Fastned « Terug naar discussie overzicht

Forum Fastned geopend

2.244 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 ... 109 110 111 112 113 » | Laatste
Huppelkatje
1
quote:

Okuras schreef op 26 februari 2021 10:03:

Alle mensen die hier zo vreselijk zuur reageren zijn gewoon jaloers op de mensen die zijn ingestapt op 10! Fastned heeft 10 jaar geleden de toekomst voorzien en plukt daar nu de vruchten van. Dat vrijwel de gehele IEX redactie niets anders dan pessimistisch is tekent het oude-mannen-grijze-pakken imago, lekker de ter dood opgeschreven oils blijven steunen heren! Dat helpt de wereld verder.

Het zou jullie goed doen eens een optimistisch verhaal over Fastned te tikken ipv dit zure ge-emmer.
Beste Okuras, ik heb met een vergrootglas en een lamp gezocht wat deze koers (zelfs na de forse daling nu) rechtvaardigt. Zelfs met een donkerroze bril op heb ik niets kunnen vinden.
rene l
3
quote:

zeurpietje schreef op 26 februari 2021 09:37:

[...]kunt U dat failliet met een paar eenvoudige cijfers inzichtelijk maken of is het maar een gevoel. heb zelf dit aandeel niet maar volg het wel.

Dan doe ik dat wel even snel op een bierviltje.
Volgens mij, maar exacte cijfers zijn vrij lastig te vinden, hebben ze op dit moment tegen de 100 miljoen aan obligaties uitstaan.
Rente 6%.

Lossen ze op dit moment alle obligaties af dan zal het geld dat ze met de aandelenuitgifte opgehaald hebben al weer nagenoeg verbrand zijn.

En kijk eens naar een laadpaal.
Bruto opbrengsten per laadsessie een slordige 10 Euro.
Hoeveel laadsessies vinder er per dag plaats?, in het gunstigste geval een stuk of 10.
Bruto opbrengsten per paal per dag dus minder dan 100 Euro.
Dit is toch geen handel als je het vergelijkt met alle kosten die je kwijt bent, het verdienmodel is slecht.

Snelladen is bovendien funest voor de levensduur van de accu, het pleegt een aanslag op de cellen en het kan de levensduur halveren.

Begrijp mij niet verkeerd, maar ik zie gewoonweg niet hoe dit bedrijf op de langere termijn serieus geld gaat verdienen.
Riding the Tiger
1
@Okuras

Beste Okuras, kan jij in 10 lijnen uit de doekzn doen hoe Fastned zijn huidige 1,1 Miljard euro beurswaarde ten gelde zal maken ? Neem even een kwartier tijd, en probeer dit eens neer te schrijven. Het aantal laadpalen dat nodig zal zijn, de omzet en de nodige winst.

Dit is realisme : toon het ons. Eventueel met de meest optimistische cijfers. Maar als je realist bent, dan moet je die oefening toch even maken. Hoe ver zal Fastned binnen 5 en 10 jaar staan volgens jou met omzet en winst ?

Waarderen van aandelen is deze oefening maken... Je moet natuurlijk niets, maar het zou een mooie bijdrage aan dit Forum zijn, aangezien jij long gaat in Fastned.
8ball
1
Er stonden 15 miljoen aandelen uit, nu staan er 17 miljoen uit. Doe nog een emissie van 13 miljoen aandelen a 1 miljard cash dan staan er 30 mio. aandelen uit. Hef de toko op, verdeel die miljard over 30 mio. aandelen en voilà iedereen krijgt ruim 30 euro per aandeel uitgekeerd, de mensen die op een tientje ingestapt zijn lachen zich een breuk en de bestuurders ook. Zo simpel is rijk worden tegenwoordig, op deze koersen moeten ze emissies doen to the moon.
HogerOfLager
1
Het verhaal van Fastned is en blijft geld. Hoge schuld, 70 miljoen, en noodzaak om veel te investeren. Met een aandelen uitgifte, of eigenlijk verkoop van certificaten zoals ING, halen ze 150 miljoen op. Dat geeft vleugels lijkt me!
Hopelijk worden er ook flink wat obligaties afgelost, want die rente drukt stevig op de begroting. Maar het wringt tussen investeren en duur lenen.
Maar al met al een zeer grote kans precies op tijd gepakt.
Dat geeft vertrouwen in het management.
[verwijderd]
0
quote:

mark.de.bels schreef op 26 februari 2021 10:06:

We gaan groen eindigen als USA een beetje mee zit
De shorters zeker. Hoop voor je dat de 70 euro het houdt. Jaja daar is de minus 23% al!
Okuras
1
Ik heb geen cent in het aandeel zitten. Overigens in geen enkel aandeel, speculeren doe ik niet aan.

De rekensom:

10.000 laadstations over 10 jaar (zo'n 15% van het aantal tankstations in de EU, www.fuelseurope.eu/wp-content/uploads...

200 laadbeurten per dag per station (dat zijn er 20 per uur tijdens de uren overdag) = 730 miljoen laadbeurten per jaar

Gemiddelde laadbeurt 10,- EUR, 7.3 miljard omzet

Marge na COGS zal wel wat zakken met toenemende concurrentie, laten we zakken naar 40% brutomarge. 2.9 Miljard marge per jaar vanaf 2031. Ruim voldoende om een waardering nu van 1.5 miljard te rechtvaardigen.

Dat niemand zich nu kan voorstellen dat 10.000 laadstations haalbaar zijn is net zo kortzichtig als de mensen die niet wilden geloven dat Basic Fit in een paar jaar 1000 sportscholen zou bouwen. Ook gelukt!
bezinteergebelegt
1
quote:

HogerOfLager schreef op 26 februari 2021 10:35:

Dat geeft vertrouwen in het management.

bij Kiadis spraken ze ook na elke emissie die werd geplaatst bij instituten het vertrouwen uit in het management.

Daadkracht, doordacht, slim bla bla bla bla.

En na elke emissie kwam Pietje P. met steeds legere handen te staan. Want de koers ging van 12 naar 10 naar 8 en naar 6. Maar het vertrouwen bleef.

En toen stopte ze in ene met ATIR. En de koers naar 1,50.

En nu juicht ieder1 want het is voor 5,40 p/a overgenomen........

Ik voorspel je dat deze emissie bij Fastned de eerste zal zijn in een reeks. En die nergens toe gaan leiden. Ja, naar steeds lagere koersen.
Nel
0
[verwijderd]
0
Bellegers moesten € 80,- voor de nieuwe stukken neertellen dus is inderdaad niet vreemd als we naar de 80 gaan vandaag
Riding the Tiger
0
@Oki das

Bedankt Okuras, mooie samenvatting.

Ik hoop voor de aandeelhouders dat jouw plan uitkomt. Misschien kunnen overnames het plan versnellen. Van 100 naar 10.000 laadpalen, dat is een uitdaging.

Maar....impossible is nothing :)
bezinteergebelegt
0
quote:

Riding the Tiger schreef op 26 februari 2021 11:21:

@Oki das

Maar....impossible is nothing :)
Er is niets onmogelijk totdat bleek dat het niet mogelijk was............
HogerOfLager
0
quote:

bezinteergebelegt schreef op 26 februari 2021 10:42:

[...]

bij Kiadis spraken ze ook na elke emissie die werd geplaatst bij instituten het vertrouwen uit in het management.

........

Ik voorspel je dat deze emissie bij Fastned de eerste zal zijn in een reeks. En die nergens toe gaan leiden. Ja, naar steeds lagere koersen.

Die emissies zullen ongetwijfeld komen. Niet leuk voor de aandeelhouder, wel goed voor het bedrijf.
Maar wie jaagt de koers nu eigenlijk de hemel in?
zeurpietje
0
quote:

rene l schreef op 26 februari 2021 10:24:

[...]kan een heel eind met U meegaan. feit is echter dat het grotendeels aannames zijn. een aantal partijen die nu 150 milj.in het bedrijf steken zullen toch zeker met andere aannames rekenen. zal me zeker niet verbazen als na een aantal jaren de kaarten geheel anders liggen. durf vooralsnog zeker niet in te stappen.

Dan doe ik dat wel even snel op een bierviltje.
Volgens mij, maar exacte cijfers zijn vrij lastig te vinden, hebben ze op dit moment tegen de 100 miljoen aan obligaties uitstaan.
Rente 6%.

Lossen ze op dit moment alle obligaties af dan zal het geld dat ze met de aandelenuitgifte opgehaald hebben al weer nagenoeg verbrand zijn.

En kijk eens naar een laadpaal.
Bruto opbrengsten per laadsessie een slordige 10 Euro.
Hoeveel laadsessies vinder er per dag plaats?, in het gunstigste geval een stuk of 10.
Bruto opbrengsten per paal per dag dus minder dan 100 Euro.
Dit is toch geen handel als je het vergelijkt met alle kosten die je kwijt bent, het verdienmodel is slecht.

Snelladen is bovendien funest voor de levensduur van de accu, het pleegt een aanslag op de cellen en het kan de levensduur halveren.

Begrijp mij niet verkeerd, maar ik zie gewoonweg niet hoe dit bedrijf op de langere termijn serieus geld gaat verdienen.
zeurpietje
0
quote:

rene l schreef op 26 februari 2021 10:24:

[...]

Dan doe ik dat wel even snel op een bierviltje.
Volgens mij, maar exacte cijfers zijn vrij lastig te vinden, hebben ze op dit moment tegen de 100 miljoen aan obligaties uitstaan.
Rente 6%.

Lossen ze op dit moment alle obligaties af dan zal het geld dat ze met de aandelenuitgifte opgehaald hebben al weer nagenoeg verbrand zijn.

En kijk eens naar een laadpaal.
Bruto opbrengsten per laadsessie een slordige 10 Euro.
Hoeveel laadsessies vinder er per dag plaats?, in het gunstigste geval een stuk of 10.
Bruto opbrengsten per paal per dag dus minder dan 100 Euro.
Dit is toch geen handel als je het vergelijkt met alle kosten die je kwijt bent, het verdienmodel is slecht.

Snelladen is bovendien funest voor de levensduur van de accu, het pleegt een aanslag op de cellen en het kan de levensduur halveren.

Begrijp mij niet verkeerd, maar ik zie gewoonweg niet hoe dit bedrijf op de langere termijn serieus geld gaat verdienen.
kan een heel eind met U meegaan. feit is echter dat het grotendeels aannames zijn. een aantal partijen die nu 150 milj.in het bedrijf steken zullen toch zeker met andere aannames rekenen. zal me zeker niet verbazen als na een aantal jaren de kaarten geheel anders liggen. durf vooralsnog zeker niet in te stappen.
2.244 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 ... 109 110 111 112 113 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 16:20
Koers 23,400
Verschil -0,600 (-2,50%)
Hoog 23,800
Laag 23,300
Volume 5.272
Volume gemiddeld 16.520
Volume gisteren 28.043

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront