Air France - KLM « Terug naar discussie overzicht

Air France-KLM 2021

3.174 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 ... 155 156 157 158 159 » | Laatste
FairValue
2
Over 2020 een verlies per aandeel van €16,55. En over de laatste 10 jaar, tot 2020, gemiddeld 0,50 verlies per jaar. Waarom banken geen lening willen verstrekken zonder de overheid is me duidelijk maar waarom men wel 5,40 wil betalen is me compleet onduidelijk.
Cacla
0
quote:

FairValue schreef op 24 februari 2021 16:14:

Over 2020 een verlies per aandeel van €16,55. En over de laatste 10 jaar, tot 2020, gemiddeld 0,50 verlies per jaar. Waarom banken geen lening willen verstrekken zonder de overheid is me duidelijk maar waarom men wel 5,40 wil betalen is me compleet onduidelijk.
En daarbij nog een negatief eigen vermogen en een claimemissie die in de lucht hangt...

Er zijn duidelijk kopers in de markt die iets weten wat wij nog niet weten?

AFM waar zijn jullie?
@iPlof
0
Gewoon de (Franse) overheid wellicht. Men stort miljarden aan de lopende band, met een paar miljoen de koers hoog houden om gezichtsverlies te voorkomen.
AFM gaat hier al helemaal niets aan doen.
Goldfish1080
0
Wie koopt dit aandeel. Koers is te bizar voor woorden. Hebben ze zelf een elektrisch vliegtuig ontwikkeld ofzo? Wat speelt hier waar ik niet van weet? Ze maken al jaren enorm veel verlies. Waardeloos aandeel, je kunt nog beter gewoon euro's of dollars op je rekening hebben dan deze bende.
FairValue
2
quote:

FairValue schreef op 24 februari 2021 16:14:

Over 2020 een verlies per aandeel van €16,55. En over de laatste 10 jaar, tot 2020, gemiddeld 0,50 verlies per jaar. Waarom banken geen lening willen verstrekken zonder de overheid is me duidelijk maar waarom men wel 5,40 wil betalen is me compleet onduidelijk.
Nog even opgezocht of ik het niet verkeerd begrepen heb maar een negatief eigen vermogen per eind 2020 van 5,4 miljard euro ofwel 12,59 euro per aandeel!

Er wordt gesproken over dat er de aankomende weken een oplossing gaat komen om geld aan te trekken, waarschijnlijk een emissie dus.

Verlies in 2021 gaat gewoon verder!

En daar 5,40 voor betalen?!
Dividend Collector
1
www.lynx.nl/kennis/artikelen/ta-van-e...

Het aandeel Air France-KLM geeft deze week het goede voorbeeld in de AMX-index dankzij een koerssprong van bijna 8%. De koersstijging vandaag uit een symmetrische driehoekformatie wordt beschouwd als een spreekwoordelijke nieuwe vlucht naar voren. Het koersdoel wordt becijferd rond € 7,50 op basis van het halfmast bullish vlagpatroon in de afgelopen maanden. Het is gebruikelijk om na deze adempauze een nieuwe rally overeenkomstig het technisch beeld van november 2020 in te zetten. U kunt nog ‘boarden’ tegen een aantrekkelijk instaptarief voordat straks iedereen over elkaar heen buitelt om erop uit te gaan.
[verwijderd]
1
Haha, ik zei het gistermorgen al: straks komt er een jandoedel die zegt TA: naar boven uitgebroken.

Nu maar afwachten hoeveel kleine particuliere beleggers geld steken in deze schuldenberg. De grootste gesubsidieerde schuldenberg ooit in de Nederlandse geschiedenis.

ps ik heb mij shortpositie maar uitgebreid; er zal toch wel iemand een keer naar den Haag bellen om die verkozenen in de 2e kamer te wijzen op deze gratis grabbelton voor piloten?
FairValue
0
quote:

Dividend Collector schreef op 24 februari 2021 18:10:

www.lynx.nl/kennis/artikelen/ta-van-e...

Het aandeel Air France-KLM geeft deze week het goede voorbeeld in de AMX-index dankzij een koerssprong van bijna 8%. De koersstijging vandaag uit een symmetrische driehoekformatie wordt beschouwd als een spreekwoordelijke nieuwe vlucht naar voren. Het koersdoel wordt becijferd rond € 7,50 op basis van het halfmast bullish vlagpatroon in de afgelopen maanden. Het is gebruikelijk om na deze adempauze een nieuwe rally overeenkomstig het technisch beeld van november 2020 in te zetten. U kunt nog ‘boarden’ tegen een aantrekkelijk instaptarief voordat straks iedereen over elkaar heen buitelt om erop uit te gaan.
TA ja... maar jij zit hier dus long in? En als die emissie er komt? Verwatering van zo maar 50% tot 80% neem je op de koop toe? Ik zou het niet durven.
Chasse_Patate
0
quote:

Goldfish1080 schreef op 24 februari 2021 16:38:

Wie koopt dit aandeel. Koers is te bizar voor woorden. Hebben ze zelf een elektrisch vliegtuig ontwikkeld ofzo? Wat speelt hier waar ik niet van weet? Ze maken al jaren enorm veel verlies. Waardeloos aandeel, je kunt nog beter gewoon euro's of dollars op je rekening hebben dan deze bende.
De Franse en Nederlandse staat gaan enorm bijspringen. Een emissie en/of omzetten schulden in aandelen en/of noem het maar op.
Tegen de huidige koers wordt dan duidelijk dat ze een enorm verlies hebben op hun bestaande positie. Pijnlijk, bijvoorbeeld voor Wopke die er in 2019 nog iets van 12 euro per stuk voor neertelde. De verkiezingen komen eraan dus dat kan echt niet.
Dus wil men de koers eerst oppompen richting die 12 euro. En dan tegen die 12 euro een emissie. Het geld zijn ze toch kwijt. Dat ze minder aandelen voor die prijs krijgen boeit ze niet want het is toch geld van de belastingbetaler.
Zo simpel kan het zijn.
Dividend Collector
0
quote:

FairValue schreef op 24 februari 2021 19:13:

[...]

TA ja... maar jij zit hier dus long in? En als die emissie er komt? Verwatering van zo maar 50% tot 80% neem je op de koop toe? Ik zou het niet durven.
Nee zeer zeker niet. Ik blijf hier ook ver weg van. Ik houd wel van een gokje af en toe, maar dan liever in aandelen van sterke bedrijven. Ik deelde het artikel puur voor het forum ter informatie.
Instapmoment
1
quote:

Chasse_Patate schreef op 24 februari 2021 19:17:

[...]

De Franse en Nederlandse staat gaan enorm bijspringen. Een emissie en/of omzetten schulden in aandelen en/of noem het maar op.
Tegen de huidige koers wordt dan duidelijk dat ze een enorm verlies hebben op hun bestaande positie. Pijnlijk, bijvoorbeeld voor Wopke die er in 2019 nog iets van 12 euro per stuk voor neertelde. De verkiezingen komen eraan dus dat kan echt niet.
Dus wil men de koers eerst oppompen richting die 12 euro. En dan tegen die 12 euro een emissie. Het geld zijn ze toch kwijt. Dat ze minder aandelen voor die prijs krijgen boeit ze niet want het is toch geld van de belastingbetaler.
Zo simpel kan het zijn.

Dus u denkt dat de Nederlandse en/of Franse overheid direct of indirect verantwoordelijk is voor het oppompen van de koers? Volgens mij heeft de staat al een lening verstrekt aan KLM en blijft het daar voorlopig bij. Volgende stap is gewoon een emissie. Een stijging nu wordt enkel veroorzaakt door shorters die het niet meer trekken.
FairValue
0
quote:

Dividend Collector schreef op 24 februari 2021 19:36:

[...]

Nee zeer zeker niet. Ik blijf hier ook ver weg van. Ik houd wel van een gokje af en toe, maar dan liever in aandelen van sterke bedrijven. Ik deelde het artikel puur voor het forum ter informatie.
Duidelijk moet de 2e nog tegenkomen die hier long in zit. Alleen ETF en traders en pensioenfondsen?
gbakl
0
uitgelezen kans om alle turbo's tm 5.68 0f 5.75 even snel te elimineren.
.
dit aandeel is een lachertje want niet eens veel volume nodig om het alweer
aan de top van de stijgers te zetten.
[verwijderd]
1
quote:

Roberto Dividento schreef op 24 februari 2021 14:55:

Hallo!

Oke...Wie kan het antwoord geven op deze vraag; Een vriend van mij heeft 10x de optie "AFA C 18 JUN 2021 6,00 @ 0,33" gekocht toen de koers 5,12 was. Ik vroeg hem; wat vang je dan op het moment dat het aandeel 7 euro waard is in mei en je verkoopt?

Hij zei;
"Ik heb 10x100 = 1000 fictieve aandelen gekocht voor 330 euro toen de koers op 5,12 stond...
Als ik in mei 1000 aandelen verkoop voor 7 euro is dat 7000 euro waard.
De waarde op het moment van aankoop was : 1000 x 5,12 = € 5.120,-
Wat ik dus verdien is het verschil. En dat is 7.000 - 5.210 = € 1790 - 330 (kosten) = € 1460,-"

Klopt dit?
nee, klopt niet,
Een call 6 optie is op expiratiedatum 1 euro waard als de koers op 7 staat.
Dus de totale waarde van zijn opties is dan 1000,-
Hij heeft er 330 voor betaald, dus zijn winst is 670,-

Daarbij wat hij stelt klopt ook niet, hij heeft geen 1000 fictieve aandelen gekocht.
Hij heeft slechts het "recht" gekocht om aandelen voor 6 euro te kopen.
gbakl
0
3.174 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 ... 155 156 157 158 159 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 23 apr 2024 17:35
Koers 9,934
Verschil -0,151 (-1,50%)
Hoog 10,145
Laag 9,934
Volume 1.126.343
Volume gemiddeld 1.823.442
Volume gisteren 1.548.543

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront