Tesla Motors Inc. « Terug naar discussie overzicht

Tesla blow-off

7.729 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 ... 383 384 385 386 387 » | Laatste
voda
0
Big short op Tesla
Joost van Kuppeveld 16:36

Een van de markantste personen uit het boek — en de film — The Big Short van Michael Lewis was hedgefondsmanager Michael Burry. En dan niet zozeer vanwege zijn glazen oog, hij kreeg als kind kanker en verloor daardoor een oog, en ook niet eens omdat hij mede opgeleid was als arts, maar vooral vanwege zijn vasthoudendheid en doorzettingsvermogen in de subprimecrisis die bijna het hele westerse financiële systeem deed omvallen.

Burry ontdekte als een van de eersten dat de vastgoedmarkt in de Verenigde Staten op drijfzand was gevestigd. Hij moest banken als Goldman Sachs ervan overtuigen hem kredietverzekeringen te verkopen tegen de zogenaamde rommelhypotheken en haalde bij de ineenstorting ervan een grote buit binnen. Daarna sloot hij zijn hedgefonds om zich op zijn persoonlijke financiën te focussen, maar het bloed kroop toch waar het niet gaan kon en in 2013 ging zijn hedgefonds weer open.

Toezichthouder
En sindsdien kijkt iedereen weer mee met zijn posities. Beleggingsinstellingen van een bepaalde omvang moeten eens per kwartaal hun posities rapporteren aan de toezichthouder en die worden vervolgens openbaar gemaakt.

En zo bleek deze week dat Burry aan het einde kwartaal een flinke shortpositie had opgebouwd in Tesla. Volgens de filing in het register van de beurstoezichthouder Securities and Exchange Commission (SEC) heeft hij putopties op 800.100 aandelen ter waarde van $534,4 mln. Diverse media meldden dan ook dat Burry een shortpositie heeft van meer dan een half miljard.

Maar dat valt wel mee. Het bedrag van $534 mln is de onderliggende waarde van de aandelen, waar Burry het recht op heeft gekocht om die tegen een vastgestelde prijs te verkopen. Als Tesla onverhoopt doorstijgt naar — zeg — $10.000 per aandeel dan is Burry hooguit zijn premie voor de putopties kwijt, terwijl als de aandelen zelf short hadden gezeten hij de boot had moeten verkopen. Het gaat nu waarschijnlijk om enkele miljoenen aan premie die hij op het spel heeft gezet, niet dat halve miljard.

Lekker verdiend
De kans is groot dat Burry lekker aan de puts heeft verdiend, al weten we niet precies tegen welke premies hij de opties heeft gekocht en weten we ook de looptijd en de uitoefenprijs niet. Maar het aandeel Tesla is al sinds de piek van 26 januari — $883,09 bij het slot — aan een vrije val bezig. Vorige week sloot het aandeel voor het eerst weer eens onder de $600.

Het is overigens niet de eerste keer dat Burry short zit in Tesla. Begin december zei hij ook al dat zijn fonds short zat in de automaker. Belangrijk verschil: toen stegen de aandelen nog wel een tijdje door. Dus zou het zomaar kunnen zijn dat hij nu pas het geld dat toen verloren is gegaan aan het terugverdienen is. Je kunt niet altijd gelijk hebben.

Lees het volledige artikel: fd.nl/beurs/1384381/big-short-op-tesl...
efreddy
1
quote:

voda schreef op 18 mei 2021 07:18:

Topbelegger Michael Burry bouwt flinke shortpositie in Tesla op
Circa 534 miljoen euro geshort.

(ABM FN-Dow Jones) Topbelegger Michael Burry heeft een grote shortpositie opgebouwd in Tesla ter waarde van meer dan een half miljard dollar. Dit bleek maandagavond uit documenten die bij toezichthouder SEC werden ingediend.

Burry, bekend van het boek en de film 'The Big Short', bouwde een shortpositie op van 534 miljoen dollar tegen het einde van het eerste kwartaal. Het betreft putopties op 800.000 aandelen Tesla. Daarmee speculeert Burry op een koersdaling van Tesla.

Burry liet in december al weten dat hij een shortpositie had opgebouwd in Tesla en noemde de koers van het aandeel toen "krankzinnig".

Het aandeel Tesla daalde maandag ruim twee procent. In de elektronische handel nabeurs verloor het aandeel nog eens 0,9 procent.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999
Die 534 miljoen $ is complete onzin ,het gaat om 8001 putopties waarvan niet eens bekend is om wat voor uitoefenprijzen het gaat.

Men heeft er niet beter op gevonden om de 800100 aandelen waarop dit slaat te vermenigvuldigen met de koers van Tesla op 31 maart.

Volgens dezelfde absurde redenering was mijn long positie op 31 maart 1002000$ .
(15 geschreven put opties 1500 aandelen vermenigvuldigd met de koers van 668$ toen).
Contrair1975
0
Wanneer schiet hij nou eens definitief door de zware weerstand van ~545-550 US$? Dat zal voor mij het moment zijn om mijn short positie wat uit te breiden.
tomansky
0
quote:

Kaviaar schreef op 19 mei 2021 20:25:

Oeps

www.nu.nl/economie/6134359/tesla-ziet...
Inderdaad Oeps, standaard FUD bericht. Er zijn ook nog auto's geexporteerd maar die 'vergeten' ze er even bij te vermelden.
Blanco rolling
0
quote:

efreddy schreef op 18 mei 2021 21:28:

[...]

Die 534 miljoen $ is complete onzin ,het gaat om 8001 putopties waarvan niet eens bekend is om wat voor uitoefenprijzen het gaat.

Men heeft er niet beter op gevonden om de 800100 aandelen waarop dit slaat te vermenigvuldigen met de koers van Tesla op 31 maart.

Volgens dezelfde absurde redenering was mijn long positie op 31 maart 1002000$ .
(15 geschreven put opties 1500 aandelen vermenigvuldigd met de koers van 668$ toen).

Ik had begrepen dat het om 80000 contracten ging, dus om 8 M aandelen.

Wat is waar?
efreddy
0
[Modbreak IEX: Gelieve hier geen reclame te maken door het plaatsen van deze link, bericht is bij dezen verwijderd. Laatste waarschuwing.]

Op de homepage van IEX staat vrijwel dezelfde info zoals Beursblik.
www.iex.nl/

Groet Henk
Appelboom
0
quote:

tomansky schreef op 19 mei 2021 21:20:

[...]

Inderdaad Oeps, standaard FUD bericht. Er zijn ook nog auto's geexporteerd maar die 'vergeten' ze er even bij te vermelden.
Dat is niet correct, de CPCA in China (China Passenger Car Association) heeft later aangegeven dat de geexporteerde cijfers van April 2021 reeds in de aangekondigde cijfers waren inbegrepen.

Dit betekent dat er in China zelf circa 60% minder Tesla's zijn verkocht ten opzichte van Maart.
Samen met de flinke daling in verkoopcijfers van Tesla in de EU en de leveringsproblemen in de VS door een ontbrekend onderdeel gaat het een leuk Q2 worden voor de shorters :)
tomansky
0
quote:

Appelboom schreef op 20 mei 2021 10:25:

[...]

Dat is niet correct, de CPCA in China (China Passenger Car Association) heeft later aangegeven dat de geexporteerde cijfers van April 2021 reeds in de aangekondigde cijfers waren inbegrepen.

Dit betekent dat er in China zelf circa 60% minder Tesla's zijn verkocht ten opzichte van Maart.
Samen met de flinke daling in verkoopcijfers van Tesla in de EU en de leveringsproblemen in de VS door een ontbrekend onderdeel gaat het een leuk Q2 worden voor de shorters :)
Klopt, maar dat exporteren gebeurd altijd in de eerste maand van een kwartaal, bij iedere GF. Die auto's hadden ze ook in China kunnen verkopen en dan zagen de cijfers er heel anders uit. Clickbait berichtje heeft weer gewerkt.

Jaren geleden zag je precies dezelfde berichten over GF usa. --> Tesla verkopen in USA flink gedaald! klik nu, klik hier, snel.
Ondertussen varen boten vol met auto's richting europa.
voda
0
‘Tesla Roadster sprint binnen 1,5 seconden naar 100 km/h door raketmotoren’

Tesla lijkt iets heel bijzonders van plan met de Roadster. Die auto krijgt in de huidige plannen een SpaceX-versie met raketmotoren achterop de auto.

Autoredactie 20-05-21, 20:00 Laatste update: 20-05-21, 20:35 Bron: Autoweek

Net als je denkt dat Tesla-topman Musk niet nog iets absurders kan bedenken, lijkt hij het toch weer voor elkaar te krijgen. De Tesla Roadster is nog altijd in ontwikkeling - de uiteindelijk versie krijgen we volgens de laatste berichten volgend jaar pas te zien - maar er staat nu een prototype in het gerenommeerde Petersen Automotive Museum met een uiterst bijzonder stukje extra informatie.

Volgens het doorgaans goed geïnformeerde Electrek, een Amerikaanse nieuwswebsite gewijd aan elektrisch vervoer en duurzame energie, staat er op een bordje bij de auto dat er een ‘SpaceX-pakket’ leverbaar wordt voor de Roadster. Wie dat bestelt, krijgt raketmotoren achterop de Tesla. Geen raketmotoren die enorme vlammen uitslaan, maar koude lucht onder hoge druk. Musk had het hier eerder al eens over, maar de plannen staan nu zwart op wit.

1,1 seconden
Het pakket is uiteraard vernoemd naar Musk’s ruimtevaartbedrijf SpaceX, dat de raketten ongetwijfeld zal leveren. Er zal vanwege de veiligheid vast een enorme lijst mitsen en maren zitten aan het gebruik ervan en we kunnen ons voorstellen dat het enkel op afgesloten (privé-)terreinen mag. Als je ze inschakelt, moet volgens de informatie op het bordje in 1,1 seconden vanuit stilstand een snelheid van 97 km/h (60 mph) te halen zijn.

Het klinkt uitermate bizar. Voor de Roadster zonder rakketten hoef je je bij een sprintje overigens ook niet te schamen. Volgens de huidige verwachtingen duurt 0 naar 100 km/h ‘minder dan 2,1 seconden’ en ligt de topsnelheid boven de 400 km/h.

www.ad.nl/auto/tesla-roadster-sprint-...
Riding the Tiger
0
Ik begrijp niet dat een serieus bedrijf als Tesla 1,5 mia $ "investeert" in een zeer risicovol iets als Bitcoin...

Q2 ziet er alvast zeer ugly uit : de bitcoin belegging staat actueel op - 200 mio $. Dit terwijl de winst van 500 mio in Q1 bestond uit 100 mio bitcoin winst en 400 mio uit emissie rechten. Dus 0$ uit autos...

Stel dat Bitcoin nog eens 20% zakt...dan gaat Tesla in het rood in Q2. De CFO van Tesla kijkt elke dag angstig naar de koers van Bitcoin en is blij dat fe wagens in $ betaald zullen worden...en niet met Bitcoins...

Riding the Tiger
1
Zachary Kirkhorn is de naam van de CFO van Tesla. Zijn bijnaam bij Tesla is " Master of Coin". Misschien noemen ze hem beter Captain Kirk...

Kirkhorn is alvast volop zijn Tesla aandelen aan het verkopen...een teken aan de wand. Elke maand kiepert hij een deel buiten. Niet slecht als je 22 Mio $ per jaar verdient op je 35 jaar. Kirky belegt die cash waarschijnlijk in Bitcoin. The sky is the limit !
Dutcheon
1
guess what, als ze de emissierechten 2-3 jaar geleden niet in het vooruitzicht hadden waren ze niet in staat geweest om 2 gigafactories te bouwen zoals ze nu doen.
Zoals al vaker gezegd is Tesla erop gebrand om zo snel mogelijk al hun beschikbare geld uit te geven zodat ze versneld kunnen groeien.

Dat is ook vrij logisch als je 100% van je productie verkoopt door alleen een beetje te rommelen met de prijsopbouw. Geen reclame alleen een beetje tweeten.

Als je wilt dat Tesla heel veel winst gaat maken, kan ik je alvast teleurstellen, Tesla heeft teveel idealen en ambitie om een grove geldmachine te worden.
voda
0
Radicaal-linkse groep claimt aanslag op stroomkabels naar bouwterrein Tesla-fabriek Duitsland

Een Duits politieteam gespecialiseerd in de bestrijding van politiek gemotiveerde misdaad onderzoekt een brand in hoogspanningsstroomkabels naar Tesla’s in aanbouw zijnde ‘gigafabriek’ bij Berlijn. De eerste bevindingen wijzen op brandstichting. Op een links-extremistische site is een bericht verschenen waarin de aanslag wordt opgeëist, meldt de omroep RBB (Berlin-Brandenburg).

Caspar Naber 26-05-21, 14:05 Laatste update: 26-05-21, 16:01

De kabelbrand brak omstreeks 02.50 uur uit op zo'n 500 meter van het bouwterrein van Tesla's eerste Europese autofabriek bij Grünheide, aan de zuidoostrand van Berlijn. Het vuur werd ontdekt doordat ook zo’n drie vierkante meter van het omliggende bosperceel in brand stond. Het is er gortdroog door drie warme zomers op rij en nauwelijks regen.

Uit de eerste bevindingen is gebleken dat de zes bovengrondse, armdikke stroomkabels van buitenaf zijn beschadigd, meldt de politie van de deelstaat Brandenburg. Ze gaat volgens de publieke omroep RBB (Berlin-Brandenburg) uit van een doelgerichte aanslag waarbij een vuurversneller is gebruikt en sluit een politiek motief niet uit. Speurders van de deelstaatrecherche krijgen bij hun onderzoek daarom bijstand van collega's van de staatsveiligheid.

Die laatsten houden zich bezig met de bestrijding van politiek gemotiveerde misdaad en onderzoeken de echtheid van het bericht op een radicaal-linkse site waarin de aanslag wordt opgeëist. ‘Tesla is niet groen, noch ecologisch of sociaal’, schrijft de ‘vulkaangroep’ op indymedia.org. De groep claimt de stroomtoevoer naar de bouwplaats te hebben onderbroken door het in brand steken van de zes hoogspanningskabels.

Tesla is niet groen noch ecologisch of sociaal

Indymedia.org
Of de stroomtoevoer daadwerkelijk onderbroken was, is onduidelijk. Volgens de RBB was de stroomtoevoer tussen de centrale in Erkner en het bouwterrein enige tijd onderbroken. Een bouwvakker op het terrein verklaarde tegenover lokale media dat er een korte stroomstoring was, waarna de noodvoorziening in werking zou zijn getreden. Tesla noch de politie hebben dat bevestigd. Hoewel de stroomkabels door de brand zijn beschadigd, eentje zelfs ernstig, werken ze nog steeds.

Omstreden
De komst van de fabriek voor elektrische auto’s is omstreden vanwege zijn ligging naast een waterwingebied. Tesla’s fabriek voor elektrische auto's verrijst op een 300 hectare grote kavel in een bos- en merengebied zo’n 30 kilometer ten zuidoosten van Berlijn. Beide deelstaten zijn blij met de komst van Elon Musks Europese paradepaardje dat tussen de 9000 en 12.000 banen zal scheppen in een regio waar veel bedrijven na de val van de Muur moesten sluiten.

Een kleine groep omwonenden vreest vooral voor een watertekort. Tesla schat 372.000 liter water per uur te verbruiken bij de maximale productie van 500.000 auto’s per jaar. Volgens topman Elon Musk is het geschatte waterverbruik gebaseerd op ‘een mogelijke, uitzonderlijke piek’ en ligt het normale verbruik veel lager.

De tegenstanders vrezen ook files en CO2-uitstoot. Dit door de auto’s van Tesla-medewerkers, de zeshonderd vrachtwagens die de fabriek dagelijks bevoorraden voor de productie van de Tesla-types 3 en Y én de zes goederentreinen met geproduceerde elektrische auto’s die driemaal daags vertrekken.

Tesla heeft op dit moment twee andere ‘gigafabrieken’, één in de VS en één in Sjanghai, China. De autoproductie in de gigafabriek bij Berlijn zou in juli 2020 beginnen maar staat nu gepland voor eind dit jaar. Oorzaak zijn vertragingen bij de bouw, onder andere door kort gedingen van natuurbeschermingsgroeperingen.

Voor meer, zie link:

www.ad.nl/auto/radicaal-linkse-groep-...
HCohen
0
TECH
Tesla’s move from radar to vision costs it some safety endorsements — for now
PUBLISHED THU, MAY 27 20216:17 PM EDTUPDATED 4 HOURS AGO
Lora Kolodny

Consumer Reports and IIHS are taking away top safety endorsements from Tesla after the company’s move from radar to vision-based driver assistance systems.
Tesla said Tuesday it was excluding radar sensors from its 2021 Model 3 and Model Y vehicles in North America and would have to temporarily downgrade some functionality in the cars.
Consumer Reports told CNBC the Tesla Model 3 could regain its status as a “top pick” if it restores full functionality to the cars.
In this article

When Tesla decided to exclude radar sensors from its newer Model 3 and Model Y vehicles in the U.S., it had to downgrade functionality in these cars at least temporarily. As a result, Consumer Reports and the Insurance Institute for Highway Safety are suspending some key safety endorsements for those cars.

Consumer Reports said it no longer lists the 2021 Tesla Model 3 as a “top pick” and reported that IIHS also plans to remove the Model 3's “Top Safety Pick+” designation. Losing these recommendations for now could impact Tesla’s sales and marketing strength. Automakers generally tout such industry accolades in communication with prospective customers.

Jake Fisher, senior director of Consumer Reports’ Auto Test Center, told CNBC that Tesla can earn back its recommendations if it fully restores all functionality to its cars.
PUBLICITÉ

Read more about electric vehicles from CNBC Pro
The battery market is booming. One company believes it’s made a key change to how they’re made

Bank of America cuts Tesla price target by over 20%, says more stock sales could be coming

Missed the electric car boom? Analysts say these battery stocks are set to soar

The National Highway Traffic Safety Administration ratings pages for the Tesla Model 3 and Model Y vehicles built on or after April 27, 2021, no longer have check marks indicating the agency has tested safety features in the modified Teslas, including forward collision warning, lane departure warning, crash imminent braking and dynamic brake support.

Fisher notes that crash imminent braking, also known as automatic emergency braking, and forward collision warning are currently standard on almost three-quarters of 2021 passenger vehicles. Consumer Reports has not yet tested the radar-less version of the Tesla vehicles, he confirmed.

As CNBC previously reported, Elon Musk’s electric car company announced Tuesday that it would exclude radar sensors from 2021 Model 3 and Model Y vehicles starting in May this year for customers in North America.

Its higher-priced Model S and X vehicles, and Model 3 and Model Y cars made for markets beyond North America, still have radar technology on board.

In its announcement, Tesla said the modified cars would now use a camera and machine learning software-based system, Tesla Vision, to enable driver assistance features. Tesla markets these as Autopilot, its standard option, and Full Self-Driving, its premium option. Neither system makes Tesla vehicles autonomous.

Tesla also cautioned customers their new Model 3 or Y “may be delivered with some features temporarily limited or inactive” for an unspecified but short period of time as Tesla rolls out its new system.

Radar was previously deemed an essential part of Tesla’s advanced driver assistance systems. In a 2016 blog post, now deleted from Tesla’s website, the company wrote:

“The most significant upgrade to Autopilot will be the use of more advanced signal processing to create a picture of the world using the onboard radar. The radar was added to all Tesla vehicles in October 2014 as part of the Autopilot hardware suite, but was only meant to be a supplementary sensor to the primary camera and image processing system. After careful consideration, we now believe it can be used as a primary control sensor without requiring the camera to confirm visual image recognition.”

Tesla did not respond to a request for further information.
HCohen
0
Tesla starts using cabin cameras to make sure drivers are paying attention
PUBLISHED FRI, MAY 28 20213:45 PM EDTUPDATED FRI, MAY 28 20217:35 PM EDT
Lora Kolodny

Tesla CEO Elon Musk speaks during the unveiling of the new Tesla Model Y in Hawthorne, California on March 14, 2019.
Tesla CEO Elon Musk speaks during the unveiling of the new Tesla Model Y in Hawthorne, California on March 14, 2019.
Frederic J. Brown | AFP | Getty Images
Tesla has started using cabin cameras in some Model 3 and Model Y vehicles to make sure drivers are paying attention to the road when they use driver assistance features, according to release notes obtained by CNBC.

Their Model 3 and Model Y cars already had driver-facing cabin cameras, but the company’s owners manuals said they were not used for driver monitoring. Instead, Tesla’s systems required drivers to “check in” by touching the steering wheel, which is equipped with sensors.

Now, Tesla is telling drivers their cabin cameras have been switched on for driver monitoring in new vehicles that lack radar sensors, according to Kevin Smith, a second-time Tesla buyer in Murfreesboro, Tennessee. Smith says he took delivery of a 2021 Tesla Model Y crossover on Thursday.

The technical changes come amid regulatory scrutiny of Tesla vehicle safety in the U.S. and abroad. The company is facing dozens of federal probes into the underlying causes of Tesla-involved crashes in the U.S., some of which may have involved Autopilot.

Elon Musk’s auto business sells its driver assistance systems under the brand names Autopilot and Full-Self Driving, or FSD, an optional $10,000 upgrade. Tesla also offers some drivers who paid for FSD the option to try unfinished driver assistance features in its FSD Beta program, effectively turning them into beta testers.

Tesla CEO Elon Musk says Autopilot was not enabled in fatal Texas crash
Tesla’s owners manuals caution drivers that use of these systems requires “active supervision.” However, owners have repeatedly demonstrated over-confidence in the systems, sharing videos and accounts of driving while asleep at the wheel, driving without their hands on the wheel, or even driving while sitting in the passenger or back seat of the car.

A federal vehicle safety watchdog, the National Transportation Safety Board, has called on Tesla to stop beta-testing on public roads using customers in lieu of professionals, and to add robust driver monitoring to its vehicles.

It’s not clear whether Tesla’s new camera-based driver monitoring system and cars without radar meet the standards set forth by the NTSB or other safety standards.

One owner’s experience
Kevin Smith ordered his 2021 Model Y at the end of March and expected to get a vehicle with the sensor suite Tesla previously marketed, including radar.

But on Tuesday this week, Tesla announced it would exclude radar and downgrade the vehicles’ functionality in a blog post. The post also said Tesla will restore the missing features once Tesla transitions customers to a “pure vision” or camera-based version of its driver assistance and safety features.

Before he could get his new Model Y delivered, Smith was asked in an “Order Update” on the Tesla website to confirm that he would accept the modified car for the same price as the one he originally ordered.

The waiver noted that the company is transitioning to Tesla Vision, its camera-based Autopilot system, and that some new cars delivered beginning in May 2021 will not have radar. It also cautioned that Vision may be delivered with some features “temporarily limited or inactive” and said Tesla will restore those features with over-the-air software updates in the “weeks ahead.”

Order Update Tesla Vision 2021
An Order Update for Tesla customers taking delivery of Model 3 or Model Y in May 2021.
Screenshot
When he took delivery of his all-wheel-drive 2021 Model Y, Smith saw a “release note” in the vehicle’s touchscreen display that informed him of a cabin camera update:

“The cabin camera above your rearview mirror can now detect and alert driver inattentiveness while Autopilot is engaged. Camera data does not leave the car itself, which means the system cannot save or transmit information unless data sharing is enabled. To change your data settings, tap Controls > Safety & Security > Data Sharing on your car’s touchscreen.”

Adding a camera-based driver monitoring system does not restore the driver assistance and safety features Tesla said it had turned off for now.

Consumer Reports and the Insurance Institute for Highway Safety on Wednesday removed top-level safety endorsements for the Model 3 in the U.S. after the company announced it had excluded radar from these vehicles. Consumer Reports noted, “The government’s top vehicle safety rating agency says the vehicles may lack some key advanced safety features, including forward collision warning (FCW) and automatic emergency braking (AEB).
HCohen
0
Tesla's vehicle price increases due to supply chain pressure, Musk says
Reuters
2 minute read

The price of Tesla (TSLA.O) vehicles is increasing due to supply chain pressures across the auto industry, particularly for raw materials, Elon Musk said on Monday in response to a tweet.

"Prices increasing due to major supply chain price pressure industry-wide. Raw materials especially," Musk said in a tweet.

He was responding to an unverified Twitter account called @Ryanth3nerd, which said, "I really don't like the direction @tesla is going raising prices of vehicles but removing features like lumbar for the Model Y..."

In May, Tesla increased its Model 3 and Model Y prices, the automaker's fifth incremental price increase for its vehicles in just a few months, the Electrek website reported.

During an an earnings conference call in April, Musk said Tesla had experienced "some of the most difficult supply chain challenges," citing a chip shortage. "We're mostly out of that particular problem," he added at the time. read more

In response to the removal of lumbar support on the passenger side in Tesla's Model Y, Musk said, "Moving lumbar was removed only in front passenger seat of 3/Y (obv not there in rear seats). Logs showed almost no usage. Not worth cost/mass for everyone when almost never used."

Earlier on Monday, the Electrek reported that new Tesla Model Y owners are reporting that their electric SUVs are being delivered without lumbar support on the passenger side.
voda
0
Tesla Releases Conflict Mineral Report

Published on :
01 Jun, 2021 , 6:51 am

Tesla has released its Conflict Mineral Report for the fiscal year ending on December 31, 2019. In the report, Tesla outlined its processes for securing minerals used in its products, ensuring they are obtained in humane ways that do not involve any child labor, human trafficking, or slavery. Many of the minerals are obtained through the efforts of Tesla’s suppliers. The minerals must be “DRC Conflict Free,” meaning that the materials do not benefit “armed groups in the Democratic Republic of the Congo, or any adjoining country.” The company states that any of its products, whether be its electric vehicles or its energy storage products, could contain some portion of these “conflict minerals.”

Tesla states that its conflict minerals are

1. Columbite-tantalite (Tantalum)

2. Cassiterite (Tin)

3. Gold

4. Wolframite (Tungsten)

5. Any derivatives of the above

The materials are considered “conflict-free” as long as they do not benefit any of the armed groups in the DRC, and Tesla requires all of its suppliers to establish several processes to ensure the automaker humanely obtains them.

Furthermore, Tesla also has internal guidelines for itself that it commits to. These include:

1. Continuously evaluating our supply chain to address any risks related to conflict minerals, human trafficking, slavery, and child labor

2. Reviewing suppliers’ practices to ensure their compliance with Tesla’s policy

3, Requiring our Tier 1 suppliers to certify that their materials incorporated into Tesla products comply with the applicable laws related to conflict minerals, slavery, child labor, and human trafficking of the country or countries in which they are doing business

4. Disciplining contractors and appropriate parties who fail to meet the requirement of our Code and Policy, including potential termination of contract

5. Ensuring appropriate Tesla employees are aware of issues regarding conflict minerals, human trafficking, child labor and slavery, particularly with respect to mitigating risks within Tesla’s supply chain

6. Investigating if Tesla has a reasonable basis to believe that a supplier may be engaging in human trafficking, slave or child labor, or use of conflict minerals

7. Transitioning away from purchasing goods or services from any supplier that is believed to be engaging in human trafficking, slave or child labor, or use of conflict minerals if the supplier does not take corrective actions

Tesla also has a four-step Due Diligence process to ensure that all minerals are obtained humanely.

1. Establish Strong Company Management Systems

2. Identify and Assess Risk in the Supply Chain

3. Identify and Assess Risk in the Supply Chain

4. Perform Independent Third-Party Audit of Supply Chain Due Diligence

It does, however, list several areas as “covered countries” and states that “Tesla does not directly source from these countries and has no relationship with any companies or individuals located within their national boundaries.” The countries listed are considered “covered” as a part of the U.S. Conflict Minerals Disclosure Rules. These countries include:

1. Burundi

2. The Democratic Republic of the Congo

3. Rwanda

4. Tanzania

5. Uganda

6. Zambia

Source - Strategic Research Institute
Bijlage:
voda
0
Musk ziet problemen in toeleveringsketen als grootste uitdaging Tesla

Door ABM Financial News op woensdag 2 juni 2021
Views: 119

(ABM FN-Dow Jones) Topman Elon Musk van Tesla ziet de huidige verstoringen in de aanvoerketen als grootste uitdaging. Dit zei de topman op Twitter.

Vooral een tekort aan zogenoemde microcontrollerchips noemde Musk een grote uitdaging. "Ik heb zoiets nog nooit gezien", aldus de topman. "De angst op tekorten zorgt ervoor dat bedrijven veel meer bestellen dan ze nodig hebben, zoals we in supermarkten hebben gezien met wc-papier, maar dan op een ongekende schaal."

Musk verwacht evenwel niet dat de huidige uitdagingen op lange termijn een probleem zullen blijven. "Het is duidelijk geen langetermijnprobleem", tweette hij.

Begin mei zei CEO Pat Gelsinger van Intel nog te verwachten dat het mondiale tekort aan halfgeleiders waarschijnlijk nog wel een paar jaar zal aanhouden.
7.729 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 ... 383 384 385 386 387 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 22:00
Koers 147,010
Verschil -2,920 (-1,95%)
Hoog 150,940
Laag 146,220
Volume 87.074.500
Volume gemiddeld 100.670.485
Volume gisteren 75.580.637

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront