AMG « Terug naar discussie overzicht

AMG - tweede kwartaal 2021

2.018 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 ... 97 98 99 100 101 » | Laatste
moneypocket
1
quote:

Helmonderke schreef op 6 mei 2021 18:32:

[quote alias=moneypocket
[...]

Heinz is 77 jaar en zal ook niet het eeuwige leven hebben....idd zijn salaris is buiten proporties. Dan denk ik aan het liedje van Nico Haak...want uw laatste jas meneer, die kent geen zakken...

www.youtube.com/watch?v=mGgIlJ--T9c

Haha Moneypocket, , Warren Buffet is anders 90 jaar en een springlevende directeur en grootaandeelhouder.i
Die mensen werken niet op de bouw ,verslijten gaat traaaag.
lol, Helmonderke...alleen niet iedereen blijft springlevend zoals Warren Buffet...daar kan geen CEO salaris iets aan veranderen!
aandeeltje!
0
quote:

Just lucky schreef op 6 mei 2021 17:28:

[...]Dit is een heel belangrijke mededeling. In 2016 hadden ze ook een dergelijke doelstelling. Ik meen 250 mln binnen 5 jaar, doel was uiteindelijk binnen 2 jaar gerijkt. AMG is zo super cyclisch, het kan keihard gaan, dan gaat de koers uiteraard mee.
Het was 250 mln binnen 3 jaar en al duidelijk dat het binnen twee jaar zou zijn. Dus nu kunnen we koersen op 3 jaar, tenzij er ergens gedoe uitbreekt.
groene appel
1
en wat zijn ze toch slordig dat iex pfffffff

"AMG daalde 3,0 procent, nadat woensdag nabeurs cijfers verschenen. De omzet daalde in het eerste kwartaal, maar de outlook werd wel opwaarts bijgesteld. Het aandeel verloor woensdag 6,0 procent."
groene appel
0
was al geplaatst zag ik :)

Mis de wijze woorden van PM, kan hij niet elke dag een slotwoord plaatsen en een vooruitblik voor de dag van morgen?
Denk dat de meeste onder ons dit wel op prijs zouden stellen, toch?
moneypocket
0
www.fool.com/investing/2021/05/06/why...

Even door de "vertaalmachine" gehaald...

Nou en
Maar als dat het geval is, waarom is de voorraad van Albemarle dan met 9,6% gedaald vanaf 11:20 uur EDT vandaag? Waarom zijn de vergelijkbare producenten van het lithium dat nodig is voor accu's van elektrische auto's, Lithium Americas (NYSE: LAC) en Livent (NYSE: LTHM), eveneens met respectievelijk 9,2% en 9,6% gedaald?

Laten we eens naar de cijfers kijken. Enerzijds rapporteerde Albemarle een sterke stijging van 12% van de inkomsten voor het kwartaal en een stijging van 10% van de pro forma-inkomsten. Dat is best goed nieuws. Aan de andere kant, berekend volgens algemeen aanvaarde boekhoudprincipes (GAAP), waren de winsten van Albemarle niet echt goed. De GAAP-winst in het eerste kwartaal bedroeg $ 0,84, een daling van 17% op jaarbasis - precies het tegenovergestelde van wat de pro forma cijfers suggereerden.

Erger nog voor Albemarle, het bedrijf liet zijn "verwachting voor het volledige jaar 2021 ongewijzigd". Hoewel dat klinkt als een 'geen nieuws is goed nieuws'-situatie, betekent het eigenlijk dat voor elke inkomstendollar en winstgevende cent boven wat verwacht werd te registreren in het eerste kwartaal, het investeerders vertelt om een ??gelijk bedrag af te trekken van hun verwachtingen voor kwartalen. twee, drie en vier. De "winstverlaging" die het bedrijf in het eerste kwartaal behaalde, wekt helemaal geen verwachtingen voor het komende jaar.

Wat nu
In plaats daarvan vertelt Albemarle investeerders dat het nog steeds denkt dat de omzet over het hele jaar 2021 niet meer zal zijn dan $ 3,3 miljard, de pro forma winst in 2021 niet beter zal zijn dan $ 3,65 per aandeel, en de vrije kasstroom voor dit jaar zal ... negatief zijn. Inderdaad, het bedrijf liet de mogelijkheid open dat het dit jaar maar liefst $ 475 miljoen in contanten zal verbranden.

Dat is precies het tegenovergestelde van goed nieuws voor Albemarle, en als je je herinnert dat het bedrijf in een cyclische industrie opereert en een basisproduct verkoopt dat vrijwel niet te onderscheiden is van het lithium dat Livent produceert, of dat Lithium Americas hoopt te produceren, dat slechte nieuws voor Albemarle vertaalt zich ook in sombere vooruitzichten voor Livent en Lithium Americas, maar bescheiden beter dan wat we in 2020 zagen.

En dit, in een notendop, is de reden waarom alle drie deze lithiumaandelen vandaag dalen.
Lamsrust
4
quote:

Frankie12 schreef op 6 mei 2021 18:42:

Ik schreef enkele dagen geleden al te verwachten dat ook bij goede cijfers de hedgefunds het aandeel waarschijnlijk massaal zullen dumpen, maar ik heb er toch ook niet naar gehandeld.

Het aandeel AMG zal binnen een jaar of wat wel (ruim) boven de € 100,00 staan, maar mijn voortdurende zorg is of de AEX (ja, AMG is AMX) het komende half jaar nog een keer zeer fors onderuit gaat, om daarna een langjarige stijging te laten zien. De hedgefunds zullen dan niet aarzelen het aandeel € 25,00 of lager te zetten. Uiteindelijk komt het zeker weer goed, maar dan wordt het wel een tijd erg afzien.

AMG is nu gewoon nog sterk afhankelijk van de brede beursmarkt en reageert helaas nog eens extra overdreven sterk op dalingen. Kortom, het perspectief van AMG voor de lange termijn is m.i. uitstekend, maar voor de korte/middellange termijn erg onzeker. De cijfers over Q2 2021 zullen ongetwijfeld veel beter zijn, maar met een AEX van dan bijv. 600 staat het aandeel ook niet hoger dan € 25,00. Wat mij betreft mag het aandeel vanaf nu ongehinderd doorknallen, daar niet van.
Tsja, dat weet niemand maar wat ik tot nu toe constateer is dat een meer dan 1% daling van de index meestal binnen een paar dagen is uitgeprijst en dan met name door de cyclische aandelen. Afgezien van het ontstaan van zeer besmettelijke COVID varianten waar de huidige vaccins niet tegen zijn opgewassen, zou de economie vanaf Q3 vol op stoom moeten komen (zeker in de US/UK) door m.n. de consumentenbestedingen en bedrijfsinvesteringen en vanaf volgend jaar door de enorme overheidsbestedingen in de US en de EU. De nieuwe lithium activiteiten van AMG in Duitsland zullen enorm profiteren van de green deal in de EU en deze fabriek zal in no time op de 100.000 Metric ton zitten, startende vanaf 20.000 Mton (of meteen 40.000 Mton zoals tijdens de call gisteren leek door te schemeren).
kpt Raketstart
0
Jammer genoeg kan ik weinig vinden over de grafiet activiteiten AMG. Ja, je hebt het nodig voor de nieuwe generatie accucellen en we maken ook grafeen; maar hoeveel, welke kwaliteiten en zijn de gebruikte processen makkelijk en economisch op te schalen of alleen voor R&D? Heeft het onderzoekscentrum in Duitsland al de nodige patenten opgeleverd en wat komt er voort uit samenwerking met andere bedrijven of onderzoeksinstituten? Is er iemand die daar iets van weet te vertellen?
moneypocket
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 6 mei 2021 13:46:

[...]

Dus het is de schuld van de zeikerds dat de koers daalt.......???
DZR; het is jou nu toch wel duidelijk wie hiermee bedoelt wordt?

ff_relativeren
0
quote:

Just lucky schreef op 6 mei 2021 14:48:

[...]Precies, zullen we alvast een polletje openen voor de ebitda Q2? Ik zet in op 40 mln.
Hoi @ Just lucky,

Met een verwachte jaar-ebitda van max € 120 miljoen, betekent dat per kwartaal volgens mij € 30 miljoen.
Ik doe graag mee met jouw poll, en ik zet in op € 30 miljoen Ebitda over Q2 2021.
gerrit graaier
6
Dat semi wetenschappelijke geleuter over EBITA mag eigenlijk wel stoppen. Het is een maatstaf voor winst waar nog een hoop verborgen kostencomponenten in kunnen zitten. Ter vergelijk: de EBITA was 22 mlj( toch?) maar de netto winst 5,1 mlj. Ik ben meer geinteresseerd in de netto winst, die geeft aan wat er echt overblijft. Nogmaals, ik ben AMG fan, maar wil het overdreven enthousiasme iets temperen. We zien hier op dit moment een bedrijf van 1 mrd eur, dat hooguit 25 mlj aan winst maakt. Er zit in de koers dus al heel veel verwachtingswaarde. Iedereen die denkt dat de koers te laag staat, en dat zijn er hier nogal wat, hoeven maar één ding te doen: kopen.
zwendelaar
0
moneypocket
0
quote:

gerrit graaier schreef op 7 mei 2021 06:40:

Dat semi wetenschappelijke geleuter over EBITA mag eigenlijk wel stoppen. Het is een maatstaf voor winst waar nog een hoop verborgen kostencomponenten in kunnen zitten. Ter vergelijk: de EBITA was 22 mlj( toch?) maar de netto winst 5,1 mlj. Ik ben meer geinteresseerd in de netto winst, die geeft aan wat er echt overblijft. Nogmaals, ik ben AMG fan, maar wil het overdreven enthousiasme iets temperen. We zien hier op dit moment een bedrijf van 1 mrd eur, dat hooguit 25 mlj aan winst maakt. Er zit in de koers dus al heel veel verwachtingswaarde. Iedereen die denkt dat de koers te laag staat, en dat zijn er hier nogal wat, hoeven maar één ding te doen: kopen.
Zo is het precies Gerrit; laten we hopen dat de luchtvaart snel weer aantrekt en de grondstofprijzen verder gaan stijgen. Dan kan het snel gaan met de winst. Daarnaast mag van mij de EBITA cijfers ook de prullebak in!
Analyse
0
quote:

gerrit graaier schreef op 7 mei 2021 06:40:

Dat semi wetenschappelijke geleuter over EBITA mag eigenlijk wel stoppen. Het is een maatstaf voor winst waar nog een hoop verborgen kostencomponenten in kunnen zitten. Ter vergelijk: de EBITA was 22 mlj( toch?) maar de netto winst 5,1 mlj. Ik ben meer geinteresseerd in de netto winst, die geeft aan wat er echt overblijft. Nogmaals, ik ben AMG fan, maar wil het overdreven enthousiasme iets temperen. We zien hier op dit moment een bedrijf van 1 mrd eur, dat hooguit 25 mlj aan winst maakt. Er zit in de koers dus al heel veel verwachtingswaarde. Iedereen die denkt dat de koers te laag staat, en dat zijn er hier nogal wat, hoeven maar één ding te doen: kopen.
Volledig eens met dit bericht. Al die onzin over Ebit en Ebitda. Onderaan de streep dat telt. Als je afschrijvingen, amortizaties en rentelasten niet meetelt wordt het optisch vanzelf wat. Anderzijds AMG heeft een fiks aantal kwartalen verlies gemaakt en dat is toch omgebogen naar een winst nu. Zou zomaar kunnen dat eind van het jaar de netto winst richting 35 mln gaat oftwel 3 - 3,5% winstmarge.
HKG2008
0
quote:

gerrit graaier schreef op 7 mei 2021 06:40:

Dat semi wetenschappelijke geleuter over EBITA mag eigenlijk wel stoppen. Het is een maatstaf voor winst waar nog een hoop verborgen kostencomponenten in kunnen zitten. Ter vergelijk: de EBITA was 22 mlj( toch?) maar de netto winst 5,1 mlj. Ik ben meer geinteresseerd in de netto winst, die geeft aan wat er echt overblijft. Nogmaals, ik ben AMG fan, maar wil het overdreven enthousiasme iets temperen. We zien hier op dit moment een bedrijf van 1 mrd eur, dat hooguit 25 mlj aan winst maakt. Er zit in de koers dus al heel veel verwachtingswaarde. Iedereen die denkt dat de koers te laag staat, en dat zijn er hier nogal wat, hoeven maar één ding te doen: kopen.
Uitstekend commentaar Gerrit!
groene appel
0
Goedemorgen,

Koffie, verse ananas, zon schijnt....niks wat nog een mooie dag kan verpesten
DeZwarteRidder
0
quote:

gerrit graaier schreef op 7 mei 2021 06:40:

Dat semi wetenschappelijke geleuter over EBITA mag eigenlijk wel stoppen. Het is een maatstaf voor winst waar nog een hoop verborgen kostencomponenten in kunnen zitten. Ter vergelijk: de EBITA was 22 mlj( toch?) maar de netto winst 5,1 mlj. Ik ben meer geinteresseerd in de netto winst, die geeft aan wat er echt overblijft. Nogmaals, ik ben AMG fan, maar wil het overdreven enthousiasme iets temperen. We zien hier op dit moment een bedrijf van 1 mrd eur, dat hooguit 25 mlj aan winst maakt. Er zit in de koers dus al heel veel verwachtingswaarde. Iedereen die denkt dat de koers te laag staat, en dat zijn er hier nogal wat, hoeven maar één ding te doen: kopen.
Gerrit heeft helemaal gelijk: de koers was gewoon te ver vooruit gelopen op basis van overdreven verwachtingen die niet gehaald zijn.

De beurs overdrijft nu eenmaal altijd zowel naar boven als naar beneden.

De waterstofaandelen zijn een mooi voorbeeld van gigantische overdrijving en dus een enorme correctie.
Deventenaarforever
0
quote:

groene appel schreef op 7 mei 2021 08:56:

Goedemorgen,

Koffie, verse ananas, zon schijnt....niks wat nog een mooie dag kan verpesten
Niks? Wat dacht je van de koers?
groene appel
0
quote:

Willempie schreef op 7 mei 2021 09:07:

[...]

Niks? Wat dacht je van de koers?
was een inkoppertje he :)
2.018 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 ... 97 98 99 100 101 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:37
Koers 23,780
Verschil -0,720 (-2,94%)
Hoog 24,160
Laag 23,540
Volume 191.650
Volume gemiddeld 245.664
Volume gisteren 211.210

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront