Air France - KLM « Terug naar discussie overzicht

Air France-KLM 2021

3.174 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 ... 155 156 157 158 159 » | Laatste
[verwijderd]
0
www.marketwatch.com/story/air-france-...

"De Franse regering heeft ermee ingestemd om binnen 12 maanden een “geloofwaardige exitstrategie” te vinden en haar aandeelhouderschap tegen 2027 terug te brengen tot het niveau van precrisis. Dividenden, terugkoop van eigen aandelen en managementbonussen zullen allemaal worden verboden totdat het grootste deel van de steun is terugbetaald"

Het aandeel is nog steeds niet "gehamerd"

Zijn Parijs(AF) en Amsterdam(KLM) twee losstaande, onafhankelijke noteringen?
Wopke Hoekstra voelt niets voor bij printen aandelen terwijl Parijs daar al mee bezig is, is er nog wel synergie tussen de twee noteringen?

Als je uitrekent wat de steun per medewerker doet, tot op heden dan he! ik ga het niet eens proberen.

Iemand wel?
beleggertje2020
0
Ha ha , ik had gedacht dat mafkezen de koers vandaag nog wat verder lieten stijgen dan 5,22 . Daarom denk ik nu dat ik mijn hele tritst puts straks niet bij 6 euro ga kopen maar denk zo rond de 5,60 dat er wel weer een ietwat lagere top wordt gezet bij KLM . Gezien alle berichten over KLM , denk ik dat de koers zeker nog wel es onder de 1 euro/aandeel kan komen , nog voordat het december is
Midweekhandelaar
1
Pas op met dit aandeel. Dit is pure manipulatie. Had al lang onder de 1 moeten staan. Laat de market maker stikken in zijn longs. Koop niets. Je kan nog beter je geld verbranden dan in klm investeren.
beleggertje2020
0
quote:

gbakl schreef op 6 april 2021 15:00:

@Knife Catcher
Het is nog even wachten op de eerste analyses van banken...
.
ING was al zover.....8 euro ;O)

Tjaaaa de ING heeft er natuurlijk zelf heel erg veel belang bij dat de koers weer terug op 8 Euro komt . Kan best zijn dat ING zelfs KLM op 10 Euro gemiddeld heeft gekocht en nu hopen dat de koers terugkomt op 8 euro/aandeel zodat ze met een veel geringer verlies kunnen verkopen ! ING heeft wellicht heel erg verkeerd gespeculeerd met KLM . Zeer vele analisten zijn zeer contrair aan de voorspellingen van ING . Hetzelfde idee zie je bij Flowtraders . Daar is een instelling bij die de koers rustigjes op 23 euro zet , terwijl vele anderen gewoon boven de 40 Euro/aandeel voor Flowtraders uit gaan komen. Tja dan weet je meestal wel dat zo'n instelling die zwaar contrair is aan de rest dat er iets niet klopt en zij dus m.b.t Flowtraders vaak toch short zitten ! ING zit wellicht long bij KLM , ha ha !
beleggertje2020
0
Ik hoop verder stiekum dat de beurs niet heftig gaat crashen voordat KLM op 5,60 staat , hi hi ! Crasht die beurs eerder , dan loop ik helaas de boot mis bij KLM omdat ik dan nog geen trits puts KLM op dec heb gekocht . De beurs is wellicht nog heel efkes euforisch maar als de genadeklap komt voor bijv indexdalingen van meer dan 20% dan zakt KLM wellicht voor 90% het moeras in .
beleggertje2020
0
quote:

Midweekhandelaar schreef op 6 april 2021 18:36:

Pas op met dit aandeel. Dit is pure manipulatie. Had al lang onder de 1 moeten staan. Laat de market maker stikken in zijn longs. Koop niets. Je kan nog beter je geld verbranden dan in klm investeren.
Tja jongens , ik lach mijn eigen de blubber met mensen die de voorspellingen van ING m.b.t KLM geloven ! Denk dat het juist finaal de andere kant op gaat ( hoop vanaf ca 5,60 hi hi ) .
beleggertje2020
0
Chippie
0
De emissie is maximaal ongeveer 240 miljoen aandelen. Hiervoor is althans goedkeuring verkregen van de AVA. Bij een koers van iets meer dan Euro 4 kom je dan op Euro 1 mrd. Als de emissiekoers lager wordt moeten er meer aandelen uitgegeven dan nu goedkeuring voor is en mislukt de emissie dus. Alles nu gericht om de emissie te laten slagen. Wat een manipulatie...
Chippie
3
Sorry moet 214 miljoen aandelen zijn ipv 240. De emissiekoers zal dus ongeveer 4,67 bedragen.

Zie ook kamerbrief 2021-0000016436.

Door het maximum van 214 miljoen aandelen is ook helder dat het Nederlandse aandeel maximaal naar 9,3% verwaterd. De Franse overheid koopt er bij de emissie maximaal 131 miljoen bij. Ze hebben er nu 61 miljoen en willen er maximaal 29,9% van 642 miljoen aandelen (huidige aandelen van 428 miljoen + emissie van 214 miljoen). 29,9% van 642 is 192 miljoen. 192 -/- 61 is 131 aandelen nog te kopen. De overige 109 miljoen moet iemand anders kopen.....
FairValue
2
Bedankt Chippie! Dat schept duidelijkheid.

De huidige grootaandeelhouders lijken degene te zijn die alles uit de kast halen om dit aandeel 5 euro boven de boekwaarde te doen noteren.
Stephan010
0
Chippie
0
@Stephan010, Het is geen claimemissie
Zie ook persbericht AFKLM
This capital increase will be launched without preferential subscription rights but with a
priority period for the shareholders, within the limits of the nineteenth resolution
approved at the Annual General Meeting on May 26, 2020, allowing existing
shareholders to not be diluted, by subscribing shares during the priority period up to
their stake in Air France-KLM’s share capital. The offering will be composed of a private
placement to institutional investors, a public offering and a priority period allowing all
shareholders to support this transaction.
Cacla
1
Maar waarom slechts €1miljard? Dat verbranden ze in 50 dagen. Lijkt me echt niet genoeg om AFKLM te redden...
Chippie
1
@caspcla, Idd een goede vraag. Het huidige plan is een zwaktebod. Feitelijk komt er maximaal Euro 1 mrd extra geld binnen terwijl het eigen vermogen met Euro 4 mrd wordt verstekrt (door omzetten lening Franse overheid). Als dat een goed plan is vind de markt dat ook. In dat geval was er naast het versterken van het eigen vermogen ook meteen voor gekozen om nieuwe langlopende leningen aan te trekken. Maar ja, daar heeft de markt nu geen zin in. Deze oplossing is met de Franse slag gerealiseerd.
gbakl
0
AIR FRANCE-KLM SL 5.41 FN 5.7198 R 2.00 SG Turbos Illimités Short
.
turbojacht gaat ook weer door.
Midweekhandelaar
0
quote:

gbakl schreef op 7 april 2021 09:06:

Air France-KLM 5,338 +2,26%

veruit grootste stijger.
Er zitten te veel mensen short en de market maker zet de koersen hoger om ze uit te roken. Ik heb de koersontwikkeling gisteren goed gevolgd om te kijken wat er aan de hand is: is er een koper die stiekem koopt (Nederland?), of gebeurt er iets anders? De koers werd steeds hoger gezet in de momenten dat er geen handel was. Dat is dus de market maker die zijn stukken hoger wil verkopen. Zou mij niet verbazen als hij de koers eerst naar 6 of 7 euro duwt. Gewoon omdat hij het kan.
Nico V
2
Mooie stijging weer vandaag! Mijn rendement blijft lekker oplopen. Na het nieuws van gisteren nog wat bijgekocht.

Je zult maar short zitten :-)
KiesMaarWat
0
quote:

Fred Flinstone schreef op 6 april 2021 15:30:

[...]

De zittende aandeelhouders zijn allemaal gebaat bij een hogere koers.
De grootste aandeelhouders zijn de NL en FR overheid.
De freefloat is maar heel gering waardoor het aandeel extreem makkelijk te manipuleren is.

Alle grote betrokken partijen zullen er dus alles aan doen de koers zo lang mogelijk kunstmatig hoog te houden.
Dat is exact wat er momenteel gebeurd en daar heb je dus niet heel veel voor nodig..

Verder zijn er nog wat verdwaasde beleggers zoals Nico die (nog steeds) denken dat KLM een heel mooi winstgevend bedrijf is wat op korte termijn (lees zodra de wereld weer opengaat) magisch weer heel veel winst gaat maken en veel dividend gaat betalen....wat het overigens al jaren niet doet.

het werd hier al mooi omschreven:

De koers doet er ook weinig mee vandaag en misschien is dat logisch. Als er één onderwerp is op de beurs waar we het allemaal over eens zijn, dan is het dat Air France-KLM al lang géén belegging meer is. Hooguit handelsobject. Misschien moet ik hier ook bij laten: dit is een politieke zaak en geen beleggingsvraagstuk.

Crimineel banken als ING doen daar nog een schepje bovenop door een koersdoel van 8,- af te geven op een technisch failliet bedrijf. En dat heeft ALLES te maken met belangen en niks met objectiviteit.

Dus elke vorm van logica moet je laten varen als het AF KLM betreft.
het valt dus niet uit te leggen.
Hartelijk dank voor de uitleg
FairValue
0
Short squeeze of iets dit? 4 miljard zogenaamd aan het EV toegevoegd, een verwatering van bijna 50% en we gaan 5% omhoog... dat laat maar zijn dat de aandeelhouders 0,0 geinteresseerd is in toekomstige winsten. Die gaan er overigens ook nog lang niet komen. Er gebeuren hele rare zaken hier. Op termijn gaan we gewoon naar de 1 euro. Helaas niet ineens. Van het weekend dacht ik nog even maar dat er ineens 50% van de koers af zou gaan met die 50% verwatering maar nee. Met een paar miljoen stukjes kunnen ze de koers hoog houden en haalt de franse staat binnen wat AFKLM aan geld nodig heeft. Wellicht wordt dit ook ondersteund door banken. En gaan we na de emissie langzaamaan naar de 1 euro.
3.174 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 ... 155 156 157 158 159 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:36
Koers 9,880
Verschil +0,396 (+4,18%)
Hoog 9,914
Laag 9,662
Volume 2.158.542
Volume gemiddeld 1.801.173
Volume gisteren 1.948.038

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront