37,53% 210 9:53
Booster Long BNP 5,54 2,9 2,86 2,9 0,04 2,900 -28,40% 185 16:57
Turbo Long BNP 5,1 2,27 3,01 0 0 3,605 -26,13% 145 18:30
Wereldbelegger
0
Een (voor mij) opvallende Turbo short op het scheiden van de markt.
Dik 22k in stelling gebracht voor een verdere daling. Dat is voor Turbohandel TomTom echt een stevig bedrag.
Bovendien een hoge Stoploss en geen spectaculaire gok hefboom.
Een handelaar die voorzichtig is, maar wel een verdere daling verwacht de komende dagen.

Short
4-2-2021
Instrument Aanbieder Stoploss Hefboom Bied Laat Spread Koers Volume Tijd
Turbo Short BNP 11,4 1,87 0 0 0 4,445 +40,89% 5.000 18:30
Wereldbelegger
0
Even positivo zijn:

"TomTom Strong Buy" is toch het (ver)bindend motto waar dit jaar mee gestart is.

Gezien het dag volume van 2.196.775 (5x het gemiddelde) zou je toch denken dat morgen het verstand weer terugkomt en de weg richting de hier vaak georakelde €10 hervonden wordt.

((-;
tatje
0
Is Harold met een reden voorzichtig , ( aandelen inkoop )

www.msn.com/nl-nl/auto/nieuws/toyota-...

Toyota ziet voor 2021 een groot herstel van zijn productie en verkoop. Het concern denkt zelfs dat er een nieuw productierecord neergezet kan worden.

"" een nieuw productierecord ""

Mijn idee, Harold wist wat er vanmorgen op de beurs ging gebeuren.

Deed tijdens de podcast ( 1 uur en 10 minuten ) verdacht positief en gaf heel uit gebreid antwoord.

Na het bereiken van het doel in de ochtenduren, in de middag positiever zijn.

Harold wist dat het leed al was geschied.

Mijn mening.

Toyota een nieuw productierecord is mogelijk :-)

Taco brengt wel enige nuance aan in zijn outlook.

Toyota zou maar eens gelijk krijgen.

We have based our 2021 outlook on a USD FX rate of 1.201 and the expectation that car production
in 2021 will not reach 2019 volumes.

Dan noemen ze voor de rechtbank: indekken !
1.672 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... 80 81 82 83 84 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 14:47
Koers 6,150
Verschil -0,035 (-0,57%)
Hoog 6,230
Laag 6,050
Volume 295.935
Volume gemiddeld 301.687
Volume gisteren 2.045.397

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront