Accell Group « Terug naar discussie overzicht

Accell 2021

257 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 » | Laatste
maci
0
(ABM FN-Dow Jones) Accell heeft een erg sterk 2020 achter de rug. Dit oordeelde analist Tijs Hollestelle van ING vrijdag.

De onderliggende EBIT kwam liefst 21 procent hoger uit dan de analist had voorzien. In de tweede jaarhelft lag deze post zelfs 67 procent boven de taxatie van ING. Ook de nettowinst van bijna 65 miljoen euro was ruim meer dan de 39,4 miljoen euro waarop ING rekende. In 2019 verdiende Accell maar 2,8 miljoen euro.

Hollestelle wees op de voorraden van Accell, die 100 miljoen euro kleiner waren dan gedacht. De nettoschuld eindigde op "slechts" 79 miljoen euro. ING had gerekend op 219 miljoen euro.

Conform verwachting keert Accell geen dividend uit, aangezien het gebruikmaakte van de coronasteun van de Nederlandse overheid.

ING wees nog op het optimisme van Accell voor 2021.

De bank heeft een koopadvies op Accell met een koersdoel van 32,50 euro. Het aandeel steeg vrijdag op een rood Damrak 9,0 procent naar 33,25 euro.

Door: ABM Financial News.
radfahrt
0
Prachtige rit gemaakt met Accell in 2020 - 2021. Geen bitcoin of GameStop voor nodig gehad. Tijd om wat winst te nemen. Hou een aantal van de 'gratis' aandelen in portefeuille ... goed gevoel als ik volgende keer dat ik een fiets koop dat in mijn 'eigen' zaak kan doen.
maci
0
quote:

radfahrt schreef op 5 maart 2021 10:28:

Prachtige rit gemaakt met Accell in 2020 - 2021. Geen bitcoin of GameStop voor nodig gehad. Tijd om wat winst te nemen. Hou een aantal van de 'gratis' aandelen in portefeuille ... goed gevoel als ik volgende keer dat ik een fiets koop dat in mijn 'eigen' zaak kan doen.
Dan koop je er natuurlijk wel een uit de stal van Accell, anders gaat die 'eigen stal' niet op.
Bestel de fiets wel ruim voor je er op wil rijden, maar die noodzaak is je vast wel bekend.
Ik had vorig jaar het geluk dat ik net voordat Corona hier uitbrak een fiets kocht uit een andere stal. Italië zat toen al bijna helemaal dicht.
Op een gegeven moment hield ik er rekening mee dat de levering in het najaar zou zijn. Begin juni belde de leverancier dat ik voor de afstelling kon komen. :-)
radfahrt
0
quote:

maci schreef op 5 maart 2021 11:20:

[...]

Dan koop je er natuurlijk wel een uit de stal van Accell, anders gaat die 'eigen stal' niet op.
Bestel de fiets wel ruim voor je er op wil rijden, maar die noodzaak is je vast wel bekend.
Ik had vorig jaar het geluk dat ik net voordat Corona hier uitbrak een fiets kocht uit een andere stal. Italië zat toen al bijna helemaal dicht.
Op een gegeven moment hield ik er rekening mee dat de levering in het najaar zou zijn. Begin juni belde de leverancier dat ik voor de afstelling kon komen. :-)
Tuurlijk. Mijn zoon kreeg alvast de laatste 'normale' Sparta voor zijn verjaardag in oktober. Op papier dan. De fiets werd pas in december geleverd.
Belegger73
1
Vandaag winst genomen op 1200 aandelen, later toch nog 250 lager teruggekocht. Volgens mij zit er toch meer in het vat. Ben benieuwd.
Paulon
0
Risicoprofiel van de onderneming is fors afgenomen, en korte termijn verkoopvooruitzichten blijven onverminderd sterk. De voorjaarsverkopen zullen sterk blijven aangezien mensen nog steeds geen vakantie in het buitenland kunnen vieren. Het COVID-19 effect zal wel ergens dit jaar gaan afnemen. De vraag is dan wat tegen die tijd de autonome groei van Accell zal zijn.

maci
0
*Degroof Petercam verhoogt koersdoel Accell van 32,00 naar 42,00 euro
*Degroof Petercam handhaaft koopadvies op Accell

Bron: Binck
maci
1
(ABM FN-Dow Jones) Degroof Petercam heeft maandag het koersdoel voor Accell verhoogd van 32,00 naar 42,00 euro met een onveranderde koopaanbeveling.

Analist Frank Claassen vond de cijfers over 2020 erg sterk, vooral qua EBIT, en de verlaging van de schuld noemde de analist indrukwekkend.

De doelen die Accell voor 2022 heeft gesteld worden volgens Claassen steeds geloofwaardiger, ondanks de onzekerheid voor de korte termijn. Accell streeft naar een omzet van 1,4 tot 1,5 miljard euro met een EBIT-marge van 8 procent.

De analist verhoogde zijn EBIT-ramingen voor de komende jaren met 15 tot 18 procent. In 2022 rekent Degroof op een EBIT van 110 miljoen euro, wat in 2020 net geen 75 miljoen euro was. Voor het lopende jaar ging de taxatie voor de EBIT met 15 procent omhoog van 75 naar 86 miljoen euro.

Accell staat ook op de favorietenlijst van Degroof Petercam.

Het aandeel Accell handelde maandag 1,4 procent hoger op 33,85 euro.
radfahrt
0
quote:

maci schreef op 8 maart 2021 09:27:

*Degroof Petercam verhoogt koersdoel Accell van 32,00 naar 42,00 euro
*Degroof Petercam handhaaft koopadvies op Accell

Bron: Binck
Mooi: Ik heb, zoals gepost, wat 'gratis' aandelen gehouden. Iets wat ik me wel afvraag: In mijn kring lijken een heleboel mensen nu een nieuwe fiets / electrische fiets gekocht te hebben. (Helaas niet allemaal van Accell. Gelukkig wel - direct of indirect - vaak met een doorlopende fietsverzekering bij een ander bedrijf waar ik aandelen van heb ... :-) Zo'n ding gaat toch al snel wat jaren mee ... En kost ook best wat. Zou de vraag aanhouden? Of komt er wat dat betreft een dipje aan? Ik zou die gratis aandelen er ook uit kunnen gooien met de intentie over een jaar of wat weer hopelijk goedkoper terug te kopen ... Geld zou ondertussen in iets wat 4 - 8 % dividend oplevert kunnen ... wat denken jullie?
maci
0
Ik schat in dat er nog heel wat fietsen in bestelling staan voor de komende maanden. Of deze al deels zijn betaald weet ik niet. Als dat niet zo is komen die euro's er sowieso nog bij in Q1 en Q2.
maci
0
PRESS RELEASE
ACCELL GROUP PUBLISHES 2020 ANNUAL REPORT AND
GM CONVOCATION

Je vindt het hier: tinyurl.com/y7zktxax
voda
0
Ruim 30 procent meer elektrische fietsen verkocht in 2020

Gepubliceerd op 10 maart 2021 07:06 | Views: 13

AMSTERDAM (ANP) - De coronacrisis heeft vorig jaar voor een flinke stimulans gezorgd van de fietsverkopen in Nederland. Zo steeg de verkoop van elektrische fietsen met ruim 30 procent naar 547.000 stuks. Dat blijkt uit onderzoek door bureau GfK in opdracht van RAI Vereniging en BOVAG. De omzet uit fietsverkopen groeide naar een record van bijna 1,7 miljard euro. Dat is een verdubbeling ten opzichte van 2010. Vorig jaar werden in totaal bijna 1,1 miljoen fietsen verkocht.

In coronajaar 2020 hebben veel reizigers het openbaar vervoer gemeden, vakanties werden meestal dichtbij huis gevierd, terwijl ook sporten in groepsverband veelal aan banden was gelegd. Voor veel mensen was en is fietsen een uitkomst om zich over kortere afstanden te verplaatsen en in beweging te blijven.

Van alle vorig jaar aangeschafte nieuwe fietsen had de helft elektrische ondersteuning. Een jaar eerder was dat nog 42 procent en in 2011 slechts 15 procent. Het aandeel van de traditionele stadsfiets is inmiddels sinds 2011 gehalveerd tot 26 procent.

Uit het onderzoek blijkt dat mensen bereid zijn om flink te investeren in kwaliteit. De gemiddelde prijs van een e-bike lag afgelopen jaar op 2259 euro. Door de populariteit van de e-bike groeide de gemiddelde aankoopprijs van een nieuwe fiets in 2020 naar 1499 euro, 20 procent meer dan een jaar daarvoor. Inmiddels wordt 75 procent van de totale omzet uit fietsverkopen uit elektrische fietsen gehaald.
artm
0
quote:

maci schreef op 8 maart 2021 16:33:

Ik schat in dat er nog heel wat fietsen in bestelling staan voor de komende maanden. Of deze al deels zijn betaald weet ik niet. Als dat niet zo is komen die euro's er sowieso nog bij in Q1 en Q2.
Als ik kijk naar de deferred revenue in het jaarverslag, lijkt het mij heel erg mee te vallen (3.7m op jaareinde).

Deferred revenue consists mainly of receipts in respect of extended warranty to be realised in the coming five years and advance payments or unearned revenue.

ACCOUNTING POLICY
The extended warranty fee received from insurance companies (a fee per insurance contract sold) is taken to deferred revenue and released to profit or loss over the time of the committed warranty service period on a straight-line basis.

Advance payments and unearned revenue, are recorded as a liability, until the services have been rendered or products have been delivered.
artm
0
According to the GO-C Facility, no cash dividend distributions shall be made, unless: (i) the GO-C facility is repaid and cancelled and the original financial covenants that applied prior to June 2020 are complied with; or (ii) each member of the bank syndicate consents to the distribution, such consent not to be unreasonably withheld (it being understood that the withholding of such consent will be deemed to be unreasonable where the GO-C facility is not repaid but the original financial covenants that applied prior to June 2020 are complied with, and Accell Group provides evidence that it has sufficient liquidity to meet its payment obligations in respect of the GO-C facility after the distribution).
maci
0
quote:

artm schreef op 10 maart 2021 09:15:

[...]
Als ik kijk naar de deferred revenue in het jaarverslag, lijkt het mij heel erg mee te vallen (3.7m op jaareinde).

Deferred revenue consists mainly of receipts in respect of extended warranty to be realised in the coming five years and advance payments or unearned revenue.

ACCOUNTING POLICY
The extended warranty fee received from insurance companies (a fee per insurance contract sold) is taken to deferred revenue and released to profit or loss over the time of the committed warranty service period on a straight-line basis.

Advance payments and unearned revenue, are recorded as a liability, until the services have been rendered or products have been delivered.
Wat mist in de info is of Accell van elke rijwielhandelaar een voorschot eist.
voda
0
Nederlanders kopen voor recordbedrag aan fietsen in coronajaar
Caitlin Stooker 14:29

Foto: Ramon van Flymen/ANP

Nederlanders kochten in 2020 voor een recordbedrag aan fietsen. De groei is met name merkbaar bij het aandeel elektronische fietsen, de verkoop is met 30% gestegen. Mede door de hogere prijzen van deze fietsen, is de totale omzet voor de branche fors toegenomen.

Dat melden de RAI Vereniging en BOVAG woensdag, na een onderzoek naar de verkoopcijfers over 2020. Dat de coronapandemie de vraag naar fietsen stuwt, wordt al maanden door verschillende partijen gezegd. Met het jaarlijkse onderzoek door bureau Gfk naar de fietsenbranche zijn de cijfers voor Nederland daadwerkelijk in kaart gebracht.

Het is wel de vraag of de fietsgekte aanhoudt. Er hangen veel onzekerheden boven de markt en er dreigen tekorten in de toeleveringsketen, stellen de verenigingen.

Corona-cruisers
Aanvankelijk stelde de uitbraak van het coronavirus de producenten en verkopers voor problemen: vanwege de lockdown in maart en april viel het traditionele verkoopmoment deels weg. Ook moesten sommige fabrikanten de productie tijdelijk stilleggen. Maar sinds mei zit het mee. De tweewieler wordt gezien als alternatief voor het openbaar vervoer, met elektrische fietsen is een grotere afstand te overbruggen, en het is een manier om in beweging te blijven. Vorige week bleek al dat de Friese fietsenfabrikant Accell de wereldwijde omzet over 2020 heeft zien toenemen met 17% tot €1,3 mrd.

In totaal werden er in Nederland 1,1 miljoen nieuwe fietsen verkocht, met een waarde van ruim €1,6 mrd: bijna een verdubbeling ten opzichte van 2010. Daarbij wint de elektronische fiets in aandeel. In 2020 werden er zo'n 547.000 elektronische fietsen verkocht. In 2019 — destijds ook een recordjaar — waren dat er 420.000. Die toegenomen populariteit gaat wel ten koste van de traditionele stadsfiets, die al sinds 2011 terrein verliest.

De e-bikes zijn inmiddels goed voor 75% van de omzet van de fietsenmakers. De gemiddelde prijs van een fiets is gestegen naar €1.499, zo'n 20% hoger dan het jaar ervoor. Het prijskaartje van een e-bike ligt daar flink boven: daarvoor telt een consument gemiddeld zo'n €2.259 neer.

Aanhoudende hausse?
Ondanks dat de fietsen nog altijd niet aan te slepen zijn, durven de RAI Vereniging en BOVAG voor dit jaar nog geen concrete voorspellingen te doen, bevestigt Floris Liebrand van de RAI Vereniging. 'Fietsen zijn populair, elektrische fietsen helemaal, maar het gaat om hoge bedragen die men betaalt voor een nieuwe fiets.' Of mensen dat dit jaar ook willen uitgeven hangt van tal van factoren af, zegt hij, zoals bijvoorbeeld het verloop van de pandemie, het economische tij en de werkeloosheidscijfers. 'Maar ook wat het weer deze lente en zomer wordt. Daarnaast zijn de vakhandels geruime tijd gesloten geweest, en mogen consumenten nu pas weer mondjesmaat en op afspraak langskomen. Het is afwachten welk effect het sterkst is', zegt Liebrand.

En zelfs al houdt de vraag aan, dan liggen er ook tekorten in de toelevering op de loer. In het najaar stelde de BOVAG al dat voorraden bij elkaar worden geschraapt, en dat levertijden kunnen oplopen tot meer dan een half jaar. Dat zal dit jaar niet anders zijn.

Fietsonderdelen komen vooral uit China, Taiwan en Vietnam. In de toeleveringsketen heeft men ook te maken met een wereldwijd enorm gestegen vraag. Daarnaast is er ook een tekort aan containers, waardoor de componenten die wel beschikbaar zijn, niet allemaal op korte termijn geleverd kunnen worden.

'Voor producten die op voorraad zijn zie ik nog niet heel veel problemen', zegt Liebrand. 'Maar een speciaal model, een specifieke kleur, bepaalde fietsen en onderdelen die niet uit voorraad geleverd kunnen worden, die kunnen een langere levertijd hebben dan normaal.'

Originele link van het artikel: fd.nl/ondernemen/1376678/voor-een-rec...
Huppelkatje
0
het AD gisteren

Hard gaat het wel. Accell Group in Heerenveen, de grootste e-bikefabrikant van de EU, verwacht dat er in heel Europa in 2030 18 miljoen e-bikes per jaar worden verkocht, vijf keer meer dan nu. Daarvan zal een groot deel vervanging zijn. Ook racefietsen, bakfietsen en mountainbikes krijgen steeds vaker een hulpmotor. Traditionele stadsfietsen zijn nog maar goed voor een kwart van de verkopen. Debbie de Wagenaar van Accell Group: ,,De technische levensduur van een e-bike is tien jaar. De reden dat mensen sneller een fiets willen, is innovatie of design. Afhankelijk van hoe de consument ermee omgaat, gaat de accu korter mee. Een motor gaat wel langer mee. Maar als iemand nu een fiets koopt, hebben we over acht jaar echt nog een nieuwe accu.''
voda
0
ABN AMRO Oddo handhaaft Outperform advies op Accell
10:14
*ABN AMRO Oddo verhoogt koersdoel Accell van 29,25 naar 44,00 euro

Bron Binck
voda
0
Beursblik: ABN AMRO verhoogt koersdoel Accell stevig

FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
Accell Group
35,85 1,50 4,37 % Euronext Amsterdam

(ABM FN-Dow Jones) ABN AMRO Oddo heeft het koersdoel voor Accell stevig verhoogd van 29,25 naar 44,00 euro met een onveranderd Outperform advies. Dit bleek vrijdag uit een rapport van analist Martijn den Drijver.

De analist sprak van robuuste resultaten in 2020. De omzet, EBIT en kasstroom van de fietsenfabrikant overtroffen de verwachtingen, vooral dankzij een "extreem sterke tweede jaarhelft".

Den Drijver was ook goed te spreken over de wijze waarop Accell de kosten in de hand wist te houden, net als het werkkapitaal. Daardoor is de balans van Accell volgens de analist ook "solide" met een schuldratio van 0,8.

Voor 2021 zijn er nog altijd onzekerheden, maar algeheel is het vooruitzicht volgens ABN AMRO positief. Accell zelf is volgens Den Drijver vol vertrouwen over het halen van de financiële doelen voor 2022. En ook de analist twijfelt hier niet aan.

ABN AMRO verhoogde de ramingen voor dit jaar en volgend jaar. Den Drijver rekent voor 2021 op een autonome groei van 11 procent, waar hij eerder nog uitging van 5 procent. Voor 2022 ging de taxatie van 7,7 naar 8,2 procent. Daarmee zit ABN AMRO respectievelijk 1 en 3 procent boven de consensus. Met zijn EBIT-ramingen zit Den Drijver zelfs 27 en 12 procent boven de consensus.

Den Drijver vindt Accell ondergewaardeerd ten opzichte van sectorgenoten. En zelfs met het nieuwe koersdoel wordt Accell nog tegen een korting van 30 procent gewaardeerd. Die korting zal er volgens de analist echter uitlopen naarmate de winst van Accell aantrekt.

Het aandeel Accell won vrijdag 4,1 procent op 35,75 euro.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
maci
0
Niet heel lang geleden las ik in deze draad regelmatig negatieve uitlatingen over het beleid van Ton Anbeek. (Zelf doe ik dat in het algemeen ook.)
Dat het makkelijk is kritiek te uiten als dingen niet goed gaan is me bekend.
In vind het echter belangrijk om juist een positief geluid te laten horen als dingen goed gaan.
Bij dezen dus? Goed gedaan Ton & medewerkers!
257 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 aug 2022 17:35
Koers 57,550
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 0,000
Laag 0,000
Volume 0
Volume gemiddeld 0
Volume gisteren 0

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront