Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Leaseplan hekelt tekort aan palen voor groei elektrisch rijden

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

20 Posts
| Omlaag ↓
  1. forum rang 7 rene l 18 maart 2021 11:00
    quote:

    Freemoneyforever schreef op 18 maart 2021 10:43:

    Plaatsen van laadpalen kan ook tot de activiteiten van Leaseplan behoren. Hoe ondernemend wil je zijn?

    Dat was mijn gedachte ook toen ik het artikel las.

    Laten ze die laadpalen zelf maar regelen.
    De kosten kun je simpelweg verrekenen in de leaseprijs.

    Voor de meeste particulieren zal een electrische auto namelijk nooit betaalbaar zijn.
    Haal de absurde subsidies er maar eens af, de markt voor stekkerauto's zal inéénstorten.
  2. knax63 18 maart 2021 11:09
    We moeten perse in elektrisch auto terwijl deze kwa kosten duurder is in aanschaf, voor veel mensen is leasen dan de enige oplossing. Idee per auto ook een laadpaal erbij.? Maarja wie gaat dat betalen.
    We betalen ook niet voor benzinestations. Die kosten worden in literprijs gestopt. Dan zou die nu in stroom prijs moeten worden gestopt?

    Subsidies worden betaald uit de accijns lijkt me?
    Kortom we betalen zelf.
    Energie zit 2/3 accijns op bij stroom....

    Eigenbelang overheden dit melkkoetje instand te houden.
  3. [verwijderd] 18 maart 2021 11:31
    Voor 1600 euro heb je een eigen "box" voor de deur.

    Leaseplan probeert de aandacht af te leiden, de afzet van personen bedrijf/lease autos gaat inzakken, thuiswerken vraagt geen Audi van 70k euro voor de deur, de lopende/aflopende contracten gaan eruit lopen, de vervangingsmarkt gaat opdrogen.

    Banden bedrijven hebben pas sinds afgelopen maand zichtbare teruggang in omzet en transacties(als voorbeeldje)

    Leaseplan is niet genoteerd maar de waarde loopt er wel degelijk hard uit nu, occasions lopen nog wel lekker nu.
  4. forum rang 9 objectief 18 maart 2021 11:42
    quote:

    Koalemos schreef op 18 maart 2021 11:40:

    Als iedereen elektrisch gaat rijden wat gebeurd er dan met het gemis aan accijns inkomen van benzine? Komt er waarschijnlijk een kilometer heffing waarbij iedere auto automatisch word geobserveerd . Welcome big brother.
    Observeren vind ik niet erg; ik heb niks te verbergen.
  5. Hermanindezonophetterras 18 maart 2021 11:50
    quote:

    Koalemos schreef op 18 maart 2021 11:40:

    Als iedereen elektrisch gaat rijden wat gebeurd er dan met het gemis aan accijns inkomen van benzine? Komt er waarschijnlijk een kilometer heffing waarbij iedere auto automatisch word geobserveerd . Welcome big brother.
    Als mensen minder benzine tanken, zullen ze meer stroom verbruiken. Stroom wordt zwaarder belast dan benzine, dus dat is geen reden om extra te heffen per kilometer.
  6. Hermanindezonophetterras 18 maart 2021 11:59
    quote:

    small_investor schreef op 18 maart 2021 11:06:

    Dat hele elektro gedoe gaat worden betaald door de kleine man. Zijn huur , energienota en zorgkosten zullen worden opgeblazen tot ongekende proporties , zodat de grote man lekker doelloos in z'n autotje kan rondrijden.
    De subsidie wordt betaald uit overheidsinkomsten. De meeste inkomsten van de overheid komen voor rekening van mensen die meer besteden en meer inkomen hebben.

    Het is dus niet waar dat de 'kleine man' betaalt voor de Jaguar i-pace van de 'grote man'. Dat heet framing, en draagt niet bij aan een genuanceerde discussie over de feiten.

    De reden dat de overheid elektrisch rijden subsidieert, is omdat we af willen van fossiele brandstoffen. Het is namelijk erg waarschijnlijk dat als we dat niet doen, de toekomstige kosten vele malen hoger liggen. Die kosten zullen in dat geval helaas wel voornamelijk bij de 'kleine man' liggen. Met name mensen in bijvoorbeeld centraal Afrika. Drie keer raden waar die heen zullen vluchten als ze daar niet kunnen overleven.

    Wil je in de toekomst minder migratie en geen hoge kosten voor het bestrijden van droogte, storm en zorg? Ik wel.
  7. [verwijderd] 18 maart 2021 12:03
    Mocht je hier als belegger iets mee willen dan is het volgende wellicht interessant.

    EU marktleider in laadpalen thuis en op het werk EVBox gaat binnenkort via SPAC TPGY naar de beurs (wallstreet). CNBC tipte ze als de beste laadpalen play. EVBox komt uit Nederland en heeft door aandeelhouder Engie al vele contracten met derden voor verdere groei gesloten. Kan wel eens een winnaar worden. TPGY kun je al kopen en wordt vanzelf omgezet bij closing transactie.
  8. Hermanindezonophetterras 18 maart 2021 12:04
    Overigens is het een bekend fenomeen dat nieuwe technologieën eerst duurder zijn dan het alternatief, en daardoor alleen een niche bedienen. Langzamerhand zakt de prijs en stijgen de prestaties. Vaak worden fabrikanten die niet kunnen switchen dan uiteindelijk weggeconcurreerd.

    Denk aan SSD opslag versus hard drives. Of scheepsbouwers die houten (oorlogs)schepen bouwden. Of Nokia versus de iPhone. Of elektrisch rijden versus benzine.
  9. [verwijderd] 18 maart 2021 12:09
    quote:

    objectief schreef op 18 maart 2021 11:42:

    [...]

    Observeren vind ik niet erg; ik heb niks te verbergen.
    Nee, echt niet?
    Waarom heb je kleren aan?
    Wat is je pincode?
    Wat hier niet als fout (iets wat je moet verbergen) wordt gezien, wordt dat elders misschien wel.
    Wat nu niet fout is, wordt het misschien wel (slavernij, zwarte piet enz).
    Nederland telt naar schatting 11.000 wetten, algemene en ministeriële regelingen en nog eens 140.000 bijkomende bepalingen. Voldoe jij daar allemaal aan?
    De Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid, geeft zelfs aan dat je de regering niet moet vertrouwen.

    IK (besta niet zonder privacy)
    HEB (fouten gemaakt die anderen niet mogen weten)
    NIKS (is veilig in handen van de overheid)
    TE (vaak worden data voor andere doeleinden gebruikt)
    VERBERGEN (is de enige manier om daaraan te ontkomen)
  10. [verwijderd] 18 maart 2021 12:23
    In twee jaar tijd, van 2019 naar 2021, zijn de energiebelastingen op gas gestegen van 41,8 cent naar 52,5 cent per kubieke met (m3). Dat is ruim 10 cent.

    slaat toch helemaal nergens op. al dit geld naar de elektotroep. ik zie echt niet in waarom ik bakken geld moet dokken voor die elektro rommel.
  11. Hugo44 18 maart 2021 13:06
    ja er moeten veel meer laadpalen komen, op veel parkeerterreinen en straten in en rond een centrum zijn ze vaak maar amper te vinden. Of er staat een gewone auto geparkeerd die de laadpaal blokkeert, dat schijnt nog niet eens verboden te zijn. Dat maakt het voor veel mensen lastig om over te stappen. Juist auto's met een klein bereik zijn goedkoper in aanschaf, maar dan moet de toekomstige eigenaar wel het idee hebben dat-ie redelijk vlot een laadpaal kan vinden. We zullen over moeten naar elektrisch en meer laadpalen zal helpen om mensen aan het idee te laten wennen. Een voorkeursbehandeling (gratis parkeren of dichter bij de bestemming kunnen parkeren) is ook een goed idee. De overgang naar elektrisch moet sneller, alle beetjes helpen.
  12. [verwijderd] 18 maart 2021 13:07
    quote:

    Koalemos schreef op 18 maart 2021 11:40:

    Als iedereen elektrisch gaat rijden wat gebeurd er dan met het gemis aan accijns inkomen van benzine? Komt er waarschijnlijk een kilometer heffing waarbij iedere auto automatisch word geobserveerd . Welcome big brother.
    het Engels is beter dan het Nederlands
  13. zonnedaal 18 maart 2021 13:44
    quote:

    Koalemos schreef op 18 maart 2021 11:40:

    Als iedereen elektrisch gaat rijden wat gebeurd er dan met het gemis aan accijns inkomen van benzine? Komt er waarschijnlijk een kilometer heffing waarbij iedere auto automatisch word geobserveerd . Welcome big brother.
    Wegenbelasting heffen over het gewicht van een auto. EV’s zijn loodzwaar door hun accupakket. Daardoor meer
    slijtage aan de wegen, etc. Kassa!
  14. [verwijderd] 18 maart 2021 14:05
    De laadpaal an sich is niet het probleem. Als we met zijn alle elektrisch willen rijden dan trekt de infrastructuur het niet. In Belgie is het al jaren de vraag of het netwerk bestand is tegen de extra vraag om de huizen warm te krijgen in de winter. Vandaar dat ze daar versneld op gas aan het overschakelen zijn.

    Dus Leaseplan kan heel makkelijk heel veel laadpalen plaatsen, zorgen dat ze ook elektriciteit leveren is heel andere koek. Hier lees je nooit wat over. Die paar zonnepaneeltjes die je bj FastNed op de daken ziet liggen zijn genoeg om de airco te laten werken.

20 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links