TomTom « Terug naar discussie overzicht

Februari, de maand van de definitieve ommekeer en herstel.

1.672 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 ... 80 81 82 83 84 » | Laatste
[verwijderd]
0
quote:

*JustMe* schreef op 12 februari 2021 17:25:

[...]

NOW is geen kapitaalinjectie, wereldbelegger. KLM was kapitaalinjectie. En banken in de vorige crisis.
Dat ben ik niet hoor haha
Please... ;-)
vreemdvermogen
0
Voor deze week geen 8+. Dat staat zo in het draaiboek. Volgende week denk ik dat we de hogere regionen gaan opzoeken. Alleen een algehele beurscrash daargelaten. Heb er wel vertrouwen in. Inkoopprogramma gaat van start. Zal wel via een achterdeur binnenkomen, maar toch. Eerlijk is eerlijk. Ben weer voorzichtig ingestapt op 7,85. Het blijft altijd spannend. Dat maakt het ook wel weer leuk. Ik lijk wel een Chinees. Dol op gokken.:)) maar wel met een beetje kennis waar het balletje terecht komt.
Wereldbelegger
1
U heeft gelijk!
Maar weten de TT-complotdenkertjes dat?
die zien overal iets in.
MW die de boel belazert, Goddijn die de boel belazert, Aandeleninkoop al lang gestart, Grote inkoper, grote verkoper, AFM en VEB die moedwillig(?) slapen. Zelfs ijspret is verdacht, want er wordt minder gepost op dit draadje.

Oproepen tot het geven van positieve informatie (lees: valse informatie) door Harold
(De heer Goddijn) is geen enkel probleem voor de TT-complotdenkertjes.

Vreemde denkpatronen houden LongTime believers er soms op na.

quote:

*JustMe* schreef op 12 februari 2021 17:25:

[...]

NOW is geen kapitaalinjectie, wereldbelegger. KLM was kapitaalinjectie. En banken in de vorige crisis.
Wereldbelegger
1
Vandaag was de Turbohandel in TT uitermate saai.
Helemaal geen transacties. Geen Long, geen Short.
Wereldbelegger
1
Ik neem aan dat u weet dat TomTom niets van doen heeft met de AEX.
TT staat al jaren genoteerd in de derde klasse van Beursplein 5
In die klasse is het wel het fonds met de meest verhandelde aantal stukken per jaar.
Misschien wel omdat TT zo volatiel is; omhoog richting cijfers, omlaag na publicatie cijfers.
((-;

quote:

steef78 schreef op 12 februari 2021 17:52:

knalgroene aex, tomtom..... -0,06 unbelievable...
Wereldbelegger
2
Highest: 8.11 Lowest: 7.68 Difference: 0.43 Average: 7.88 Change %: -1.07

De koers van Tomtom heeft deze week bewogen als een jongeman op zijn eerste dansles.
Al geurend naar de typische combinatie van Clearasil en Axe deodorant droomt ‘de koers’ van succes op de Ballroomwedstrijden in de toekomst.

Graag maakt ‘de koers’ een knieval voor de gevorderde dansers die hem toeroepen; ga nooit, maar dan ook nooit zonder Tomtom het weekend in. Maar ‘de koers’ realiseert zich; wil hij indruk maken op de toch wel aantrekkelijke muurbloemen hij zich zal moeten verkleden als stoethaspel en alaaf hier en alaaf daar roepen.

Maar vooral meedoen met de polonaise bij omhoog! Omhoog! Dat is enige goede richting.
Dus denk er aan: omhoog! Omhoog! Dat is enige goede richting.
Want dan pas hoor je er als ‘koers’ erbij.
tatje
1
Enterprise 2019 160
Enterprise 2020 165

80% is in dollars.

165 maal 80% is 132
Dollar is in 2020 11% minder tov de euro.

11% de helft is 5,5% maal 132 is 7 miljoen euro.

2019 Enterprise 160
2020 Enterprise 172.

Kijk, dat had al beter uitgezien.

Revenue by timing of revenue recognition
Goods and services transferred at a point in time 127,967 2020 274,921 2019 minder 53%
Goods and services transferred over time 400,218 2020 425,838 2019. minder 5,88%
528,185 in 2020 700,759 in 2019.minder 24,5%

Misschien valt het kwartje na het eten :-)

In time is 25% van de omzet die je in dat jaar betaalt krijgt, de rest gaat naar deferred.
Over time komt van de post vrijval ( deferred )

Zie je het verschil tussen in time 2019 274,921 en 2020 127,967 is 53%
Dat is zeg 25% van de omzet.
Mooi k.t jaar.
Maar het wordt gunstiger omdat de bijdrage van deferred bijna gelijk is in 2019 en 2020.

Dit zei Taco : For 2021 most of our recognized revenue will be the outcome of our backlog. In later years, it will be based on a combination of new deals and backlog.

Marktaandeel kun je toch niet op de grote hoop gooien.

Dat doen ze wel.

Stel je had in 2015 een marktaandeel van 30% SD.

Nu komen er orders ADAS en HD .

Tja.

Eigenlijk zegt Taco, 2021 laat in time nog hetzelfde zien als 2020, iets meer.

Vanaf 2022 wordt in time weer groter dan in 2020 en 2021.

En als over time dan ongeveer even groot blijft, groeien we fors.

Mijn mening !

tatje
0
Dit zei Taco : For 2021 most of our recognized revenue will be the outcome of our backlog. In later years, it will be based on a combination of new deals and backlog.

In 2021 komt de meeste omzet uit de backlog in time en over time.

Maar na 2021 komen er dus deals die direct in de recognised omzet lopen.

Connected en een jaarlijkse fee !!!!!

Niet meer in de backlog komen !!!

Misschien iemand daarover een mening !
H. Berkhof
0
quote:

JIBA schreef op 12 februari 2021 17:19:

[...]

of ook niet overgenomen worden?

Het schaakspel is net begonnen en jij zit al in het eindspel.
Dat wordt dus nog wel even wachten (als het er ooit van komt).
Topper
1
quote:

Vive tu vida positivamente schreef op 12 februari 2021 17:29:

Harold, knap om de koers bij een AEX van plus 1,87% in het rood te laten fluctureren!

Tja het woord 'aandeelhouderswaarde' kent Harold niet.
Wat een aanfluiting is het TomTom aandeel ook. Wat dat betreft knap dat deze NL Tech Dwerg het voor elkaar weet te krijgen om met de groten der aarde samen te werken.

Maar een fatsoenlijke waarde realiseren op de beurs dat is echt een ander spel. 600 miljoen dat is zo'n beetje de waarde die de 'markt' toekent aan het bedrijf TomTom. Werkelijk onbegrijpelijk.

De enige reden dat ik deze aandelen nog heb is vanwege het uiteindelijke pensioen van Harold en de aanname dat het bedrijf op enig moment verkocht zal worden. TomTom heeft gewoon niets te zoeken op de beurs.


H. Berkhof
0
[verwijderd]
0
quote:

Ikkenietweten schreef op 12 februari 2021 19:29:

[...]

Het schaakspel is net begonnen en jij zit al in het eindspel.
Dat wordt dus nog wel even wachten (als het er ooit van komt).
Naja, nee hoor. Weet ook niet waar je dat op baseert.
Maar, aan de andere kant wordt hier door Jan en alleman en noem ze allemaal maar op, ik begin er niet aan, al jaren en jaren zoveel geroepen....

10 jaar geleden was het 'eindspel' ook al begonnen. Struin het forum maar na, hoe vaak dat al niet voorbij is gekomen.
Momentums, eindspellen, overnames, delistings, fusies en wat al niet meer.
Het enige wat je vrij weinig ziet is dat men van mening is dat TT gewoon zelfstandig blijft.

We zien het allemaal wel. Invloed hebben we er toch niet op.
Crash Bandicoot
3
Eddysoft heeft een schema op Twitter van Volkswagen waar TT als HD map maker staat. Here is er voor de next gen navigatie en dus niet voor de HD map.
H. Berkhof
0
quote:

JIBA schreef op 12 februari 2021 20:39:

[...]

Naja, nee hoor. Weet ook niet waar je dat op baseert.
Maar, aan de andere kant wordt hier door Jan en alleman en noem ze allemaal maar op, ik begin er niet aan, al jaren en jaren zoveel geroepen....

10 jaar geleden was het 'eindspel' ook al begonnen. Struin het forum maar na, hoe vaak dat al niet voorbij is gekomen.
Momentums, eindspellen, overnames, delistings, fusies en wat al niet meer.
Het enige wat je vrij weinig ziet is dat men van mening is dat TT gewoon zelfstandig blijft.

We zien het allemaal wel. Invloed hebben we er toch niet op.

Pas nog bevestiging van gekregen.

"It is part of our strategy to operate as an independent company".
leonardus65
3
@Ikkenietweten @Topper (gelukszoeker volgens jou) zit al veel langer op dit forum. Jij zit hier alleen de (betaalde?) betweter uit te hangen en te treiteren om te kijken hoe snel je een ander op de kast krijgt om dan de schijnheilige uit te hangen.
Wereldbelegger
1
Dank u,

Ik begrijp uit een post hierboven dat u beschuldigd wordt van betaalde ondermijnende praktijken op dit forum. U bent onderdeel (geworden) van een complottheorie.

Grappig, dat een aantal believers in de Tech-dwerg overal complotten in zien. In de koersontwikkeling, bij het management en zelfs op een draadje over TT op dit forum.
Lijkt me moeilijk een (verstandige) belegger te zijn als je uit dat soort hout gesneden bent.

quote:

Ikkenietweten schreef op 12 februari 2021 19:39:

[...]

@WB, ik kom duimpjes tekort.
ketchup
1
sommige aandelen zijn eeuwige beloftes - maar weten nooit echt aandeelhouders rendement te geven
TT begeeft zich zo langzamerhand ook in die categorie en dat heeft niets te maken met potentie, maar veeleer te maken dat de prioriteit binnen het bedrijf laag is om externe aandeelhouders te belonen
Alles draait binnen dit bedrijf om de werknemer en de ego van haar Founders - zij willen iets neerzetten wat hun naam en faam geeft en een plaats binnen de Albert Hein's en Philipsen van Nederland , die tientallen jaren zo niet een eeuw meegaan , hun plaats binnen niet enkel de captains of industry in Nederland , maar een household name door iedereen gekent

dit bedrijf gaat voor de reguliere aandeelhouder pas floreren als HG & Co zijn opgestapt en nieuwe , jonge, energieke bestuurders komen die hun fortuin nog moeten maken - of als het van de beurs gaat aan een mooie premie

daarom mag TT slechts een onderdeel van je porto uitmaken, er is zoveel meer rendement te halen elders
zelfs de autoaandelen gaan allemaal weer richting niveaus van 2015-2016
TT nog altijd dik daaronder en dat Telematics ( kapitaaluitkering) adjusted , eind 2015 aan haar top van 2.8 miljard beurswaarde ( toegeven hype gedreven op HERE en Fleetmatics waarderingen ), vandaag de dag aan 1.050 miljard beurswaarde ( + 750 mio kapitaal uitkering ) = 1.8 miljard euro, dik 1 miljard euro verdampt na 6 jaar

en dat is de enige realiteit voor de aandeelhouder, al de rest is fantasie
[verwijderd]
3
Helemaal waar Ketchup. Maar zouden ze niet in de gaten hebben dat ze veel dichter in de buurt zitten van de categorie Nina Brink en gebr. Baan? Er zijn enorme mogelijkheden voor de kaarten - de fabriek om het in stand te houden mbt ADAS en evt autonoom rijden. Maar de hebzucht van de top maakt het risico dat de V2000 onder de systemen uiteindelijk toch kansen mist.
1.672 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 ... 80 81 82 83 84 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:35
Koers 5,980
Verschil -0,205 (-3,31%)
Hoog 6,230
Laag 5,980
Volume 668.949
Volume gemiddeld 301.687
Volume gisteren 2.045.397

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront