Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

'Vliegtuigen verbruiken veel minder kerosine tijdens slim taxiën'

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

10 Posts
| Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 30 maart 2021 13:48
    Vergis je niet hoor! het is zomaar 7 km tuffen om de polderbaan te bereiken vanaf de terminal, of andersom.

    Er gaat zomaar 2 kuub sap doorheen om met net boven stationair draaiend (dus nog smeriger) met een wide body naar de strip te blazen.

    Click and go karretjes zijn de toekomst, Schiphol is hiermee goed bezig.
  2. forum rang 4 Sir Piet 30 maart 2021 14:11
    quote:

    drooglegging schreef op 30 maart 2021 13:48:

    Vergis je niet hoor! het is zomaar 7 km tuffen om de polderbaan te bereiken vanaf de terminal, of andersom.

    Er gaat zomaar 2 kuub sap doorheen om met net boven stationair draaiend (dus nog smeriger) met een wide body naar de strip te blazen.

    Click and go karretjes zijn de toekomst, Schiphol is hiermee goed bezig.
    Schiphol loopt vooruit wereldwijd. Goed bezig.
  3. [verwijderd] 30 maart 2021 15:14
    quote:

    drooglegging schreef op 30 maart 2021 13:48:

    Vergis je niet hoor! het is zomaar 7 km tuffen om de polderbaan te bereiken vanaf de terminal, of andersom.

    Er gaat zomaar 2 kuub sap doorheen om met net boven stationair draaiend (dus nog smeriger) met een wide body naar de strip te blazen.

    Click and go karretjes zijn de toekomst, Schiphol is hiermee goed bezig.
    Wellicht zou je ook kunnen stellen dat deze baan vanuit strategisch/milieutechnisch oogpunt nooit aangelegd had moeten worden...

    En dan nog een tuffertje inzetten dat voor 50% met elektriek en 50% diesel wordt aangedreven. Echt een hele stap voorwaarts op een fractie van het daadwerkelijke verbruik.
  4. WijHetVolk 30 maart 2021 23:50
    Slim taxien op Schiphol in 2030!!
    Als Covid nog een jaar besluit te blijven is in 2030 Schiphol de nieuwe rustplaats voor migrerende vogels geworden.

    En dan willen ze ook nog, rond die tijd, emissievrij zijn en daarom worden die taxibots uitgerust met een diesel/electrische aandrijving.

    Schiet me maar lek want deze logica gaat me te boven
  5. De Buurman 31 maart 2021 11:30
    quote:

    SimpeleZiel schreef op 30 maart 2021 15:14:

    [...]

    Wellicht zou je ook kunnen stellen dat deze baan vanuit strategisch/milieutechnisch oogpunt nooit aangelegd had moeten worden...

    En dan nog een tuffertje inzetten dat voor 50% met elektriek en 50% diesel wordt aangedreven. Echt een hele stap voorwaarts op een fractie van het daadwerkelijke verbruik.

    Door de Polderbaan hoeven die vliegtuigen niet meer over bebouwing te vliegen. Lijkt me milieutechnisch best wel een verbetering.
10 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links