Tesla Motors Inc. « Terug naar discussie overzicht

Tesla blow-off

7.727 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 ... 383 384 385 386 387 » | Laatste
beetje meer
0
quote:

alexnr75 schreef op 15 februari 2021 14:39:

[...]

Vreemd, omdat bij Mercedes de GLK en GLC vermeldt staan. Dit zijn geen EV's.
Eens, heb ik ook geen antwoord op. Mogelijk toch een kleine afwijking door registratie in sommige landen. De EQA is gebaseerd op de GLA/GLC dacht ik. Maar echt bekende plug-in hybrides missen in ieder geval uit de lijst (Prius, Corolla etc).
tomansky
0
quote:

beetje meer schreef op 15 februari 2021 14:01:

[...]

Neen. About the site:

This website tracks the transition of Europe to sustainable transportation by representing information
on registrations of battery electric vehicle (BEV) in European countries that provide regular monthly
or intra-month updates on these numbers in open digital form with adequate data quality
Ja maar dit lijstje kijkt naar een zeer beperkt deel van de markt. 9 landen allemaal in EU. Als je daar conclusies uit gaat halen dat de andere auto bouwers nu op gelijkte hoogte zitten met Tesla, dan ben je wel appels en peren aan het vergelijken.

Kijk je bij voorbeeld naar USA dan zie je dat VW geen EV verkoopt, conclusie: dat is ook een oneerlijke vergelijking.
beetje meer
0
quote:

tomansky schreef op 15 februari 2021 15:53:

[...]

Ja maar dit lijstje kijkt naar een zeer beperkt deel van de markt. 9 landen allemaal in EU. Als je daar conclusies uit gaat halen dat de andere auto bouwers nu op gelijkte hoogte zitten met Tesla, dan ben je wel appels en peren aan het vergelijken.

Kijk je bij voorbeeld naar USA dan zie je dat VW geen EV verkoopt, conclusie: dat is ook een oneerlijke vergelijking.
Het is wel een belangrijk deel van de markt waarvoor de megafabriek in Berlijn wordt gebouwd.....

Ik vrees dat als de roze fiscale bril afgaat, de Tesla in Europa toch gezien wordt als een Amerikaanse auto (met alle vooroordelen daarbij). Beetje gechargeerd, maar niet geheel weg te denken: Fransen rijden massaal in een Zoë of E-2008 en Duitsers kijken watertandend naar VAG en Mercedes. Nederlanders kijken vooral naar prijs-kwaliteit (dus Kia, Hyundai) of merken die een gevoel van kwaliteit willen uitstralen (Polestar). Chinezen zouden ook best wel eens naar de eigen markt kunnen gaan kijken als de beschikbaarheid van Chinese auto's echt goed loskomt.

Mylett
0
Vraag je eens af of dit nu komt omdat Tesla zo ver boven alles uitsteekt of omdat de concurrentie de Amerikaanse markt nog niet echt heeft betreden (wat vanaf dit jaar hard gaat veranderen)?

Ik vroeg je eerder om je inschatting betreffende de sales en market share in de drie grote blokken (EU/CN/US) over 2021, maar die vraag heb je jammer genoeg genegeerd.
Dutcheon
0
Tesla gaat voorlopig gewoon al zijn auto's verkopen als warme broodjes, omdat we nog maar in de ramp-up zitten naar EV. De vraag uit de markt begint pas net en Tesla is voorlopig nog niet ingehaald. Niet qua snelheid, niet qua range, niet qua laden en zeker niet qua kosten om ze te produceren.

Natuurlijk zullen Henk en Ingrid nooit een Tesla aanschaffen maar er zijn zoveel mensen die het concept wel snappen en geen traag reagerende legacy software in hun auto willen.
Gewoon de full potential van een EV willen meemaken en het leuk vinden om af en toe 2,5sec naar de 100 te doen.
Dat dat komt met gezeik over minder afgewerkte interieur doet niet ter zake, dat is van ondergeschikt belang.
Midweekhandelaar
0
quote:

Dutcheon schreef op 16 februari 2021 09:31:

Natuurlijk zullen Henk en Ingrid nooit een Tesla aanschaffen
Henk en Ingrid zitten short
[verwijderd]
0
quote:

Dutcheon schreef op 16 februari 2021 09:31:

Tesla gaat voorlopig gewoon al zijn auto's verkopen als warme broodjes, omdat we nog maar in de ramp-up zitten naar EV. De vraag uit de markt begint pas net en Tesla is voorlopig nog niet ingehaald. Niet qua snelheid, niet qua range, niet qua laden en zeker niet qua kosten om ze te produceren.

Natuurlijk zullen Henk en Ingrid nooit een Tesla aanschaffen maar er zijn zoveel mensen die het concept wel snappen en geen traag reagerende legacy software in hun auto willen.
Gewoon de full potential van een EV willen meemaken en het leuk vinden om af en toe 2,5sec naar de 100 te doen.
Dat dat komt met gezeik over minder afgewerkte interieur doet niet ter zake, dat is van ondergeschikt belang.
Dat is echt maar een hele kleine doelgroep hoor.
De markt is zo verschrikkelijk groot. En de markt voor middenklassers oneindig veel groter dan de dure bakken die in 2,5 sec naar de 100 gaan.

Mijn ID4 doet er 7(?) sec over? En dat is al snel genoeg,
Moet ik nu 20k extra betalen om het in 2,5 sec te doen?
Zullen er vast een paar zijn die dat willen, maar niet henk en ingrid.
Dutcheon
0
quote:

wizz schreef op 16 februari 2021 12:36:

[...]

Dat is echt maar een hele kleine doelgroep hoor.
De markt is zo verschrikkelijk groot. En de markt voor middenklassers oneindig veel groter dan de dure bakken die in 2,5 sec naar de 100 gaan.

Mijn ID4 doet er 7(?) sec over? En dat is al snel genoeg,
Moet ik nu 20k extra betalen om het in 2,5 sec te doen?
Zullen er vast een paar zijn die dat willen, maar niet henk en ingrid.
Doordat de markt zo verschrikkelijk groot is is die niche ook nog groot genoeg.
Natuurlijk is 7 sec prima, maar mensen die een beetje geld uitgaven voor een Ice zijn al gewend aan 5,5sec.
De laatste keer dat ik een auto kocht die meer als 7sec deed om naar de 100 te komen is bijna 15 jaar geleden, en dat was notabene toen al een tweedehandsje.

Verder is natuurlijk dat riante vermogen veel leuker bij tussenacceleraties. Die gekke oude model-s van mij liep gewoon nog 220km/h een afgetopte topsnelheid van 160 op de teller is toch serieus flauw.

En we hebben het maar niet meer over Henk en Ingrid, die hoeven straks helemaal geen auto meer want die willen toch niet werken.
Veel belangrijker nog, Ingrid zat bij mij in de klas en is nogsteeds een verschrikkelijk lekker ding en na ff snel googelen haalt ze d'r neus zelfs nog op voor mijn Jaguar XK, laat staan een EV.
HenkJoh
0
quote:

Midweekhandelaar schreef op 16 februari 2021 10:07:

[...]Henk en Ingrid zitten short
Klopt!
[verwijderd]
0
quote:

Dutcheon schreef op 16 februari 2021 13:33:

[...]

Doordat de markt zo verschrikkelijk groot is is die niche ook nog groot genoeg.
Natuurlijk is 7 sec prima, maar mensen die een beetje geld uitgaven voor een Ice zijn al gewend aan 5,5sec.
De laatste keer dat ik een auto kocht die meer als 7sec deed om naar de 100 te komen is bijna 15 jaar geleden, en dat was notabene toen al een tweedehandsje.

Verder is natuurlijk dat riante vermogen veel leuker bij tussenacceleraties. Die gekke oude model-s van mij liep gewoon nog 220km/h een afgetopte topsnelheid van 160 op de teller is toch serieus flauw.

En we hebben het maar niet meer over Henk en Ingrid, die hoeven straks helemaal geen auto meer want die willen toch niet werken.
Veel belangrijker nog, Ingrid zat bij mij in de klas en is nogsteeds een verschrikkelijk lekker ding en na ff snel googelen haalt ze d'r neus zelfs nog op voor mijn Jaguar XK, laat staan een EV.
Jij bent klaarblijkelijk de niche doelgroep.
Ik hoop dat je jezelf niet als representatief neemt voor het overgrote deel van de markt.
Je leeft lekker in je eigen mooie wereldje.
En laten we voorop stellen, daar is helemaal niks mis mee hoor en ik gun het je van harte!
Maar de meeste mensen staan gewoon met 2 benen op aarde en rijden gewoon een saaie middenklasser.
Rainman
0
quote:

Dutcheon schreef op 16 februari 2021 13:33:

[...]

Doordat de markt zo verschrikkelijk groot is is die niche ook nog groot genoeg.
Natuurlijk is 7 sec prima, maar mensen die een beetje geld uitgaven voor een Ice zijn al gewend aan 5,5sec.
De laatste keer dat ik een auto kocht die meer als 7sec deed om naar de 100 te komen is bijna 15 jaar geleden, en dat was notabene toen al een tweedehandsje.

Verder is natuurlijk dat riante vermogen veel leuker bij tussenacceleraties. Die gekke oude model-s van mij liep gewoon nog 220km/h een afgetopte topsnelheid van 160 op de teller is toch serieus flauw.

En we hebben het maar niet meer over Henk en Ingrid, die hoeven straks helemaal geen auto meer want die willen toch niet werken.
Veel belangrijker nog, Ingrid zat bij mij in de klas en is nogsteeds een verschrikkelijk lekker ding en na ff snel googelen haalt ze d'r neus zelfs nog op voor mijn Jaguar XK, laat staan een EV.
Hier haal je exact het probleem aan.
De huidige waardering van Tesla gaat uit van 10 miljoen EV's tegen 2030.
Als Tesla tegen dan 10 mil auto's moet verkopen, dan moet Tesla net wel kunnen verkopen aan Henk en Ingrid.
Tesla zal voor veel mensen altijd het imago van een niche-speler behouden, en dat zal veel tech-savy mensen wel aanspreken, maar dus niet het grote publiek.
Tesla heeft een imago-probleem.
Dutcheon
0
quote:

wizz schreef op 17 februari 2021 10:34:

[...]

Jij bent klaarblijkelijk de niche doelgroep.
Ik hoop dat je jezelf niet als representatief neemt voor het overgrote deel van de markt.
Je leeft lekker in je eigen mooie wereldje.
En laten we voorop stellen, daar is helemaal niks mis mee hoor en ik gun het je van harte!
Maar de meeste mensen staan gewoon met 2 benen op aarde en rijden gewoon een saaie middenklasser.
Nee ik neem mezelf nooit als representatief, sterker nog ik heb genoeg mensen om me heen om te zien dat denken in hokjes weinig zin heeft.

Leef echter niet in mijn eigen wereldje...ben naast mijn baan in loondienst al 10 jaar lang ondernemer en probeer me overal in te verdiepen. Velen zeggen dan dat ze keihard werken maar ik vind het gewoon leuk, zie het niet als werken.

En mensen die zichzelf een saaie middenklasser aanpraten prima.... maar ik snap er niks van.
Ben ik wellicht gewoon teveel autoliefhebber voor.

Dutcheon
0
quote:

Rainman schreef op 17 februari 2021 12:41:

[...]

Hier haal je exact het probleem aan.
De huidige waardering van Tesla gaat uit van 10 miljoen EV's tegen 2030.
Als Tesla tegen dan 10 mil auto's moet verkopen, dan moet Tesla net wel kunnen verkopen aan Henk en Ingrid.
Tesla zal voor veel mensen altijd het imago van een niche-speler behouden, en dat zal veel tech-savy mensen wel aanspreken, maar dus niet het grote publiek.
Tesla heeft een imago-probleem.
En jij denkt werkelijk dat de huidige waardering van Tesla leunt op de productiegroei richting 2030??
Ik zal je uit de droom helpen, de waardering van Tesla bestaat grotendeels uit het feit dat er gewoon veel geld te verdienen was met het aandeel, doordat het een startup was die door een heel belangrijke groeifase aan het breken was. Gevoed door veel fomo en de tijd van eindeloos geld bijdrukken en natuurlijk de grote fondsen die met S&P inclusie moesten gaan kopen, heeft Tesla nu zoveel geld voorhanden, dat ze met hun creativiteit en de visie van Musk enorm groot gaan worden.

Kijk wat de andere grote merken doen... ze tonen met hun miljarden organisaties amper ballen. Zetten geen echte visie neer en helpen hun klanten totaal niet om de omslag te maken naar EV.

Tesla is ook nog lang niet op het punt dat ze je volledig bij de hand nemen, maar je kunt al wel duidelijk zien dat ze het hele pakketje willen leveren, inclusief je paneeltjes op het dak, volledig gëintegreerd in één app waarbij je kunt zien hoeveel capaciteit je thuisaccu nog heeft en hoeveel stroom je kunt verkopen naar de grid, zodat je dat op een strategisch moment kunt doen wanneer de vraag op het grid groter is!

Oja en natuurlijk richten ze zich op tech-savy mensen, dat zijn ook de mensen van de toekomst.
als je blijft hangen in de oude wereld blijft er ook weinig meer voor je over....
[verwijderd]
0
quote:

Dutcheon schreef op 17 februari 2021 13:20:

[...]

Nee ik neem mezelf nooit als representatief, sterker nog ik heb genoeg mensen om me heen om te zien dat denken in hokjes weinig zin heeft.

Leef echter niet in mijn eigen wereldje...ben naast mijn baan in loondienst al 10 jaar lang ondernemer en probeer me overal in te verdiepen. Velen zeggen dan dat ze keihard werken maar ik vind het gewoon leuk, zie het niet als werken.

En mensen die zichzelf een saaie middenklasser aanpraten prima.... maar ik snap er niks van.
Ben ik wellicht gewoon teveel autoliefhebber voor.

hmm...zo te zien snap je het toch niet.

Mensen praten zich geen middelklasser aan, ze hebben simpelweg geen budget voor iets duurders. Je doet alsof het een keuze is om een Tesla model S te kopen.
30k is voor heel veel modale gezinnen al extreem veel voor een auto.
Dus die hebben geen keus.
En zolang Tesla die middenklasse niet bereikt gaan ze het toch een keer afleggen tegen de VW en Renaults die dat wel doen.

PS, kijkend naar mezelf, ondanks meerdere keren modaal kan ik me toch geen dure auto veroorloven. (verbouwing van het huis vreet al mijn geld op).
Gelukkig heb ik een auto van de zaak (ID4) dus is het voor mij niet van toepassing. Maar als ik het zelf moest betalen, kwam er gewoon een 2e handsje van 10k in.
Hoe kan iemand met een modaal inkopen ooit een auto van 50k betalen?
Mylett
0
quote:

Mylett schreef op 12 februari 2021 08:17:

Zeer interessant Twitter draadje voor de liefhebbers.

Tldr; de gammasqueeze en het verplicht kopen van aandelen door passive funds dat Tesla tot grote hoogtes bracht, lijkt een kantelpunt bereikt te hebben. Er blijkt een sinds enige dagen een grote speler actief te zijn die een gigantische hoeveelheid OTM puts heeft gekocht en de zelfde krachten verantwoordelijk voor de stijging, werken ook versterkt de andere kant op bij een veranderende put/call ratio en dalende prijzen.

mobile.twitter.com/alexharfouche1/sta...
mobile.twitter.com/TradeVolatility/st...
Dutcheon
0
quote:

wizz schreef op 17 februari 2021 13:43:

[...]

Hoe kan iemand met een modaal inkopen ooit een auto van 50k betalen?
Welk modaal inkomen? is dat het gemiddelde van wat alle mensen per maand verdienen of is dat het gemiddelde van de werkende mensen??

Het modale inkomen moet inmiddels wel heel hoog zijn als ik zie wat er om me heen allemaal gebeurt als je alleen maar even naar de huizenmarkt kijkt.

Je kunt inderdaad beter je geld in je huis stoppen dan in welke auto dan ook.
Maar wat doe je dan hier dan moet je toch al die tijd in klussen stoppen!!

MOEdig Voorwaarts
0
Unieke koopkans of niet?

Ik wilde gisteren nog wat extra shorten, maar dat is maar gedeeltelijk gelukt vanwege gebrek aan groene wappies.

De grafiek is in ieder geval wel "kapot", lijkt makkelijk een paar honderd $ van de koers af te kunnen de komende weken.
MOEdig Voorwaarts
0
Jammer dat herstel zo aan het eind, gisteren.

www.investing.com/news/stock-market-n...

Marge zal wel op peil worden gehouden door nog verder te bezuinigen op kwaliteit, hoewel dat nauwelijks mogelijk lijkt.
[verwijderd]
0
quote:

Dutcheon schreef op 17 februari 2021 15:46:

[...]

Welk modaal inkomen? is dat het gemiddelde van wat alle mensen per maand verdienen of is dat het gemiddelde van de [b]werkende mensen??[/b]

Het modale inkomen moet inmiddels wel heel hoog zijn als ik zie wat er om me heen allemaal gebeurt als je alleen maar even naar de huizenmarkt kijkt.

Je kunt inderdaad beter je geld in je huis stoppen dan in welke auto dan ook.
Maar wat doe je dan hier dan moet je toch al die tijd in klussen stoppen!!

Ik neem aan dat dat sarcastisch bedoelt was?
Hoop ik tenminste.

In geval je echt in de niche doelgroep zit en ver van de normale wereld af staat hier de definitie voor je:

Het modaal inkomen was in 2020 € 36.500 per jaar. Dit bedrag is bruto en inclusief vakantiegeld. De doorsnee Nederlander ontvangt bruto dus zo'n € 3.042 per maand, mits je het vakantiegeld direct maandelijks krijgt uitbetaald.


Zeg maar hoe je van 36500 bruto per jaar, naast je huis, dus nog een model S kan kopen.
Want, dat is immers maar toch gewoon een keuze tussen een model S of een saaie goedkope 2e hands middenklasser?
7.727 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 ... 383 384 385 386 387 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 16 apr 2024 22:00
Koers 157,090
Verschil -4,390 (-2,72%)
Hoog 158,190
Laag 153,750
Volume 96.757.583
Volume gemiddeld 101.760.984
Volume gisteren 75.580.637

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront