Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Omzet Fastned omhoog door meer elektrische auto's op weg

Lees over dit aandeel ook

  1. 14:30 Kwartaal van plussen en minnen voor ambitieus Fastned
  2. 10:26 Beursblik: tegenvallend kwartaal Fastned

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

13 Posts
| Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Chessplayer1992 31 maart 2021 08:54
    Dit is ook een mooie header ja; headers zijn vaak wel wispelturig en geven niet altijd het beeld dat je als lezer wilt. Het beeld dat ik via Binck meekrijg: het verlies is nog groter dan in 2019. Ook de EBITDA is slechter, dus het komt niet alleen door de rentelasten op de fors gefinancierde onderneming. Men is tenminste transparant over deze madoff pyramide.
  2. [verwijderd] 31 maart 2021 09:03
    Je kunt m.i. beter EVBox kopen welke binnenkort via SPAC TPGY naar de beurs gaat op wallstreet www.iex.nl/Forum/Topic/1380896/Koffie...

    EVBox is marktleider in EU voor thuisladen en op het werk laden en hebben al 200k palen staan. Met betere batterijen wordt onderweg laden steeds minder nodig per auto, bovendien wordt de onderweg laden markt straks steeds meer door Shell/BP bediend denk ik.
  3. [verwijderd] 31 maart 2021 09:38
    Fasted heeft geen toekomst. Nul. Ik heb een elektrische auto en er 100.000 KM mee gereden. Hoe vaak heb ik geladen bij Fastned? 0 keer. Hoeveel keer bij Tesla superchargers? Misschien 30 keer, ik denk overigens nog niet eens.

    Mijn gebruikelijke ritten in Nederland zijn maximaal 400 km. Soms wel 600 km, maar dan laad ik tussentijds op de locatie van de afspraak. Elke dag kan ik thuis opladen (en ik realiseer mij dat niet iedereen die luxe heeft, maar in alle buurten staan of komen openbare laadpalen).

    Als ik dan op vakantie ga, is het tesla supercharger netwerk het beste. Kosten per KwH zijn 25 cent. Bij fastned is dat 71 cent (!). Dan is het tanken bijna net zo duur als rijden op diesel. Bij normale openbare "traagladers" (accu in 5 uur vol) is het gemiddeld 35 cent per KwH.

    Hier komt een toenemende concurrentie bij: Shell recharge, total laders, Esso laders, enzovoort. Fastned is niet onderscheidend. Blijft alleen overeind doordat er telkens kapitaal naartoe gaat. Over een paar jaar plopt de bel en is het een mooie buit voor de grote jongens, zoals Shell.

    En vervolgens: in 2025 rijden de beste elektrische auto's 1000 km op een lading. Wat moet je dan nog tussentijds bij Fastned? Het wordt in mijn optiek hooguit wat als het vrachtverkeer overstapt op elektrisch.
  4. Bonost 31 maart 2021 11:46
    quote:

    Onder water schreef op 31 maart 2021 09:38:

    En vervolgens: in 2025 rijden de beste elektrische auto's 1000 km op een lading. Wat moet je dan nog tussentijds bij Fastned? Het wordt in mijn optiek hooguit wat als het vrachtverkeer overstapt op elektrisch.

    Vrachtverkeer zal wel overstappen naar Fuelcell technologie. Ben het dus eens met jouw visie. Voor elektrische palen onderweg is geen toekomst, zeker niet in Nederland. Alleen in de echt grote landen zou het kunnen, maar dan echt beperkt tot een kleine schaal. De toekomst is dat iedereen gewoon bij het eigen huis kan opladen en dat de range van de huidige elektrische auto's toeneemt door betere batterijen.
  5. mrC2 31 maart 2021 15:21
    Voor electrische palen is wel toekomst want je moet onderweg je auto kunnen laden. maar 6.9 miljoen omzet met misschien op de omzet een marge van 5 a 10% gaat m niet worden met een beurswaarde van 1 miljard. Uiteraard moet je investeren maar een laadstation neerzetten voor 500.000 euro en er dan 30.000 per jaar mee verdienen is een te lange terugverdientijd. over een paar jaar zijn ze verouderd.
  6. Klaas Vaak 31 maart 2021 18:41
    quote:

    Bonost schreef op 31 maart 2021 11:46:

    [...]

    Vrachtverkeer zal wel overstappen naar Fuelcell technologie. Ben het dus eens met jouw visie. Voor elektrische palen onderweg is geen toekomst, zeker niet in Nederland. Alleen in de echt grote landen zou het kunnen, maar dan echt beperkt tot een kleine schaal. De toekomst is dat iedereen gewoon bij het eigen huis kan opladen en dat de range van de huidige elektrische auto's toeneemt door betere batterijen.
    Vrachtverkeer zal ook elektrisch gaan, zelf met de huidige zwaardere lithiumbatterij die straks eruit gaat is het een nobrainer. Waterstof is alleen geschikt voor uitzonderingen zonder alternatief zoals de staalindustrie en eventuele andere industriële onderdelen. Scania heeft het uitgebreid onderzocht en een waterstofvrachtwagen is teveel gezeur met onderhoud en vraagt 3x meer om tot hetzelfde resultaat te komen.

    Wat niet efficiënt is zal de markt afstoten. En dan komen de solid state en lithium-zwavel batterijen in 2025 ook nog binnen die vele male lichter zijn etc. Elektrisch is logischer. Hele verhaal is te vinden op de website van Scania.
13 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

FASTNED

24,750 17:35
+0,550 +2,27%
Premium

Kwartaal van plussen en minnen voor ambitieus Fastned

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links