Euronav « Terug naar discussie overzicht

Forum geopend voor Euronav

19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
Stephanus1987
0
quote:

Tellen schreef op 6 mei 2021 09:08:

Terug naar 6,60 denk ik. Dat is een goed langetermijn koopmoment
Dat spel speel ik nu al een half jaar met Euronav haha. Maar goed, wellicht positie iets verkleinen en wegleggen en niet meer naar kijken komende jaar.
MOEdig Voorwaarts
0
Ik vond vooral deze passage uit het kwartaalbericht opvallend:

"Given this market background, the lack of ship recycling has confounded many observers,
including ourselves. Historical precedents suggest periods of challenging freight rates in
the tanker markets have induced owners of older tonnage to recycle their ships, reducing
therefore the global trading fleet. Since 1990, on average 5% of the VLCC fleet has exited
the global fleet following a 12-month period of low freight rates (below USD 25,000 per
day). However, this pattern has not emerged in the current low market cycle.

Many analysts believe that older tonnage has instead been used for “illicit trade” that has
developed around Iranian and Venezuelan sanctioned cargoes. The vessels undertaking
this trade have been almost exclusively older tonnage (DNB estimate average age of 20
years for such VLCCs). Rather than head for the recycling yards (and enjoy a high current
recycle price of USD 20 million for a VLCC) such vessels have instead been sold, usually to
private operators (83 elderly VLCCs sold for instance since 2019) (Source: Gibson
Shipbrokers).
Such trade appears to have been policed less effectively in the past few quarters than
previously. The impact has been substantial with potentially 66 VLCCs (54 Iran, 12
Venezuela) and 29 Suezmaxes (20 Iran, 9 Venezuela) involved (source: Gibson
Shipbrokers). The effect has been to reduce recycling to 11 VLCCs (1.3% of fleet) and 5
Suezmaxes (1%)."

Ik heb de afgelopen maanden meermaals aan Euronav gesnuffeld, maar blijf toch nog maar even aan de zijlijn; gezien de focus op "Groen Moet Je Doen" zou je verwachten dat er op termijn toch minder vraag komt naar olie. Ik vraag me af wat dat zal betekenen voor de te verwachten rendementen op olietankers; die hebben toch een levensduur van pakweg twee decennia en met een markt die kennelijk structureel gaat krimpen qua omvang vind ik het moeilijk om daar dan een positief scenario bij te bedenken.

Het is natuurlijk wel een leuk swing-aandeel, maar daar de juist timing bij zien te vinden blijft toch een lastige opgave!
Henry WILLEM
0
Terug bijgekocht op 7 maar ja sentiment kan het aandeel even onder de 7 euro brengen maar denk niet voor lang
Lammetod
0
Klotste vorig jaar het 1Q het geld tegen de plinten omhoog , kunnen ze nu de plinten een likje verf geven , zodat het volgende Q er weer tegen kunnen . Heb en hou ze nog steeds , er is plaats voor in de kast .
Tellen
0
7 euro, komt goed maar ik denk de komende dagen/weken toch lager als de globale beurs een keer daalt - stel u voor ! smiley
D'ieteren
0
(ABM FN) Euronav ondervindt last van aanhoudend lage tankertarieven maar toch waren de resultaten iets beter dan verwacht. Dit concludeerden de analisten van KBC donderdag na de cijfers van de olierederij.

De bedrijfskasstroom bedroeg in het eerste kwartaal 28,6 miljoen dollar tegenover 23 miljoen verwacht. Het nettoverlies kwam op 71 miljoen dollar waar de analisten 1,9 miljoen meer verlies hadden verwacht.

Ondanks dat verlies distribueert Euronav zoals beloofd weer een dividend van 0,03 dollar.

De tankertarieven blijven zeer laag en volgens KBC zal dit aanhouden tot begin 2022 om dan tegen het midden van het jaar te herstellen tot het niveau van voor de coronacrisis.
Het koopadvies met koersdoel van 9,25 euro blijft behouden.

Het aandeel Euronav noteerde 3,0 procent lager op donderdag.

Door: ABM Financial News.
krach03
0
Dat illegaal transport is serieuze broodroof. Kan daar niets aan gedaan worden langs gerechtelijke weg? Euronav heeft recht op een deel van die winsten.
aossa
0
Als het broodroof is dan zou EURONAV die valschaards aan de ketting moeten kunnen leggen!

Maar ik denk dat het niet werkt zo...
mijn gedacht
0
Er bestaan nochtans duidelijke embargo's voor olie uit Venezuela en Iran. Als je dan ziet dat pakweg 10 % van de wereldvloot toch illegaal volle rondjes vaart, kan je je afvragen wie die embargo's controleert. Zou dit onder Trump getolereerd worden ? Er zijn strafmaatregelen voorzien voor de landen die de illegale olie afnemen. Tja.
Risky bets
3
Iedereen die over deze cijfers negatief gaat zitten doen hierboven, heeft de tankermarkt niet zo gedetailleerd gevolgd. Alles wat in de resultaten en market outlook voorkomt, was te verwachten op basis van benchmarks en alle market colour was hier ook besproken laatste weken.
[verwijderd]
0
Ben met 38K aandelen ingestapt. De marktkapitalisatie vertegenwoordigt niet de waarde van het aandeel. De slechte vrachttarieven zitten al verdisconteerd in de koers. Sinds juni vorig jaar staat het aandeel -9% en Euronav zit op een berg cash. We zullen zien.
COMPLEET
0
Met mijn 18.000 stuks GAK 8,23 blijf ik rustig zitten ; wetende dat het enkel maar beter wordt. Mocht ik vrij kapitaal hebben dan zou ik zeker bijkopen want euronav is een diamant in zijn sector.
PAPA JOE
0
quote:

COMPLEET schreef op 6 mei 2021 16:10:

Met mijn 18.000 stuks GAK 8,23 blijf ik rustig zitten ; wetende dat het enkel maar beter wordt. Mocht ik vrij kapitaal hebben dan zou ik zeker bijkopen want euronav is een diamant in zijn sector.
Je hebt COMPLEET gelijk
Ik ga hetzelfde doen,blijven zitten.
De kentering zal zeker komen

Poly’dor
0
Al omgerekend 7,25 euro in New York, de shorters gaan op hun Tellen ?? moeten passen
Vavli
0
Wat ik in de rapportering en bespreking van het eerste kwartaal niet aan bod zag komen is de inkoop van eigen aandelen. Als ik me niet vergis hebben ze daarvoor nog 50 miljoen gereserveerd of zijn die inkopen al gebeurd? En wordt er nog meer voor gereserveerd of worden aankopen voorlopig niet gedaan?
krach03
0
quote:

Vavli schreef op 6 mei 2021 21:14:

Wat ik in de rapportering en bespreking van het eerste kwartaal niet aan bod zag komen is de inkoop van eigen aandelen. Als ik me niet vergis hebben ze daarvoor nog 50 miljoen gereserveerd of zijn die inkopen al gebeurd? En wordt er nog meer voor gereserveerd of worden aankopen voorlopig niet gedaan?
Binnen 2 weken is het de jaarlijkse aandeelhoudersvergadering. Misschien heeft dat er iets mee te maken... ...
bears
0
Het fonds ging de eerste week van april ineens van 780 naar 6,40 ,ik neem aan inkoop aandelen of de fam was er toen uitgestapt
Thole
0
Aangezien er nog geen press releases geweest zijn daarover verwacht ik het niet. Meestal is het maximum een week na de eerste inkopen van een week dat ze dit aankondigen. Dus die 50 miljoen hebben ze normaal nog op zak.
Risky bets
0
quote:

bears schreef op 6 mei 2021 22:13:

Het fonds ging de eerste week van april ineens van 780 naar 6,40 ,ik neem aan inkoop aandelen of de fam was er toen uitgestapt
ING/DNB downgrades. Wat een onzin om te roepen dat de fam er uitging toen.
19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 23 apr 2024 17:35
Koers 15,360
Verschil +0,060 (+0,39%)
Hoog 15,450
Laag 15,300
Volume 25.364
Volume gemiddeld 0
Volume gisteren 24.422

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront