Alfen « Terug naar discussie overzicht

Forum Alfen geopend

5.970 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 ... 295 296 297 298 299 » | Laatste
Blub
0
@huppelkartje, ik had idd niet jouw bericht gelezen. Maar mooie samenwerking. Ik hoop dat er snel positief nieuws gaat komen..
Huppelkatje
0
quote:

Windmee schreef op 8 maart 2021 16:00:

[...]
Wat kan jij toch stomme dingen zeggen zeg, lees niets anders dan alleen maar domme uitspraken, kan jij niet je b*k houden.
does lief!
Windmee
0
Sorry, die bezinteergebelegt begint echt te irriteren, zijn doel is puur om angst te zaaien, zo’n vervelend iemand.
Pandaa
0
quote:

Windmee schreef op 8 maart 2021 16:34:

Sorry, die bezinteergebelegt begint echt te irriteren, zijn doel is puur om angst te zaaien, zo’n vervelend iemand.
Irritatie ontstaat vaak omdat het tegen zit. Mocht hij er compleet naast zitten hadden jullie m nu keihard uitgelachen. Zoek het daarom altijd bij jezelf en niet bij een ander.
Stel jezelf de vraag, waarom zijn jullie in ALFEN gestapt. Durf mijn had ervoor in het vuur te steken dat 80% zal zeggen, " ja het steeg zo hard en dat wilde ik niet missen".
Maw er zit gewoon veel gebakken lucht in de koers. Particulieren wordt momenteel keihard geschoren en dat is ook niet zo heel simpel op een dergelijk aandeel als ALFEN met soortgelijke volumes.
Koers zoekt zijn normale niveaus weer op. Wat dat zal zijn, is voor iedereen de vraag.
Windmee
0
quote:

Pandaa schreef op 8 maart 2021 16:53:

[...]

Irritatie ontstaat vaak omdat het tegen zit. Mocht hij er compleet naast zitten hadden jullie m nu keihard uitgelachen. Zoek het daarom altijd bij jezelf en niet bij een ander.
Stel jezelf de vraag, waarom zijn jullie in ALFEN gestapt. Durf mijn had ervoor in het vuur te steken dat 80% zal zeggen, " ja het steeg zo hard en dat wilde ik niet missen".
Maw er zit gewoon veel gebakken lucht in de koers. Particulieren wordt momenteel keihard geschoren en dat is ook niet zo heel simpel op een dergelijk aandeel als ALFEN met soortgelijke volumes.
Koers zoekt zijn normale niveaus weer op. Wat dat zal zijn, is voor iedereen de vraag.
Er bestaan geen normale koers niveau, ik ben erin gestapt omdat ik echt geloof in dit bedrijf, een groeiende bedrijf en presteert ook heel goed, zeker een overname kandidaat, koers komt echt wel terug.
En geloof me ik en velen van mij forum genoten lachen de verliezers echt niet uit als we stijgen, en die shorties doen het alleen maar en maar angst zaaien.
InvestoPedia
0
Ik denk nog steeds dat dit aandeel momenteel gedrukt wordt door het wel bekende FUD effect. Daar genieten de grote jongens weer volop van met de neerwaartse spiraal die ontstaat. Komt vanzelf weer goed. Al dat gepraat over dat het gebakken lucht is laat ik ook lekker langs mij heen gaan. Sta momenteel ook rood met Alfen, maar hoe meer ik mij verdiep in het fundament en toekomstperspectief van dit bedrijf, des te meer ik zie dat deze koers keihard gaat herstellen. Niet morgen en ook niet in een week tijd, maar dit jaar zeker.
voda
3
Sector nieuws:

Amerikaanse laadpalen komen met veel kapitaal naar Europa
Jeroen Segenhout 11:57

Het Amerikaanse ChargePoint wil met zijn laadpalen voor elektrische auto's de komende jaren hard gaan groeien in Europa. De recente beursgang helpt daarbij, zegt ceo Pasquale Romano in een gesprek met het FD.

Een laadpaal van het Amerikaanse ChargePoint in Californië. Het bedrijf is gevestigd in Campbell, nabij San Jose. Foto: John G. Mabanglo/EPA

'Ik heb de afgelopen tien jaar geen liter benzine verbrand.' Met één zin maakt Pasquale Romano duidelijk in welke industrie hij werkzaam is: die van elektrische auto's. Zelf rijdt hij al in zijn derde Tesla. De onderneming waaraan hij sinds 2011 leiding geeft, ChargePoint, verwierf vorige week een beursnotering in New York. Daardoor kan het bedrijf met bijna een half miljard dollar aan vers kapitaal verder bouwen aan een netwerk van eigen laadpalen bij werkgevers, bij mensen thuis en in het publieke domein.

Romano (55) doet zijn verhaal vanuit zijn huis in Californië. De ceo was niet lijfelijk aanwezig bij de beursgang. De New York Stock Exchange had een 'virtueel programma' samengesteld voor de nieuwkomer. 'We konden erbij zijn. Maar we zouden een verkeerde boodschap afgeven als we onnodig in het vliegtuig zouden gaan zitten, met alle risico's', verwijst hij naar de coronapandemie.

Tesla als wegbereider
Wie kapitaalkrachtig is, heeft een groot voordeel op de markt voor elektrische auto's, aldus Romano. Omdat het aantal stekkerauto's sterk gaat toenemen, is veel geld nodig om mee te kunnen groeien qua marktaandeel.

Dat geldt helemaal voor fabrikanten van laadpalen, een kapitaalintensieve industrie. ChargePoint (850 werknemers) heeft er tot dusver 130.000 stuks geplaatst in Noord-Amerika en Europa. De markt, waarop ook Nederlandse partijen als EVBox en Alfen ALFEN€61,00-1,29% een voorname rol spelen, staat in de kinderschoenen. De grote groei moet nog komen, met Tesla als belangrijke wegbereider. 'Zonder Tesla was onze industrie er niet geweest', zegt Romano hierover.

$ 135 mln
Geschatte omzet van ChargePoint in 2020 (het bedrijf presenteert deze week zijn jaarcijfers).

ChargePoint, dat nog altijd verlies lijdt, is al wel marktleider in de VS. Nu mikt het met zijn opvallende oranje laadpalen ook op sterke expansie in Europa. Over drie jaar moet ongeveer 30% van de voorziene omzet van bijna $1 mrd op de Europese markt worden behaald, zo heeft de onderneming de afgelopen maanden aan investeerders verteld.

'Lokaal aanpassen'
De Europese expansie wordt geleid vanuit een kantoor in Amsterdam. Daar zijn veertig mensen werkzaam, en dit aantal zal verder groeien, zegt Romano. 'We zijn in Europa al op zestien markten aanwezig. Er zijn ook kantoren opgezet in Reading (het Verenigd Koninkrijk), in München en Parijs. Je moet je echt lokaal aanpassen. Je kan niet zomaar een Amerikaans product in Europa neerzetten.'

ChargePoint belandde op de beurs via een zogenoemde special purpose acquisition company (spac). Dat is een route die veel technologiebedrijven nu gebruiken om snel een notering te bemachtigen.

Strijd met EVBox
De bewegingen van het bedrijf worden in het bijzonder gevolgd door het Amsterdamse EVBox Group, dat zich presenteert als de Europese marktleider met de fabricage van laadpalen en bijbehorende software. Ook EVBox wil via een spac op de beurs in New York zijn bankrekening spekken, juist om te kunnen groeien in Amerika, de thuismarkt dus van ChargePoint.

‘De Amerikaanse elektriciteitsmarkt is niet volledig gedereguleerd, hoe graag wij dat ook anders zouden willen zien.’Pasquale Romano, ceo van ChargePoint
EVBox-ceo Kristof Vereenooghe stelde eerder in het FD dat het op de laadpalenmarkt gemakkelijker is om vanuit Europa de sprong naar de VS te wagen dan andersom. De verschillen in regelgeving tussen Europese landen zijn een drempel, zo zei hij. Romano stelt daar tegenover dat EVBox de complexiteit van de Amerikaanse markt 'niet over het hoofd moet zien'.

'Omgekeerd zijn de VS ook niet één land', aldus de ceo. 'De elektriciteitsmarkt is er niet volledig gedereguleerd, hoe graag wij dat ook anders zouden willen zien. Het is dus net zo lastig om in alle Amerikaanse staten te opereren. Wij investeren al sinds 2017 in Europa om aan alle lokale vereisten te voldoen. Er bestaat geen gemakkelijke geografische expansie.'

'Niets gebeurt in één dag'
ChargePoint zegt ook groei te willen bewerkstelligen via strategische acquisities. Romano is voorzichtig als hem wordt gevraagd of hij daarbij ook Europese ondernemingen op het oog heeft. Volgens hem kan er in Europa ook 'natuurlijke consolidatie' plaatsvinden, omdat kleinere partijen elkaar op zullen zoeken, omdat zij moeite hebben om mee te komen met de kapitaalkrachtigere ondernemingen.

De beursgang heeft ondanks de florissante groeiperspectieven nog niet geleid tot een koersexplosie. Integendeel. ChargePoint zag in de eerste dagen na de eerste notering zijn aandelenkoers fors dalen. Romano maakt zich er niet druk om. 'Wij kijken niet naar de korte termijn. Als we met de markt (voor elektrische auto's, red.) meegroeien, dan zullen we presteren op de beurs. Daar moeten we ons op focussen. Als werknemers 's ochtends wakker worden en meteen naar onze koers op Yahoo Finance kijken, dan is dat de verkeerde mentaliteit. Niets gebeurt bij een bedrijf in één dag.'

Originele link van het artikel: fd.nl/ondernemen/1376132/amerikaanse-...
Deventenaarforever
0
Wederom dalen op een uiterst positieve beurs. Hou mijn hart vast bij een dalende beurs.
bikkelharde winst
0
quote:

Willempie schreef op 8 maart 2021 18:55:

Wederom dalen op een uiterst positieve beurs. Hou mijn hart vast bij een dalende beurs.
Tja, beetje ***aandeel dit.
DNFTT
0
Chargepoint is ex GE en is een van de vele laadpaalproducenten, 30% omzet uit de EU kan alleen maar als er op prijs wordt geconcurreerd. Huawei kom er maar in...
zeurpietje
0
ZALTBOMMELShell doet een test met een ’superbatterij’ bij een tankstation in Zaltbommel waarmee elektrische auto’s veel sneller kunnen worden opgeladen. Het olie- en gasconcern werkt daarbij samen met het Nederlandse bedrijf Alfen, dat laadpalen voor elektrische auto’s en batterijsystemen maakt.

vandaag in de krant gelezen. bewijs dat alfen meer is dan een instalatiebedrijfje
[verwijderd]
0


Shell doet een test met een 'superbatterij' bij een tankstation in Zaltbommel waarmee elektrische auto's veel sneller kunnen worden opgeladen.

Shell werkt daarbij samen met het Nederlandse bedrijf Alfen, dat laadpalen voor elektrische auto's en batterijsystemen maakt.

Volgens Shell kunnen met de batterij ook twee auto's tegelijk worden opgeladen bij de laadpalen in Zaltbommel. Bovendien kan de reservecapaciteit worden gebruikt om stroom terug te verkopen aan het netwerk op momenten van grote vraag. Dat levert omzet voor de locatie op en draagt bij aan de stabiliteit van het stroomnet, aldus het bedrijf.

De partijen zeggen dat met behulp van deze technologie laadpalen kunnen worden geplaatst op locaties waar dat normaal gesproken niet mogelijk zo
[verwijderd]
0
Kwestie van tijd dat Shell en bod doet op Alfen

Shell test 'superbatterij' voor sneller opladen elektrische autowww.zeelandnet.nl › nieuws › shell-test-superbatterij-v...
17 uur geleden — ZALTBOMMEL (ANP) - Shell doet een test met een 'superbatterij' bij ... Alfen, dat laadpalen voor elektrische auto's en batterijsystemen maakt.
mamaloe
0
quote:

havik of duif schreef op 9 maart 2021 09:10:

Ziet er weer rood uit.
Inderdaad, en hoe is het mogelijk dat de banken maar blijven stijgen. Tja het is gewoon een spel.
Kester
0
Ik heb mijn positie in Alfen weer wat uitgebreid. Het valt onder tech en het zal last hebben van een hogere rente, maar de hang naar duurzaamheid en de positie van dit bedrijf geven me echt veel vertrouwen. Samenwerking met Shell klinkt ook veelbelovend. Op naar de 150.
5.970 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 ... 295 296 297 298 299 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 13:38
Koers 35,500
Verschil -0,500 (-1,39%)
Hoog 35,660
Laag 34,540
Volume 165.844
Volume gemiddeld 275.707
Volume gisteren 393.723

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront