TomTom « Terug naar discussie overzicht

Februari, de maand van de definitieve ommekeer en herstel.

1.672 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 ... 80 81 82 83 84 » | Laatste
I Love Melbourne
0
Heb jij enig idee wie of wat Eddysoft is? Hij deelt namelijk regelmatig informatie mbt TomTom.

quote:

vreemd vermogen schreef op 14 februari 2021 10:08:

[...]

Eddysoft heeft een interessant plaatje over Volkswagen op Twitter geplaatst.

twitter.com/Eddysoft/status/136045611...
[verwijderd]
0
TomTom hervat aandeleninkoop
FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
TomTom
7,92 0,00 0,00 % Euronext Amsterdam
TomTom Fracties 27 mei 2019
7,92 0,00 0,00 % Euronext Amsterdam
(ABM FN-Dow Jones) TomTom hervat vandaag het eerder gestopte aandeleninkoopprogramma. Dat meldde de navigatiespecialist maandag, nadat de intentie hiertoe bij de recente jaarcijfers al werd aangekondigd.

Het programma ter waarde van 50 miljoen euro werd in 2020 gedeeltelijk uitgevoerd, maar opgeschort op 31 maart, als voorzorgsmaatregel nadat de coronaviruspandemie had toegeslagen.

Tot dat moment waren ruim 2,35 miljoen aandelen ingekocht voor 16,6 miljoen euro, zodat er nu nog 33,4 miljoen te besteden is.

De aandelen worden gebruikt om de verplichtingen voor de beloningen van medewerkers in aandelen af te dekken. Op basis van de huidige koers gaat het om ongeveer 3 procent van het uitstaande aandelenkapitaal van TomTom.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

Op naar de 10 Euro opnieuw
[verwijderd]
0

Nissan 'niet in gesprek' met Apple over bouwen auto
Gepubliceerd op 15 februari 2021 08:13 | Views: 0 | Onderwerpen: autoindustrie

Artikel
Reacties
Gerelateerde instrumenten
Apple 12 feb
135,37 +0,24 (+0,18%)

APPLE INC. 12 feb
110,60 -0,24 (-0,22%)

TOKIO (ANP/RTR) - De Japanse automaker Nissan is niet in gesprek met Apple over het bouwen van een auto voor de iPhonemaker. Dat zegt Nissan na geruchten dat het een van de partijen was waarmee Apple zou praten. Naar verluidt werkt Apple aan een eigen auto, die op zijn vroegst in 2024 op de markt zou moeten komen.

Een woordvoerster van Nissan zegt wel dat het bedrijf "altijd open staat voor het verkennen van samenwerkingen om de transformatie in de sector te helpen versnellen".

Zakenkrant Financial Times meldde dat er kort gesprekken zijn geweest, maar nog niet op topniveau. Nissan zou er uiteindelijk niets in hebben gezien om auto's voor anderen te maken. Eerder werd het Zuid-Koreaanse Hyundai-Kia aan Apple gelinkt en het bedrijf erkende ook dat er gesprekken waren gevoerd. Kort daarna werd duidelijk dat de onderhandelingen op niets uit waren gelopen, onder meer omdat de Koreanen twijfels hadden om als producent van auto's voor iemand anders te fungeren.

Er gaan al jaren geruchten dat Apple aan een eigen elektrische auto werk onder de codenaam Project Titan. Later zou het techbedrijf zich beperken tot het ontwikkelen van de systemen voor zelfrijdende auto's, maar inmiddels zou Apple toch weer aan een volledige auto werken. Die willen de Amerikanen volgens de berichten laten bouwen en baseren op een platform van een bestaande automaker. Apple zou dan wel zelf de accutechnologie in willen brengen.

[verwijderd]
0
Waarschijnlijk wekt TomTom ook nog met Apple samen aan die auto maar wordt Tomtom overgenomen door Microsoft
Microsoft en Apple zijn Ajax en Feijenoord haat en nijd
vreemdvermogen
1
quote:

I Love Melbourne schreef op 15 februari 2021 08:12:

Heb jij enig idee wie of wat Eddysoft is? Hij deelt namelijk regelmatig informatie mbt TomTom.
[...]
Nee geen idee. Volgens mij was hij vroeger wel actief op dit forum. Net als Jelle Brinkhuis en nog een paar. Zij zijn hier vertrokken. Waarom weet ik niet, want dat was voor mijn tijd dat ik het forum bezoek. Ze zijn wel actief op Twitter.
Maar er vertrekken wel meer prominente posters. Inmiddels is Justin/me weer teug. Maar van Xinyx bijv lees je helemaal niks meer. Velen zullen het TomTom verhaal afgesloten hebben na jaren van frustratie.
sjeroen
0
Vroeger had je nog DAFJE die was echt waardevol. Die gaf inside tips maar dan verhuld in cryptische omschrijvingen.
Eva1960
0
De grote test start. Gaan we terug in het oplopende patroon van de afgelopen 4 maanden omdat 1-2 grote partijen wél de potentie zien van TT en de verlaagde koers als kans zien en de stukken vasthouden of zelfs uitbreiden? In dát geval gaat de aandeleninkoop van TT vissen in een vrij lege markt en kunnen we terug naar 9-10 in dit kwartaal.

Eerst maar eens over door de 8 heen vandaag. En kijken of dat een steun wordt.

Een prettige beursdag.
vreemdvermogen
0
quote:

sjeroen schreef op 15 februari 2021 08:50:

Vroeger had je nog DAFJE die was echt waardevol. Die gaf inside tips maar dan verhuld in cryptische omschrijvingen.

Ja met z'n Zweedse balletjes. Dat heeft volgens mij zijn baan gekost bij TT
boem!
0
Naast de twee externe partijen die wel degelijk interesse hebben getoond in TT de laatste paar maanden tegen een koers van ca 9 euro geven nu de grootaandeelhouders ook aan wel voordeel te zien in het binnenhalen van stukken op dit koersnivo.
leonardus65
0
Het was een probleem met de moderator. Xynix zijn laatste optieconstructie liep verkeerd af(hij waarschuwde altijd iedereen dat je moet opletten met die constructies), heeft nog geprobeerd het te pumpen maar mislukt. Toen iemand zijn echte naam postte was hij er helemaal klaar mee(met TomTom en het forum),daarna nog 1 x op het forum gezien, toen iemand anders zijn naam xynix misbruikte op het forum, is toen ingegrepen door iex
tatje
0
Als ze al op de plank liggen, hoeft de koers niet te stijgen.

Je kunt zelfs met de plankaandelen de koers lager zetten.

Ik zeg tussen 8 en 8,25 het hele zooitje.

Wie zitten het meest op geld, juist die geld hebben.

Vroeger op het vrijthof gaf oud geld niets of bijna niets aan fooi.

Tom Tom let zelfs op de kleintjes :-)
leonardus65
0
Nadat iemand het nodig vond HG in verlegenheid te brengen op een AVA , is er een ontslag gevallen. Er waren/zijn wel meer mensen die met inside info aan kwamen zetten op dit draadje. Na dit ontslag was iedereen gewaarschuwd
Wereldbelegger
0
Aandeleninkoopprogramma vandaag weer gestart.
Wie verkoopt er dan zijn "goudgerande aandelen" met "dividendpotentieel" en "overnamezekerheid" voor 14 cent meer dan de koers van vrijdag?
Vive tu vida positivamente
0
quote:

Vive tu vida positivamente schreef op 12 februari 2021 10:40:

Mistig blijven, keer op keer een conservatieve outlook geven, en veel te lage ( ondergewaardeerde) koersen.
Harold, hoe lang blijf je nog op het gouden ei broeden voordat er een geweldig mooi gouden kuiken met diamanten ogen en platina snavel uitkomt?

Ik denk dat je allang goedkoop je eigen aandelen aan het kopen bent, maar het zou je sieren om vandaag aan te geven dat je vanaf maandag officieel de aandeleninkoop start!
Hebben de trouwe particuliere beleggers ook een goed weekend.
Top HG, dat je eindelijk de inkoop eigen aandelen officieel bent gestart.
I Love Melbourne
0
Circa de helft van alle aandelen zit vast bij de Founders en Friends van TomTom. Dat betekent dat er circa 6% van de uitstaande aandelen moeten worden opgekocht. Heel benieuwd waar deze aandelen vandaan gaan komen....

quote:

moneymaker_BX schreef op 15 februari 2021 08:20:

TomTom hervat aandeleninkoop
FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
TomTom
7,92 0,00 0,00 % Euronext Amsterdam
TomTom Fracties 27 mei 2019
7,92 0,00 0,00 % Euronext Amsterdam
(ABM FN-Dow Jones) TomTom hervat vandaag het eerder gestopte aandeleninkoopprogramma. Dat meldde de navigatiespecialist maandag, nadat de intentie hiertoe bij de recente jaarcijfers al werd aangekondigd.

Het programma ter waarde van 50 miljoen euro werd in 2020 gedeeltelijk uitgevoerd, maar opgeschort op 31 maart, als voorzorgsmaatregel nadat de coronaviruspandemie had toegeslagen.

Tot dat moment waren ruim 2,35 miljoen aandelen ingekocht voor 16,6 miljoen euro, zodat er nu nog 33,4 miljoen te besteden is.

De aandelen worden gebruikt om de verplichtingen voor de beloningen van medewerkers in aandelen af te dekken. Op basis van de huidige koers gaat het om ongeveer 3 procent van het uitstaande aandelenkapitaal van TomTom.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

Op naar de 10 Euro opnieuw
tatje
2
Je bent als Tom Tom van de pot gerukt, als je die aandelen van de aandelen inkoop, niet bij een "" relatie "" op de plank heb liggen.

Ik zeg inkoop gem a 7, verkoop gem a 8 aan Tommie.

Ik zie Harold nog zitten, wij willen geen NOW, want tegenslagen horen bij ondernemen.

Kijk dit zegt Taco op de laatste Call Q4 2020.

To provide more transparency on our automotive revenue expectations, we provided an indication of the phasing of how this backlog will materialize over the coming years.

For 2021 most of our recognized revenue will be the outcome of our backlog. In later years, it will be based on a combination of new deals and backlog.

Eerst zegt ie, we gaan laten zien, zoals op de CMD hoe de backlog zich de komende jaren gaat "" materialize ""

Dan zegt ie, het meeste van de herkende omzet komt dit jaar uit onze backlog .
MAAR, na dit jaar zal de herkende omzet automotive, komen uit nieuwe deals en de backlog.

Hij zegt dus, dat na dit jaar de herkende omzet komt uit nieuwe deals en backlog.

Dus die nieuwe deals ( ik denk dan online jaarlijkse fee ) komen niet eerst in de backlog.

Als de nieuwe deals niet meer in de backlog komen en zal deferred automotive ook dalen naar ....

Deferred long zal volgens mij verdwijnen.

Taco zei dus : het meeste van de herkende omzet komt dit jaar uit onze backlog .
Klein beetje adas online !!! en de rest uit de backlog.

Maar in 2022 worden de online produkten zo groot in geld , dat Taco ze apart gaat vermelden.

automotive.

2021 het meeste uit de backlog en een beetje online.
2022 uit nieuwe deals en uit de backlog.

Ik ga er van uit, dat alles wat online is aan automobile uit MCVP komt.

gebruik maar en je krijgt de rekening.

Het bovenstaande sterkt mijn mening.

backlog voor het oude SD.

In de toekomst alles online en handje contantje.

Dus de herkende omzet komt na 2021 uit de backlog ( die wordt niet of bijna niet meer gevoed ) en nieuwe deals online, direct te gebruiken en we sturen je direct de rekening.

Heb ik gelijk, dan snap ik de backlog wel.

TT wist op de CMD dat alles online gaat, dus niet meer in de backlog en toch een backlog .

Om het orderboek te verbloemen.

10 miljard en 136 miljoen aandelen is 73,52
10 miljard - 50 miljoen en 130 miljoen aandelen 76,52

Founders met opties en rsu rond de 60 miljoen aandelen .

Scheelt de founders 180 miljoen, aandelen inkoop of niet.

Zal de Goddijntjes een 100 miljoen schelen, iets meer dan de helft.

Dat heet optimaliseren.

Ik weet dat veel forumleden 10 miljard onwaarschijnlijk vinden.

We zullen zien.

Prettige dag verder, ik kan niet de hele dag naar het circus kijken.

steef78
1
quote:

moneymaker_BX schreef op 15 februari 2021 08:40:

Waarschijnlijk wekt TomTom ook nog met Apple samen aan die auto maar wordt Tomtom overgenomen door Microsoft
Microsoft en Apple zijn Ajax en Feijenoord haat en nijd
Als ik naar het plaatje kijk op twitter welke partners er allemaal om de hoek komen kijken zie ik de toegevoegde waarde niet dat MS Tomtom overneemt. Waarom zouden ze? Als MS een platform aanbiedt waarbij partners graag aansluiten om marktaandeel te krijgen dan is het voor beide een win win. MS kan richting de autobranche zeggen "wij hebben integraties met diverse partijen" je hoeft alleen maar in te stappen in onze cloud.Geen gedoe, wat geld afromen voor die diensten en klaar. en Tom tom betaald uiteraard voor het server gebeuren bij Azure van MS dus MS verdient er ook nog eens aan.

Ik zie gewoon dat hele overnemen gebeuren niet zo snel gebeuren. Had het graag gewild maar zie niet in waarom. Nog los van dat een groot deel bij de HG en consorten ligt dus dat maakt een vijandige overname sowieso erg lastig toch?
steef78
0
bovenstaande staat overigens los van het gegeven dat ik denk dat TomTom zeker mooi geld kan verdienen! vanuit mijn werk al eens voor de grap gekeken naar de API van tomtom en dat betekent siimpelweg dat je vroeger 1 tomtom device had, namelijk het plastic domme kastje in je auto naar wel tientallen diensten waar we dagelijks gebruik van maken waar onder de motorkap tomtom staat te draaien. Dat zijn geen tien kastjes in de auto maar genoeg om een flinke boterham mee te gaan verdienen.
Meryntje
0
quote:

Vive tu vida positivamente schreef op 15 februari 2021 09:55:

[...]

Top HG, dat je eindelijk de inkoop eigen aandelen officieel bent gestart.
Vooral dat officieel

GuS
[verwijderd]
0
quote:

steef78 schreef op 15 februari 2021 10:19:

[...]

Als ik naar het plaatje kijk op twitter welke partners er allemaal om de hoek komen kijken zie ik de toegevoegde waarde niet dat MS Tomtom overneemt. Waarom zouden ze? Als MS een platform aanbiedt waarbij partners graag aansluiten om marktaandeel te krijgen dan is het voor beide een win win. MS kan richting de autobranche zeggen "wij hebben integraties met diverse partijen" je hoeft alleen maar in te stappen in onze cloud.Geen gedoe, wat geld afromen voor die diensten en klaar. en Tom tom betaald uiteraard voor het server gebeuren bij Azure van MS dus MS verdient er ook nog eens aan.

Ik zie gewoon dat hele overnemen gebeuren niet zo snel gebeuren. Had het graag gewild maar zie niet in waarom. Nog los van dat een groot deel bij de HG en consorten ligt dus dat maakt een vijandige overname sowieso erg lastig toch?
De map zelf is ook een platform waarvandaan je communiceert met op locatie gebaseerde diensten.
1.672 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 ... 80 81 82 83 84 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 5,700
Verschil -0,280 (-4,68%)
Hoog 5,925
Laag 5,700
Volume 569.243
Volume gemiddeld 304.081
Volume gisteren 668.949

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront