TomTom « Terug naar discussie overzicht

Februari, de maand van de definitieve ommekeer en herstel.

1.672 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 ... 80 81 82 83 84 » | Laatste
nr36
0
De Zuid-Koreaanse automaker Hyundai is niet langer in gesprek met Apple over de productie van een elektrische auto. Een maand geleden bevestigde het bedrijf dat de twee partijen in overleg waren, maar de deal is van tafel.

Nu.nl
ketchup
9
quote:

JIBA schreef op 7 februari 2021 15:03:

[...]

Sorry maar deze post schaar ik onder de zwart/wit posts zoals Moneymaker ze plaatst. Voor geen van beiden bedoelt als compliment.

dat is je goed recht

ik raad je aan eens naar de VEB te luisteren ( Vereniging van Effectenbezitters ) daar staat veel informatie niet enkel over bedrijven , maar ook over gedrag
als je naar TomTom op de barometer leest moet je even de moeite nemen naar "gedrag " te gaan met verwijzing naar de Tabaksblat-code en lees je hoe het bestuur van TomTom oa omgaat met het uitkeren van beloningsbeleid, waar geen enkele voorwaarde tegenover staat voor prestatie

ik ben zelf partner geweest ( één van de velen - 80) in een privé onderneming die we naar de beurs hebben gebracht ( de FTSE in London ) en ik weet nog dat we een boekwerk aan regelgeving en verplichtingen ook voor 'gedrags-code' kregen , waar we ons aan moesten houden ), daarbij gingen wij standaard uit voor top-kader- management ( niet voor de werknemers ) dat gratificaties enkel uitbetaald werden als de reguliere aandeelhouders in het bedrijf rendement krijgen voor hun gedane investering in het bedrijf

bij TT hebben ze buiten de kapitaaluitkering ( wat nogmaals geen regelmatig dividend is ) nog NOOIT één cent uitbetaald aan de reguliere aandeelhouder
maar het top kader management bij TT gaat gewoon door met optie-bonus-aandelen te vergaren met kapitaal uit de toko of door het uitschrijven van nieuwe aandelen en blijft zich verrijken, nu geeft men geen nieuwe aandelen uit want de toko is cash-rich, na-corona straks ook wel gewoon cash-genererende en nu had het wel opportuun geweest om desnoods voor bonus doeleinden aandelen uit te schrijven en de cash te gebruiken voor dividend, maar NEEN - de hele opzet is om het totaal aantal aandelen zo VER mogelijk te reduceren ( vandaar ook de Telematics Cash for Shares deal ) - en gaat het kader gewoon door met aandelen uit de free-float naar de inner-circle te verschuiven en de reden zullen we allemaal binnen niet al te lange tijd wel merken

fijne dag
Vive tu vida positivamente
0
Mooi, en nu een bericht van TomTom dat ze hier op gaan scoren inclusief de verwachte revenuen!!
Harold, laat je marketing mensen maar komen!!!
Vive tu vida positivamente
0
quote:

ketchup schreef op 8 februari 2021 07:45:

[...]

dat is je goed recht

ik raad je aan eens naar de VEB te luisteren ( Vereniging van Effectenbezitters ) daar staat veel informatie niet enkel over bedrijven , maar ook over gedrag
als je naar TomTom op de barometer leest moet je even de moeite nemen naar "gedrag " te gaan met verwijzing naar de Tabaksblat-code en lees je hoe het bestuur van TomTom oa omgaat met het uitkeren van beloningsbeleid, waar geen enkele voorwaarde tegenover staat voor prestatie

ik ben zelf partner geweest ( één van de velen - 80) in een privé onderneming die we naar de beurs hebben gebracht ( de FTSE in London ) en ik weet nog dat we een boekwerk aan regelgeving en verplichtingen ook voor 'gedrags-code' kregen , waar we ons aan moesten houden ), daarbij gingen wij standaard uit voor top-kader- management ( niet voor de werknemers ) dat gratificaties enkel uitbetaald werden als de reguliere aandeelhouders in het bedrijf rendement krijgen voor hun gedane investering in het bedrijf

bij TT hebben ze buiten de kapitaaluitkering ( wat nogmaals geen regelmatig dividend is ) nog NOOIT één cent uitbetaald aan de reguliere aandeelhouder
maar het top kader management bij TT gaat gewoon door met optie-bonus-aandelen te vergaren met kapitaal uit de toko of door het uitschrijven van nieuwe aandelen en blijft zich verrijken, nu geeft men geen nieuwe aandelen uit want de toko is cash-rich, na-corona straks ook wel gewoon cash-genererende en nu had het wel opportuun geweest om desnoods voor bonus doeleinden aandelen uit te schrijven en de cash te gebruiken voor dividend, maar NEEN - de hele opzet is om het totaal aantal aandelen zo VER mogelijk te reduceren ( vandaar ook de Telematics Cash for Shares deal ) - en gaat het kader gewoon door met aandelen uit de free-float naar de inner-circle te vershuiven en de reden zullen we allemaal binnen niet al te lange tijd wel merken

fijne dag
Duidelijk verhaal en op ervaring gebaseerd.
AFM en andere instanties kijken gewoon weg en laten het helaas gebeuren.
Zouden de Reddit aanhangers goed op kunnen scoren, als toch niemand ingrijpt dan vol gas in TomTom!!
Vive tu vida positivamente
0
Harold, weet je wat positieve imago opbouwen is?!
“ Als je met een bedrijf 21 miljard (record) verlies draait en je op de dag van de cijfers slecht 1% in de min gaat om vervolgens de dag erop een paar procent te plussen”!!
En dat ook nog eens met een product ( fossiele brandstof) waar over een paar jaar geen vraag meer naar is!!!

TomTom mega gezond, volop cash, aan de vooravond van een nieuw tijdperk als nr 1 speler met haar producten!!
Dit aandeel moet gewoon sky-high gaan!!!!

Dus TomTom, ben eerlijk ( transparant) en kom met signalen en cijfers gebaseerd op outlook die zelf het grootste zuurtje zoet maken!!
[verwijderd]
0
quote:

Vive tu vida positivamente schreef op 8 februari 2021 07:46:

Mooi, en nu een bericht van TomTom dat ze hier op gaan scoren inclusief de verwachte revenuen!!
Harold, laat je marketing mensen maar komen!!!
Gaan scoren op wat?
marathon 11
3
quote:

ketchup schreef op 8 februari 2021 07:45:

[...]

dat is je goed recht

ik raad je aan eens naar de VEB te luisteren ( Vereniging van Effectenbezitters ) daar staat veel informatie niet enkel over bedrijven , maar ook over gedrag
als je naar TomTom op de barometer leest moet je even de moeite nemen naar "gedrag " te gaan met verwijzing naar de Tabaksblat-code en lees je hoe het bestuur van TomTom oa omgaat met het uitkeren van beloningsbeleid, waar geen enkele voorwaarde tegenover staat voor prestatie

ik ben zelf partner geweest ( één van de velen - 80) in een privé onderneming die we naar de beurs hebben gebracht ( de FTSE in London ) en ik weet nog dat we een boekwerk aan regelgeving en verplichtingen ook voor 'gedrags-code' kregen , waar we ons aan moesten houden ), daarbij gingen wij standaard uit voor top-kader- management ( niet voor de werknemers ) dat gratificaties enkel uitbetaald werden als de reguliere aandeelhouders in het bedrijf rendement krijgen voor hun gedane investering in het bedrijf

bij TT hebben ze buiten de kapitaaluitkering ( wat nogmaals geen regelmatig dividend is ) nog NOOIT één cent uitbetaald aan de reguliere aandeelhouder
maar het top kader management bij TT gaat gewoon door met optie-bonus-aandelen te vergaren met kapitaal uit de toko of door het uitschrijven van nieuwe aandelen en blijft zich verrijken, nu geeft men geen nieuwe aandelen uit want de toko is cash-rich, na-corona straks ook wel gewoon cash-genererende en nu had het wel opportuun geweest om desnoods voor bonus doeleinden aandelen uit te schrijven en de cash te gebruiken voor dividend, maar NEEN - de hele opzet is om het totaal aantal aandelen zo VER mogelijk te reduceren ( vandaar ook de Telematics Cash for Shares deal ) - en gaat het kader gewoon door met aandelen uit de free-float naar de inner-circle te verschuiven en de reden zullen we allemaal binnen niet al te lange tijd wel merken

fijne dag
Helemaal met je eens. Conclusie is dus feitelijk dat het bestuur van Tomtom alles eraan doet om de reguliere aandeelhouders uit te kleden. Iedereen heeft dat inmiddels wel in de praktijk ervaren. Goed nieuws wordt met negatieve kanttekeningen gemeld en foutief slecht nieuws wordt niet tegengesproken. Verder heel veel mistige toekomstverwachtingen en tegenstrijdige uitspraken die voor onzekerheid zorgen.
Als er niets gebeurd staan we binnenkort allemaal met lege handen. Het wordt hoog tijd dat we ons gaan verenigen om dit proces een halt toe te roepen. Individueel bereik je niets maar collectief wellicht wel. Iemand al eerder hier ervaring mee opgedaan??
ketchup
0
de VEB behartigt de belangen van aandeelhouders en hebben ook wel kritiek op TT, maar je kunt er verder weinig aandoen,
ze breken geen wetten

de raad van toezichthouders ( commissarissen ) binnen een bedrijf zijn er ook om de belangen van de aandeelhouders te behartigen en ook om erop toe te zien dat de uitvoerende bestuurders zich correct gedragen

het grote probleem bij TT is dat het bedrijf gewoon een groot gehalte van privé -gedrag heeft, daar waar het wel beursgenoteerd is

de VEB bekijkt in ieder geval de zaak kritisch en je kan bij de algehele vergadering hen een volmacht geven over je aandelen , je moet wel lid zijn van de VEB

VEB ziet er ook op toe dat als er zich bij bedrijven problemen voordoen dat ze een juridische afdeling hebben die de zaak kunnen bekijken

heb in het verleden toch al wat centjes uitgekeerd gekregen op zaken waar ze het gelijk konden halen voor de kleinere aandeelhouders
vroeger was er ook een regel ( weet niet of dit nu nog opgaat ) onder " minority protection" dat betekend dat de kleine aandeelhouder beschermt kan worden tegenover grotere belanghebbende

vind de VEB een prima organisatie en ja ze kunnen natuurlijk geen wonderen verrichten, maar ze nemen wel de belangen van de privé aandeelhouder ter harte

Gvv2024
0
@Ketchup : Ben je dan niet bang dat de laatste aandeeltjes die nog bij de particulieren voor een habbekrats moeten worden ingeleverd als TT zoveel aandelen heeft bij een exit dat je verplicht bent om ze in te leveren. Met name belangrijk voor particulieren die veel aandelen hebben (waaronder ik niet behoor als je berijpt wie ik bedoel). Er zijn hier mensen met een zeer laag gemiddelde aankoop van 7 euro maar als je ze dan voor 8 euro moet inleveren voel je wel belazerd na lang in TT te zijn geweest.

quote:

ketchup schreef op 8 februari 2021 07:45:

[...]

dat is je goed recht

ik raad je aan eens naar de VEB te luisteren ( Vereniging van Effectenbezitters ) daar staat veel informatie niet enkel over bedrijven , maar ook over gedrag
als je naar TomTom op de barometer leest moet je even de moeite nemen naar "gedrag " te gaan met verwijzing naar de Tabaksblat-code en lees je hoe het bestuur van TomTom oa omgaat met het uitkeren van beloningsbeleid, waar geen enkele voorwaarde tegenover staat voor prestatie

ik ben zelf partner geweest ( één van de velen - 80) in een privé onderneming die we naar de beurs hebben gebracht ( de FTSE in London ) en ik weet nog dat we een boekwerk aan regelgeving en verplichtingen ook voor 'gedrags-code' kregen , waar we ons aan moesten houden ), daarbij gingen wij standaard uit voor top-kader- management ( niet voor de werknemers ) dat gratificaties enkel uitbetaald werden als de reguliere aandeelhouders in het bedrijf rendement krijgen voor hun gedane investering in het bedrijf

bij TT hebben ze buiten de kapitaaluitkering ( wat nogmaals geen regelmatig dividend is ) nog NOOIT één cent uitbetaald aan de reguliere aandeelhouder
maar het top kader management bij TT gaat gewoon door met optie-bonus-aandelen te vergaren met kapitaal uit de toko of door het uitschrijven van nieuwe aandelen en blijft zich verrijken, nu geeft men geen nieuwe aandelen uit want de toko is cash-rich, na-corona straks ook wel gewoon cash-genererende en nu had het wel opportuun geweest om desnoods voor bonus doeleinden aandelen uit te schrijven en de cash te gebruiken voor dividend, maar NEEN - de hele opzet is om het totaal aantal aandelen zo VER mogelijk te reduceren ( vandaar ook de Telematics Cash for Shares deal ) - en gaat het kader gewoon door met aandelen uit de free-float naar de inner-circle te verschuiven en de reden zullen we allemaal binnen niet al te lange tijd wel merken

fijne dag
Gvv2024
0
Zouden we vandaag een beetje herstel krijgen of is het vallende mes nog niet op de grond ?
marathon 11
4
quote:

ketchup schreef op 8 februari 2021 08:39:

de VEB behartigt de belangen van aandeelhouders en hebben ook wel kritiek op TT, maar je kunt er verder weinig aandoen,
ze breken geen wetten

de raad van toezichthouders ( commissarissen ) binnen een bedrijf zijn er ook om de belangen van de aandeelhouders te behartigen en ook om erop toe te zien dat de uitvoerende bestuurders zich correct gedragen

het grote probleem bij TT is dat het bedrijf gewoon een groot gehalte van privé -gedrag heeft, daar waar het wel beursgenoteerd is

de VEB bekijkt in ieder geval de zaak kritisch en je kan bij de algehele vergadering hen een volmacht geven over je aandelen , je moet wel lid zijn van de VEB

VEB ziet er ook op toe dat als er zich bij bedrijven problemen voordoen dat ze een juridische afdeling hebben die de zaak kunnen bekijken

heb in het verleden toch al wat centjes uitgekeerd gekregen op zaken waar ze het gelijk konden halen voor de kleinere aandeelhouders
vroeger was er ook een regel ( weet niet of dit nu nog opgaat ) onder " minority protection" dat betekend dat de kleine aandeelhouder beschermt kan worden tegenover grotere belanghebbende

vind de VEB een prima organisatie en ja ze kunnen natuurlijk geen wonderen verrichten, maar ze nemen wel de belangen van de privé aandeelhouder ter harte

Bedankt Wies. Als we ons daar nou eens collectief gaan melden. Verder ga ik trachten buiten het FFF deel contact te leggen om daar ook de zaak bespreekbaar te maken. Hier worden volgens mij door het bestuur grenzen van fatsoen en goed huisvaderschap overschreden en daar moeten we iets aan doen. Ik heb voldoende tijd en ga er een project van maken.
ketchup
0
@ testcase

Neen, mocht TT de beurs verlaten gaat dat een mooie premie geven - waarom ook niet ? 45% in de free-float waarvan 30% echt uitgekocht moet worden, de rest mag mee in 'newco'

30% over 130 mio aandelen = 40 mio aandelen, er zit enkel al voor 375 mio cash in de toko, dat is al 9.35 euro over 40 mio aandelen , dus de eerste 10 euro is al zowat betaald uit de cash, zet daar maar 35% premie op , wellicht 50% kom je aan 12 - 15 euro range

bij IEX zien ze TT als mogelijke overname kandidaat aan 11 euro, zelf ben ik optimistischer
marathon 11
0
quote:

marathon 11 schreef op 8 februari 2021 08:49:

[...]

Bedankt Wies. Als we ons daar nou eens collectief gaan melden. Verder ga ik trachten buiten het FFF deel contact te leggen om daar ook de zaak bespreekbaar te maken. Hier worden volgens mij door het bestuur grenzen van fatsoen en goed huisvaderschap overschreden en daar moeten we iets aan doen. Ik heb voldoende tijd en ga er een project van maken.
Heb altijd (goede) contacten kunnen opbouwen met bestuur van een deel van de bedrijven waarin ik heb belegd. Gewoon fatsoenlijke en eerlijke gesprekken en mailwisselingen. Open en constructief maar vooral EERLIJK!!
Kan het bij TT ook zo meneer Goddijn???
Erik9400
0
Waarom optimistisch ketchup? Gunt TT ons iets? Geven ze dividend of steunen ze de koers door eerlijk te zijn over de werkelijke inhoud van contracten en de opbrengsten in de toekomst? Boekhouding is een speurtocht vol misleiding

En dan gaan ze op laatst een dikke premie betalen?

Ik zit alleen in TT omdat ze er financieel goed voorstaan en ik nog steeds keer hoop dat ze naar nasdaq gaan...Dat zou klapper zijn voor alle aandeelhouders
Dutchy Ron
0
Het blijft onduidelijk welke invloed het inkoopprogramma heeft op de koersontwikkeling....... tijdens de vorige inkoop werd het aandeel telkens gedrukt, maakte het een zijwaartse beweging bij stijgende indexen....... als de indexen nu down gaan dan gaat TT daarin mee......... TT doet dit heel slim...... wachten tot alles sky high staat en dan in de (historisch gezien) slechtste maanden van het jaar het inkoopprogramma herstarten. Allemaal binnen de mazen van de wet.
Erik9400
0
Klopt dutchy ron...en dan stoppen ze programma ook nog terwijl ze geld helemaal niet nodig hebben...en weer zakt de koers dan

tatje
0
DNB bij AFM 5,1%

Kapitaal belang 5,1% rechtstreeks reeel 5,1%
Stemrecht 5,1% rechtstreeks reeel.

En dan morningstar fondsen die in Tom Tom zitten 20,22%.

DNB zit met zeg 4 fondsen in Tom Tom samen meer dan 10%.

Sommige fondsen zijn al meer dan 10 jaar oud.

De aandelen in de fondsen zijn toch van beleggers.

DNB AFM kapitaalbelang en stemrecht 5,1% is toch van DNB voor ?????

Dus miz zit DNB bij morningstar met 10% en bij de AFM met 5,1% kan echter ook 9,99% zijn.

Dus DNB kan 10% in de fondsen hebben
Dus DNB kan bij de AFM ook 10% hebben.

Is DNB een bondgenoot van TT en Microsoft.

Dus ik zeg.

Founders en alain 46%
JDM 10%
DNB 20%
senior management en werknemers 10%
Pontjes hebben voor mij de 4,99% naar prive gebracht, weet iemand het anders ???

Ik zit al op 91% Tja.

Kunnen we het volgende boven water krijgen.

1) hebben de pontjes ( 4 ) hun belang van 4,99% naar prive gebracht of verkocht.
2) Heeft het DNB belang via fondsen in Morningstar niets te maken met het belang bij de AFM.

Vraag het voor de 4e keer, nooit heeft iemand het boven water gekregen.
1.672 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 ... 80 81 82 83 84 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 23 apr 2024 14:36
Koers 5,500
Verschil +0,040 (+0,73%)
Hoog 5,560
Laag 5,450
Volume 312.194
Volume gemiddeld 313.662
Volume gisteren 957.240

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront