Nel ASA « Terug naar discussie overzicht

NEL ASA 2021

3.100 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 ... 151 152 153 154 155 » | Laatste
Dragstar
1
We gaan het weekend in met een stijging van 11 % .
Er zijn dus nog voldoende kopers die er potentieel inzien.
Nel Asa is nog steeds geen cannabishype, gelukkig maar ;-)
DeZwarteRidder
0
quote:

Dragstar schreef op 7 mei 2021 17:42:

We gaan het weekend in met een stijging van 11 % .
Er zijn dus nog voldoende kopers die er potentieel inzien.
Nel Asa is nog steeds geen cannabishype, gelukkig maar ;-)
NEL flikkert op......!!!!

lol
Gerald
0
Een paar dagen geleden voor 22 NOK bijgekocht, ik had beter even kunnen wachten tot de 17,50 NOK. Desalniettemin tevreden.
Colorful
0
goed om te zien steun gevonden is op 17,50 nok. Als we dit volgende week kunnen vasthouden of uitbouwen rook ik een pijpje cannabis .
3 voor 50
0
[Modbreak IEX: Gelieve op de inhoud van uw berichten te letten, bericht is bij dezen verwijderd. Deze account is geschorst.]
M c M
0
quote:

Dragstar schreef op 7 mei 2021 17:42:

We gaan het weekend in met een stijging van 11 % .
Er zijn dus nog voldoende kopers die er potentieel inzien.
Nel Asa is nog steeds geen cannabishype, gelukkig maar ;-)
Zeker heeft Nel potentieel, eindelijk ingestapt à 17,57 gister na een klein jaar meelezen en uitzoekwerk. Vond Nel eerlijk gezegd ook te duur de laatste tijd, zoals vele gerelateerde aandelen dat nog steeds zijn naar mijn bescheiden mening.
Nu is de lucht er in ieder geval voor een deel uit, al zou het mij niet verbazen met negatief sentiment nog richting 14-16NOK te gaan op korte termijn.
Met een normaal sentiment en evt. enkele kleine nieuwe orders zie ik 21-23 NOK reëel en met een positief sentiment is alles mogelijk zoals we al gezien hebben in het korte verleden ;-)
GLTA
DeZwarteRidder
0
NEL gaat vrijwel zeker de strijd met de Chinese concurrenten verliezen, enerzijds omdat hun kostprijs veel te hoog is vanwege de peperdure arbeid in Noorwegen en Zweden en anderzijds omdat NEL vrijwel geen geld uitgeeft aan innovatie.

We krijgen dus een herhaling van het Europese zonnecellen-debacle.
Colorful
1
quote:

DeZwarteRidder schreef op 8 mei 2021 08:02:

NEL gaat vrijwel zeker de strijd met de Chinese concurrenten verliezen, enerzijds omdat hun kostprijs veel te hoog is vanwege de peperdure arbeid in Noorwegen en Zweden en anderzijds omdat NEL vrijwel geen geld uitgeeft aan innovatie.

We krijgen dus een herhaling van het Europese zonnecellen-debacle.
China heeft veel subsidies uitgetrokken voor waterstof en zal zeker een belangrijke speler worden, maar de rest van de wereld zal willen voorkomen dat we verder afhankelijk worden van China en daarin speelt Nel Asa een belangrijke rol.

Artikel Waterstof Magazine

Wie de smog voor ogen heeft die regelmatig boven Chinese steden hangt begrijpt al snel dat hier op het gebied van uitstoot het nodige moet gebeuren. De Chinese overheid heeft dan ook enorme subsidie-bedragen uitgetrokken voor de ontwikkeling van de nieuwe waterstof-economie. Bedrijven investeren honderden miljoenen in de grootschalige productie van elektrolysers en brandstofcellen. Fabrikanten van voertuigen schakelen over op toepassingen met waterstof. Bussen, vrachtauto’s en personenauto’s zullen de komende jaren bij duizenden op de Chinese wegen gaan verschijnen. In 2030 moeten dat er al 1 miljoen zijn. Parallel loopt de ontwikkeling van de infrastructuur van waterstoftankstations. Door de enorme subsidie die op waterstofprojecten wordt gegeven kunnen veel westerse bedrijven de ontwikkelingen nauwelijks bijhouden.
DeZwarteRidder
0
NEL heeft nog nooit een rooie cent (of een rooie NOK) verdiend met hun apparaten, dus waarom zou dat in de toekomst anders worden bij een fors toenemende concurrentie...???
'belegger''
6
quote:

Colorful schreef op 8 mei 2021 09:11:

[...]

China heeft veel subsidies uitgetrokken voor waterstof en zal zeker een belangrijke speler worden, maar de rest van de wereld zal willen voorkomen dat we verder afhankelijk worden van China en daarin speelt Nel Asa een belangrijke rol.

Artikel Waterstof Magazine

Wie de smog voor ogen heeft die regelmatig boven Chinese steden hangt begrijpt al snel dat hier op het gebied van uitstoot het nodige moet gebeuren. De Chinese overheid heeft dan ook enorme subsidie-bedragen uitgetrokken voor de ontwikkeling van de nieuwe waterstof-economie. Bedrijven investeren honderden miljoenen in de grootschalige productie van elektrolysers en brandstofcellen. Fabrikanten van voertuigen schakelen over op toepassingen met waterstof. Bussen, vrachtauto’s en personenauto’s zullen de komende jaren bij duizenden op de Chinese wegen gaan verschijnen. In 2030 moeten dat er al 1 miljoen zijn. Parallel loopt de ontwikkeling van de infrastructuur van waterstoftankstations. Door de enorme subsidie die op waterstofprojecten wordt gegeven kunnen veel westerse bedrijven de ontwikkelingen nauwelijks bijhouden.
Duitsland heeft EUR 9 miljard uitgetrokken voor subsidie voor groene waterstof. Daar komen de andere landen nog bij. Zoals vaker in dit topic aangegeven, trekt een groep van zeven bedrijven tot 2026 USD 110 miljard uit om hun waterstofproductie te verhogen met een factor 50 en daarmee willen zij de kostprijs onder de USD 2 drukken. Nel zit niet rechtstreeks bij deze club, maar bijvoorbeeld Iberdrola wel en dat is weer een partner van NEL.

Zoals jullie weten maakt NEL al sinds 1927 electrolyzers. Met deze lange historie zou je denken dat NEL alles zelf heeft ontwikkeld, maar zij hebben hun PEM techniek ingekocht in Amerika. Met zowel Alkaline als PEM electrolyzers kunnen zij een brede markt bedienen. Momenteel gaat het om 20MW projecten, de volgende stap is (volgens mij ligt er nu een MoU) richting 200MW.

Voor de middellange termijn lijkt de markt zich naast Alkaline voornamelijk te richten op PEM. Voor de langere termijn zou Solid State die positie kunnen overnemen, maar onder wetenschappers en mensen uit de markt spreekt de meerderheid nog steeds hun voorkeur uit voor PEM. Of NEL meedoet aan de ontwikkeling van Solid State weet ik niet, daar hoor ik ieder geval nooit iets over.

Bovenstaande informatie is versnipperd, net als de rest in dit topic. Welk land of regio als winnaar uit de bus komt, kan ik ook niet onderbouwen. Maar volgens mijn voorzichtige inschatting is het nog geen gelopen race (voor Europa).
Bob de Bouwer 59
0
quote:

'Belegger' schreef op 8 mei 2021 11:42:

[...] Zoals vaker in dit topic aangegeven, trekt een groep van zeven bedrijven tot 2026 USD 110 miljard uit om hun waterstofproductie te verhogen met een factor 50 en daarmee willen zij de kostprijs onder de USD 2 drukken.
Nuttige info. Dank.
Ik heb gelezen in de reports van Hydrogen Pro dat ze targetten op US$1,20/kg en dat NEL zijn target voor 2025 heeft staan op US$1,50. Dat is dus procentueel aanzienlijk scherper dan de US$2.

We gaan het zien en meemaken.
Succes allen.
DeZwarteRidder
0
quote:

Bob de Bouwer 59 schreef op 8 mei 2021 12:06:

[...]

Nuttige info. Dank.
Ik heb gelezen in de reports van Hydrogen Pro dat ze targetten op US$1,20/kg en dat NEL zijn target voor 2025 heeft staan op US$1,50. Dat is dus procentueel aanzienlijk scherper dan de US$2.

We gaan het zien en meemaken.
Succes allen.
Hoe lager de prijs van waterstof, hoe lager de prijs van electrolyzers.

Het wordt dus een race naar de bodem.
De kans dat NEL ooit winst gaat maken is bijna nihil.
Belegger 86
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 8 mei 2021 12:46:

[...]

Hoe lager de prijs van waterstof, hoe lager de prijs van electrolyzers.

Het wordt dus een race naar de bodem.
De kans dat NEL ooit winst gaat maken is bijna nihil.
Het is juist andersom. Hoe lager de kostprijs van waterstof hoe vaker het wereldwijd zal worden toegepast en overwogen. En hoe meer electrolyzers er uiteindelijk nodig zijn.

Als waterstof peperduur blijft zal het niet rendabel zijn het toe te passen.
DeZwarteRidder
0
quote:

Belegger 86 schreef op 8 mei 2021 12:53:

[...]Het is juist andersom. Hoe lager de kostprijs van waterstof hoe vaker het wereldwijd zal worden toegepast en overwogen. En hoe meer electrolyzers er uiteindelijk nodig zijn.

Als waterstof peperduur blijft zal het niet rendabel zijn het toe te passen.
De verkoopprijzen van NEL zullen steeds lager moeten worden en dus zal NEL nooit winst kunnen maken en al helemaal niet met hun zeer hoge kostenniveau.

NEL is dus een hopeloos geval.
[verwijderd]
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 8 mei 2021 13:01:

[...]

De verkoopprijzen van NEL zullen steeds lager moeten worden en dus zal NEL nooit winst kunnen maken en al helemaal niet met hun zeer hoge kostenniveau.

NEL is dus een hopeloos geval.
Waarom reageer jij uberhaubt nog hier? Het enige wat je doet is onzin typen zonder inhoud?

Waterstof is op dit moment nog te duur om toe te passen, het is dus niet gek dat bedrijven zoals NEL, PLUG, Ballard en nog veel andere bedrijven nog geen winst maken. De komende 2 a 3 jaar verwacht ik dit ook niet, het tijdperk van waterstof is echt na 2025, dan zullen de kosten dalen doordat producties opgeschaald worden en zal de vraag stijgen. Of NEL dan winst gaat draaien? dat weet niemand maar ze hebben genoeg kennis in huis. Ik zit nog niet in NEL, ik wacht nog even af want ik denk dat de prijs nog wel verder daalt gezien de Januari 'hype' voorbij is.
DeZwarteRidder
0
quote:

Rikkerto schreef op 8 mei 2021 15:50:

[...]Waarom reageer jij uberhaubt nog hier? Het enige wat je doet is onzin typen zonder inhoud?
Waterstof is op dit moment nog te duur om toe te passen, het is dus niet gek dat bedrijven zoals NEL, PLUG, Ballard en nog veel andere bedrijven nog geen winst maken. De komende 2 a 3 jaar verwacht ik dit ook niet, het tijdperk van waterstof is echt na 2025, dan zullen de kosten dalen doordat producties opgeschaald worden en zal de vraag stijgen. Of NEL dan winst gaat draaien? dat weet niemand maar ze hebben genoeg kennis in huis. Ik zit nog niet in NEL, ik wacht nog even af want ik denk dat de prijs nog wel verder daalt gezien de Januari 'hype' voorbij is.
Waarom zou je aandelen NEL kopen als je geen idee hebt of ze ooit winst gaan maken....???

En NEL heeft nauwelijks enige kennis in huis, want ze doen bijna niks aan research.
In de jaren 2017 t/m 2019 hebben ze geen cent uitgegeven aan research.

Ze maken gewoon domme apparaten die al bijna 100 jaar hetzelfde zijn.

Het is typisch zo'n bedrijf dat door de Chinezen wordt doodgeconcurreerd.
waarom niet
2
quote:

DeZwarteRidder schreef op 8 mei 2021 16:07:

[...]
Waarom zou je aandelen NEL kopen als je geen idee hebt of ze ooit winst gaan maken....???

En NEL heeft nauwelijks enige kennis in huis, want ze doen bijna niks aan research.
In de jaren 2017 t/m 2019 hebben ze geen cent uitgegeven aan research.

Ze maken gewoon domme apparaten die al bijna 100 jaar hetzelfde zijn.

Het is typisch zo'n bedrijf dat door de Chinezen wordt doodgeconcurreerd.
Ridder overuren aan het draaien om mensen te overtuigen?
Lukt niet echt geloof ik?
Snap ook niet dat mensen hun centen steken in bedrijven die geen winst maken en ook geen vooruitzicht daarop hebben.
Toch zijn dit soort aandelen een tijd lang zeer in trek geweest maar de mensen die hier de laatste tijd zijn ingestapt konden de deksel wel eens op de neus krijgen.
'belegger''
2
NEL heeft een Fueling en een Electrolyser divisie. De toekomst zoek ik meer in Electrolysers. NEL weet netjes op te schalen van 2MW naar 20MW naar 200MW. In de keten heb je dan te maken met bedrijven zoals Ørsted en Iberdrola.

In de zware industrie kan het gebruik van grijze waterstof of andere energievormen worden vervangen door groene waterstof. Vanuit bijvoorbeeld het IEA en de politiek staat o.a. de staalindustrie als grootverbruiker van energie op het verlanglijstje. Misschien is het nog te vroeg, maar ik hoor er nog niet veel concreets over. Zodra je iets leest over een staalfabriek die voor hun energieverbruik overstapt op groene waterstof, wordt het interessant om te zien welke bedrijven de technologie leveren. Dat kan een idee geven van de richting van de markt, want plannen op papier hebben er velen.

In de financiële cijfers zie ik momenteel (nog) niet dat de opschaling in MW zich vertaalt naar schaalvoordelen in EUR. Dat is hoog over, maar wel iets om in de gaten te houden. Tot zover wat invalshoeken van mijn kant.
DeZwarteRidder
0
quote:

'Belegger' schreef op 8 mei 2021 20:27:

NEL heeft een Fueling en een Electrolyser divisie. De toekomst zoek ik meer in Electrolysers. NEL weet netjes op te schalen van 2MW naar 20MW naar 200MW. In de keten heb je dan te maken met bedrijven zoals Ørsted en Iberdrola.

In de zware industrie kan het gebruik van grijze waterstof of andere energievormen worden vervangen door groene waterstof. Vanuit bijvoorbeeld het IEA en de politiek staat o.a. de staalindustrie als grootverbruiker van energie op het verlanglijstje. Misschien is het nog te vroeg, maar ik hoor er nog niet veel concreets over. Zodra je iets leest over een staalfabriek die voor hun energieverbruik overstapt op groene waterstof, wordt het interessant om te zien welke bedrijven de technologie leveren. Dat kan een idee geven van de richting van de markt, want plannen op papier hebben er velen.

In de financiële cijfers zie ik momenteel (nog) niet dat de opschaling in MW zich vertaalt naar schaalvoordelen in EUR. Dat is hoog over, maar wel iets om in de gaten te houden. Tot zover wat invalshoeken van mijn kant.
Electrolyzers zijn zeer eenvoudige apparaten.

Het is volkomen onduidelijk hoe NEL daar ooit winst mee wil maken.
UpUpAndAbove
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 8 mei 2021 08:02:

NEL gaat vrijwel zeker de strijd met de Chinese concurrenten verliezen, enerzijds omdat hun kostprijs veel te hoog is vanwege de peperdure arbeid in Noorwegen en Zweden en anderzijds omdat NEL vrijwel geen geld uitgeeft aan innovatie.

We krijgen dus een herhaling van het Europese zonnecellen-debacle.


Met zulke analyses kom je er wel...!!!
3.100 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 ... 151 152 153 154 155 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 2 feb 2024 09:16
Koers 5,668
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 0,000
Laag 0,000
Volume 0
Volume gemiddeld 0
Volume gisteren 21.963

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront