Accell Group « Terug naar discussie overzicht

Accell 2021

257 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 » | Laatste
divi58
0
Huppelkatje
0
Moneta meldt groter belang in Accell
Moneta Asset Management heeft een groter belang in Accell Group gemeld. Dit bleek uit een melding in het kader van de Wet op het financieel toezicht, gedateerd op 10 maart 2021.

Moneta meldde een kapitaalbelang in Accell van 5,20 procent met een dito stemrecht.

Op 2 februari dit jaar werd een eerste kapitaalbelang en stemrecht gemeld, toen van 3,13 procent.
Eddy Raymann
2
Ik zit al meer dan 10 jaar in Accell en ben dus erg trouw en daar heb ik ook geen (financieel) spijt van.
En natuurlijk ben ik blij dat het deze week en met name vrijdag opeens alsnog omhoog knalde.
Maar dat neemt niet weg dat ik vond en eerlijk gezegd nog steeds vind dat Accell niet optimaal profiteert van de trend.

E-bikes zijn al jaren erg populair en de verkopen en dus het resultaat en daarmee de koers van Accell zijn daarmee slechts ten dele in overeenstemming. Ik lees net dat de verkoop van E-bikes vorig jaar met 30% is gestegen. De stijging in de verkoop van E-bikes bij Accell bedraagt echter maar 15%. Dus ik vermoed dat Accell toch voor een belangrijk deel wordt afgetroefd door die Stella-bikes en Amslod. Tot voor enige jaren was Accell (met Sparta en Batavus) zo'n beetje de enige serieuze fietsenmaker en-verkoper in Nederland, naast Gazelle(die ik altijd iets mooier heb gevonden). De afgelopen jaren word ik om de oren geslagen met de TV-reclames voor Stella en Amslod en vraag me ik steeds af of Accell nog een beetje tegenpromotie doet. Nauwelijks.

Nogmaals, ik klaag niet maar Tonnie van A. heeft de wind wel heel hard mee en profiteert daar m.i. slechts deels van (spinnakertje erbij zetten, Ton ?). Afgelopen jaar heeft Accell bovendien (zo las ik) vooral het enorme geluk gehad dat ze de enorme overproductie waar ze mee bleven zitten, alsnog hebben kunnen verkopen omdat de vraag en daarmee de levertijden vanwege corona enorm stegen.

Dus naar mijn idee laat de leiding en het management kansen liggen om ten volle (of ik elk geval meer) van de trend en sterke wind in de rug te profiteren. Maar ik ben (los van dat management) blij nu eindelijk die hatelijke 32 euro gepasseerd te zijn, de prijs die Pon ons destijds bood voor de aandelen maar die onze Ton toen niet wilde accepteren. Al de afgelopen jaren bleef die gemiste verkoopkans hoog boven de actuele koers ons uitlachen.

Nog geen posts van Accell fanaten die door de stijging denken dat er een nieuwe partij is die Accell wil overnemen ?
Eddy

leek2018
0
quote:

Eddy Raymann schreef op 13 maart 2021 17:34:

Ik zit al meer dan 10 jaar in Accell en ben dus erg trouw en daar heb ik ook geen (financieel) spijt van.
En natuurlijk ben ik blij dat het deze week en met name vrijdag opeens alsnog omhoog knalde.
Maar dat neemt niet weg dat ik vond en eerlijk gezegd nog steeds vind dat Accell niet optimaal profiteert van de trend.

E-bikes zijn al jaren erg populair en de verkopen en dus het resultaat en daarmee de koers van Accell zijn daarmee slechts ten dele in overeenstemming. Ik lees net dat de verkoop van E-bikes vorig jaar met 30% is gestegen. De stijging in de verkoop van E-bikes bij Accell bedraagt echter maar 15%. Dus ik vermoed dat Accell toch voor een belangrijk deel wordt afgetroefd door die Stella-bikes en Amslod. Tot voor enige jaren was Accell (met Sparta en Batavus) zo'n beetje de enige serieuze fietsenmaker en-verkoper in Nederland, naast Gazelle(die ik altijd iets mooier heb gevonden). De afgelopen jaren word ik om de oren geslagen met de TV-reclames voor Stella en Amslod en vraag me ik steeds af of Accell nog een beetje tegenpromotie doet. Nauwelijks.

Nogmaals, ik klaag niet maar Tonnie van A. heeft de wind wel heel hard mee en profiteert daar m.i. slechts deels van (spinnakertje erbij zetten, Ton ?). Afgelopen jaar heeft Accell bovendien (zo las ik) vooral het enorme geluk gehad dat ze de enorme overproductie waar ze mee bleven zitten, alsnog hebben kunnen verkopen omdat de vraag en daarmee de levertijden vanwege corona enorm stegen.

Dus naar mijn idee laat de leiding en het management kansen liggen om ten volle (of ik elk geval meer) van de trend en sterke wind in de rug te profiteren. Maar ik ben (los van dat management) blij nu eindelijk die hatelijke 32 euro gepasseerd te zijn, de prijs die Pon ons destijds bood voor de aandelen maar die onze Ton toen niet wilde accepteren. Al de afgelopen jaren bleef die gemiste verkoopkans hoog boven de actuele koers ons uitlachen.

Nog geen posts van Accell fanaten die door de stijging denken dat er een nieuwe partij is die Accell wil overnemen ?
Eddy

Zijn die fietsen van Stella en Amslod geen goedkope weggooi fietsen?
Huppelkatje
0
Hallo Eddy, een ABtje van mij. Wel een beetje laat deze post van u, kijk , als je wilt, even naar mijn posts van begin januari. Daar heb ik reeds aangegeven dat ze bij Accel op de lauweren rustten en dat alles gewoon kwam aanwaaien, terwijl er heel wat kansen lagen om eens iets te gaan ondernemen. Dit kan nog wel , maar tegen een veel hogere prijs, gemiste kans door gebrek aan onderneminigsdrift
Iedereen zag de ontwikkelingen op de markt voor fietsen en Accel zat toch wel op de eerste rij om dit te zien, zonder hier voldoende op in te spelen. Er wordt gesproken over levertijden van 150 dagen, terwijl mijn zwager zijn elektrische fiets van Gazelle binnen 5 weken geleverd kon krijgen. Zijn keus was dan ook niet zo moeilijk en koos voor een Gazelle om er dit voorjaar en zomer al van te kunnen genieten. Kortom; er moet bij Accel meer actie worden ondernomen om ook in de toekomst nog wat voor te stellen. Als de zittende bestuurders hier geen zin in hebben, trek dan iemand aan met ballen en peper in zijn k*nt. Stilstand is achteruitgang en gaat heel hard in een, ook voor de concurrentie, sterk groeiende markt. Ik zou zeggen: Vaar niet mee, maar vaar voorop! Als je nu niet kunt groeien, kan dit nooit meer. Houd je dividend maar en ga voor winstgevende groei.

P.S. Ik zit er voor de lange termijn in.
maci
0
Waarom zou je geld over de balk gooien aan reclame-uitingen die overbodig zijn?
Ik ga er vanuit dat de gemiddelde e-bikekopers een dergelijke fiets uit het Accellarsenaal niet kunnen, of niet willen betalen.
Er is voldoende bekend (Kassa/Radar op tv, en in overige media) over de kwaliteit en de service van de concurrenten. Die verhoudt zich in geen enkel opzicht met die van Accell.

Als je als enige partij kwaliteit kan aanbieden lopen de klanten vanzelf binnen.
Wat Accell niet in de hand heeft is de levering van onderdelen die momenteel om meerdere redenen stagneert.
Een overweging kan zijn de productie binnen handbereik te brengen. Of dat haalbaar is zonder aan prijs/kwaliteit in te boeten is dan de vraag.
divi58
0
Accell gaat vandaag weer als een speer omhoog. Vorig jaar tijdens de grote dip opnieuw gekocht net onder de 13 euro. Zoals eerder gezegd hou ik ze nog wel even vast.
Keeprolling
0
Zit nu ruim een maand in Accell mede n.a.v. de goede berichten over de fietsenmarkt. Geen spijt van gehad. Veel kopers in de markt. Ook vandaag weer.
Huppelkatje
0
www.tijd.be/ondernemen/algemeen/nooit...
Smart Tire Company heeft NASA-technologie gebruikt om een fietsband te ontwikkelen waarmee je nooit meer lek kan rijden.
voda
0
Uitgelicht: Accell demarreert

FONDS KOERS VERSCHIL VERSCHIL % BEURS
Accell Group
39,80 -0,20 -0,50 % Euronext Amsterdam

(ABM FN-Dow Jones) Fietsenfabrikant Accell Group heeft een stevige demarrage gemaakt. Op weekbasis steeg het aandeel bijna 8 procent.

Accell heeft al maandenlang de wind in de rug, maar de echte versnelling kwam na de jaarcijfers aan het begin van deze maand.

Uit die cijfers bleek dat de fabrikant in 2020 goede zaken heeft gedaan dankzij de populariteit van fietsen. CEO Ton Anbeek merkte op dat toen de fietsenwinkels na de eerste coronalockdown weer open mochten, een "erg sterk herstel" inzette en dat de vraag ook tijdens de tweede jaarhelft hoog bleef.

Accell zag de omzet stijgen van ruim 1,1 miljard euro in 2019 naar 1,3 miljard euro in 2020. Autonoom steeg de omzet met 17 procent. Dit leverde een operationele winst op van 74,7 miljoen euro, tegen 60,0 miljoen euro een jaar eerder. Onderliggend steeg de EBIT zelfs van 54,8 miljoen naar 79,7 miljoen euro.

Onder de streep restte een winst van 64,8 miljoen euro. Dat was in 2019 slechts 2,8 miljoen euro.

ING rekende op een omzet van krap 1,3 miljard euro. Deze omzet zou volgens de bank een hogere operationele winst opleveren van net geen 66 miljoen euro, 6 miljoen euro meer dan in 2019. De nettowinst zou volgens analist Tijs Hollestelle oplopen naar ruim 39 miljoen euro.

De vrije kasstroom van Accell ging van 61,6 miljoen euro negatief naar 195,4 miljoen euro positief. Het handelswerkkapitaal daalde van 360 miljoen naar 251,5 miljoen euro.

Accell zal over 2020 geen dividend uitkeren. Dit vanwege de afspraken die zijn gemaakt met het bankenconsortium. Eerst dient de GO-C faciliteit te zijn terugbetaald, alvorens er een dividend in contanten mag worden uitgekeerd.

ING wees op de voorraden van Accell, die 100 miljoen euro kleiner waren dan gedacht. De nettoschuld eindigde op "slechts" 79 miljoen euro. ING had gerekend op 219 miljoen euro. Maar ook analist Frank Claassen van Degroof Petercam vond de cijfers van Accell sterk, vooral qua EBIT. En de daling van de schuld was in de ogen van de analist zelfs indrukwekkend. ABN AMRO sprak van robuuste cijfers, te danken aan een "extreem sterke tweede jaarhelft".

Toekomst

Accell meent dat de vooruitzichten erg gunstig zijn, wat bijvoorbeeld wordt onderstreept door de Green Deal van de EU. De fabrikant heeft er dan ook alle vertrouwen in dat de doelen voor 2022 gehaald gaan worden, en die mening deelt analist Martijn den Drijver van ABN AMRO Oddo.

De doelen die Accell voor 2022 heeft gesteld worden volgens Degroof Petercam ook steeds geloofwaardiger, ondanks de onzekerheid voor de korte termijn. Accell streeft naar een omzet van 1,4 tot 1,5 miljard euro met een EBIT-marge van 8 procent.

Degroof Petercam verhoogde zijn EBIT-ramingen voor de komende jaren met 15 tot 18 procent. In 2022 rekent Degroof op een EBIT van 110 miljoen euro, wat in 2020 net geen 75 miljoen euro was. Voor het lopende jaar ging de taxatie voor de EBIT met 15 procent omhoog van 75 naar 86 miljoen euro.

Alle drie de banken hebben een koopadvies op Accell. ING hanteert een koersdoel van 32,50 euro, Degroof Petercam gaat uit van 42,00 euro en ABN AMRO Oddo zit hier nog twee euro boven.

Den Drijver vindt Accell ondergewaardeerd ten opzichte van sectorgenoten. En zelfs met zijn nieuwe koersdoel van 44,00 euro wordt Accell nog tegen een korting van 30 procent gewaardeerd. Die korting zal er volgens de analist echter uitlopen naarmate de winst van Accell aantrekt.

Door: ABM Financial News.
info@abmfn.nl
Redactie: +31(0)20 26 28 999

© Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved.
Driepinter
0
Nuchtere Kijk Op
0
quote:

Driepinter schreef op 25 maart 2021 11:16:

Voorlopig zitten al die fietsonderdelen vast in het Suez kanaal...
Ik heb nog wel een 2e hands exemplaar LOL

www.iex.nl/Nieuws/ANP-250321-221/Bova...
Lepre Chaun
1
ACCELL GROUP WIL DEEL PRODUCTIE FIETSEN TERUGHALEN NAAR EUROPA
BNR Webredactie Vandaag, 13:13
Accell Group smeedt concrete plannen om een deel van de productie van zijn fietsen weer naar Europa te halen. Het bedrijf, bekend van fietsmerken als Koga en Batavus, verkent de mogelijkheden van productielocaties in onder meer Portugal en Oost-Europa, zegt topman Ton Anbeek in BNR Zakendoen. 'Ik denk dat het genoeg zegt dat ik bevestig dat we daarover nadenken.'

Doordat de factor kapitaal ook bij de productie van fietsen alleen maar belangrijker wordt, is het terughalen van productie financieel een interessante optie, zegt Anbeek. 'Maar het is ook interessant vanuit milieuoverwegingen, maar ook om je lead times te verkleinen en de flexibiliteit te vergroten. Het gaat zeker geval gebeuren en of dat 100 procent gebeurt en hoe snel dat gaat moeten we zien.'

Luister terug | Vraag naar tweewielers in de lift door coronacrisis

De beslissing om productie weer naar Europa te halen wordt een stuk vergemakkelijkt door de veranderende verhouding tussen de factoren kapitaal en arbeid, zegt Anbeek. Sterker: de eerste kopieën van fabrieken in Taiwan zijn al opgetrokken in bike valley in het noorden van Portugal. 'Het zou betekenen dat je zes tot acht weken wint op de boot. Je wordt ook flexibeler in je aansturing ; dat hele re-onshoring is absoluut relevant om te bestuderen. En dat doen we ook .

www.bnr.nl/nieuws/economie/10437536/a...
maci
0
Het gesprek met Ton Anbeek vind je hier: www.bnr.nl/player/audio/10184866/1043...

Direct aan het begin is er de eerste vraag. De rest van het gesprek volgt op 23:48 min.
257 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 aug 2022 17:35
Koers 57,550
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 0,000
Laag 0,000
Volume 0
Volume gemiddeld 0
Volume gisteren 0

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront