Plug Power « Terug naar discussie overzicht

Forum Plug Power Inc geopend

4.436 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 ... 218 219 220 221 222 » | Laatste
[verwijderd]
0
Ik sluit me aan bij de analyses die waterstof naar voor schuiven als één van de energiebronnen van de toekomst. Dat betekent dan nog niet dat PP noodzakelijk een van de winnaars hierbij moet zijn maar dat waterstof meer en meer aanwezig zal zijn is zonneklaar. Nogmaals: lees kranten en je ziet dat er overal waterstofprojecten opgestart worden. De haven van Antwerpen, Spanje, enz enz.
Watersrof komt er, dat is zeker.
En vele kritieken? Ik lees hier toch weinig kritiek .. behalve van die ene die graag aandacht krijgt.
Bekijk het idd nuchter: Nasdag daalt 3.5%, dat is erg veel. Dat kan morgen wat herstellen maar dat betekent zeker dat tech momenteel onder druk staat en dat zal nog wel een tijdje zo duren waarschijnlijk.
XTrail
1
quote:

Michael Night schreef op 25 februari 2021 22:54:

[...]

Jij verwacht meer van Fuelcell dan van Plug Power?
Ik verwacht zelf op korte termijn niets meer, FCEL PLUG GEVO Bloom Energy NEL ASA Ballard alles in de groene sector verkocht bij het "red light" bij de emissie van PLUG op 65 USD. Ik kan mij natuurlijk schromelijk vergissen, iedereen moet zijn eigen inschatting maken.

Ik denk wel dat H2 een rol gaat spelen, maar volgens mij niet zo groot als sommigen hopen of denken.

De evolutie in de batterijen gaat zo snel dat de toepassing voor gewone auto's H2 twijfelachtig begint te worden, ook al omdat zoals DZR eerder terecht aangaf, H2 niet de efficientste manier is om de groene energie om te zetten. Men spreekt inmiddels toch van relatief korte oplaadtijden met de nieuwe batterijtechnologieen, wat net voor de H2 een argument was dat er weinig tijd verloren ging bij het refuelen. Ik zie wel nog potentieel in scheepvaart, zwaar vervoer en eventueel bussen, al worden batterijen voor die laatste categorie ook een optie omdat in de openbare dienstverlening zo'n bussen in de openbare dienstverleining niet noodzakelijk heel de dag door worden ingezet toch niet in stadsgebieden waar de volledige capaciteit vooral wordt benut in de spitsuren , Noord Amerika is mogelijk anders omdat daar meer bussen op de long haul worden ingezet.

Dat bv. Scania afhaakt voor H2 vind ik toch zorgelijk.

Plug doet verder, het zal niet stoppen. Maar het is wel de bedoeling ooit winst te gaan draaien natuurlijk. Ik heb geen favorieten, ze hebben allemaal op lange termijn wel kans, maar aandelen koop ik toch om winst te maken en daar heb ik op korte termijn toch zo mijn twijfels bij, maar ik heb de waarheid zeker niet in pacht.

www.ir.plugpower.com/Press-Releases/P...
[verwijderd]
0
quote:

XTrail schreef op 25 februari 2021 23:57:

[...]

Ik verwacht zelf op korte termijn niets meer, FCEL PLUG GEVO Bloom Energy NEL ASA Ballard alles in de groene sector verkocht bij het "red light" bij de emissie van PLUG op 65 USD. Ik kan mij natuurlijk schromelijk vergissen, iedereen moet zijn eigen inschatting maken.

Ik denk wel dat H2 een rol gaat spelen, maar volgens mij niet zo groot als sommigen hopen of denken.

De evolutie in de batterijen gaat zo snel dat de toepassing voor gewone auto's H2 twijfelachtig begint te worden, ook al omdat zoals DZR eerder terecht aangaf, H2 niet de efficientste manier is om de groene energie om te zetten. Men spreekt inmiddels toch van relatief korte oplaadtijden met de nieuwe batterijtechnologieen, wat net voor de H2 een argument was dat er weinig tijd verloren ging bij het refuelen. Ik zie wel nog potentieel in scheepvaart, zwaar vervoer en eventueel bussen, al worden batterijen voor die laatste categorie ook een optie omdat in de openbare dienstverlening zo'n bussen in de openbare dienstverleining niet noodzakelijk heel de dag door worden ingezet toch niet in stadsgebieden waar de volledige capaciteit vooral wordt benut in de spitsuren , Noord Amerika is mogelijk anders omdat daar meer bussen op de long haul worden ingezet.

Dat bv. Scania afhaakt voor H2 vind ik toch zorgelijk.

Plug doet verder, het zal niet stoppen. Maar het is wel de bedoeling ooit winst te gaan draaien natuurlijk. Ik heb geen favorieten, ze hebben allemaal op lange termijn wel kans, maar aandelen koop ik toch om winst te maken en daar heb ik op korte termijn toch zo mijn twijfels bij, maar ik heb de waarheid zeker niet in pacht.

www.ir.plugpower.com/Press-Releases/P...

Dank voor je analyse, prettig om te lezen. Ik had mij wat beter in waterstof moeten verdiepen voor ik in de hype trapte.

Voorlopig houd ik ze toch maar, mijn portefeuille is goed gespreid. (Al zijn rode cijfers nooit fijn.)
Belegger 86
1
quote:

Michael Night schreef op 26 februari 2021 08:37:

[...]

Dank voor je analyse, prettig om te lezen. Ik had mij wat beter in waterstof moeten verdiepen voor ik in de hype trapte.

Voorlopig houd ik ze toch maar, mijn portefeuille is goed gespreid. (Al zijn rode cijfers nooit fijn.)
Mijn porto bestaat gespreid voor 20/25 % uit waterstof aandelen, en ben bij allemaal nog een redelijk stuk onder de huidige koersen ingestapt.
Ik geloof nog zeker in de waterstof, zeker met de groene ommezwaai die gemaakt moet worden voor het klimaat. Anders worden de doelstellingen ook nooit gehaald.
Voor personenauto's geloof ik er niet in, maar wel voor vrachtwagens, bussen, vliegtuigen en schepen bijvoorbeeld. Airbus is bijvoorbeeld al aan het kijken naar vliegen op waterstof met steun van de franse overheid.
Ik hou het lekker aan en hou een lange termijn horizon aan van minimaal 10 jaar hiervoor.
Ondanks dat het misschien wat hoog gewaardeerd staat wil ik in de toekomst geen spijt hebben de posities verkocht te hebben ook al zullen er 1 of 2 de verwachtingen niet waarmaken.

Groei/ nieuwe markten zijn risicovol maar dat moet je voor jezelf afwegen, ik ben bereid nu wat meer risico te nemen in de hoop dat je over jaren kunt zeggen dat het een schot in de roos is gebleken.
Spreiding
0
*Scania haakt niet af in de ontwikkeling van fuel cells www.scania.com/group/en/home/newsroom...
* Waterstof heeft niet de intentie om de energiedrager te zijn in de auto-industrie
* Waterstof kan helpen met andere toepassingen in de energie transitie
* Heel de duurzame sector is overgewaardeerd, dus deze gezonde correctie is meer dan terecht
[verwijderd]
1
quote:

DeZwarteRidder schreef op 25 februari 2021 20:24:

[...]

Waterstof kost 3x zoveel stroom dan een lithiumaccu, dus je hebt er weinig van begrepen.
Dat heeft niets te maken met de infrastructuur in landen als de VS en Nederland om over de armere landen maar te zwijgen. De capaciteit is overal beperkt en dan kun je hele goede accu's maken wat je wil, bij het opladen hebben ze stroom nodig. Huizen hebben steeds meer stroom nodig en met het opwekken van stroom door zonnepanelen/wind heb je ook veel stroom fluctuaties op een netwerk met beperkte capaciteit. De technologische ontwikkelingen zijn geweldig en zullen gegarandeerd toepassing vinden maar als de infrastructuur zo beperkt is is de distributie van waterstof veel eenvoudiger.

We zullen zien over tien jaar maar ik denk dat waterstof productie en distributie het gaat winnen doordat het vergroten van de capaciteit van het stroomnet en en de centrales de vraag- en aanbodfluctuaties niet kan opvangen waardoor de oplaadtiijd onvoorspelbaar wordt en trager wordt dan de accu's in principe zelf aankunnen. Aan een auto die 200 km/u kan heb je weinig als de weg maar 60 toestaat.
[verwijderd]
1
quote:

DeZwarteRidder schreef op 26 februari 2021 09:02:

Grappig genoeg ken ik geen enkel waterstofbedrijf dat winst maakt.
Ik wel.
DeZwarteRidder
0
quote:

Kleintje66 schreef op 26 februari 2021 09:07:

[...]
Dat heeft niets te maken met de infrastructuur in landen als de VS en Nederland om over de armere landen maar te zwijgen. De capaciteit is overal beperkt en dan kun je hele goede accu's maken wat je wil, bij het opladen hebben ze stroom nodig. Huizen hebben steeds meer stroom nodig en met het opwekken van stroom door zonnepanelen/wind heb je ook veel stroom fluctuaties op een netwerk met beperkte capaciteit. De technologische ontwikkelingen zijn geweldig en zullen gegarandeerd toepassing vinden maar als de infrastructuur zo beperkt is is de distributie van waterstof veel eenvoudiger.

We zullen zien over tien jaar maar ik denk dat waterstof productie en distributie het gaat winnen doordat het vergroten van de capaciteit van het stroomnet en en de centrales de vraag- en aanbodfluctuaties niet kan opvangen waardoor de oplaadtiijd onvoorspelbaar wordt en trager wordt dan de accu's in principe zelf aankunnen. Aan een auto die 200 km/u kan heb je weinig als de weg maar 60 toestaat.
Het is heel simpel: om waterstof te kunnen produceren is heel veel stroom nodig en dat is er niet.
Laat staan groene stroom.
Het systeem loopt nu al vast.
XTrail
1
quote:

Spreiding schreef op 26 februari 2021 08:58:

*Scania haakt niet af in de ontwikkeling van fuel cells www.scania.com/group/en/home/newsroom...
* Waterstof heeft niet de intentie om de energiedrager te zijn in de auto-industrie
* Waterstof kan helpen met andere toepassingen in de energie transitie
* Heel de duurzame sector is overgewaardeerd, dus deze gezonde correctie is meer dan terecht

Het enthousiasme is daar in elk geval getemperd

Veel energie verloren bij productie
In de praktijk blijkt echter dat het gebruik van waterstof voor dergelijke toepassingen volgens Scania beperkt is omdat er drie keer zoveel hernieuwbare elektriciteit nodig is om een waterstofvrachtwagen aan te drijven dan bij een normale elektrische vrachtwagen. “Er gaat vooral veel energie verloren bij de productie, distributie en omzetting terug naar elektriciteit,” verklaart de Zweedse truckfabrikant.

www.logistiek.nl/distributie/artikel/...
[verwijderd]
0
quote:

XTrail schreef op 26 februari 2021 09:28:

[...]

Het enthousiasme is daar in elk geval getemperd

Veel energie verloren bij productie
In de praktijk blijkt echter dat het gebruik van waterstof voor dergelijke toepassingen volgens Scania beperkt is omdat er drie keer zoveel hernieuwbare elektriciteit nodig is om een waterstofvrachtwagen aan te drijven dan bij een normale elektrische vrachtwagen. “Er gaat vooral veel energie verloren bij de productie, distributie en omzetting terug naar elektriciteit,” verklaart de Zweedse truckfabrikant.

www.logistiek.nl/distributie/artikel/...

Dank voor de nuchtere analyse. Het is altijd jammer dat in tijden van hype relativerende geluiden zoals van jou ondersneeuwen bij alle "up, up, up!" en "to the moon" berichten.

Ik houd ze toch maar aan, hopend dat de koers de komende tijd wat bijtrekt. Zoals eerder aangegeven is het geen enorm deel van mijn portefeuille, maar het voelt alsnog als een te groot deel momenteel. ;)
nine_inch_nerd
2
Ik respecteer het oordeel van Scania, en ja, om waterstof economisch rendabel te produceren is iedereen, grote bedrijven, universiteiten, in Nederland bv TNO en RIFT en nieuwe bedrijven (Powerhouse, Sun Hydrogen) hard aan het werken. Op dit moment wordt nog 'old school' plannen gemaakt om waterstof te maken via windenergie en electrolyse.
Maar men kan toch niet zeggen dat andere multi-nationals (BP, Shell, Aker, Uniper, Thyssen) dus domme mensen in huis hebben die absoluut niet zien dat waterstof produceren eigenlijk geen toekomst heeft...
Lees je in. H2 is niet te stoppen en zal in eerste instantie gelden voor vrachtverkeer, boten, vliegtuigen (nee, Air France/Airbus begrijpt het dus ook niet -lol-) het komt. De kleine normale auto heeft met batterijen een voorsprong, maar zal ook ingehaald worden door H2 FuelCells.
Als het rendement H2 optimaal is (en dat komt, er zijn al veel prille successen) zal het de fossiele brandstoffen vervangen.

Dus, "een negatieve ijsbeer maak nog geen winter".
DeZwarteRidder
0
quote:

nine_inch_nerd schreef op 26 februari 2021 11:03:

Ik respecteer het oordeel van Scania, en ja, om waterstof economisch rendabel te produceren is iedereen, grote bedrijven, universiteiten, in Nederland bv TNO en RIFT en nieuwe bedrijven (Powerhouse, Sun Hydrogen) hard aan het werken. Op dit moment wordt nog 'old school' plannen gemaakt om waterstof te maken via windenergie en electrolyse.
Maar men kan toch niet zeggen dat andere multi-nationals (BP, Shell, Aker, Uniper, Thyssen) dus domme mensen in huis hebben die absoluut niet zien dat waterstof produceren eigenlijk geen toekomst heeft...
Lees je in. H2 is niet te stoppen en zal in eerste instantie gelden voor vrachtverkeer, boten, vliegtuigen (nee, Air France/Airbus begrijpt het dus ook niet -lol-) het komt. De kleine normale auto heeft met batterijen een voorsprong, maar zal ook ingehaald worden door H2 FuelCells.
Als het rendement H2 optimaal is (en dat komt, er zijn al veel prille successen) zal het de fossiele brandstoffen vervangen.

Dus, "een negatieve ijsbeer maak nog geen winter".
Het gaat uiteindelijk maar om een ding en dat is kostprijs.

Alle eigenaren van vrachtauto's, schepen en vliegtuigen zullen altijd de goedkoopste brandstof kiezen omdat ze anders failliet gaan.

Waterstof is dus alleen geschikt voor niche-gevallen.
+32498861261
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 26 februari 2021 09:14:

[...]

Het is heel simpel: om waterstof te kunnen produceren is heel veel stroom nodig en dat is er niet.
Laat staan groene stroom.
Het systeem loopt nu al vast.
Solliciteren voor een job bij SunHydogen moet jij alvast niet doen dan...:-)

H2 gaat een rol spelen hoedanook in de toekomst. Hoe groot die rol dan effectief gaat zijn tov andere energiebronnen, dat is idd nog niet te voorspellen. Maar dat er een exponentiële stijging zit aan te komen tov het huidig aandeel H2, daar moet je niet aantwijfelen.
Daar gaan bedrijven als Nel, Plug, Ballard en noem ze maar op -gesteund met miljarden subsidiegeld- hun steentje aan bijdragen. Alles is in snelle ontwikkeling, wat vandaag niet efficiënt is kan het morgen wel zijn.
En het kan effectief best zijn dat die bedrijven de eerstkomende vijf jaar geen winst maken, maar dat hoeft nog niet voor elke belegger een probleem te zijn. Soms is het gewoon fijn om op langere termijn mee te groeien in een verhaal, en op die manier op de hoogte te blijven, ipv elke dag strontnerveus over en weer te springen van aandeel naar aandeel en van sector naar sector, al naargelang de wind van de dag waait. Uw broker zal u bij dat laatste alleszins niet tegenhouden...€€€
DeZwarteRidder
0
quote:

klein gevaarlijk afval schreef op 26 februari 2021 11:30:

[...]
Solliciteren voor een job bij SunHydogen moet jij alvast niet doen dan...:-)

H2 gaat een rol spelen hoedanook in de toekomst. Hoe groot die rol dan effectief gaat zijn tov andere energiebronnen, dat is idd nog niet te voorspellen. Maar dat er een exponentiële stijging zit aan te komen tov het huidig aandeel H2, daar moet je niet aantwijfelen.
Daar gaan bedrijven als Nel, Plug, Ballard en noem ze maar op -gesteund met miljarden subsidiegeld- hun steentje aan bijdragen. Alles is in snelle ontwikkeling, wat vandaag niet efficiënt is kan het morgen wel zijn.
En het kan effectief best zijn dat die bedrijven de eerstkomende vijf jaar geen winst maken, maar dat hoeft nog niet voor elke belegger een probleem te zijn. Soms is het gewoon fijn om op langere termijn mee te groeien in een verhaal, en op die manier op de hoogte te blijven, ipv elke dag strontnerveus over en weer te springen van aandeel naar aandeel en van sector naar sector, al naargelang de wind van de dag waait. Uw broker zal u bij dat laatste alleszins niet tegenhouden...€€€
Als bepaalde zaken vele miljarden aan subsidie nodig hebben, dan loopt dat vrijwel zeker verkeerd af.
nine_inch_nerd
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 26 februari 2021 11:14:

[...]

Het gaat uiteindelijk maar om een ding en dat is kostprijs.

Alle eigenaren van vrachtauto's, schepen en vliegtuigen zullen altijd de goedkoopste brandstof kiezen omdat ze anders failliet gaan.

Waterstof is dus alleen geschikt voor niche-gevallen.
Ja, het gaat om de kostprijs. Jammergenoeg zijn de grote bedrijven daar gevoelig voor. Ze hebben nu ook pas gereageerd nu er een CO2- en N-tax is, die de komende jaren nog hoger zal worden. Deze tax kost geld en nu moeten ze wel.
Jammergenoeg niet van hunzelf uit die assertieve groene houding.

Onomkeerbaar dit. iedereen is zich bewust dat koolwaterstoffen verbranding aflopende zaak is. Het is alleen een kwestie van tijd.
börse.de
0
quote:

börse.de schreef op 24 februari 2021 07:56:

[...]

De markt kantelt dat is zien we allen nu, PLUG krijgt daar flink van langs en wordt veel harder getroffen dan bedrijven die gewoon keiharde winst maken jaar op jaar. Vorig jaar was PLUG HET aandeel ( beter dan Tesla) voor nu denk ik dat je weg moet blijven en wachten totdat de storm weer geluwd is. Voor LT ( 2-5 jaar) geloof ik zeker in PLUG en denk ook zeker dat het > 100 dollar gaat. Ik stap straks ook zeker weer in ergens tussen $ 30-40 ben ik zeker weer van de partij. groene waterstof heeft een mooie toekomst.
De correctie is naar ik verwacht nog niet voorbij; Instapmoment gemarkeerd op $ 33-36 ik schat in dat we daar na Q2 wel ergens terechtkomen.
StartendeBelegger
0
quote:

börse.de schreef op 26 februari 2021 12:53:

[...]

De correctie is naar ik verwacht nog niet voorbij; Instapmoment gemarkeerd op $ 33-36 ik schat in dat we daar na Q2 wel ergens terechtkomen.
Goed gezien een week geleden!
Had er bij mij ook maar een signaal af gegaan.
4.436 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 ... 218 219 220 221 222 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 23 apr 2024 22:00
Koers 2,585
Verschil -0,005 (-0,19%)
Hoog 0,000
Laag 0,000
Volume 119.256
Volume gemiddeld 38.083.433
Volume gisteren 32.211.826

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront