TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom, april doet wat hij wil, HG hoe lang houdt je het nog stil?!

1.034 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 » | Laatste
tatje
2
Ja ja een rijke vriend moet je hebben, anders wordt je locatie technologie is opgevreten.

- In China met Baidu.
- in de VS met Microsoft.
- eind 2018. Hoe kun je als klein Amsterdams bedrijf overleven tegenover de reuzen uit China en Silicon Valley?
‘De truc is: niet direct met Google concurreren.
- enkele maanden later maakte TT bekend, Bing kiest ons als preferred locatie provider en AZURE wordt onze preferred cloud., TT effectively azure maps en ook Microsoft connected vehicle platform MCVP.
- eind 2018 He said he was confident TomTom’s automotive software sales will continue to grow in the coming three years, but did not rule out a takeover or far-reaching partnership with a carmaker or larger technology firm.
- Er kan dus een moment aanbreken dat u zegt: nu verkopen we.
‘Haha, dat is zo algemeen. Elk bedrijf zou die vraag met ‘ja’ moeten beantwoorden. Zelfs als je Unilever of Akzo bent. Concreter wil ik het niet maken.’
- eind 2018 gezegd “Can we go back to 1.7 billion euros? I think we can,” he said. “We are OK. We aren’t forced to do anything stupid. We’re not in a hurry.”

Zo dat is een deel van de strategie.

- opex ipv capex
- maximaliseren automotive deferred
- afschrijvingen hoog in 2 jaar.
- 2 maal een aandelen inkoop doen.
- niets positiefs zeggen.

De zon maximaal laten schijnen vanaf 2022 2023, misschien een jaar opschuiven ivm corona.

Ik maak al plannen, voor als het zo ver is :-)

Ik noem het plannen maken.

Het lijstje die geheel of alleen in telematics interesse hadden in TT eind 2018.

1- Here (TMT)
2- Trimble (TMT)
3- Apple (TMT)
4- CVC Capital Partners (TMT)
5- Cinven (TMT)
6- Silver Lake (TMT)
7- Michelin (FD)
8- Pamplona Capital Management (FD)
9- Bridgestone (FD)
10- Microsoft (TMT)
11- Audi/Daimler (TMT)
12- Carlyle (TMT)
13- KKR (TMT)
14- TPG (FT)
15- Verizon (FT)

Geen interesse meer, of weten ze dat ze kansloos zijn :-)

Met dank aan vCalker.
NewKidInTown
0
Weer een dag met een kwalitatief uiterst teleurstellend resultaat, anders zou ik die welgeteld ENE cent in de plus niet willen noemen, op dit moment. Maar de dag is natuurlijk nog niet om, het kan nog een cent of vijf gaan veranderen, either way.
Wereldbelegger
0
Enig Turbohandel vandaag volgens het IEX overzicht.
met één handeltje met opvallend volume voor TT doen.

Laten we het positief zien, dat enerzijds de koers gelijk is gebleven
en anderzijds slechts 155.455 aandelen over de toonbank zijn gegaan.
Geen verkopers...

Of is het nou toch: geen kopers?
((-;

26-4-2021
Instrument Aanbieder Stoploss Hefboom Bied Laat Spread Koers Volume Tijd
Turbo Long BNP 6,9 4,75 1,64 1,68 0,04 1,710 +1,48% 10.000 11:48
Sprinter BEST Long ING 7,03 8,01 0,95 0,96 0,01 0,990 +4,21% 100 16:27
[verwijderd]
0
De ridesharers nemen afscheid van autonoom rijden technologie. Eerder gaf UBER aan spijt te hebben en liever eerder zwaar op (maaltijd)bezorging in te zetten en nu stopt ook Lyft ermee. Wat het dan wel weer interessant maakt, is dat Toyota de overnemer is. www.iex.nl/Nieuws/718385/Lyft-verkoop...
Wereldbelegger
0
Nee, Elon Musk! Een Tesla op Autopilot is NIET 10 keer veiliger dan gemiddeld

In de Amerikaanse staat Texas zijn twee mannen overleden in een Tesla Model S. De elektrische auto crashte tegen een boom, met niemand op de bestuurdersstoel. Vermoedelijk reed de Model S op Autopilot. Maar toch, zegt Tesla-topman Elon Musk, correct gebruik van Autopilot maakt een Tesla tien keer veiliger dan een gemiddelde auto. De cijfers vertellen echter een ander verhaal.

bron:
www.autowereld.com/nieuws/autonieuws/...
Wereldbelegger
0
Tesla boekt recordwinst

(ABM FN-Dow Jones) Tesla heeft in het eerste kwartaal van dit jaar een recordwinst geboekt, ondanks verstoringen in de toeleveringsketen en toenemende zorgen over de veiligheid van zijn auto's. Dit bleek maandagavond uit cijfers van de fabrikant van elektrische auto's.

bron:
www.iex.nl/Nieuws/718384/Tesla-boekt-...
vreemdvermogen
0
Amsterdam, The Netherlands, 27 April 2021, 07:30 CEST - TomTom (TOM2), today announced that it has repurchased 265,044 ordinary TomTom shares at an average price of €7.91 per share in the period from 19 April 2021 up to and including 23 April 2021. The aggregate consideration of this repurchase was €2.1 million. These repurchases were made as part of the company’s €50 million share buyback program initially announced on 2 March 2020 and resumed on 15 February 2021.

The total number of shares repurchased since the initial announcement of the program up to and including 23 April 2021 is 5,359,709 shares for a total aggregate consideration of €40.3 million.
Wereldbelegger
1
Deze week ruim minder aandeleninkoop gemeld(!)
Van de tien weken slechts twee weken een gemiddelde prijs van boven de € 8,-

hoogste gemelde gem inkoopprijs: 8,23
laagste gemelde gem inkoopprijs: 7,67

Amsterdam, The Netherlands, 27 April 2021, 07:30 CEST - TomTom (TOM2)
today announced that it has repurchased 265,044 ordinary TomTom shares at an average price of €7.91 per share in the period from 19 April 2021 up to and including 23 April 2021.

Amsterdam, The Netherlands, 20 April 2021, 07:30 CEST - TomTom (TOM2),
today announced that it has repurchased 312,995 ordinary TomTom shares at an average price of €8.19 per share in the period from 12 April 2021 up to and including 16 April 2021.

Amsterdam, The Netherlands, 13 April 2021, 07:30 CEST - TomTom (TOM2),
today announced that it has repurchased 185,188 ordinary TomTom shares at an average price of €8.23 per share in the period from 6 April 2021 up to and including 9 April 2021

Amsterdam, The Netherlands, 6 April 2021, 07:30 CEST - TomTom (TOM2)
today announced that it has repurchased 152,035 ordinary TomTom shares at an average price of €7.86 per share in the period from 29 March 2021 up to and including 1 April 2021.

Amsterdam, The Netherlands, 30 March 2021, 07:30 CEST - TomTom (TOM2),
today announced that it has repurchased 238,373 ordinary TomTom shares at an average price of €7.79 per share in the period from 22 March 2021 up to and including 26 March 2021.

Amsterdam, The Netherlands, 23 March 2021, 07:30 CEST - TomTom (TOM2),
today announced that it has repurchased 275,635 ordinary TomTom shares at an average price of €7.94 per share in the period from 15 March 2021 up to and including 19 March 2021.

Amsterdam, The Netherlands, 16 March 2021, 07:30 CEST - TomTom (TOM2),
today announced that it has repurchased 299,299 ordinary TomTom shares at an average price of €7.90 per share in the period from 8 March 2021 up to and including 12 March 2021.

Amsterdam, The Netherlands, 9 March 2021, 07:30 CEST - TomTom (TOM2),
TomTom (TOM2), today announced that it has repurchased 450,785 ordinary TomTom shares at an average price of €7.67 per share in the period from 1 March 2021 up to and including 5 March 2021.

Amsterdam, The Netherlands, 2 March 2021, 07:30 CEST - TomTom (TOM2),
today announced that it has repurchased 459,250 ordinary TomTom shares at an average price of €7.70 per share in the period from 22 February 2021 up to and including 26 February 2021.

Amsterdam, The Netherlands, 23 February 2021, 07:30 CEST - TomTom (TOM2),
today announced that it has repurchased 366,672 ordinary TomTom shares at an average price of €7.94 per share in the period from 15 February 2021 up to and including 19 February 2021
tatje
1
Ook dec 2018
We volgen een route naar de autonome auto. Niet-autonome auto’s maken ook gebruik van hd-kaarten. Denk aan auto’s met een soort opgevoerde cruisecontrol. Die kan ook inhalen en weer terug invoegen. Daarvoor heb je kaarten nodig met hoog detail. Die worden nu toegepast.’

Adas maps ook in adas autos.
download.tomtom.com/open/banners/Capi...
slide 5.

Ook eind 2018
Wat niet?
‘Mensen zeggen: ik heb een nieuwe auto gekocht met een mediasysteem en navigatie, maar eigenlijk vind ik mijn telefoon veel prettiger werken. Dat is een probleem. De reden is dat het veel makkelijker is om software te maken voor een telefoon dan voor een auto. Dus moeten we een systeem creëren dat het ontwikkelen van software voor de auto net zo makkelijk maakt als voor de telefoon.’

Bent u niet een beetje laat als u daar nu nog mee moet beginnen?
‘De grootste verandering zit aan de kant van de automobielfabrikanten zelf. Tot nu toe moest alles bij een auto functioneren zonder dataverbinding. Dat werkt niet langer. Auto’s moeten altijd online zijn. Die stap wordt nu gezet en maakt het voor ons makkelijker om goede ­oplossingen te bieden.’

Dus dataverbinding moet !

Ook eind 2018.
„De alliantie heeft gezegd dat ze het willen proberen in twee modellen van Renault. Dat is natuurlijk een belangrijke mededeling, maar betekent niet dat de hele Mitsubishi-, Nissan- en Renault-account aan ons verloren is gegaan, absoluut niet. Wat het wel doet, is dat het aan de automobielindustrie duidelijk maakt dat er een andere manier van werken is, die tot betere resultaten leidt. Dat is vaker upgraden van software en datagedreven verbeteringen. Dat kan de Europese software-industrie prima aan, maar het moet wel op een andere manier georganiseerd worden.”

van SD naar Adas en HD
Ook eind 2018
„Wij zeggen al langer tegen onze grote klanten in de automobielindustrie dat het niet goed komt als we zo doorgaan. De resultaten uit tevredenheidsonderzoeken van gebruikers zijn niet altijd zoals we zouden willen. Vaak heeft dat te maken met de software-architectuur van de auto’s waarin we onze systemen inbouwen. Die moeten vaak een jaar voor de lancering van een nieuw model klaar zijn en dan mag er niets meer aan veranderen. Na een jaar of vier is die software echt verouderd. Dat is niet wat mensen meer gewend zijn met mobiele telefoons, waarvan de software regelmatig een update krijgt. Die productervaring moeten we zien te verbeteren. Anders krijgt big tech de kans om zich meester te maken van het dashboard. Nu Google zich daadwerkelijk heeft aangediend, merken we dat de bereidheid om erover te brainstormen enorm is aangezwengeld. Onder druk van Google.”

Ook eind 2018, er wordt gesproken over de eerste HD deals. Q1 2019 was het zover.
Wanneer kunnen we de eerste zelfrijdende auto’s verwachten die op basis van de HD-kaarten van TomTom hun weg gaan vinden in het verkeer?

„We mikken uiteindelijk op kaarten die auto’s helpen volledig zelfstandig te rijden, maar de eerste jaren zal het nog vooral gaan om functies voor veiligheidssystemen. Dat zal lijken op een automatische cruisecontrol maar dan een stuk beter dan we nu hebben. Die zal op de snelweg ook kunnen inhalen, voorsorteren en zijn snelheid aanpassen aan het verkeer. Onze HD-kaarten leveren data waarmee de computer kan zien waar hij rijdt, wat er om hem heen gebeurt en hoe hij moet rijden. In 2019 zien we daar al wat van terug, vanaf 2021 denk ik dat een grotere markt opengebroken wordt en dat de mate van automatisering in de jaren daarna steeds verder wordt uitgebreid.”

embedded of line hoge kosten per model, dus alle omzet ineens van de oem en TT boekt een groot gedeelte als deferred long.

Online jaarlijks fee, dus hooguit deferred kort.

Zal toepasselijk afsluiten met mijn geliefde vrijthof

www.youtube.com/watch?v=J2xjas-lnWU
boem!
0
Ieder nadeel heeft zijn voordeel.

Covid19 heeft de exploitatie zwaar geraakt met een omzetverlies in 2020 van 150 mio.

Het voordeel is dat de 4% die als richting werd aangegeven bij de introductie van het SBB programma nu al bereikt is en dat voor een bedrag van 10 mio minder.
Wereldbelegger
1
inkoop overzicht t/m 23 april

5,359,709 €40,3 million.
Gerealiseerd
totaal besteed 40.300.000
aantal aandelen 5.359.709
gemiddelde prijs 7,52

Na herstart
week aantal gem prijs
16 265.044 7,91
15 312.995 8,19
14 185.188 8,23
13 152.035 7,86
12 238.373 7,79
11 275.635 7,94
10 299.299 7,90
9 450.785 7,67
8 459.250 7,70
7 366.672 7,94
3.005.276 79,13
gemiddeld 300.528 7,91

Forecast op basis van tien weken inkoopprogramma
beschikbaar gem prijs aantal
9.700.000 7,91 1.226.296
gem p/w 300.528
aantal weken 4
einde inkoop week 20
laatste inkoopdag 21-mei


* Het gemiddeld aantal gemelde aandelen fluctueert stevig.
* Beslissing optie uitvoering door de heer Goddijn op 13 mei.
* Meer dan voldoende aandelen voor uitvoering aanwezig.
boem!
0
Naast de 300k optierechten van HG komen er uiterlijk 13 mei nog eens 700k aan rechten van anderen op de markt
tatje
0
quote:

boem! schreef op 27 april 2021 10:13:

Naast de 300k optierechten van HG komen er uiterlijk 13 mei nog eens 700k aan rechten van anderen op de markt
Als ik kijk naar het JV 2020 blz 95 zijn er 797280 opties die moeten worden omgezet.

Die 797280 zijn volgens mij incl de opties van Harold 300000 Alain 150000 Taco 34600.

Vorig jaar werd ivm covid de optie periode opties 2013 met 1 jaar verlengd.

Jij zegt JV 2020 lijstje op blz 95 is van het senior management en op blz 73 voor de RVB !
Wereldbelegger
0
Is bekend tegen welke prijs de 797280 opties kunnen worden omgezet?
- 65K uit 2013/2014 is me iets te vaag, gezien de gemiddelde inkoopprijs van het programma.

quote:

tatje schreef op 27 april 2021 10:35:

[...]

Als ik kijk naar het JV 2020 blz 95 zijn er 797280 opties die moeten worden omgezet.

Die 797280 zijn volgens mij incl de opties van Harold 300000 Alain 150000 Taco 34600.

Vorig jaar werd ivm covid de optie periode opties 2013 met 1 jaar verlengd.

Jij zegt JV 2020 lijstje op blz 95 is van het senior management en op blz 73 voor de RVB !
boem!
0
de 65k uit 2013 moet zijn 95k tegen 3,53 euro

de 800k uit 2014 kennnen een gemiddelde prijs van 5,21 euro
NewKidInTown
1
1.034 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 25 apr 2024 14:02
Koers 5,565
Verschil -0,165 (-2,88%)
Hoog 5,725
Laag 5,555
Volume 138.778
Volume gemiddeld 321.259
Volume gisteren 524.733

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront