Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

'Bergen schip Suezkanaal kan weken duren'

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

43 Posts
Pagina: «« 1 2 3 | Laatste | Omlaag ↓
  1. WijHetVolk 25 maart 2021 20:24
    Voor het aluminium dragend publiek:
    China is the EU's biggest source of imports and its second-biggest export market. China and Europe trade on average over €1 billion a day

    Het idee alleen al dat dit het werk is van een land/groep i.c.m de timing ...

    ec.europa.eu/trade/policy/countries-a...
  2. henrico26 26 maart 2021 08:19
    Laat dingen dichterbij huis maken, zet kleinere, beter wendbare en schonere schepen in.

    De gevolgen zijn groot als het met dit soort extreem grote containerschepen misgaat. Vergeet ook niet de gevallen dat er heel veel containers overboord zijn geslagen bij slechte weersomstandigheden en storm.
  3. [verwijderd] 28 maart 2021 20:46
    quote:

    WijHetVolk schreef op 25 maart 2021 20:12:

    [...]

    Veel reageerders hebben het over een eenzijdige stroom goederen vanuit China naar Europa. (Alsof die 18.000+ container schepen vol naar Europa komen en leeg terug varen!!)
    Ze zijn echter zo haatdragend geworden ten opzichte van China dat ze niet doorhebben dat Europa ook exporteerd naar China/Azie. Van de Chinese export is 40% geimporteerd!
    Dit incident zal bovenop het tekort aan chips grote gevolgen hebben voor de Europese maakindustrie (onderdelen) en export.
    Dit moet zo snel mogelijk opgelost worden
    Ik heb geen enkele haat tegen China, meer bewondering. U heeft in zovere gelijk dat schepen bijvoorkeur niet leeg terug varen. Het kan heel goed dat op de retourweg ,containers van Europa naar het midden oosten gaan, of naar India, Singapore, Australie etc.
    Ook China importeert container goederen, maar in een relatief klein volume, bv machines voor de industrie uit Duitsland. De Chinese import komt vooral met bulkschepen, erts, olietankers, grondstoffen.
    De scheepvaart is ver weg de grootste vervoerder, vrachtautos, treinen (nieuwe zijderoute) en vliegtuig stellen niet veel voor.
    Het suez kanaal is in 2015/2016 nog verbreed en dieper gemaakt, maar de goederenstroom is gigantisch, moest wel een keer fout gaan.
43 Posts
Pagina: «« 1 2 3 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links