2020 is het jaar van de transformatie van leverancier van productieapparatuur naar technologisch toonaangevende fabrikant van zonnecellen en zonnepanelen
Door de herschikking daalde de omzet van het oude bedrijfsmodel tot CHF 90,5 miljoen, wat resulteerde in een EBITDA van CHF -44,6 miljoen en een jaarresultaat van CHF -64,5 miljoen.
De balansstructuur werd gestabiliseerd door de kapitaalverhoging in 2020. Het eigen vermogen bedraagt ??87,5%, met een nettokaspositie van CHF 139,7 miljoen.
De opening van zowel cel- als modulefabrieken staat gepland voor eind mei
Groot klantbelang - de eerste raamovereenkomsten zijn getekend met grote klanten
Het gerenommeerde creatieve bureau Jung von Matt ontwikkelt een nieuwe premium merkstrategie voor Meyer Burger als producent van zeer efficiënte zonnepanelen
De opbouw van een nieuwe verkoop- en marketingorganisatie ligt op schema
De markttoetreding in de VS / Amerika wordt versneld en begint al in 2021. Ardes Johnson wordt aangesteld als President, Meyer Burger America en Director Sales USA / Americas