TomTom « Terug naar discussie overzicht

Februari, de maand van de definitieve ommekeer en herstel.

1.672 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 ... 80 81 82 83 84 » | Laatste
tatje
0
Is me al iets opgevallen in JV 2020.

RSU.

granted 2019 892.320
granted 2020 het corona jaar 1.228.650
Dus in 2020 38% meer dan in 2019.

En de RVC knikt vlijtig ja.

RVB 2020
Harold 83620
Alain 49770
Taco 49130
totaal RVB 182520.

Je dacht toch niet dat Harold 15 jaar langer de kar trekt dan bv Geelen, alleen voor dat honger loontje.

Waarde RSU bij overname, zeg es tussen 20 en 100.
Dus voor Harold RSU 2020 tussen 1,7 en 8,3 miljoen euro :-)

tatje
0
Heers en verdeel.

granted 2020 het corona jaar 1.228.650

Zou bij een overnamekoers van 80 toch een 100 miljoen zijn.

Aan de 1ne kant heeft corona ons iets terug geworpen, maar zei de CEO van Daimler.

De auto wordt opnieuw uitgevonden, covid - 19 heeft dit versneld.

Of zoals een bekende voetballer ooit zei : ieder nadeel heb ze voordeel.

Leuk is anders !
Lionfart
3
Volkswagen met Microsoft in zee voor autonome auto's

De Volkswagen Group en Microsoft gaan samenwerken aan een digitaal platform waarmee de ontwikkeling van autonome auto's sneller moet gaan.

Nog geen maand geleden werd bekend dat General Motors en softwaregigant Microsoft samen op gaan trekken voor de ontwikkeling van autonome auto's. Nu kondigt de Volkswagen Group een vergelijkbaar partnerschap aan. Het concern zet met Microsoft een platform op voor de ontwikkeling van technologie voor zelfrijdende auto's. Dat noemt Wolfsburg het 'Automated Driving Platform'. Volkswagens software-divisie, Car.Software, speelt hierin de leidende rol.
Car.Software maakt gebruik van Microsoft Azure, een cloud computing-platform waarop enorme hoeveelheden data gestroomlijnd samen kunnen komen. "Door onze expertise op het gebied van ontwikkeling van 'connected' autorijden te combineren met Microsoft's cloud- en software-expertise, kunnen we de ontwikkeling van veilige mobiliteitsdiensten versnellen", aldus Dirk Hilgenberg, de CEO van Car.Software. Er komen bijvoorbeeld enorme bergen data binnen bij tests van sensoren voor autonoom rijdende auto's en dat kan via de cloud door middel van Azure beter gestructureerd en sneller aangesproken worden. Door middel van 'machine learning' kan kunstmatige intelligentie op basis van deze data ook sneller verbeteren. Dat is het idee, in ieder geval.

Volkswagen stelt verder dat het initiatief nog dit jaar moet leiden tot een grootschalige test met een vloot slimme testauto's. In 2022 moet de eerste serie 'connected' productieauto's op de markt komen. Denk daarbij aan auto's die dankzij sensoren en data-uitwisseling onderling steeds meer taken kunnen overnemen van bestuurders. Onder de naam 'Artemis' werkt Volkswagen's R&D-kartrekker Audi aan een 'halo car', een nieuw vlaggenschip met de laatste ontwikkelingen qua elektrisch en autonoom rijden aan boord. Mogelijk is dat de auto waaraan VW in dit geval refereert. Logischerwijs gaat het om een volledig elektrisch alternatief voor de Audi A8. Een auto die direct de strijd aan gaat met het paradepaardje op dit gebied van Mercedes-Benz, de EQS. De Aicon Concept uit 2017 (foto's) was daarvan een voorbode.

www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/vo...

tatje
0
Blz 70 JV 2020

Short- term incentive.

Volgens mij hebben ze dat niet gekregen, is volgens mij aan doelstellingen gekoppeld.

Vive tu vida positivamente
0
quote:

Lionfart schreef op 11 februari 2021 10:46:

Volkswagen met Microsoft in zee voor autonome auto's

De Volkswagen Group en Microsoft gaan samenwerken aan een digitaal platform waarmee de ontwikkeling van autonome auto's sneller moet gaan.

Nog geen maand geleden werd bekend dat General Motors en softwaregigant Microsoft samen op gaan trekken voor de ontwikkeling van autonome auto's. Nu kondigt de Volkswagen Group een vergelijkbaar partnerschap aan. Het concern zet met Microsoft een platform op voor de ontwikkeling van technologie voor zelfrijdende auto's. Dat noemt Wolfsburg het 'Automated Driving Platform'. Volkswagens software-divisie, Car.Software, speelt hierin de leidende rol.
Car.Software maakt gebruik van Microsoft Azure, een cloud computing-platform waarop enorme hoeveelheden data gestroomlijnd samen kunnen komen. "Door onze expertise op het gebied van ontwikkeling van 'connected' autorijden te combineren met Microsoft's cloud- en software-expertise, kunnen we de ontwikkeling van veilige mobiliteitsdiensten versnellen", aldus Dirk Hilgenberg, de CEO van Car.Software. Er komen bijvoorbeeld enorme bergen data binnen bij tests van sensoren voor autonoom rijdende auto's en dat kan via de cloud door middel van Azure beter gestructureerd en sneller aangesproken worden. Door middel van 'machine learning' kan kunstmatige intelligentie op basis van deze data ook sneller verbeteren. Dat is het idee, in ieder geval.

Volkswagen stelt verder dat het initiatief nog dit jaar moet leiden tot een grootschalige test met een vloot slimme testauto's. In 2022 moet de eerste serie 'connected' productieauto's op de markt komen. Denk daarbij aan auto's die dankzij sensoren en data-uitwisseling onderling steeds meer taken kunnen overnemen van bestuurders. Onder de naam 'Artemis' werkt Volkswagen's R&D-kartrekker Audi aan een 'halo car', een nieuw vlaggenschip met de laatste ontwikkelingen qua elektrisch en autonoom rijden aan boord. Mogelijk is dat de auto waaraan VW in dit geval refereert. Logischerwijs gaat het om een volledig elektrisch alternatief voor de Audi A8. Een auto die direct de strijd aan gaat met het paradepaardje op dit gebied van Mercedes-Benz, de EQS. De Aicon Concept uit 2017 (foto's) was daarvan een voorbode.

www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/vo...

Positief, een en een is twee, TomTom gaat hier ook van profiteren en meer dan we denken!
Vive tu vida positivamente
0
Als die boys van MW nu eens opzouten dan kan de koers op een normale wijze herstellen!
Bij Shell zul je MW niet zien opereren!
tatje
0
Blz. 90 JV 2020

Revenue by timing of revenue recognition
Goods and services transferred at a point in time 127,967 2020 274,921 2019
Goods and services transferred over time 400,218 2020 425,838 2019
528,185 2020 700,759 2019

Mijn mening !

bv Auto rolt van de band.

Waren er in 2020 niet zo veel.

zeg 100 euro

80 wordt uitgesteld en 20 is op 2020 van toepassing.

De rest vd omzet komt van overtime, komt dus van deferred.

Boem schijn ff.
H. Berkhof
0
@Rick Breda

HG c.s. geeft MW alle ruimte om te opereren. Pas wanneer hij openheid van zaken geeft zal MW ras verdwijnen.
[verwijderd]
2
quote:

Lionfart schreef op 11 februari 2021 10:46:

Volkswagen met Microsoft in zee voor autonome auto's

De Volkswagen Group en Microsoft gaan samenwerken aan een digitaal platform waarmee de ontwikkeling van autonome auto's sneller moet gaan.

www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/vo...

Dit zegt de hoogste baas van Microsoft er zelf over op zijn LinkedIn. Voor zowel Renault/Nissan *en* Volkswagen

www.linkedin.com/pulse/new-microsoft-...

In addition, we continue to work with market leaders to drive connected vehicle innovation around MCVP, including our partnership with Volkswagen to develop the Volkswagen Automotive Cloud. Earlier this year, we also saw the production release of the Alliance Intelligent Cloud, launched by the Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance, which will enable a new generation of connected services powered by Azure.

Our diverse and rich ecosystem of partners complete the overall value proposition of MCVP, including the work of Cubic Telecom, Excelfore, Faurecia, LG Electronics, Otonomo, Tata Communications, TomTom and many other partners across in-vehicle experiences, autonomous driving, advanced navigation, customer experiences and insights, telematics, and connectivity/OTA.
tatje
0
Beste Mona.

MCVP

Microsoft noemde Volkswagen. RNM, TMHG van Toyote, General motors en Honda partners in cruise

Tom Tom noemde ook Toyota.
Werkt ook samen met de R en D van Stellantis ( PSA FCA )

Dasss de top 6 vd wereld verkopen.

steef78
0
Dat zou mooi zijn maar met al diverse dagen mooie groene borden blijft het herstel behoorlijke achter.. Ik hoop het. Gemiddeld op 8,50 erin dus dat is nog te overzien.
sjeroen
0
voor het eerst een plukje tomtom verkocht voor 7,90 (had 2 euro meer kunnen zijn als ik ze eerder had verkocht) en in ING en post.nl gestopt. Dit om een klein beetje toch te gaan spreiden en omdat ik hoop dat die minder dood blijft liggen dan tomtom.
steef78
0
quote:

sjeroen schreef op 11 februari 2021 13:17:

voor het eerst een plukje tomtom verkocht voor 7,90 (had 2 euro meer kunnen zijn als ik ze eerder had verkocht) en in ING en post.nl gestopt. Dit om een klein beetje toch te gaan spreiden en omdat ik hoop dat die minder dood blijft liggen dan tomtom.
Begrijpelijk, lijkt voorlopig weinig sensatie te zijn. Aan de andere kant, weet je het maar nooit met die overname fantasie. Dat wordt nooit van te voren aangekondigd en dan nog aan boord springen is gruwelijk te laat. Snap dat je voor spreiding en winsten gaat.
Chessplayer1992
5
Ik plaatste dit per ongeluk in het off-topic draadje:

Het blijft een uitdaging om TT te waarderen. Ik begrijp het artikel van IEX, waarbij 'overnamefantasie' meespeelt. Het lastige is: meer dan 50% zit bij grootaandeelhouders, waarvan 40% bij oprichters. Kortom: een vijandig overnamebod zit er niet in. De vraag is, of de oprichters überhaupt openstaat voor een volledige overname. Zo niet, dan is dat bij voorbaat een kansloze missie en zal dat ook niet plaatsvinden. Niemand gaat een vijandige overname proberen - op het moment dat het namelijk mislukt, en dat is groot als je de eigenaren/ het bestuur tegen je in het harnas werkt - dan zul je als klant / opdrachtgever ook niet meer zo gemakkelijk gebruik kunnen maken van de technologie.

Vraag die dan resteert blijft: wat is een redelijke waardering. Mijn persoonlijke beredenatie is: als ik uitga van de omzet van enkel de locatietechnologie, en de rest op nihil waardeer. De locatietechnologie waardeer ik op 3x de verwachte omzet over 2021. Ik ga uit van de onderkant van de bandbreedte van 420 miljoen euro omzet. Dan kom ik op 1,26 miljard uit. Omdat vanaf dit jaar wederom de verwachting is dat er een positieve cash flow is, hoef ik niet te rekenen met een burnrate. Sterker: ik tel de cash per 31/12/20 erbij op (372 mln). Dan kom ik op een enterprise value van 1,6 miljard. Per aandeel (132 mln aandelen per ultimo 2020) is dat 12,36 euro. Dat is dan de onderkant van mijn persoonlijke koersdoel.

Bij PostNL heb ik twee jaar geleden een vergelijkbare berekening gemaakt: de brieven op nihil gewaardeerd als oude business. Het bedrijf puur gewaardeerd op basis van pakketjes. Natuurlijk geholpen door corona afgelopen jaar en nog enkele andere factoren - maar bij 'turnarounds' is dat m.i. een prima aanpak.

Mijn kritische noot is wel: de overnamefantasie rekening ik niet op, omdat mijn uitgangspunt is dat de oprichters TT als hun 'kindje' zien, tenzij ze publiekelijk uitspreken achter een overname te staan (maar dat zie ik niet gebeuren). Maar ook zonder de overnamefantasie ben ik positief: de samenwerking met Microsoft en GM en Volkswagen geeft al aan dat de versnelling in de auto industrie de komende jaren echt vorm gaat krijgen.
Meryntje
0
quote:

tatje schreef op 11 februari 2021 11:52:

Beste Mona.

MCVP

Microsoft noemde Volkswagen. RNM, TMHG van Toyote, General motors en Honda partners in cruise

Tom Tom noemde ook Toyota.
Werkt ook samen met de R en D van Stellantis ( PSA FCA )

Dasss de top 6 vd wereld verkopen.

Zijn jullie niet bang dat Volkswagen HERE wil onderbrengen bij Microsoft?

GuS
Crash Bandicoot
0
Microsoft is heeft de laatste jaren juist meer afstand genomen van Here, maar je weet het nooit.
minofmeer
0
Voorzover ik weet ging HERE met Mercedes, Audi en BMW in zee.
Nu schijnt Audi en VW wel met elkaar samen te werken.
Maar gezien de miljarden die de Duitse overheid (en ook VW) in de automobiel industrie wil steken
lijkt het me voor de hand liggen dat ze koploper willen worden in Europa in de ontwikkeling van elektrisch en autonoom rijden.
Ik denk dat ze niet om TT heen kunnen.
Die samenwerking met MS is voor de Duitse auto industrie van belang in de rest van de wereld.
Samenwerking, overname, wie zal het zeggen.
H. Berkhof
0
quote:

steef78 schreef op 11 februari 2021 13:09:

Dat zou mooi zijn maar met al diverse dagen mooie groene borden blijft het herstel behoorlijke achter.. Ik hoop het. Gemiddeld op 8,50 erin dus dat is nog te overzien.
Misschien zijn we met z'n allen te ongeduldig (Harold inclusief) maar zulke grote processen vragen tijd.
Dus gewoon vasthouden.
1.672 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 ... 80 81 82 83 84 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 25 apr 2024 16:33
Koers 5,560
Verschil -0,170 (-2,97%)
Hoog 5,725
Laag 5,505
Volume 292.465
Volume gemiddeld 321.259
Volume gisteren 524.733

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront