Air France - KLM « Terug naar discussie overzicht

Air France-KLM 2021

3.174 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 ... 155 156 157 158 159 » | Laatste
Cacla
0
quote:

gbakl schreef op 22 april 2021 17:30:

en hoppa...alle longs er weer uit

grappig aandeel is dit toch
Kun je uitleggen wat dit betekent? B.v.d.
gbakl
0
pittige nabeurs en bijna 3,8 miljoen stuks er even doorheen en
daarmee paar cent koersdaling naar 4,81
.
wat die uitleg betreft:
toen de koers heel even onder de 4.70 dook en toen heel snel weer leek te herstellen
heb ik wat short spul snel verkocht (put opties en een klein plukje short turbo's)
en in al mijn eigenwijsheid turbo longs gekocht als spielerij en om te zien of mijn
theorie klopt.

boven koers 4.82 alweer verkocht net voor sluiting.
geen heel grote bedragen maar leuk voor aardige winst maar wel groot qua winstpercentage
en dat i.p.v. kansloos toekijken hoe die koers elke dag aardig fluctueert alle kanten op.
Nico V
0
quote:

gbakl schreef op 22 april 2021 18:08:

pittige nabeurs en bijna 3,8 miljoen stuks er even doorheen en
daarmee paar cent koersdaling naar 4,81
.
wat die uitleg betreft:
toen de koers heel even onder de 4.70 dook en toen heel snel weer leek te herstellen
heb ik wat short spul snel verkocht (put opties en een klein plukje short turbo's)
en in al mijn eigenwijsheid turbo longs gekocht als spielerij en om te zien of mijn
theorie klopt.

boven koers 4.82 alweer verkocht net voor sluiting.
geen heel grote bedragen maar leuk voor aardige winst maar wel groot qua winstpercentage
en dat i.p.v. kansloos toekijken hoe die koers elke dag aardig fluctueert alle kanten op.
Groot gelijk. Je moet wat nu de casino's gesloten zijn. Succes man.
gbakl
0
Hoog 4,87 Laag 4.729

grappig dat dit nu elke dag gebeurt, hoog naar laag en weer terug.
,
gbakl
0
HEMA was bereid ver te gaan voor staatssteun: zo bood het mede-aandeelhouderschap aan de staat, en was de top bereid om salaris in te leveren.
Ook werd een bod voor de bühne overwogen: zo zou de staat goede wil tonen zonder een precedent te zetten voor vergelijkbare bedrijven.
Het ministerie van Economische Zaken vreesde daadwerkelijk politieke en maatschappelijke gevolgen als het niks zou doen om HEMA te steunen. „De HEMA heeft voor veel Nederlanders historische en sentimentele waarde”, schreven de ambtenaren.

De noodsteun werd uiteindelijk geblokkeerd door minister Wopke Hoekstra, die vond dat de markt zelf met een oplossing moest komen
.
hee, dat is nieuw !
Hoekstra die vindt dat de markt zelf met een oplossing moet komen.
[verwijderd]
0
Diezelfde Wopke vindt ook dat ze door kunnen vliegen vanuit India, met een nieuwe mutant waar we de finesses helaas nog niet van kennen.

Iedereen denkt dat we aan het eind van de Covid- problematiek zitten. Ik waarschuw maar vast: u wordt voorgelogen. Afrika, Brazilie, India: allemaal haarden van nieuwe mutanten.
En vooral omdat wij vorige zomer al op vakantie moesten en nu zo nodig weer. En dat de luchtvaart op niveau 2019 gehouden moet worden ten koste van alles. Niet alleen geld, maar ook ten koste van de gezondheid van in principe de wereldbevolking.

U en ik hebben of krijgen die prik binnen afzienbare tijd, in tussentijd blijven er een paar miljard mensen nog zeker een jaar of langer zonder prik. Daar krijgen we in 2022 weer voor betaald met nieuwe mutanten, nieuwe race voor vaccins en nieuwe wachttijden voor vakanties, winkelbezoek en meer ellende voor bijv. de horeca.

BTW @gbak zit jij niet toevallig nog naar de grafiek van gisteren te kijken: ik zie helemaal niet dat de koers weer omhoog gaat
[verwijderd]
0
Er staan nu opvallend veel KLM en Transavia toestellen in de Haarlemmermeer(langs de A5, hoofddorp kant), de bekende parkeerplaatsen staan vol.
Niet voor langdurige opslag, eerder voor snel inzetbaar, ready to fly, heb ik de indruk.

Of dat voor de mei vakantie gaat worden is nog niet duidelijk, als er dit weekend regels komen om onder protocol naar een vakantie bestemming te kunnen vliegen: boekingsgekte, wachtrijen, overbelaste websites, volkswoede en maximale koopkracht.

Het economisch belang om SPL te versoepelen is nu groter dan de wil/wens van het witte jassen gilde.
gbakl
0
@messi
BTW @gbak zit jij niet toevallig nog naar de grafiek van gisteren te kijken: ik zie helemaal niet dat de koers weer omhoog gaat
...
niet zo ongeduldig, dat gebeurde gisteren ook pas na 15.30

bovendien is het vrijdag en 90% kans dat de koers weer terugveert
.
247.828 stuks aankoop op 4,70...grapje uit het orderboek

verdwijnt soms als sneeuw voor de zon, maar voorlopig staat het er wel,
mogelijk preventief als drempel voor verdere shortpoging.
gbakl
0
(ABM FN-Dow Jones) Deutsche Bank heeft vrijdag het koersdoel voor Air France-KLM verhoogd van 2,70 naar 3,60 euro bij een ongewijzigd verkoopadvies.

Deutsche Bank paste de ramingen voor de luchtvaarder aan, mede op basis van vervoerscijfers die nog steeds 66 procent onder de niveaus van voor de crisis liggen, mikt de bank op een EBITDA-verlies van 933 miljoen euro in 2021. "Hoewel dit een aanzienlijke verbetering zou betekenen ten opzichte van het verlies van 1,7 miljard euro in 2020, is dit nog steeds ruim onder de consensus die door Bloomberg werd opgesteld", aldus analisten van de Duitse bank. De consensus staat momenteel op een positieve EBITDA van 260 miljoen euro.

Ook voor 2022 verwacht Deutsche Bank dat de vervoerscijfers nog altijd 37 procent onder de niveaus van voor de crisis zullen liggen, hetgeen betekent dat de EBITDA dat jaar 2,2 miljard euro positief kan zijn. De consensus mikt hier op 2,9 miljard euro.

De belangrijkste reden voor Deutsche Bank om het koersdoel te verhogen was dat het Air France-KLM is gelukt om 1 miljard euro op te halen tegen een prijs van 4,84 euro per aandeel, waar de bank eerder mikte op 2,70 euro. Daarbij moet wel worden opgemerkt dat het succes van de emissie sterk afhankelijk was van de deelname van de Franse staat, aldus de analisten.

Het aandeel Air France-KLM steeg vrijdagochtend met 0,6 procent tot 4,84 euro.

andrejes
0
quote:

gbakl schreef op 23 april 2021 11:48:

Hoog 4,87 Laag 4.729

grappig dat dit nu elke dag gebeurt, hoog naar laag en weer terug.
,
Pfff laag 4,57 nu
gbakl
0
ja, was even pittige daling
.
American Airlines Group Inc. (AAL)
NasdaqGS - NasdaqGS Real Time Price. Currency in USD
20.88+0.81 (+4.04%)
As of 10:25AM EDT. Market open

en die maffe Amerikanen doen weer of er niks aan de hand is...
gbakl
0
Precies twee maanden geleden ontving Ghana als eerste land gratis coronavaccins via het COVAX-programma van onder meer de gezondheidsorganisatie WHO. Sindsdien zijn via dit programma zo'n 43 miljoen prikken naar 119 landen verscheept. Ondanks opgelopen vertraging denken de organisaties nog steeds voor het eind van het jaar de beoogde twee miljard vaccins te hebben geleverd
.
Uiteindelijk moet 20 procent van de bevolking in deze landen via COVAX worden ingeënt. Op de vraag in hoeverre het programma nuttig is, wanneer 'maar' een vijfde van de bevolking een prik krijgt, beaamt De Jong dat het klinkt als weinig.

Toch denkt ze dat het nut heeft: "Eigenlijk wil je dat iedereen direct is ingeënt. Maar de realiteit is gewoon dat dit ook vanwege fondsentekorten én de grootte van de logistieke operatie niet gaat lukken. Daarom is uiteindelijk gezegd: we streven naar 20 procent, dan hebben we de meest kwetsbare mensen en zorgverleners geprikt."

COVAX dient als een "kapitaalinjectie" in de gezondheidssystemen in deze landen, legt De Jong uit. Na 2021 kunnen deze landen het hopelijk grotendeels zelf af, zegt ze. "Hoewel ook daar wel hulp bij nodig zou zijn."
........................
logisch toch dat de wereldluchtvaart weer enorme groeipotentieel ziet.
gbakl
0
www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/catego...
.
Het risico dat er op die vluchten besmette passagiers zitten is erg klein, want er geldt een testverplichting. Reizigers die zich niet hebben laten testen mogen niet mee aan boord en dat wordt grondig gecontroleerd
.
het risico of de kans dat er voorlopig op welke van deze vluchten dan ook wat verdiend wordt
is evenredig klein.
FairValue
0
Technisch herstel weer, een kleinte dan. Hoe meer corona varianten, hoe groter de kans dat op het einde van AFKLM in de huidige 'commerciële vorm.'
gbakl
0
Delta en China Eastern namen elk belang van 10% in Air France-KLM
27 juli 2017...
.......................
koers toen rond 12 euro en deze ''stiekume strategische emissie'' a 10euro per aandeel
leek voor iedereen een goede deal en koers kon nog wel even een stuk hoger...

maar vanaf feb 2018 zwaar onder de 10 euro tot zelfs onder de 7 (2018)
.
nu elke keer weer even een herstel (wat ikzelf eigenlijk wel prettig vind want daar kan ik wat mee)
maar het herstelplafond is inmiddels alweer 4.75 ongeveer en dus onder de emissiekoers
van 4.84 en dat zegt wel wat over de ommekeer van massale steunacties naar niets
meer dan wat consolideren
.
Air France-KLM

€ 4,702 -0,02 (-0,44%)
gbakl
0
Nico V
1
quote:

gbakl schreef op 28 april 2021 18:58:

weer een dag van niks rond 4.72 en laag volume

er zit echt geen vaart in de luchtvaart
Zit niet zo te zeuren joh. Wat verwacht je dan? Iedere dag bewegingen van een procent of 5?

Lekker met hefboom producten werken als het je niet snel genoeg gaat.
3.174 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 ... 155 156 157 158 159 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:37
Koers 9,956
Verschil +0,076 (+0,77%)
Hoog 10,050
Laag 9,540
Volume 1.672.155
Volume gemiddeld 1.815.589
Volume gisteren 2.158.542

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront