Unibail-Rodamco « Terug naar discussie overzicht

Unibail-Rodamco-Westfield - 2021

6.809 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 ... 337 338 339 340 341 » | Laatste
QueSera
0
www.volkskrant.nl/cs-bc294a29

Volgens de Volkskrant is het ontstellend druk in the Westfield Mall of the Netherlands.
Lees hier de grappige beschouwing van Toine Heijmans in zijn immer brilliante verslaggevers column..
mercurius-adept
0
quote:

QueSera schreef op 7 mei 2021 13:32:

[...]

Zeg je nu dat URW conservatiever boekhoudt dan Klep? De verliezen gelijk direct tot uitdrukking brengt waar ze binnen komen? Begrijp ik dat goed?
moet er later even rustig voor gaan zitte, vrees ik, tenzij hier iemand al verder is?
QueSera
0
quote:

mercurius-adept schreef op 7 mei 2021 15:25:

[...]

moet er later even rustig voor gaan zitte, vrees ik, tenzij hier iemand al verder is?
Als je dat zou willen doen?

Ben namelijk eeg benieuwd omdat dit volgens mij wel iets zegt. Als ze namelijk minder financieel trapezewerk doen dan hun vergelijkbare peers dan zou er echt sprake zijn van een trendbreuk. Misschien wel een heuse cultuurverandering!
tradersonly
1
71,17 mooi getal. Zaten we vorig jaar nog in de vrees naar de 17 te gaan prijkt nu -dankzij onze Franse vriend- fier de 70+ weer op de borden. Op naar pre corona koersen.
romanvas
1
It is either cultural change or management of URW is not interesting to show results nicely to shareholders. For example, because management of URW are actual shareholders and they know real results anyway.
Or one more theory is that they are interested to show results from bad side to lower share price.
Don't know, just ideas.
mercurius-adept
0
quote:

romanvas schreef op 7 mei 2021 17:55:

It is either cultural change or management of URW is not interesting to show results nicely to shareholders. For example, because management of URW are actual shareholders and they know real results anyway.
Or one more theory is that they are interested to show results from bad side to lower share price.
Don't know, just ideas.
Ik vermoed eigenlijk ook iets boekhoudkundigs - consolidatie technisch....dat ze bv dat Franse Covid steunprogramma, wat bijna rond is, bij de een wel consolideren en bij de ander niet

ik wil later nog even gaan zoeken, want opvallend is het sowieso...op alle fronten en in alle landen zo'n verschil!
mercurius-adept
0
Wezienhetwel
1
Kan het niet zijn dat de een de huurders direct korting geeft en de ander de huur gedeeltelijk opschort? Opgeschorte huur kan nog geboekt worden als vordering en hoeft nog niet afgeboekt te worden.
RdJ-1986
0
quote:

QueSera schreef op 7 mei 2021 13:56:

www.volkskrant.nl/cs-bc294a29

Volgens de Volkskrant is het ontstellend druk in the Westfield Mall of the Netherlands.
Lees hier de grappige beschouwing van Toine Heijmans in zijn immer brilliante verslaggevers column..
Ik kan het niet openen. Kan iemand het stuk plakken?
Lamsrust
7
quote:

mercurius-adept schreef op 7 mei 2021 18:16:

weten anders bv PhilippeBE of Lamsrust toevallig meer hierover?

of Klepierre kenners?
Uiteraard draait KLEP niet opeens veel beter dan URW. Alles draait hierbij de toepassing van IFRS 16 en de voortgang van de onderhandelingen met huurders. Onder IFRS 16 wordt een huurkorting die tot een wijziging in de huurovereenkomst leidt (bijvoorbeeld verlenging overeenkomst, hogere (omzet)huur, schrappen huurvrije periodes in de toekomst etc.) geactiveerd en gedurende de looptijd van de huurovereenkomst afgeschreven. Een huurkorting die niet tot wijziging van de overeenkomst leidt, bijvoorbeeld een directe cash huurkorting, wordt meteen ten laste van het resultaat gebracht.

In 2020 heeft URW E313 mln huurkorting gegeven waarvan meteen E246 mln als kosten is genomen, i.e. er is maar E 67 mln geactiveerd die in de toekomst ten laste van de GRI komt. Daarnaast is er nog E 203 mln huur onder de dubieuze debiteuren geboekt in 2020, dus wel als NRI geboekt maar onder de operationele kosten weer afgetrokken. In Q1, 2021 heeft URW E 147 mln huurkorting gegeven, waarbij niet gespecificeerd is welk deel meteen als kosten genomen wordt, maar dit lijkt mij het overgrote deel gezien de GRI daling.

URW collection rate over de Q1, 2021 huur NA aftrek van de huurkorting is al 89% eind april, i.e. huurders betalen vrijwel allemaal na verlening van een recht-toe-recht-aan cash huurkorting.

In 2020 heeft KLEP E116 mln huurkorting gegeven, waarvan E 102 mln meteen ten laste van het resultaat is gebracht. Daarnaast is nog E 108 mln huur onder de dubieuze debiteuren verantwoord.

Het lijkt er derhalve op dat URW in Q1 2021 veel voortvarender te werk gaat, simpele kortingsdeals met huurders sluit, en die vervolgens de resterende huur betalen. KLEP boekt voorlopig de volle huur als inkomsten, terwijl daar cash pas 66% van binnen is, i.e. KLEP schuift de hete aardappel voor zich uit en zal later een forse GRI daling moeten laten zien, tenzij ze de huurkorting activeren en gaan afschrijven.

Ik vermoed dat Niel cs hebben gekozen voor de korte klap, i.e. nu meteen cash relief voor de huurders middels cash huurkorting en geen boekhoudkundig circus waardoor URW de komende jaren een lagere NRI heeft door de afschrijving van huurkortingen. URW kan het ook dragen om nu met forse kortingen te strooien aangezien het dividend geschrapt is.voordeel hiervan is dat vanaf 2022 alle pijn geleden is.
Lamsrust
0
quote:

QueSera schreef op 7 mei 2021 13:56:

www.volkskrant.nl/cs-bc294a29

Volgens de Volkskrant is het ontstellend druk in the Westfield Mall of the Netherlands.
Lees hier de grappige beschouwing van Toine Heijmans in zijn immer brilliante verslaggevers column..
Graag hier afrdrukken. Lees NRC en FD.

Overigens was de Mall of the Netherlands vrijdagavond in nieuwsuur en was het er volgens een huurder vrijwel elke dag zaterdag qua footfall/verkoop. Op de tv-beelden stonden er overal rijen. Kun je nagaan hoe de footfall wordt als alle horeca en de bioscoop open i, er shows en optredens zijn en mensen die zich nu nog thuishouden er ook weer op uit trekken. Dan ga ik ook eens kijken.
Overigens mis ik wel wat luxury retailers in het aanbod, dus wellicht kan LVMH de leegstand opvullen en er een experience shop openen om daar hun 75 merkconcepten te presenteren. Trek je meteen het echt kapitaal krachtige publiek, zoals in de premium US malls.
HCohen
0
QueSera
2
Voilá, hier het Volkskrantstuk over de topdrukte in de Westfield mall
...........................
In de drukte van de mall springt het virus bijna zichtbaar over, maar waar moet je anders heen met je tijd en je geld?

6 mei 2021
Al kort na het uitbreken van de pandemie weerklonk de hoop op een nieuwe toekomst: minder consumeren, meer aandacht voor de aarde en elkaar, dit was een ‘unieke kans het anders te doen’, zei trendvoorspeller Lidewij Edelkoort bepaald overtuigd op tv, ‘al die rommel waren we eigenlijk al jaren spuugzat’.

Maar het is nog niet voorbij of de files zwellen aan, van alle kanten onderweg naar het overdekte winkelcentrum om te doen wat we het allerliefste doen: shoppen. Of misschien is er gewoon niets anders te verzinnen. De parkeergarages vol, dus parkeren we, na de tergende gang over de snelweg, in de aanpalende woonwijk van lage flatgebouwen, op stoepen, dubbel, dwars, wijzend naar degenen die in de weg staan, die wellicht voordringen.

Niets staat ons in de weg: vrij toegang tot het winkelcentrum. Dicht opeengepakt beweegt zich daarbinnen de massa, je ziet het virus bijna overspringen, kraaiend op weg naar een prachtig reproductiegetal, maar het is ook meivakantie, toch, en slecht weer, dus wat moet je dan?

Westfield Mall of The Netherlands is nieuw, ruim en luxe, honderdzeventienduizend vierkante meter volgepakt van Action tot Zara, en als ik een foto maak van de ontstellende drukte, zegt een beveiliger dat zomaar foto’s maken verboden is. Zo blijft deze samenscholing onder ons.

De beveiliger is een aardige man die uitlegt hoe hij de ‘doorstroom reguleert’: mensen vriendelijk vragen hun eetwaar niet te consumeren leunend tegen de wanden van de gangen. Daarnaast let hij op de mondkapjes, die iedereen keurig draagt, dat is het niet.

Wat het is: de winkels laten druppelsgewijs shoppers toe, en veroorzaken zo lange slingerende rijen consumenten die een halfuur van hun leven overhebben voor de Hunkemöller. Voor de Douglas. De Etos. De Steps. De MS Mode. Voor de Kippie, The Happy World of Haribo, de America Today.

Aan het eind van die rij staat Nicolette Sernee wat paniekerig om zich heen te kijken. ‘Dit is supergevaarlijk’, zegt ze, maar haar pubers ‘groeien de tent uit’ dus er moeten af en toe nieuwe kleren komen – en het leek ze ook wel een leuk dagje uit. Is het leuk? ‘Nee, vreselijk! Niemand houdt afstand!’

Omdat de rijen dwars door de gangen steken, maken mensen hink-stap-sprongen over de afzetlinten, de crowd barriers die ze kennen van Schiphol, dat zich ook alweer klaarmaakt voor goedkope massavluchten. Er is tijd en geld om stuk te slaan, na zo’n jaar van pandemie. Het is weer consumeren.

Tegen de wand in de gang naar de toiletten staat het gezin van Hans van den Brink, ze brengen de vakantie door in een Zandvoorts hotel. ‘We moeten toch wat doen’, zegt hij, ‘met dit slechte weer is dit een goede dagbesteding, en zo hebben we de ochtend alweer overleefd’. Maar waarom, vraagt Hans zich af, laten ze niet meer mensen toe tot de winkelvloer? ‘Dat is logisch om te doen.’ Regels, waarschijnlijk. Die zijn in de praktijk nooit logisch, en gelden naar believen; geen boa schrijft hier bonnen.

Wachten wij in de rij voor de New Yorker. Voor de Nike. Voor de Nijntje. Voor de Peek & Cloppenburg. Voor de Cotton Club. Voor The Stone. Voor de Lego. Voor de Bijou Brigitte. Dit is een uitzinnig fieldlab zonder lab, maar het is ook ‘perspectief’ – en dat is wat we willen.

Tegen lunchtijd is het eetplein drukker dan de soek van Marrakesh: rijen voor slagerij Christiaanse, Mr. Greek de Gyrosbar, de Itoshii. Ter plekke nuttigen is niet toegestaan, dus schuilt Raymond Kops voor de gierende wind achter een betonnen muur op het parkeerdek; hij is uit Den Bosch gekomen voor een dagje shoppen, al heeft hij niets nodig. Raymond is kok in een verzorgingshuis en laat een foto zien: gehuld in maanpak op de covid-afdeling, waar hij tijdelijk als verzorgende was ingezet. Vijf doden, op zijn afdeling van veertien. Zijn restaurant is half gesloten, je kunt er koffie halen maar geen gevulde koeken meer, dat zijn de regels. Toch is hij hiernaartoe gekomen: ‘Je moet zelf ook wat kunnen genieten’, zeker in deze tijd, ‘even van de corona weg hè.’

Tot zover de poging van de burgemeester, Klaas Tigelaar, de stormloop op het winkelcentrum wat te luwen. ‘Kom alleen als u echt iets nodig heeft en kom dan alleen’, zei hij, en zijn woorden waaiden weg.

Tijdens de dodenherdenking was de Dam bijna verlaten: niemand mocht daar bij. Geen bevrijdingsfeesten. Geen rijen voor musea, de bibliotheken verlaten, theaters dicht. Alles om het virus.

Maar de shopping mall is open. Dat hebben we verdiend.
QueSera
3
@Lamsrust.
Dank voor de analyse verschil huuropbrengsten URW en Klep. Dit was waar ik op zat te hopen. Fijn!
Nu alles nemen en opruimen die rommel. Dat lijkt me de veel betere strategie dan die van Klep. Dat is de pijn nog jaren dun uitsmeren. Nu weet toch iedereen oh zo zeker dat URW 3x nix is. Dus negatieve marktreactie hoef je ook niet meer te verwachten. Dat is het voordeel als je down en out bent.
Nee, ik weet genoeg. De witte veren van de zwaan zijn in de maak onder het lelijk-eenje kleed. Maar wij houden het nog even geheim. :)
HCohen
0
www.bizjournals.com/sanjose/news/2021...

[b]Westfield Valley Fair nieuws

Commercial Real Estate
The List: Retail Centers
Ready to wander the walkways at Westfield Valley Fair? Here's a look at its new stores.

By Tomas Ovalle – Staff Photographer, Silicon Valley Business Journal
May 6, 2021
Westfield Valley Fair was ready to unveil a brand-new $1.1 billion expansion in March 2020 — then the Covid-19 pandemic forced it to shelve those plans.
But now, as vaccinations are on the rise and the pandemic looks to be winding down in the region, crowds are returning to the mall and stores are allowing a limited number of patrons at a time, according to Covid-19 protocols. It is possible to make online appointments at many of the retailers, several of which were added either as part of the renovation or afterward.
One of the new shops is Gentle Monster, an edgy eyeglass store featuring kinetic robotic sculptures, including an animatronic old woman who sits on a sofa and looks like she is napping. Suddenly, she will open her eyes, lift her head, and turn it, sometimes startling shoppers — her exposed midriff reveals her robotic wiring.

Speaking of high-tech, electric vehicle manufacturers Lucid and Polestar have stores with their flagship vehicle models and displays that revealing interior choices, including materials and treatments.
Appliance maker Dyson is also walking on the cutting-edge, having just opened a slick-looking storefront featuring black walls and brightly colored graphics. Displays show off cordless stick vacuums and extensive hair care attachments including blow dryers, hair straighteners, and style attachments. There is even a styling salon in the back of the store with a full-time stylist.

A Dyson retail store has arrived at Westfield Valley Fair Mall in San Jose.

Also, designer brands have flocked to the new Valley Fair, with Bloomingdale’s is an omni-destination for many of them. Other luxury stores include Blue Nile Diamonds, Bulgari, Cartier, Coach, Armani and Gucci.

www.westfield.com/valleyfair/stores/n...


mercurius-adept
0
quote:

Lamsrust schreef op 8 mei 2021 00:58:

[...]
.....
Het lijkt er derhalve op dat URW in Q1 2021 veel voortvarender te werk gaat, simpele kortingsdeals met huurders sluit, en die vervolgens de resterende huur betalen. KLEP boekt voorlopig de volle huur als inkomsten, terwijl daar cash pas 66% van binnen is, i.e. KLEP schuift de hete aardappel voor zich uit en zal later een forse GRI daling moeten laten zien, tenzij ze de huurkorting activeren en gaan afschrijven.

Ik vermoed dat Niel cs hebben gekozen voor de korte klap, i.e. nu meteen cash relief voor de huurders middels cash huurkorting en geen boekhoudkundig circus waardoor URW de komende jaren een lagere NRI heeft door de afschrijving van huurkortingen. URW kan het ook dragen om nu met forse kortingen te strooien aangezien het dividend geschrapt is.voordeel hiervan is dat vanaf 2022 alle pijn geleden is.
Merci voor de toelichting...dit klinkt mij enorm plausibel in de oren...

Alhoewel Klepierre ook eventuel nog voordeel kan hebben genoten van die franse 20.000 square-foot regel tbv Covid-preventie?
Plus ook wat meer exposure in regio's waar mall-eigenaren minder hand getroffen worden, etc..

HCohen
0
www.boursier.com/actions/consensus/un...,NL.html
(als linkje boven niet werkt, klik op 1ste zoekresultaat van de volgende link
www.google.com/search?q=urw+news+2021... )

Leuk overzichtje URW en analisten, ontwikkeling in het laatste jaar.
Over 3 maanden terug naar de 80-85 euro(gemm koersdoel analisten) ???
Bijlage:
Lamsrust
0
quote:

QueSera schreef op 8 mei 2021 17:29:

Voilá, hier het Volkskrantstuk over de topdrukte in de Westfield mall
...........................
In de drukte van de mall springt het virus bijna zichtbaar over, maar waar moet je anders heen met je tijd en je geld?

6 mei 2021
Al kort na het uitbreken van de pandemie weerklonk de hoop op een nieuwe toekomst: minder consumeren, meer aandacht voor de aarde en elkaar, dit was een ‘unieke kans het anders te doen’, zei trendvoorspeller Lidewij Edelkoort bepaald overtuigd op tv, ‘al die rommel waren we eigenlijk al jaren spuugzat’.

Maar het is nog niet voorbij of de files zwellen aan, van alle kanten onderweg naar het overdekte winkelcentrum om te doen wat we het allerliefste doen: shoppen. Of misschien is er gewoon niets anders te verzinnen. De parkeergarages vol, dus parkeren we, na de tergende gang over de snelweg, in de aanpalende woonwijk van lage flatgebouwen, op stoepen, dubbel, dwars, wijzend naar degenen die in de weg staan, die wellicht voordringen.

Niets staat ons in de weg: vrij toegang tot het winkelcentrum. Dicht opeengepakt beweegt zich daarbinnen de massa, je ziet het virus bijna overspringen, kraaiend op weg naar een prachtig reproductiegetal, maar het is ook meivakantie, toch, en slecht weer, dus wat moet je dan?

Westfield Mall of The Netherlands is nieuw, ruim en luxe, honderdzeventienduizend vierkante meter volgepakt van Action tot Zara, en als ik een foto maak van de ontstellende drukte, zegt een beveiliger dat zomaar foto’s maken verboden is. Zo blijft deze samenscholing onder ons.

De beveiliger is een aardige man die uitlegt hoe hij de ‘doorstroom reguleert’: mensen vriendelijk vragen hun eetwaar niet te consumeren leunend tegen de wanden van de gangen. Daarnaast let hij op de mondkapjes, die iedereen keurig draagt, dat is het niet.

Wat het is: de winkels laten druppelsgewijs shoppers toe, en veroorzaken zo lange slingerende rijen consumenten die een halfuur van hun leven overhebben voor de Hunkemöller. Voor de Douglas. De Etos. De Steps. De MS Mode. Voor de Kippie, The Happy World of Haribo, de America Today.

Aan het eind van die rij staat Nicolette Sernee wat paniekerig om zich heen te kijken. ‘Dit is supergevaarlijk’, zegt ze, maar haar pubers ‘groeien de tent uit’ dus er moeten af en toe nieuwe kleren komen – en het leek ze ook wel een leuk dagje uit. Is het leuk? ‘Nee, vreselijk! Niemand houdt afstand!’

Omdat de rijen dwars door de gangen steken, maken mensen hink-stap-sprongen over de afzetlinten, de crowd barriers die ze kennen van Schiphol, dat zich ook alweer klaarmaakt voor goedkope massavluchten. Er is tijd en geld om stuk te slaan, na zo’n jaar van pandemie. Het is weer consumeren.

Tegen de wand in de gang naar de toiletten staat het gezin van Hans van den Brink, ze brengen de vakantie door in een Zandvoorts hotel. ‘We moeten toch wat doen’, zegt hij, ‘met dit slechte weer is dit een goede dagbesteding, en zo hebben we de ochtend alweer overleefd’. Maar waarom, vraagt Hans zich af, laten ze niet meer mensen toe tot de winkelvloer? ‘Dat is logisch om te doen.’ Regels, waarschijnlijk. Die zijn in de praktijk nooit logisch, en gelden naar believen; geen boa schrijft hier bonnen.

Wachten wij in de rij voor de New Yorker. Voor de Nike. Voor de Nijntje. Voor de Peek & Cloppenburg. Voor de Cotton Club. Voor The Stone. Voor de Lego. Voor de Bijou Brigitte. Dit is een uitzinnig fieldlab zonder lab, maar het is ook ‘perspectief’ – en dat is wat we willen.

Tegen lunchtijd is het eetplein drukker dan de soek van Marrakesh: rijen voor slagerij Christiaanse, Mr. Greek de Gyrosbar, de Itoshii. Ter plekke nuttigen is niet toegestaan, dus schuilt Raymond Kops voor de gierende wind achter een betonnen muur op het parkeerdek; hij is uit Den Bosch gekomen voor een dagje shoppen, al heeft hij niets nodig. Raymond is kok in een verzorgingshuis en laat een foto zien: gehuld in maanpak op de covid-afdeling, waar hij tijdelijk als verzorgende was ingezet. Vijf doden, op zijn afdeling van veertien. Zijn restaurant is half gesloten, je kunt er koffie halen maar geen gevulde koeken meer, dat zijn de regels. Toch is hij hiernaartoe gekomen: ‘Je moet zelf ook wat kunnen genieten’, zeker in deze tijd, ‘even van de corona weg hè.’

Tot zover de poging van de burgemeester, Klaas Tigelaar, de stormloop op het winkelcentrum wat te luwen. ‘Kom alleen als u echt iets nodig heeft en kom dan alleen’, zei hij, en zijn woorden waaiden weg.

Tijdens de dodenherdenking was de Dam bijna verlaten: niemand mocht daar bij. Geen bevrijdingsfeesten. Geen rijen voor musea, de bibliotheken verlaten, theaters dicht. Alles om het virus.

Maar de shopping mall is open. Dat hebben we verdiend.
Dank. Deze column bevestigt mijn “desk top” (afgaande op beeld en beschrijving, ben er nog niet geweest) beeld van de mall, i.e. tamelijke mainstraim retailers die hun nieuwste concepten (tenminste zo wordt het beschreven) in een premium omgeving aanbieden, hetgeen het publiek zeer aanspreekt afgaande op de reviews. Echt een bestemming voor de massa dus, en dat betekent KASSA! In de US hebben de premium flag ship malls ook nog een premium afdeling a la Bijenkorf Amsterdam, maar dat is hier - nog - niet het geval. Indien de footfall echter hoog blijft, dan komen die vanzelf aangezien dit ook een attractie gaat worden voor de kapitaalkrachtiger US en Asia toeristen.
Aangezien de massa haar euro maar een keer kan uitgeven gaat dit wel een groot effect hebben op de footfall en sales van de mainstream winkels in een wijde straal rondom de Mall, i.e. het zogenoemde densificatie effect treedt dan op: vertrek retailers uit andere winkelgebieden en huren in de premium mall van URW. Erg benieuwd hoe de footfall en sales zich in the mall gaan ontwikkelende komende 12 maanden en wat de effecten zijn op de leegstand in omringende provinciesteden.

Fred Nek.
0
Die verlagen de huurprijzen en worden lekker goedkoop. Mensen hebben geld in de zak maar wat is het nog waard? Prijzen gieren de pan uit. Kijken kijken niet kopen. Als je ziet wat de vakantie dit jaar gaat kosten. Mensen gaan goedkoop winkelen. Van de week wezen winkelen maar veel was uitverkocht. Ik denk dat er al veel op het web is ingekocht.
6.809 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 ... 337 338 339 340 341 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:35
Koers 74,880
Verschil +0,960 (+1,30%)
Hoog 75,260
Laag 74,100
Volume 327.659
Volume gemiddeld 375.485
Volume gisteren 493.340

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront