AMG « Terug naar discussie overzicht

Draadje met INHOUD! geen toogpraat a.u.b.

2.642 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 ... 129 130 131 132 133 » | Laatste
wesmail
1
Biden has scheduled a press conf next Wed 3/31 in Pittsburgh, where he’ll present a high level summary of his $3T Infrastructure plan.
GoudenBamischijf
0
quote:

wesmail schreef op 26 maart 2021 10:26:

Biden has scheduled a press conf next Wed 3/31 in Pittsburgh, where he’ll present a high level summary of his $3T Infrastructure plan.
Ondanks het 'groene verhaal' dat veel mensen zo mooi vinden aan AMG, blijft de belangrijkste toepassing van Vanadium het versterken van staal (en staal is zo'n beetje het minst groene wat er is maar soit). Anyway, laat Biden maar bruggen bouwen, daar moet AMG toch aan kunnen verdienen.
Aandachtige lezer
0
Er zijn twee redenen waarom de koers van AMG in Euro's een stuk hoger zou moeten liggen:
- De aantrekkende economie waarbij vooral belangstelling is voor hetgeen AMG produceert
- De grote stijging van de hoeveelheid geld in de samenleving zodat de waarde van geld vermindert en alles met intrinsieke waarde meer euro's zou moeten kosten.

Beiden zien we nu haar invloed hebben op de beurzen en op AMG in het bijzonder. Maar ik denk dat dit nog maar het begin is en de koers nog ruim boven de € 56,- die Citi Research vandaag noemde kan komen.
voda
0
Beursblik: Citi verhoogt koersdoel AMG flink

FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
AMG Advanced Metallurgical Group
32,72 1,10 3,48 % Euronext Amsterdam

(ABM FN-Dow Jones) Citi Research heeft dinsdag het koersdoel voor AMG verhoogd van 27,00 naar 40,00 euro bij handhaving van het koopadvies.

Reden voor de koersdoelverhoging is de huidige ontwikkeling van de prijzen, die de winst van AMG aanjaagt.

Citi verhoogde de ramingen voor de EBITDA voor dit jaar met 16 procent en zit nu circa 30 procent boven de consensus. Deze hogere ramingen zijn vooral te danken aan een robuust prijsherstel voor vanadium en spodumeen, aldus Citi.

Ook nam de zakenbank het SP1+ spodumeenproject en het Cambridge-2 vanadiumproject mee in de ramingen. Deze projecten zijn de voornaamste reden dat de analisten de ramingen voor de EBITDA in 2022 en 2023 met respectievelijk 29 en 44 procent opwaarts bijstelden.

Indien AMG succesvol is in de uitvoering van een lithiumhydroxideproject kan de koers zelfs naar 54,00 euro, zo voorzien de analisten.

Het aandeel AMG koerste dinsdagochtend 2,1 procent hoger op 32,27 euro.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
eddy59
3
www.youtube.com/watch?v=ZRyo0Nr7CrY

Dit is een op 19-03-2021 gepubliceerde video over een mega batterij, kan mega interessant zijn voor AMG. Misschien weer een schot in de roos, AMG schiet vaak en nooit geschoten is altijd mis.

AMG Antimony produces antimony trioxide from base forms of antimony metal. Worldwide production of antimony trioxide is estimated at about 130k tons. With processing facilities in France, AMG’s capacity is approximately 13k tons of antimony trioxide annually and is one of Europe’s first antimony trioxide manufacturers.

Antimony mining companies

American Elements.
AMG Advanced Metallurgical Group.
Amspec Chemical Corporation.
Atomized Products Group, Inc.
Belmont Metals.
Cambrian Mining PLC.
Campine.
Consolidated Murchison Mine.
DeZwarteRidder
9
Schaarse metalen peperduur op jachtterrein van wereldmachten

Door Theo Besteman
Updated 3 min geleden
1 uur geleden in FINANCIEEL

Amsterdam - Productie van elektrische auto’s, windmolens en smarthones krijgt hinder van toenemende schaarste aan metalen en mineralen. Die zijn nodig voor de ’groene revolutie’, die in hoog tempo de schaarse metalen opvreet. Wereldmachten trijden om de metalen. Beleggingen in grondstoffen als rhodium en vanadium schieten naar records.

„Schaarse metalen zijn het nieuwe goud geworden. Ik adviseer beleggers daar hun geld in te steken nu er een geopolitieke strijd om zulke metalen ontstaat en de prijzen stijgen”, zegt goudexpert Marino Pieterse.

De prijs van rhodium, een grondstof gebruikt om katalysatoren van auto’s beter te maken, steeg dit jaar alleen al met 75% en sinds de start van de coronacrisis met 200%. Het aantal politiemeldingen van door criminelen onder auto’s afgezaagde katalysatoren loopt op. Dankzij een recordprijs duiken dieven overal op het metaal dat aan recyclers wordt aangeboden.

Prijzen van grondstoffen als lithium, kobalt, nikkel en grafiet stijgen ook, deze metalen vormen de harde kern van batterijen voor elektrische auto’s en straalmotoren. Er is wereldwijd wel voorraad, maar het duurt bij nieuwe mijnen jaren om ze te kunnen winnen.

Kinderarbeid

En kobalt komt voor 80% uit Congo, waar de winning en transport van het ’blauwe goud’ worden bedreigd door militair geweld. Veel pensioenfondsen kunnen er vanwege hun ethische beleggingsbeleid niet investeren in nieuwe mijnbouw, omdat de werkomstandigheden er te slecht zijn en duizenden kinderen tegen internationale afspraken het metaal blijven opdiepen.

PwC, een consultant voor bedrijven, waarschuwt bedrijfsdirecties in autobouw, defensie en chemische industrie al jaren voor de ’tikkende tijdbom’. Met een groeiende bevolking, die dezelfde welvaart opeist, overtreft de vraag naar zeldzame metalen het aanbod en zullen bedrijven tekorten moeten opvangen.

Edelmetaal palladium, gebruikt in elektronica, moderne horloges, juwelen en tandartsinstrumenten, stijgt voor het derde jaar op rij in prijs. Het komt met koper en nikkel naar boven in mijnen en het is voor beleggers een van de best presterende metaalbeleggingen.

Kooplijstjes

De vraag naar de metalen voor batterijauto’s zal volgens ING Research voorlopig alleen maar groeien. De milieumaatregelen die in het klimaatakkoord van Parijs zijn aangescherpt, betekenen dat vervuilende productie met ijzererts, staal en kolen wordt afgebouwd.

Beleggers lopen de inkooplijstjes van zeldzame metalen af die steeds gewilder gaan worden. Ze kijken ook al naar gallium, indium en platina-varianten. Op de lijsten met ’kritische’ metalen staat ook het donkergrijze beryllium, dat vanwege zijn kracht en beperkte gewicht gewild is in lucht- en ruimtevaart. Bijvoorbeeld voor de volgende generaties communicatiesatellieten.

Tantaal is extreem bestendig tegen corosie van metalen en wordt daarom gebruikt in containers voor vloeibare metalen, geëmailleerde vaten en straalmotoren. Fluorspar is ook gewild, het zit in cement, glas en ijzer en lithium maakt batterijen energiezuiniger.

Rhodium wordt schaarser: het kan in combinatie met platina en andere metalen de uitstoot van auto’s sterk beperken. Niet zo bekend, maar elektrische tandenborstels kunnen alleen dankzij kleine magneten werkend met schaarse metalen als dysprosium, boron en neodymnium de tienduizenden draaibewegingen maken. Iedereen rent voor zulke metalen naar dezelfde mijnen.

Koperrevolutie

President Biden kondigde vorige week een investeringsplan voor de Amerikaanse infrastructuur aan dat $2250 miljard beslaat. Heel het wegennetwerk gaat op de schop, er verrijzen duizenden windmolens en laadpalensystemen voor batterijauto’s. Ook voor het wagenpark van het Witte Huis. Prijzen van tarmacadam voor wegen, kobolt en lithium lopen op vanwege de verwachte vraag van toeleveranciers.

Minder schaars, maar zeer gewild voor batterijauto’s en bekabeling van duizenden windmolens is koper, veel gebruikt in bouwwerken. Europa komt na de Verenigde Staten uit de coronacrisis en zal ook meer van de koper en zeldzame stoffen gaan inkopen voor zijn industrie en batterijauto’s.

Beide regio’s merken dat China, dat eerder uit de coronalockdowns is gekomen, sinds april vorig jaar al aan het opkopen is. Voorraden worden weggekaapt, schaarse metalen worden inzet van een politieke machtsstrijd. China heeft daarin volgens hoogleraar Rob de Wijk in zijn studie De Nieuwe Wereldorde strategisch het best voorgesorteerd.

Sinds tien jaar beperkt China al zijn eigen export van zeldzame metalen, die nodig zijn voor lichtgewichtmetalen voor vliegtuigen en vleugels van windmolens.

China is zelf niet de grootste mijnbouwer voor batterijmetalen, maar wel wordt daar 80% verwerkt in zijn enorme industrie, aldus onderzoeker Benchmark Mineral Intelligence.

Machtsstrijd

Het Chinese Bureau van Staatsreserves heeft recent volgens marktanalisten bij de zeer lage coronacrisisprijzen fors meer opgekocht dan gemiddeld in afgelopen jaren. Aan koper zelfs een derde meer. Koperprijzen zijn sinds maart vorig jaar verdubbeld tot boven $9000 per ton.

Handelshuis Trafigura, een grote koperhandelaar, voorziet een stijging van de koperprijs naar $15.000. Zijn econoom Graeme Train wijt dat aan een historisch ongekende vergroting van de vraag.

PwC, consultant voor bedrijven, waarschuwt bedrijfsdirecties in autobouw, defensie en chemische industrie al jaren voor de ’tikkende tijdbom.” Met een groeiende bevolking, die dezelfde welvaart opeist, overtreft de vraag naar zeldzame metalen het aanbod.

Optimisme

Chemisch ingenieur Theo Henckens zegt bij een brede studie naar deze grondstoffen grote beperkingen te voorzien voor de beschikbaarheid voor toekomstige generaties als overheden en consumenten niet ingrijpen.

„Zonder vergaande besparingsmaatregelen zullen ook de toekomstige burgers van rijke landen een relatief beperkte tijd kunnen blijven genieten van de niveaus van de meest schaarse minerale hulpbronnen waaraan ze zijn gewend zijn”, stelt hij.

„Maar ik kijk er ook optimistisch naar”, zegt Henckens, eerder werkzaam bij ingenieursbureau DHV en de inspectie Milieuhygiëne van het ministerie van Milieu. De overheid, bedrijven en burgers kunnen nog ingrijpen.

Henckens: „Als er voldoende besparingsmaatregelen worden genomen, is het mogelijk om het wereldwijde niveau van grondstoffen met een factor vier te laten stijgen tot het niveau waaraan bewoners van de rijkste landen nu gewend zijn.”

Recyclen profijtelijk

Met stevige besparingsmaatregelen kan de periode dat zulke grondstoffen nog beschikbaar zijn „voor een redelijke prijs” ook met gemiddeld een factor vier worden verlengd, stelt Henckens.

In de grondstoffenwereld spelen bedrijven op de schaarste in. AMG, de in Amsterdam genoteerde leverancier van bijzondere metalen voor vliegtuigbouw en windenergiebedrijven, startte eind 2019 met zijn oude partner Shell een joint-venture voor recycling van zware katalysatoren uit bijvoorbeeld de olie-industrie.

Het initiatief raakt op stoom. AMG kon olieproducenten Saoedi-Arabië en China als klanten strikken. Hun jachtterrein: uit de grote katalysatoren is nog erg veel van het schaarser wordende vanadium terug te winnen.
ff_relativeren
0
shorter JP Morgan Asset Management gaat van 0,84% naar 0,79%. En zoals ik ook zojuist op het 2e kwartaaldraadje schreef, vind ik de onderhandse emissie positief. Eigen Vermogen in plaats van Vreemd Vermogen.
ff_relativeren
0
De onderhandse emissie is dus geslaagd. Gisterenavond begonnen en vanochtend voorbeurs al afgerond. Met een lockup periode van 90 dagen (kalenderdagen).
ff_relativeren
2
2x Proficiat. De beurskoers is op de 1e dag al aan het inlopen op de 10% emissie !
Immers, -/- 4,53% is heel wat beter dan -/- 10% (door de verwatering).

En shorter JP Morgan Asset Management gaat van 0,79% naar 0,00% !
(die was mogelijk 1 van de deelnemers aan de onderhandse emissie)
Het gevolg : Weer een plaaggeest minder in de rangen der shorters.
Lekker toch ?

Dames en Heren, komende week vrijdag 16 april a.s. is het weer de 3e vrijdag van de maand.
De dag waarop opties verlopen. Dan zien we waar (dus op welke beurskoers) de belangen liggen.

Greetzzz
[verwijderd]
0
iemand die weet waarom largo resources zo stijgt? Op geen enkel medium is iets van nieuws te vinden.
ff_relativeren
0
quote:

Jurist schreef op 9 april 2021 20:16:

iemand die weet waarom largo resources zo stijgt? Op geen enkel medium is iets van nieuws te vinden.
Hoi @ Jurist,
de koersstijging van Largo Resources begon in de maand maart na vele jaren van inactiviteit.
De redenen voor de koersstijging vind je terug in het Largo overzicht van persberichten dit jaar.
In de maand maart gebeurden er de volgende dingen :

1. Aankondiging volledige terugbetaling van de schuldposities ;
2. Extra Aandeelhoudersvergadering (BAVA) ;
3. Reversed Stock Split (!) en aanvraag voor een NASDAQ beursnotering ;
4. Hun eerste Iron Ore verkoopcontract ;
5. (eindelijk) mooie jaarcijfers over 2020 ;
6. Een Clean Energy bedrijfstak ;
7. Versteviging van de Board of Directors ;
8. Investeringsbesluit voor een ILmenite Concentration fabriek.

Zie : www.largoresources.com/English/news-a... .

En in bijlage de koersgrafiek tussen januari en april, met de opleving van de beurskoers in de maand maart :

Bijlage:
[verwijderd]
0
quote:

ff_relativeren schreef op 9 april 2021 20:47:

[...]
Hoi @ Jurist,
de koersstijging van Largo Resources begon in de maand maart na vele jaren van inactiviteit.
De redenen voor de koersstijging vind je terug in het Largo overzicht van persberichten dit jaar.
In de maand maart gebeurden er de volgende dingen :

1. Aankondiging volledige terugbetaling van de schuldposities ;
2. Extra Aandeelhoudersvergadering (BAVA) ;
3. Reversed Stock Split (!) en aanvraag voor een NASDAQ beursnotering ;
4. Hun eerste Iron Ore verkoopcontract ;
5. (eindelijk) mooie jaarcijfers over 2020 ;
6. Een Clean Energy bedrijfstak ;
7. Versteviging van de Board of Directors ;
8. Investeringsbesluit voor een ILmenite Concentration fabriek.

Zie : www.largoresources.com/English/news-a... .

En in bijlage de koersgrafiek tussen januari en april, met de opleving van de beurskoers in de maand maart :

Hallo ff,

Dank voor de verduidelijking, maar de zaken die je opsomt zijn al geruime tijd bekend. Vandaag echter, opende Largo nagenoeg vlak. Plots, één a twee uur nadat de handelssessie gestart was, schoot Largo als een pijl omhoog. Op alle fora ter wereld breken ze zich momenteel het hoofd hoe dit komt.
jij dus ook geen idee?
ff_relativeren
0
@ Jurist, ik denk dat je eens moet polsen bij de Investor Relations van Largo :
Investor Relations:

Alex Guthrie
Senior Manager, External Relations
aguthrie@largoresources.com
Tel: +1 416-861-9797
ff_relativeren
1
Pak de 1-jaars en de 3-jaars koersgrafiek van AMG, en bekijk wat de 10% emissie als impact had.
Verbaasd ? Ja ik eigenlijk ook wel ; De koersbeweging blijft keurig binnen het trendkanaal, zowel voor de 1-jaars grafiek als de 3-jaars grafiek.

Het wijkt zelfs niet af van de gebruikelijke koersbewegingen. Het event van 9 april 2021 is in de grafiek een non-event. Daarom ook vanuit deze invalshoek : Proficiat allen !

In bijlage de 1-jaars EN de 3-jaars koersgrafiek in 1 plaatje :

Bijlage:
[verwijderd]
0
Haegen
2
quote:

Jurist schreef op 9 april 2021 20:58:

[...]

Hallo ff,

Dank voor de verduidelijking, maar de zaken die je opsomt zijn al geruime tijd bekend. Vandaag echter, opende Largo nagenoeg vlak. Plots, één a twee uur nadat de handelssessie gestart was, schoot Largo als een pijl omhoog. Op alle fora ter wereld breken ze zich momenteel het hoofd hoe dit komt.
jij dus ook geen idee?
Hi Jurist,

Vanadium One kwam met een persbericht en vanaf ongeveer dat moment ging zowel Vanadium One als Largo omhoog. Het kan toeval zijn want het persbericht heeft wat mij betreft geen invloed op Largo maar oordeel zelf.

www.google.nl/amp/s/finance.yahoo.com...

#HODL#STAY-SAFE#
2.642 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 ... 129 130 131 132 133 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 24 apr 2024 17:35
Koers 23,040
Verschil -0,240 (-1,03%)
Hoog 23,560
Laag 23,000
Volume 200.737
Volume gemiddeld 242.831
Volume gisteren 117.898

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront