TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom Mei 2021.

1.106 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 ... 52 53 54 55 56 » | Laatste
poolbeer
0
quote:

Ikkenietweten schreef op 10 mei 2021 12:16:

The major players in the market are Alpine Electronics Inc., Harman International Industries Inc., Denso Corporation, Clarion Co. Ltd., Continental AG, Aisin AW Co. Ltd., TomTom International BV, JVC Kenwood Corporation, Panasonic Corporation, Mitsubishi Electric Corporation.

Voorwaar niet slecht tussen al die andere (grote) namen. Hebben ze toch mooi geflikt.

Dit mag toch wel "bold" ?
Uit welk artikel komt dit?
NewKidInTown
0
quote:

poolbeer schreef op 10 mei 2021 12:38:

[...]

Uit welk artikel komt dit?

Zie mijn bericht vandaag om 08.57 uur.
poolbeer
0
quote:

NewKidInTown schreef op 10 mei 2021 14:25:

[...]
Zie mijn bericht vandaag om 08.57 uur.
Bedankt.
tatje
0
Al half uur geen handel !

14.44 uur tot 15.14 uur

Inmiddels van 14.44 uur tot 15.24 uur geen handel.

Dus 40 minuten.
tatje
0
Voor mij een teken, dat er geen of bijna geen particulieren inzitten.

Is een bevestiging !

Weer iets beweging.

Maar in totaal 42 minuten geen handel :-)
marathon 11
2
Maar dan blijf je als bestuur toch zo niet aankloten.
Je wilt toch niet de Nina Brink van de lage landen worden.
Veel geld over de rug van de beleggers technisch gestolen en een volle bank rekening en ongetwijfeld wat nieuwe vrienden die een beetje mogen mee profiteren maar verder heel zielig denk ik.
hvasd2
0
Zakenmannen houden geen rekening met piet particulier.
Wat hier ook uit gaat komen, het zal op een teleurstelling uitlopen. Telematics was een voorproefje.
marathon 11
1
quote:

hvasd2 schreef op 10 mei 2021 16:27:

Zakenmannen houden geen rekening met piet particulier.
Wat hier ook uit gaat komen, het zal op een teleurstelling uitlopen. Telematics was een voorproefje.
Als het zakenmannen waren stond de koers nu niet op 7 25
NewKidInTown
0
quote:

ketchup schreef op 10 mei 2021 12:38:

......eerder aan een strategie en denk eigenlijk steeds meer wellicht maar eens wat minder cash in dit aandeel en wat meer met opties doen voor een gelijkwaardige long positie aan te houden , dus 50% in shares en 50% in opties is misschien voor mijn wel een betere strategie........
Goeie strategie denk ik als alternatief voor (een deel van) de aandelen zelf.
Legt minder beslag op je kapitaal, heeft minder risico en je profiteert toch als de zilvervloot binnen zou komen varen.
Er zijn allerlei combinaties mogelijk, afhankelijk van de kansen die je wilt benutten en de hoeveelheid risico je wilt lopen.
Ik heb er al vaker over geschreven.
Wereldbelegger
1
Als u de jaarcijfers en de bijbehorende onderbouwing door het management van TT net zo slecht leest als mijn post dan vrees ik het ergste voor al uw rekenwerk en aannames die u daaruit destilleert.

Nergens neem ik aan dat de Free Float onder de 50% zou komen te liggen.
Ik schrijf niet meer en niet minder dat IK rekening hou met de mogelijkheid dat een derde inkoopprogramma opgestart kan worden.
- mogelijk op korte termijn
- cash genoeg

Mocht dat gebeuren dan is daar een reden voor en dat zou wel eens kunnen zijn om een 50+ belang te krijgen. Onder het motto: "Welke RVC wil dat nou niet?"

In tegenstelling tot u plaats ik vraagtekens bij de doelen van het management van TT.
Om de doodeenvoudige reden dat informatie daarover ontbreekt en vanuit mijn "aandeelhouders positie" alleen maar kan vertrouwen op vergezichten die gegeven worden.

Maar aandeelhouderswaarde wordt al 12 jaar niet gecreëerd verwijzend naar de dooddoener "dividend uitbetalen zien wij niet in het belang van de aandeelhouder"

Daarmee is TT voor mij geen B&H aandeel en kies ik er voor om met handeltjes in Opties en Turbo's wat rendement bij elkaar te sprokkelen die ik omzet in aankoop TT aandelen voor het geval dat......
Maar dat is mijn keuze.

quote:

boem! schreef op 8 mei 2021 12:32:

[...]

Waar ik op reageerde was jouw aanname dat de free-float onder de 50% zou komen te liggen.

Het is daarnaast waar dat een SBB programma verschillende doelstellingen kan hebben zoals door jou al beschreven.

De doelstelling van de twee SBB programma's is echter duidelijk verwoordt tw om verwatering tegen te gaan door het uitoefenen van optierechten.

Ben jij er inmiddels achter dat de free-float niet onder de 50% komt te liggen.
Wereldbelegger
0
Enig Turbohandel vandaag volgens het IEX overicht
Ik neem aan dat de 7,03 een verkoop betreft.
Zo niet dan is het een gokker of iemand met voorkennis. ((-;

Long
10-5-2021
Instrument Aanbieder Stoploss Hefboom Bied Laat Spread Koers Volume Tijd
Sprinter BEST Long ING 7,03 22,69 0,29 0,3 0,01 0,370 0,00% 1.900 9:46
Sprinter BEST Long ING 6,57 9,31 0 0 0 0,750 -9,64% 1.500 17:30
Trader Long Goldman Sachs 6,32 6,38 1,11 1,13 0,02 1,220 +6,09% 500 9:08
Booster Long BNP 5,58 4,03 1,78 1,82 0,04 1,790 -28,40% 175 11:49
Wereldbelegger
0
Ik heb het nog even opgezocht

boem!
44,4% + 0,876% = 45,2760 %
Resteert free-float 54, 7240%.
Met de optierechten van CV meegerekend zal de free-float niet onder de 54% komen.

Wat publiceert TT zelf?

Shareholder Information

MAJOR SHAREHOLDERS STRUCTURE
Founder - Harold Goddijn 15,023,609 11.3%
Founder - Corinne Vigreux 14,894,217 11.3%
Founder - Peter-Frans Pauwels 14,702,531 11.1%
Founder - Pieter Geelen 14,140,030 10.7%
58,760,387 44.4%
Free Float 68,522,927 51.8%
Treasury Shares* 5,083,358 3.8%
Total Shares 132,366,672 100.0%
Data as of 30 April 2021
*Treasury shares are related to TomTom's share buyback program

Ik wil niet kinderachtig zijn, maar er is wel wat verschil tussen 54% en 51,8%
2,2% is 2.912.067 aandelen.

Kan de heer Goddijn niet goed rekenen? Of....




H. Berkhof
0
quote:

NewKidInTown schreef op 10 mei 2021 14:25:

[...]
Zie mijn bericht vandaag om 08.57 uur.
Jij ook bedankt voor de beantwoording ;-))
Kuiken
1
bron Automotiv weekly:

Weekly Brief: AVs Depend on Evolution not Revolution

10th May 2021
General Motors will sell self-driving cars to the general public by 2030, the carmaker’s CEO Mary Barra declared on a quarterly-earnings call last week.

Then, she hedged. “Later in the decade, I believe, and there’s a lot to still unfold, but I believe we will have personal autonomous vehicles,” she said. Nothing could better capture the uncertainty looming over the autonomous vehicle revolution than Barra’s equivocation. Gone are the days of unchecked confidence, blind optimism and promised deployments.

Here is the new reality in which AVs have failed to go mainstream or even prove a real use case, despite billions in venture capital and carmaker investment. Start-ups are folding. Valuations are plummeting. The industry is rapidly consolidating. In the last six months alone, Aurora has acquired Uber’s Advanced Technology Division, Cruise has acquired Voyage and Toyota has acquired Lyft’s Level 5.

Niche AV areas

Consolidation doesn’t mean that the end is nigh – far from it. Self-driving cars may still be the future for trucking, ride-hailing and the consumer segment and could usher in a whole new paradigm of living and moving in the world. See Nathan Eddy’s article for more on why Driverless trucks are worth the investment and how autonomy is likely to drive productivity gains across the freight industry. The same could be argued for the consumer segment but, if or when, any of this will come to fruition is now anyone’s guess.

GM has some solid ground to stand on in making a prediction for this decade. It owns Cruise, one of the leaders in the AV space, and already has widespread testing underway for ride-hailing and last-mile delivery applications. It also has Super Cruise, its advanced driver assistance system that allows hands-free driving on more than 200,000 miles of highways in North America. Super Cruise is comparable to Tesla’s Autopilot but has a superior safety record and includes infrared eye-tracking technology that ensures a higher level of driver engagement.

Super Cruise will appear in 22 models come 2023, Barra announced last week. She expects Super Cruise to eventually enable hands-free transportation in 95% of driving scenarios. For the other 5%, that’s where the LiDAR and self-driving tech of Cruise comes in. “I’ve always said we have kind of a revolutionary and an evolutionary strategy around driver assistance all the way to full level four, level five autonomy,” Barra said.

This dual-pronged approach could place GM ahead of Tesla as the front runner for delivering self-driving cars to the consumer segment. Elon Musk has written off LiDAR as too expensive and impractical for use in consumer cars. That means all of his chips are pot committed to what Barra calls an evolutionary approach. Tesla is trying to expedite that approach by beta testing its “Full Self-Driving” system on customers in its Early Access Program. Musk has promised full self-driving by the end of 2021 but early reports from the field suggest that the technology isn’t anywhere close to true autonomy.

Tesla admission

Even Tesla’s own team has admitted as much in private. Last week an exchange between Tesla and the California DMV was made public. In it, Tesla’s director of Autopilot software said that “Elon’s (claim about autonomy) does not match engineering reality.”

Other than Tesla, GM’s biggest threat on the consumer front could be the world’s top-selling carmaker, Toyota. With its acquisition of Level 5, Toyota now has a foothold in Silicon Valley and has made no secret about its desire to integrate self-driving technology into everyday cars.

Ultimately no single carmaker is likely to win this race. The most probable scenario is that advanced driver assistance systems become increasingly robust across the industry, gradually introducing autonomy to the masses, until it’s so pervasive that we all forget that we were ever waiting for a revolution to begin with.
H. Berkhof
0
quote:

Wereldbelegger schreef op 10 mei 2021 17:51:

Zo niet dan is het een gokker of iemand met voorkennis. ((-;

Het zou zomaar Ikkenietweten kunnen zijn geweest ;-))
NewKidInTown
0
quote:

NewKidInTown schreef op 10 mei 2021 21:28:

Gaat niet echt lekker in de avondhandel, 7 rond aantikken deze week ?
7,12 om 7,15
boem!
0
quote:

Wereldbelegger schreef op 10 mei 2021 18:01:

Ik heb het nog even opgezocht

boem!
44,4% + 0,876% = 45,2760 %
Resteert free-float 54, 7240%.
Met de optierechten van CV meegerekend zal de free-float niet onder de 54% komen.

Wat publiceert TT zelf?

Shareholder Information

MAJOR SHAREHOLDERS STRUCTURE
Founder - Harold Goddijn 15,023,609 11.3%
Founder - Corinne Vigreux 14,894,217 11.3%
Founder - Peter-Frans Pauwels 14,702,531 11.1%
Founder - Pieter Geelen 14,140,030 10.7%
58,760,387 44.4%
Free Float 68,522,927 51.8%
Treasury Shares* 5,083,358 3.8%
Total Shares 132,366,672 100.0%
Data as of 30 April 2021
*Treasury shares are related to TomTom's share buyback program

Ik wil niet kinderachtig zijn, maar er is wel wat verschil tussen 54% en 51,8%
2,2% is 2.912.067 aandelen.

Kan de heer Goddijn niet goed rekenen? Of....





De heer Goddijn kan heel goed rekenen.

Hij heeft het over 51,8% shares in the free float en 44,4% bij de FF's.
De resterende 3,8% zijn de treasury shares.

Deze 3,8% zijn gekoppeld aan het SBB programma en zullen daardoor nog oplopen met 1% wanneer dat programma is uitgenut.

Dan zal de verhouding komen te liggen op 44,4% FF's, 50,8 % freefloat en 4,8% treasury shares.

HG en CV zijn de enigen uit het optieprogramma die als FF rechten hebben.

300.000 + 70.000 uit de tranche optierechten uit te oefenen voor 13 mei(totaal kleine 900.000 optierechten).

Zij hebben beiden inderdaad de aandelen behouden waardoor het belang van de FF's is gestegen naar 44,7 %

De toekomstige optierechten van HG en CV belopen niet meer dan 1,5 mio waardoor zij aanvullend niet meer dan 1,15% kunnen opkopen.

Zo behoor je mijn 54% te lezen.

Het gedeelte aan treasury shares dat via uitoefenen van optierechten gelinkt kan worden aan het belang van de FF's zal niet meer bedagen dan de 1,15% en kan daardoor maximaal groeien tot 46%.
NB dan dienen HG en CV wel de uitgeoefende opties te houden door aankoop.

1.106 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 ... 52 53 54 55 56 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 11:45
Koers 6,115
Verschil -0,070 (-1,13%)
Hoog 6,230
Laag 6,050
Volume 203.031
Volume gemiddeld 301.687
Volume gisteren 2.045.397

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront