Euronav « Terug naar discussie overzicht

Forum geopend voor Euronav

19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
Bahassie
0
quote:

€URO-Trader schreef op 9 april 2021 23:27:

Zodra IEX een bedrijf in de etalage zet is net oppassen geblazen. Klopt wel met wat men beweert, alleen even 3maanden wachten.
wat bedoel jehiermee?
Bahassie
0
quote:

Thole schreef op 12 april 2021 09:08:

Wat een overdreven reactie op dat persbericht.
Ik was dus net t elaatmet inslaan
boothram
0
quote:

D'ieteren schreef op 12 april 2021 08:45:

12/04/2021
Nieuwe kredietfaciliteit voor Euronav

(ABM FN) Euronav heeft een nieuwe kredietfaciliteit ter waarde van 80 miljoen euro gesloten. Dit maakte de Antwerpse reder maandag bekend.

De faciliteit, gesloten met een reeks banken, heeft een looptijd van drie jaar en kent een duurzaamheidscomponent. Ook kan de faciliteit nog twee keer met één jaar worden verlengd.

Via deze flexibele financiering kan de onderneming haar financiële buffers voor het dagelijkse cashbeheer versterken, aldus Euronav.

Door: ABM Financial News.
Gigagaran en lenen in euro...
'gigagarant'' dit is voor 80% gegarandeerd door de vlaamse overheid... + sustainabilty... moet niet veel boven de libor zijn... <1%??
Wellicht zijn ze er iets mee van plan...of eindbetaling voor de nieuwe schepen? Normaal gesproken is er bijna geen cashdrain bij euronav zelf, tenzij ze grote kosten gemaakt hebben bij de drydocks...
De kosten van geleend geld zullen O.A. door de leases en 1 duur krediet og wel een 2 jaar hoog zijn, maar daarna erg beperkt...
De koers van vandaag? 2 maanden terug zou men die nog hoog gevonden hebben...
Het feit dat ze nu beslissen van te lenen....dat betekent niet echt veel, omdat dat wellicht de winst zal vergroten... 80 miljeon is ook maar 0.4 miljoen euro. Merkwaardig is dat men in euro leent...ize vinden de euro te duur in $? of dekken ze zich in?
COMPLEET
0
Alweer een majesteuze zet van het bestuur. Lenen brengt hier opportuniteiten met zich mee van ongeziene aard. De shorters houden nu eenmaal van zo'n berichten, maar een kenner weet dat die lening een meerwaarde heeft. Euronav kan nu ook gretig gebruik maken van de lage koers die shorters creëren. Met mijn GAK 8,23 - 18000 stuks voel ik me comfortabel en zeker geen paniek. Emo bij beurzen en massahysterie zijn niet redzaam.
JdeFL
1
Euronav EURN-7,85% krijgt een tik van 8 procent tot 6,64 euro. Dat lijkt weinig te maken te hebben met de kredietlijn van 80 miljoen euro die de groep afsloot (zie vorige post), wel met de recente nieuwe terugval van de tankertarieven op de Londense Baltic Exchange. De crisis in de sector lokt steeds meer shorters, leert de website van waakhond FSMA. De olietankerrederij telt met de recent opmars van Worldquant nu vier shorters, die samen 2,57 procent van de aandelen geshort hebben. Euronav onttroont zo Ontex, waar nog 1,61 procent van de aandelen geshort zijn. (Tijd.be)

Vraag is nu waar die shorters naartoe willen.....
beleggerke
0
Toch maar weer ingekocht op 6.8 € .... en dat ze zullen ze zelf ook wel gedaan hebben.
JdeFL
3
quote:

beleggerke schreef op 12 april 2021 09:40:

... ingekocht op 6.8 € .... en dat ze zullen ze zelf ook wel gedaan hebben.

Eerlijk gezegd, Euronav volg ik slechts zijdelings, 't is vrij moeilijke materie, je moet hier erg snel schakelen wil je er winst aan overhouden, maar dat shorters met 10 of 15% tevreden zouden zijn, daar geloof ik niets van. Vandaar dat ik me afvroeg wat ze in gedachte hebben.....
boothram
0
Ik zag het nieuws eerder positief.... dat ze niet de verwacchte cas-flow hadden, en dat alles wat kon geinvesteerd worden geinvesteerd is...dat lijkt me normaal, en dat is een zeer goedkope manier om aaan geld te komen.. De spot en tc zal wellicht samen cash-breakeven zijn, m aar dan heb je nog de drydock kosten...
De lange termijn waarde veranderd daarmee niet, alhoevwel... we komen steeds dichter bij herstel??
Ik denk dat het hier eerder om paniekverkopen gaat... En de actuele koers is nog altijd de koers van enkele maanden terug. o,4 euro of 0.5$ per aandeel, zou wel eens het kwartaalverlies kunnen zijn,... niet door de voyages (gecompenseerd door de TC) maar door de drydocks... en dat is maar dit kwartaal, veel drydocks geanticipeerd. Als je de vlootwaarde vergelijkt met die van andere maatschappijen (vaak per boor vermeld in sec documenten) dan is de vloot bij euronav sterk ondergewaardeerd... ik hou het nog altijd op een NAV van 14$ ... en over een paar jaar lenen ze daar bovenop nog enkele dollar aan < 1% ... Alleen de vlootwarde 1 jaar ouder verminderd met 5% op de nieuwbouwwaarde... terwijl de werkelijke waardevermindering nauwelijks 5 % is op de boekwaarde (verschil met 1 jaar verschil)., dan nog met 2% te herwaarderen voor inflatie .. een verschil van zowat 1,5 $ per aandeel ..als verlies geboekt, .. ten onrechte!
Dat ze nu wat minimaal waren qua cash... normaal gezien die nieuwe aankopen en drydocks..
Er zit ook veel meer geld in de olie bunkering...
Sheriff
0
Q1 en Q2 2021 worden nog geen fantastische resultaten zoals zelf aangekondigd door Euronav, gelet op zwakke vloottarieven en beperkt transport. Vanaf S2 2021 wordt herstel verwacht. Mooi aan/bijkoopmoment lijkt me. Blijft een topper in dit segment met vernieuwde vloot etc. KBC Securities geeft trouwens koopadvies vandaag... zo zie je maar...
JdeFL
0
Eigenlijk staat er: 'Geen impact op “Kopen”-advies en 9,25 euro koersdoel bij KBCS.' 't Is dus niet dat ze vandaag ineens een koopadvies uit hun hoge goed toverden. Geraakte niet verder terug, maar minstens sinds juni '15 staat Euronav ononderbroken op kopen (koersdoelen van 7.30 tot 16.50).
www.guruwatch.nl/advies/135481/Eurona...

Altijd opletten welke goeroe je wil volgen.......
[verwijderd]
0
Dus mijn plan, positie halveren op 7,5 en terugkopen op 6,5 gaat nog volledig uitgevoerd worden. Kooporders op 6,55 en 6,23 gezet.

Want aan het begin van een Coronagolf is weer een stormloop naar de 8 en eenmaal de mensen beseffen dat de rates nog een lange tijd laag blijven, dan zakt de koers terug naar een lage 6.
JdeFL
0
10:12
ING schrapt Euronav van de kooplijst
ING verlaagt het advies voor Euronav van 'kopen' naar 'houden', het koersdoel zakt van 9 naar 8 euro. 'Ook al was de koers tot vrijdag sinds nieuwjaar 12 procent gestegen, de tankertarieven staan enorm onder druk', stipt analist Quirijn Mulder aan.
Mulder zet zich schrap voor een dieprood rapport over het eerste kwartaal - de tankertarieven waren vorige maand zelfs even negatief - en stelt toch enkele serieuze vraagtekens bij het verhoopte herstel in de tweede jaarhelft.
Gelet op de grote onzekerheid vinden we nu een korting van 20 in plaats van 10 procent op de netto-actiefwaarde terecht
Eén: grotere productie van OPEC. 'Het oliekartel heeft tot nog toe steeds de beslissing voor zich uit geschoven, gelet op de impact van de nieuwe lockdowns op de vraag'
Twee: de verschroting van oudere tankers. 'Tot nog toe tonen weinig reders zich bereid oudere schepen af te voeren, ondanks hoge tarieven voor schroot'.
'Gelet op de grote onzekerheid vinden we nu een korting van 20 in plaats van 10 procent op de netto-actiefwaarde terecht', besluit de analist. (Tijd.be)

Ook niet echt overtuigend..... 'k heb het al niet met de timing, en zomaar van 10 naar 20%...
squadra03
0
Ik heb mijn positie in Euronav verhoogd op dit moment. Brengt mijn GAK nog wat naar beneden.
Ik zit nu op een GAK van 7,68. Ik blijf hier in geloven in de long run. Het dividend vorig jaar was natuurlijk ook mooi meegenomen.
[verwijderd]
0
Wat is de naam van dit spelletje ?

Shorters erin, ING eruit ?

Opkopertjes ?

Als je aan 6,6 verkoopt, hoop je toch ze goedkoper terug te kopen, niet ?

Maar waarom zou je iets van 10 euro voor 6,6 euro verkopen ?

Of gaan we toch nog naar de 5 ?
COMPLEET
1
quote:

squadra03 schreef op 12 april 2021 11:19:

Ik heb mijn positie in Euronav verhoogd op dit moment. Brengt mijn GAK nog wat naar beneden.
Ik zit nu op een GAK van 7,68. Ik blijf hier in geloven in de long run. Het dividend vorig jaar was natuurlijk ook mooi meegenomen.

Compleet gelijk ! Dit wordt het aandeel met een groot potentieel en zeer gezond beleid.
€URO-Trader
0
Flinke daling, aanvraag financiering liep al enige tijd, dat is niet van een vrijdag geregeld. Kopen isneen optie, 40% vh budget. Succes
MT-007
2
Heerlijk toch, al dat manisch depressief gedoe en die constante paniekzaaierij over bepaalde kwaliteitsaandelen. Ik hoop dat alle slimmeriken ondertussen hebben bijgetankt, en zich niet als een bende schapen laten beïnvloeden door bijzaken.

Always stay focused people.
Yes we can
1
Ik was een tijdje geleden volledig uitgestapt en had mijn winst verzilverd. Nu ritje 2, ik ben vanmorgen terug ingestapt. Ik zit op dit moment met meer dan 80% in cash, ik hoop dus op een verdere daling om gestaffeld pakketjes bij te kopen :)
[verwijderd]
0
[verwijderd]
0
Zie onderstaand bericht van 2 april. Toen al een STRONG BUY bij koers van 7,70 eur

Vooruitzichten Euronav verbeteren
Bericht delen via:

Door Martin Crum op 2 april 2021 16:05
Vooruitzichten Euronav verbeteren
Euronav: STRONG BUY KOERS: €7,70 KOERSDOEL: €9,25 UPSIDE: 20%

Samenvatting:

OPEC vergroot de olieproductie per 1 mei
Vraag naar olietankers zal hierdoor toenemen
Beperkt herstel vrachttarieven ligt voor de hand
19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 15,380
Verschil +0,120 (+0,79%)
Hoog 15,390
Laag 15,070
Volume 59.888
Volume gemiddeld 226.401
Volume gisteren 29.779

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront