Royal Dutch Shell « Terug naar discussie overzicht

Uitstappen? Is het echt never sell Shell?

bp5ah
3
quote:

Marco1962 schreef op 9 mei 2021 16:20:

Ze moeten met de gepakte winst toch weer ergens heen. Naar de onder gewaardeerde energie sector bijvoorbeeld.
Go4Profit, die snapt nog niet hoe de beurs werkt, ze stimuleren de hele hap nog maanden en maanden omhoog, vooral a/d overkant. Hele Biden pakket loopt nog jaren ...
hjs64
1
quote:

Hendrik65 schreef op 9 mei 2021 12:54:

Cliché: spaargeld op een bankrekening levert niets op. Daarom heb ik in de eerste week van november 2020 (voor het eerst in mijn leven) aandelen gekocht. Omwille van het dividend koos ik voor Shell, ABN en ING. ING heb ik na enkele weken verkocht; ik heb me daarna amper nog in dat aandeel verdiept. Tot vorige week. Daarover dadelijk meer. Beide andere aandelen benaderde ik maandenlang als een geduldige langetermijnbelegger (een lange termijnbelegger is een termijnbelegger die lang van gestalte is ;)).

Met Shell heb ik dat tot nu toe volgehouden, ABN heb ik onlangs in paniek verkocht - nadat het OM ABN schuldwitwassen had verweten en het aandeel flink onderuit ging. Zeker een week durfde ik daarin niet meer te investeren, bang dat het aandeel nog verder weg zou zakken en de weg naar boven n.o.o.i.t. meer zou vinden.

Inmiddels heb ik mijn angsten overwonnen, zit ik naast Shell ook weer "vol" in ABN. Nu als daghandelaar, in de hoop, toch nog iets van mijn "foutieve" inschatting te kunnen compenseren. De praktijk leert mij dat daghandel heel moeilijk is, de kosten hoog zijn, de nachtrust er niet beter op wordt. Ja, ik verdien. En niet eens zo slecht. Maar een stoïcijnsere houding na - in dit geval -, het slechtnieuwsbericht van het OM zou me met zekerheid een beduidend hogere (virtuele) winst hebben opgeleverd.

Even terug naar ING. Middels het koersverloop van ING gedurende de afgelopen anderhalve week tracht ik een voorspelling voor ABN voor de komende dagen te maken. Wat ABN betreft verwacht ik op een stijging morgenvroeg, gevolgd door een korte, scherpe daling in de loop van de middag. Dinsdag verwacht ik weer een onmiddellijke stijging. Shell blijft overigens klimmen en klimmen. :) Terwijl ik dit schrijf, staar ik in de prut van de zojuist getrokken koffie, in de hoop daarin een bevestiging te vinden ...

Als alles zo loopt als ik verwacht (en hoop), wil ik ABN vanaf dinsdag weer als langetermijninvestering gaan benaderen, net zoals ik het tot nu toe met Shell heb gedaan. Goed, genoeg gemijmerd. Iedereen een fijne voortzetting van het weekend en een onverstoorbare houding toegewenst!

Je/u zou ook eens naar de verzekeringssector kunnen kijken. Qua k/w laag gewaardeerd en een goed dividend rendement. Mis ik eigenlijk in uw/je verhaal. Kijk maar.
snuf13
2
Rente omlaag.... biljarden nepgeld helpen de yanks omhoog, hoger en hoger en nog veel en veel hoger.

Records na records, over records, door het plafond.

AEnix gaat snel naar de 730/740 om te stomen naar de 800 punten!!!!! Let,s have a party!!!

Het gaat goed, beter, geweldig en alle, alle seinen op groen.!!!!

Kopen , kopen en nog meer kopen!!!!! Morgen gaat alles er in!!!!
hjs64
0
quote:

snuf13 schreef op 9 mei 2021 17:10:

Rente omlaag.... biljarden nepgeld helpen de yanks omhoog, hoger en hoger en nog veel en veel hoger.

Records na records, over records, door het plafond.

AEnix gaat snel naar de 730/740 om te stomen naar de 800 punten!!!!! Let,s have a party!!!

Het gaat goed, beter, geweldig en alle, alle seinen op groen.!!!!

Kopen , kopen en nog meer kopen!!!!! Morgen gaat alles er in!!!!
Zie jij/u een alternatief voor aandelen, ik niet.
hjs64
1
Er zijn overigens nog voldoende fondsen met een aantrekkelijke waardering. Kijk bijvoorbeeld eens naar de verzekeringssector. Saai maar solide.
Ron-tron system
0
quote:

hjs64 schreef op 9 mei 2021 18:17:

[...]
Zie jij/u een alternatief voor aandelen, ik niet.
Oldtimers:)
Physiek goud ( heb onlangs nog aandeelwinst in physiek goud gezet voor mijn kinderen aan 1680usd voor de hele lange termijn want ze zijn nog maar 9/12jaar).
Voor de oudste 18j heb ik spijtig genoeg de centen op de spaarrekening laten staan voor start vastgoed).
Cornel1959
2
quote:

Marco1962 schreef op 9 mei 2021 16:20:

Ze moeten met de gepakte winst toch weer ergens heen. Naar de onder gewaardeerde energie sector bijvoorbeeld.
Ik zie het ook niet zo snel crashen. Zou niet weten waar de grote beleggers dan met hun geld naartoe moeten. Een correctie van een procent of 10 of 15 kan altijd. Maar ik ga daar niet op proberen te handelen want dat is erg lastig. En bovendien herstelt dat altijd wel weer. Ik denk juist dat bv shell straks na dividend een prima dividend aandeel is. Als ze vanaf volgend jaar bv 80 cent gaan uitkeren is dat een rendement van meer dan 5%. Op de B aandelen die ik nu bezit op deze koers. Het heeft volgens mij alleen zin om shell te verkopen boven de 20 als er betere aandelen te koop zijn koers technisch gesproken. Ik zit net als pandjesbaas zwaar in shell maar ook mijn risico is verder gespreid met een eigen bedrijf en 1 verhuurd reeds betaald pand.
williewilwel
1
[quote alias=Opgelet id=13422820 date=202105091900]
Opgepast voor deze
[/quote

Mooi zogauw shell een duik maakt koop ik gelijk 10k bij,bedankt!!
hjs64
3
quote:

Carl2-8 schreef op 9 mei 2021 18:27:

[...]

Oldtimers:)
Physiek goud ( heb onlangs nog aandeelwinst in physiek goud gezet voor mijn kinderen aan 1680usd voor de hele lange termijn want ze zijn nog maar 9/12jaar).
Voor de oudste 18j heb ik spijtig genoeg de centen op de spaarrekening laten staan voor start vastgoed).
Oldtimers zijn volgens mij ook al sterk in waarde gestegen. Dan zou ik postzegels overwegen, zijn fors gedaald in waarde en is totaal geen belangstelling meer voor.
williewilwel
0
quote:

hjs64 schreef op 9 mei 2021 19:03:

[...]
Oldtimers zijn volgens mij ook al sterk in waarde gestegen. Dan zou ik postzegels overwegen, zijn fors gedaald in waarde en is totaal geen belangstelling meer voor.
Nee,oldtimers wordt hetzelfde als postzegels,met dat verschil dat je met een oldtimer niet meer de weg op kan of de benzine moet aangepast zijn.
boldie
0
Wilbar
0
quote:

williewilwel schreef op 9 mei 2021 19:12:

[...]

Nee,oldtimers wordt hetzelfde als postzegels,met dat verschil dat je met een oldtimer niet meer de weg op kan of de benzine moet aangepast zijn.
Je kan zelfs ook aan een oldtimer likken maar een oldtimer op een brief plakken wordt wel lastiger.
[verwijderd]
1
Morgen zal de koers van Shell wel gaan stijgen op dit nieuws:

Vier bedrijven in de Rotterdamse haven gaan CO2 afvangen en opslaan in een leeg gasveld onder de Noordzee. De Nederlandse overheid stelt hiervoor zo'n 2 miljard euro subsidie beschikbaar, bevestigen Shell en het Havenbedrijf Rotterdam aan de NOS. Het is voor het eerst dat er in Nederland op grote schaal CO2 afgevangen en opgeslagen gaat worden.

De methode staat bekend als CCS: de Engelse afkorting voor carbon capture and storage. In het Nederlandse Klimaatakkoord werd twee jaar geleden al afgesproken dat ongeveer de helft van de CO2-reductiedoelstelling van de industrie in 2030 gehaald mag worden met behulp van CCS. Sindsdien was het de vraag wie er mee zouden doen en hoe hoog de rekening zou worden.

Overheid betaalt verschil
Bedrijven betalen voor rechten om CO2 uit te mogen stoten. Dat was een tijd vrij goedkoop, zo'n 5 tot 10 euro, maar is inmiddels 50 euro per ton. Opslag in gasvelden onder de Noordzee kost volgens het Havenbedrijf Rotterdam zo'n 80 euro per ton. De overheid legt met de subsidie het verschil bij. Als de CO2-prijs verder stijgt, wordt de subsidie minder.

De subsidieaanvragers zijn Shell, ExxonMobil, Air Liquide en Air Products. Het gaat om geld uit de SDE++-subsidiepot die tot nu toe voornamelijk voor de opwekking van duurzame energie uit zon en wind werd gebruikt. Vanaf 2024 moet er jaarlijks 2,5 megaton CO2 worden afgevangen en opgeslagen. Shell Pernis neemt daarvan met 1,1 megaton bijna de helft voor zijn rekening. Die 1,1 megaton is ongeveer een kwart van de totale CO2-uitstoot van de raffinaderij.

Inmiddels heeft Shell ervaring opgedaan met CCS in Canada. Samen met Equinor en Total neemt het ook deel aan het Northern Lights-project boven de Noorse stad Bergen. De oliemaatschappijen gaan vanuit het plaatsje Øygarden voor bedrijven uit heel Europa CO2 opslaan onder de Noordzee.

In Noorwegen is er al ruim twintig jaar ervaring met CO2 afvangen en opslaan. De voorloper van Equinor, Statoil, heeft op 1 kilometer diepte miljoenen tonnen CO2 opgeslagen in het Sleipner-gasveld tussen Noorwegen en Schotland. De projecten in Noorwegen leiden niet tot onrust onder de bevolking en er zijn tot nu toe ook geen grote technische problemen ontstaan.
meneer Euro
0
quote:

bp5ah schreef op 9 mei 2021 15:23:

[...]
Dat noemen we een non-event, maar daar kom je nog wel achter.


This cyber attack on product pipelines could be short lived and depends on transport secretary. Apart from that depends if he will waive the Jones act which basically is if he allows foreign flagged tanker ships transport oil products with US ports. Or if not , are there enough tanker ships which are US flagged vessels available from prompt charter.

Waarom zou de koers dalen? Als er een drone aanval op een olieopslag in Saudi Arabië is stijgt de prijs?
upsidedown
0
Een schone en geruisloze vuilniswagen, het kan dankzij waterstof: ‘We geloven in deze techniek’

HELMOND - Vanaf deze maand worden er twee stille en schone trucks ingezet in de straten van Helmond en de omliggende gemeentes. De trucks gaan rijden op waterstof. Of die techniek in de toekomst op grote schaal kan worden toegepast, is echter nog de vraag.

Bart Hoffman 07-05-21, 06:00 Laatste update: 07-05-21, 16:32
Wie denkt aan kliko's in woonwijken, denkt als vanzelf ook aan de ronkende dieselmotoren van vuilnistrucks. ,,De roep om innovatie in onze sector wordt steeds groter”, zegt Mark Vaal, directeur van afvalinzamelaar Blink. ,,Om je een beeld te geven: we hebben tientallen vrachtwagens en die verbranden maandelijks ruim veertigduizend liter diesel. Vanaf 2030 willen we alleen nog emissieloze voertuigen aanschaffen. Dat betekent dat we een enorme ontwikkeling moeten doormaken.”

Een schone en geruisloze vuilniswagen, het kan dankzij waterstof: ‘We geloven in deze techniek’
HELMOND - Vanaf deze maand worden er twee stille en schone trucks ingezet in de straten van Helmond en de omliggende gemeentes. De trucks gaan rijden op waterstof. Of die techniek in de toekomst op grote schaal kan worden toegepast, is echter nog de vraag.

In Europa krijgt de vervuilende transportsector met steeds meer milieuregels te maken, tegelijkertijd wordt er geld vrijgemaakt om onderzoek te doen naar manieren om schoner en duurzamer te werken. Zo is er dus het project waarin vijftien vuilniswagens op waterstof rijden, in verschillende landen van de EU. De trucks in Nederland gaan rijden in Helmond, Asten, Deurne, Gemert-Bakel, Laarbeek, Nuenen, Someren en Heeze-Leende.

Brandbaar gas
Hoewel deze wagens volledig elektrisch aangedreven zijn, twijfelen experts in zijn algemeenheid over de efficiëntie van waterstof in de mobiliteitsindustrie. In waterstofauto's wordt van het brandbare gas elektriciteit gemaakt. Maar die waterstof is in eerste instantie juist gemaakt met behulp van elektriciteit. Dat proces zorgt niet alleen voor energieverlies, maar kan ook erg kostbaar uitpakken.

Vaal erkent de kritiek. Hij weet dat er nog veel onzekerheden zijn. ,,Deze hele proef is juist bedoeld om te bekijken of waterstof een mogelijke energiedrager kan zijn waar we mee vooruit kunnen in onze sector. Het hele traject duurt vier jaar, waarin we zeker twee jaar gaan rijden met de trucks”, vertelt Vaal. ,,We gaan heel veel data verzamelen, in stedelijke en landelijke gebieden.”

Energievragers
Volgens de directeur van Blink ís er ook meer onderzoek nodig, omdat de voertuigen die afval ophalen, hele specifieke eigenschappen moeten hebben. ,,Onze auto’s staan vaak stil, trekken vaak op. Ze moeten kracht aan boord hebben om afval te kunnen persen. En daarbij moeten ze ook nog de containers van straat kunnen halen. Dat zijn nogal wat energievragers.”

De aanschaf van een ‘handgemaakte’ vrachtwagen op waterstof is nu ongeveer drie keer duurder dan een reguliere truck, zegt Vaal. Het project moet ook gaan blootleggen hoe er in de toekomst mogelijk goedkoper geproduceerd kan worden. ,,We geloven in de techniek. Nu moeten we aan verschillende knoppen gaan draaien om te kijken hoe toepasbaar waterstof voor ons is.”
hjs64
2
quote:

williewilwel schreef op 9 mei 2021 19:12:

[...]

Nee,oldtimers wordt hetzelfde als postzegels,met dat verschil dat je met een oldtimer niet meer de weg op kan of de benzine moet aangepast zijn.
Waarschijnlijk heb je gelijk. Persoonlijk (ben verzamelaar) zie ik postzegels als een zwart gat waar mijn geld in verdwijnt. Ach ja, sigarenbandjes worden ook niet meer verzameld. Persoonlijk vind ik het jammer dat er totaal geen respect voor een stukje historie is, maar goed het is niet anders ;). Heb overigens als kleuter nog sleutelhangers verzameld ;).
williewilwel
1
quote:

hjs64 schreef op 9 mei 2021 20:18:

[...]
Waarschijnlijk heb je gelijk. Persoonlijk (ben verzamelaar) zie ik postzegels als een zwart gat waar mijn geld in verdwijnt. Ach ja, sigarenbandjes worden ook niet meer verzameld. Persoonlijk vind ik het jammer dat er totaal geen respect voor een stukje historie is, maar goed het is niet anders ;). Heb overigens als kleuter nog sleutelhangers verzameld ;).
ik ben nog uit de tijd van postzegels,ansichtkaarten en sigaren bandjes.
En toen ik m,n rijbewijs had deed ik handelen in oldtimers.
Skywatcher
0
quote:

hjs64 schreef op 9 mei 2021 16:50:

[...]
Je/u zou ook eens naar de verzekeringssector kunnen kijken. Qua k/w laag gewaardeerd en een goed dividend rendement. Mis ik eigenlijk in uw/je verhaal. Kijk maar.
Of ETF grondstoffen (ICOM)

1. Altijd schaars
2. Worden meer waard
3. Kunnen niet falliet
RobS
1
quote:

hjs64 schreef op 9 mei 2021 20:18:

[...]
Waarschijnlijk heb je gelijk. Persoonlijk (ben verzamelaar) zie ik postzegels als een zwart gat waar mijn geld in verdwijnt. Ach ja, sigarenbandjes worden ook niet meer verzameld. Persoonlijk vind ik het jammer dat er totaal geen respect voor een stukje historie is, maar goed het is niet anders ;). Heb overigens als kleuter nog sleutelhangers verzameld ;).
Ik ben een verzamelaar van Single Malt whisky sommige flessen ouder dan 40 jaar. En het mooie van whisky is het wordt gedronken en van de oude flessen met een goede smaak zijn er steeds minder! Mijn verzamelwaarde stijgt jaarlijks met 10 tot 20%. En denk jij dat er vandaag aan de dag nog mensen zijn die iets in 2021 iets in een vat leggen om het er vervolgens uit te halen in het jaar 2065 ! Denk het niet.
200.031 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 5245 5246 5247 5248 5249 5250 5251 5252 5253 5254 5255 ... 9998 9999 10000 10001 10002 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 25 apr 2024 10:45
Koers 34,205
Verschil +0,190 (+0,56%)
Hoog 34,245
Laag 34,045
Volume 783.207
Volume gemiddeld 7.597.398
Volume gisteren 5.309.503

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront