Koffiekamer « Terug naar discussie overzicht

BREAKING news

2.913 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 » | Laatste
D'ieteren
3
Jefferies & Co. herhaalt het verkoopadvies voor Proximus
vrijdag 23 april 2021 - 09:30u -

Jefferies & Co. verhoogt het koersdoel van Proximus naar € 13,60 van € 13,10. Het verkoopadvies van donderdag 14 januari 2021 wordt herhaald.
www.guruwatch.nl/advies/141210/Proxim...
VERWIJDERD
0
A COVID triple-mutant found in India could be much more deadly, and may be resistant to existing vaccines - Researchers investigating the ‘Bengal Strain’ businessinsider.in/international/news...
pietje-2005
0
"Could be and may be" ;-)
Dat zeiden ze van alle varianten, maar is tot nu toe alleen maar paniekzaaierij geweest.
Zal nu (dus?) weer zo zijn !?
Freemoneyforever
0
quote:

pietje-2005 schreef op 26 april 2021 01:12:

"Could be and may be" ;-)
Dat zeiden ze van alle varianten, maar is tot nu toe alleen maar paniekzaaierij geweest.
Zal nu (dus?) weer zo zijn !?
In Nederland dreigt code zwart, waardoor Covid ook meer dodelijk zal zijn. En als de mensen niet aan Covid sterven, dan wel door uitgestelde operaties vanwege volle ICs.....

Er kan altijd een sterkere vijand/virus ontstaan, in Taiwan zijn ze beter voorbereid op een pandemie, terwijl onze regeerders toeslagenfraude dachten te bestrijden en op Intensive Care gingen bezuinigen... Dat scheelt op een land als Taiwan tienduizenden doden, op 23 miljoen inwoners. Tijd voor een gezonder bestuur....
VERWIJDERD
0
Fed's Kaplan: View Unchanged Rate Hikes Should Start In 2022
- Sees ‘Excesses And Imbalances’ In Financial Markets
- Should Start Talking About Tapering Bond Buying Soon
D'ieteren
0
N-VA wil subsidies voor krantenbedeling afschaffen
03 Mei 2021
Kamerleden voor N-VA Theo Francken en Michael Freilich hebben een wetsvoorstel ingediend om de subsidies voor de bedeling van kranten en tijdschriften via Bpost af te schaffen.

www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210503_991...
voda
2
IEX presenteert jaarcijfers en kondigt nieuwe site aan
Vooruitzichten 2021 positief.

(ABM FN-Dow Jones) IEX Group heeft in 2020 de resultaten beter zien ontwikkelen dan verwacht. Dit blijkt uit de jaarcijfers die de specialist in beleggersmedia publiceerde.

Medio februari meldde IEX al dat de omzet afgelopen jaar uitkwam op 4,1 miljoen euro en de EBITDA op 0,6 miljoen euro. "Uiteindelijk is de EBITDA nog iets hoger uitgekomen op 683.000 euro."

Onder de streep restte nog wel een verlies, van 129.000 euro. Dit verlies schreef IEX toe aan eenmalige kosten.

Outlook

IEX liet weten positief gestemd te zijn voor 2021. "De positieve ontwikkeling van de tweede helft van 2020 heeft zich doorgezet in de eerste maanden van 2021."

Afgelopen jaar steeg het aantal unieke bezoekers naar 2,5 miljoen per maand. Ook zag IEX vanaf de zomer grote adverteerders terugkeren, waardoor de zogeheten programmatic inkomsten aanzienlijk toenamen. Aan het einde van het jaar had IEX 7.500 betalende premiumleden.

IEX kondigde ook de lancering van een nieuwe website in dit voorjaar aan.

"Mede door de ingezette weg om onze platformen te vernieuwen, de stijging van het aantal betalende leden en het aantrekken van de directe advertentieverkopen, hebben wij de verwachting dat IEX naar een marktconform nettoresultaat groeit", schreef CEO Mark Temeer.

Accountant

De jaarrekening is niet door een accountant gecontroleerd. IEX zoekt, net als meer kleine beursfondsen, nog altijd naar een OOB-accountant, waar er nog maar zes van zijn in Nederland.

Het eigen vermogen van IEX is negatief.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999
VERWIJDERD
0
KAPLAN SAYS HE'D LIKE TO BEGIN DISCUSSIONS TO TALK ABOUT TAPERING SOONER RATHER THAN LATER
[verwijderd]
0
Er kan vandaag een soort van Blow Out ontstaan, dat de indices doorslaan naar absolute toppen in plaats van een simpele "nieuwe hoogste stand ooit"
Het is een vrijdag vandaag, de zon schijnt, mooi weer dus, het perfecte plaatje, alle presentaties zijn beter dan verwacht, outlook verhogingen, "beste kwartaal ooit"(nogal logisch als alles een jaar heeft stilgelegen en er dus inhaalvraag is), de stemming is maximaal upperdepup.

Short gaan is geen optie, je wordt er gewoon uitgetikt in de huidige koopwoede, nog steeds dagelijks duizenden particulieren die instromen, cash omzetten in duurzame aandelen, dus blijvende stijgingen, vanaf vandaag gaan we tot 2027 alleen maar omhoog, to the moon!

Moneyman= Rocketman.
objectief
0
quote:

drooglegging schreef op 7 mei 2021 08:01:

Short gaan is geen optie, je wordt er gewoon uitgetikt in de huidige koopwoede, nog steeds dagelijks duizenden particulieren die instromen, cash omzetten in duurzame aandelen, dus blijvende stijgingen, vanaf vandaag gaan we tot 2027 alleen maar omhoog, to the moon!

De koersen van de FANG aandelen o.a. Amazon, etc. dalen al enkele dagen tot weken; zit je wel op dezelfde beurs??
[verwijderd]
0
Vertel!

Ik zie nog steeds geen tech correctie, zeker niet op de AEX met de ons drie bekende chip bedrijven(40% AEX) terwijl de AEX vandaag een lancering gaat krijgen naar de 720 punten, maar dat kan vanmiddag weer anders zijn natuurlijk!(696)
[verwijderd]
0
quote:

objectief schreef op 7 mei 2021 08:30:

[...]

De koersen van de FANG aandelen o.a. Amazon, etc. dalen al enkele dagen tot weken; zit je wel op dezelfde beurs??
De Nasdaq en de AEX chips stijgen boven gemiddeld, een nieuwe Bull Run lijkt aanstaande, de bodem voor een nieuwe tussensprint.

Je zou zo n groep stieren tegenkomen in de winkelstraat, gewoon rennen voor je leven of gewoon de Primemarkt induiken tot de stofwolken weer zijn opgetrokken...
VERWIJDERD
0
voda
0
Musk duwt bitcoin omlaag
Tesla neemt geen bitcoin meer aan.

(ABM FN-Dow Jones) De bitcoin is vannacht stevig onder druk komen te staan na een bericht van Elon Musk.

De topman van Tesla liet op Twitter weten dat de autobouwer niet langer bitcoin accepteert als betaalmiddel.

Musk zei bezorgd te zijn over het vervuilende karakter van bitcoin. Het 'minen' van de cryptomunt kost immers heel veel energie. En dat is volgens de CEO niet altijd schone energie, maar vaak kolen, die erg vervuilend zijn.

Wel herhaalde Musk dat cryptomunten een goed idee zijn "op veel niveaus" en hij ziet nog altijd in een "veelbelovende toekomst" voor deze munten. Maar dat mag niet ten koste van het milieu gaan, waarschuwde hij.

Musk merkte op dat Tesla geen bitcoins zal verkopen. Als het betaalproces meer wordt gevoed met duurzame energie wordt, zal Tesla de cryptomunt weer voor transacties gaan gebruiken, aldus Musk.

Tesla blijft ook naar andere cryptomunten kijken die minder energie nodig hebben bij het doen van transacties dan bitcoin.

De prijs van bitcoin daalde met meer dan 10 procent naar circa 51.000 dollar. Eerder vannacht daalde de munt zelfs nog kortstondig tot onder de 47.000 dollar.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999
D'ieteren
0
Omwonenden Bossche asfaltcentrale dreigen met rechter: ‘Groot gevoel van wantrouwen’
DEN BOSCH - Omwonenden van de asfaltcentrale aan de Veemarktkade voelen zich om de tuin geleid. Als er niet direct door de gemeente Den Bosch wordt opgetreden, volgt er een stap naar de rechter.

Jos van de Ven 18-05-21,

Een gepeperde brief aan het adres van de gemeente laat aan duidelijkheid niets te wensen over. Na (digitale) gesprekken met wethouder Roy Geers, Omgevingsdienst Brabant Noord (OBDN), GGD en Handhaving neemt de onrust en de kritiek alleen maar toe. En niet alleen omdat er in de ogen van omwonenden onvoldoende wordt opgetreden tegen asfaltcentrale AsfaltNu. De centrale, eigendom van Heijmans en BAM, stoot al jaren veel en veel te veel kankerverwekkend benzeen uit, tot 200 en 300 procent, zo blijkt uit eigen metingen van het bedrijf.

www.bd.nl/den-bosch-vught/omwonenden-...
voda
0
Deze revolutionaire ‘vijf minuten-accu’ gaat over drie jaar in massaproductie

De Israëlische start-up Store Dot heeft een accu ontwikkeld die binnen vijf minuten volledig opgeladen kan worden. Deze technologie voor extreem snel opladen gaat over drie jaar in massaproductie.

Erik Kouwenhoven 23-05-21, 06:00
Steeds meer mensen flirten met een elektrische auto. In een flink aantal gevallen haken aspirant-kopers toch af uit angst voor de relatief lage actieradius en de te lange laadtijden. Een nieuw ontwikkelde technologie zou binnenkort een einde kunnen maken aan deze vooroordelen.

Lees ook
Voor de accu van de toekomst is ritje van 1000 kilometer een makkie
Tesla's geheime ‘miljoen kilometer’-accu moet elektrische auto fors goedkoper maken

Na jaren van planning heeft de Israëlische startup store Dot een Li-ion-accu ontwikkeld die dankzij een speciaal uitgevonden Extreme Fast Charging-technologie (XFC) binnen enkele minuten volledig opgeladen kan worden. Het proces is gebaseerd op het vervangen van graniet door metaalachtige nanodeeltjes. Begin dit jaar werd een eerste prototype gepresenteerd.

Massaproductie in 2024
Het bedrijf is negen jaar geleden opgericht. Store Dot heeft inmiddels een overeenkomst voor serieproductie getekend met het Chinese bedrijf EVE Energy. Volgens eigen informatie is de partner een van ’s werelds toonaangevende leveranciers van losse onderdelen voor elektrische auto’s en energieopslagsystemen. In de nabije toekomst willen de twee bedrijven hun krachten bundelen om de massaproductie van de XFC-batterij te starten. Dit zou in 2024 moeten beginnen.

Met wereldwijde bedrijven als BP, Samsung en Daimler heeft de start-up al enkele bekende supporters. Geïnteresseerde autofabrikanten kunnen voor het einde van dit jaar het prototype van de XFC-batterij testen. De technologie is naar verluidt al met succes gedemonstreerd in een elektrische scooter. Naast het opladen van elektrische auto’s zijn de ontwikkelaars van plan hun technologie ook te gebruiken voor alledaagse elektrische apparaten, zoals smartphones en laptops.

www.ad.nl/auto/deze-revolutionaire-vi...
voda
0
Volkswagen wil Lamborghini behouden ondanks miljardenbod - media
Quantum zou 7,5 miljard euro hebben geboden.

(ABM FN-Dow Jones) Volkswagen heeft bevestigd dat het Lamborghini niet zal verkopen, nadat een tijdschrift meldde dat er een bod is uitgebracht van 7,5 miljard euro op het luxe automerk. Dit zou een woordvoerder van de Duitse autobouwer tegenover persbureau Bloomberg hebben gezegd.

De woordvoerder stelde tegenover Bloomberg dat de plannen omtrent de positie van Lamborghini niet zullen veranderen. Het tijdschrift Autocar meldde op dinsdag dat Volkswagen een bod had gekregen van het Zwitserse Quantum Group ter waarde van 7,5 miljard euro.

In november liet Volkswagen nog weten de strategische opties voor Lamborghini en Ducati te bekijken, waaronder een mogelijke verkoop of beursgang. Een maand later sprak Volkswagen de wens uit om beide merken toch volledig in bezit te houden.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999
voda
1
Helmplicht voor de snorfiets: ‘Nu alle e-bikes nog’

Het kabinet hakte vrijdag de knoop door: ook snorfietsers ontkomen vanaf juli 2022 niet langer aan het dragen van een helm. Medici die worden geconfronteerd met zwaar hersenletsel na ongevallen met snorscooters, pleiten al jaren voor een helmplicht. ,,De volgende groep zijn de e-bikes.’’

Sanne Schelfaut 30-05-21, 20:00 Laatste update: 30-05-21, 21:15
60 REACTIES

Dat niet iedereen op de hoogte is van het vrijdag genomen kabinetsbesluit om vanaf juli 2022 een helmplicht in te voeren voor snorfietsers, blijkt dit weekend bij Naaldwijk Scooters. De scooterwinkel krijgt klanten over de vloer bij wie de vertwijfeling toeslaat als ze horen dat ze over ruim een jaar een helm moeten dragen.

,,We leggen duidelijk uit wat de voor- en nadelen zijn van een snorfiets. Je kunt goed merken dat die helm bij veel mensen wel een dingetje is. Ze vinden dat ze daarmee hun gevoel van vrijheid kwijt zijn. En ja, het kapsel speelt ook een rol. Sommigen zijn bang dat hun haar niet meer goed zit en besluiten daarom geen snorscooter meer te kopen. Ook zijn er klanten die juist overstappen op een bromscooter, dus met een geel kenteken. Ze moeten straks toch aan de helm en dan gaan ze liever wat harder’’, vertelt Jeffrey van Maurik van het Naaldwijkse bedrijf.

Lees ook
De accu blijft het zorgenkindje van de elektrische fiets
Dit zijn de beste speed pedelecs

Niet verbaasd
Zelf is Van Maurik niet verbaasd dat het kabinet het besluit heeft genomen. ,,Sterker, ik vond het al lang duren. Het zal zeker in het begin effect hebben op de verkoop van scooters met een blauw kenteken. Toch denk ik niet dat de markt zal instorten. Zeker niet als je een lichte helm mag dragen in plaats van een zwaardere brommerhelm. Daar wordt door TNO nog nader onderzoek naar gedaan. En het zal snel wennen. Kijk bijvoorbeeld naar de wintersport. De invoering van de helmplicht leidde vooraf tot een hoop consternatie, maar nu vindt iedereen het normaal.’’

Joukje van der Naalt was drie jaar geleden een van de medici die een brandbrief naar de Tweede Kamer stuurde met het dringende verzoek de helmplicht in te voeren. Neuroloog Van der Naalt is werkzaam in het UMCG in Groningen en ziet regelmatig wat de gevolgen zijn van ongevallen waarbij snorscooters zijn betrokken. Ze is blij dat het kabinet vrijdag het besluit bekendmaakte. ,,De snorfiets is feitelijk een brommer. De voertuigen zijn in de loop der jaren een stuk zwaarder en breder geworden. Alleen de wet veranderde niet mee. In mijn praktijk zie ik veel mensen met hersenletsel na een scooterongeval. Als ze een helm op hadden gehad, zou dit een hoop schelen. De helft rijdt ook harder dan 25 kilometer per uur, dan is het effect nog dramatischer als je op de grond valt.’’

Een snorfiets is feitelijk een brommer. De voertuigen zijn in de loop der jaren een stuk zwaarder en breder geworden. En de helft rijdt te hard

Joukje van der Naalt, neuroloog UMCG
Dat er bijna drie jaar tussen de brandbrief van de groep van 130 medici en het kabinetsbesluit zit, vindt Van der Naalt jammer. ,,We wisten dat het niet in een paar maanden tijd kon worden geregeld. De politiek krijgt te maken met belangen vanuit de branche zelf, je krijgt een krachtenveld waar wij vanuit de medische hoek weinig vat op hebben. Wij zien vooral wat er in de praktijk gebeurt en die boodschap is uiteindelijk toch aangekomen in Den Haag.’’

De neuroloog verwacht dat de discussie over het dragen van een helm niet stopt bij de snorscooters. ,,Nu alle e-bikes nog. Dat wordt de volgende groep. Want ook deze tweewielers gaan hard, vaak harder dan 25 kilometer per uur. De gevolgen van valpartijen met deze e-bikes zien wij in het ziekenhuis. Vooral ouderen die minder balans hebben en kwetsbaarder zijn, lopen grote kans op langdurig hersenletsel.’’

Verschuiving
Foto ter illustratie © ANP
Ook bij scooterwinkel Scooterspot in Amsterdam vinden ze dat de politiek meer aandacht mag hebben voor de e-bikes. ,,Wij denken dat de helmplicht voor snorscooters gaat zorgen voor een verschuiving naar met name de elektrische fietsen. Die kunnen - en dan heb ik het niet over speed-pedelecs - met wat aanpassingen 50 kilometer per uur halen, voor sommigen ook niet bepaald veilig. Helaas bestaat er nog geen rollerbank voor deze fietsen’’, aldus Pascal Kruijsman van Scooterspot. In de hoofdstad is twee jaar geleden als eerste plaats in Nederland al een helmplicht voor snorscooters ingevoerd (binnen de ring van de A10). Volgens Kruijsman werd het verbod met name het eerste jaar behoorlijk nageleefd, maar zetten de meeste Amsterdammers nu geen helm meer op. ,,Het verbod wordt niet gehandhaafd. Politie en boa's hebben door corona wat anders aan hun hoofd, het heeft totaal geen prioriteit.’’ Hij verwacht dat een landelijk verbod zal zorgen voor meer helmen in het straatbeeld. ,,Uiteindelijk zul je wel moeten. In het begin verwacht ik een verkoopdip. Voor onze handel niet best, want van de voertuigen die we verkopen, bestaat 70 procent uit snorscootertjes.’’

En toch weet ook deze scooterhandelaar dat een helmplicht uiteindelijk veiliger is. ,,Velen zullen balen, het is heerlijk om zonder helm door de stad te rijden. Het zorgt er ook voor dat grote steden bereikbaar blijven. Ik vrees namelijk dat een deel de scooter inruilt voor een auto en dat is voor steden slecht nieuws. Ik heb nog een mooi alternatief. We kunnen een voorbeeld nemen aan Frankrijk en Spanje. Daar mag je met een autorijbewijs een brommer met een vermogen van 125 cc besturen. Zouden ze hier ook moeten invoeren. Met helmplicht, uiteraard.’’

Minder (hersen)letsel
- Uit onderzoek van het Instituut voor Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid (SWOV) blijkt dat een helmplicht voor snorfietsers en hun passagiers de kans op hoofd- en hersenletsel met ruim 60 procent verkleint.
- Als Eerste en Tweede Kamer instemmen, gaat de helmplicht in op 1 juli 2022. Gemotoriseerde voertuigen die maximaal 25 kilometer per uur kunnen rijden, zijn nu nog vrijgesteld.
- Of snorfietsers en scooterrijders een bromfietshelm op moeten, wordt nog onderzocht. Mogelijk is een snelfietshelm voldoende. Zo’n fietshelm is al verplicht op speed-pedelecs die 45 kilometer per uur kunnen halen.
- Het kabinet verwacht dat door de verplichting de helft van de snorfietsers zal overstappen naar de gewone elektrische fiets. Dat kan per jaar tien verkeersdoden en 1100 gewonden schelen.
- Begin 2020 waren er volgens het Centraal Bureau voor Statistiek 765.000 snorfietsen in Nederland.


www.ad.nl/auto/helmplicht-voor-de-sno...
voda
0
Nederlandse stichting claimt ruim 1 miljard van TikTok

Door ABM Financial News op woensdag 2 juni 2021
Views: 245

(ABM FN-Dow Jones) Stichting Onderzoek en Marktinformatie wil een claim van 1,4 miljard euro neerleggen bij het populaire TikTok.

"TikTok moet kinderen beter beschermen tegen schadelijke content en stoppen met het schenden van hun privacy", vindt de stichting.

SOMI eist betere leeftijdsverificatie, ouderlijk toezicht in de app en dat de gegevens van kinderen onder de 16 worden verwijderd. Ook moet TikTok stoppen met misleidende informatie over cryptomunten en moet het transparant zijn over reclame.

De stichting wil voor kinderen onder de 13 jaar een schadeclaim van 2.000 euro. Voor kinderen tussen de 13 en 15 jaar 1.000 euro en voor 16 en 17-jarigen 500 euro.

SOMI rekent vanaf het moment van dagvaarding eenmalig 17,50 euro inschrijfkosten voor nieuwe deelnemers. En indien de claim succesvol is, probeert SOMI om alle kosten vergoed te krijgen van TikTok. "Mocht de rechter dat niet toewijzen, dan zal SOMI de rechter verzoeken ons toe te staan om tot maximaal 20 procent in te houden van de uitbetaalde schadevergoeding om haar kosten te dekken."
2.913 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Markt vandaag

 AEX
860,01  -5,35  -0,62%  19 apr
 Germany40^ 17.714,20 -0,13%
 BEL 20 3.827,75 +0,03%
 Europe50^ 4.904,14 -0,28%
 US30^ 37.851,00 0,00%
 Nasd100^ 17.004,48 0,00%
 US500^ 4.960,72 0,00%
 Japan225^ 37.028,48 0,00%
 Gold spot 2.392,50 0,00%
 EUR/USD 1,0655 +0,11%
 WTI 82,10 0,00%
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer

Stijgers

WDP +3,12%
Kendrion +2,92%
EBUSCO HOLDING +2,67%
Vopak +2,61%
NX FILTRATION +2,17%

Dalers

JUST EAT TAKE... -5,11%
TomTom -4,68%
Fugro -4,30%
ASMI -4,00%
BESI -3,64%

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront