BAM Groep « Terug naar discussie overzicht

BAM mei 2021

1.680 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 ... 80 81 82 83 84 » | Laatste
HenkdeV
0
quote:

innicksname schreef op 21 mei 2021 11:15:

[...]
Als Rita er geld mee kan verdienen, doet haar (eerdere) mening er niet toe.

Welnee. Zo de wind waait, waait haar jasje.
innicksname
2
quote:

HenkdeV schreef op 21 mei 2021 11:25:

[...]

Welnee. Zo de wind waait, waait haar jasje.
Moet wel, want het is geen rokjesdag.
volhouder
0
quote:

€d_Modus Vivendi schreef op 21 mei 2021 10:48:

vast wel

Joosten also commented on the impact of material shortages in the industry: “Raw material pricing is [...] a high-impact occurrence for the market,” he observed, before adding that Bam has “contractual defences” to mitigate the issue “so we don’t see a big [financial] risk there”. He added: “For new tenders indeed it can sometimes lead to longer negotiations, to get it into the tender, but our intention always is to build it into the tender as we start the project.”
Dank voor je antwoord, leek me het voornaamste argument van daling .
Bouw is booming , bouwvakkers zijn niet aan te slepen .
Zelfde geld voor vakmensen , hier in ieder geval niet , dit zal ongetwijfeld resulteren in loonsverhoging war de inflatie zal aanwakkeren.
Kwestie van tijd.
Hoop dat de offertes ruim gecalculeerd zijn.
JVDP
1
quote:

volhouder schreef op 21 mei 2021 11:58:

Als ik naar het verhandeld volume kijk dan is BAM nog niet zo in trek.
Of BAM beleggers zijn vast op hun stukken, gaan de kip met de gouden eieren niet verkopen/slachten.
€d_Modus Vivendi
0
quote:

volhouder schreef op 21 mei 2021 11:51:

[...]
Dank voor je antwoord, leek me het voornaamste argument van daling .
Bouw is booming , bouwvakkers zijn niet aan te slepen .
Zelfde geld voor vakmensen , hier in ieder geval niet , dit zal ongetwijfeld resulteren in loonsverhoging war de inflatie zal aanwakkeren.
Kwestie van tijd.
Hoop dat de offertes ruim gecalculeerd zijn.

de bouw cao is ook al weken rond.
HenkdeV
2
De bouwsector luidt de noodklok nu Rijkswaterstaat geen nieuwe opdrachten voor beheer en onderhoud meer in de markt zet. Er staat 17.000 voltijdsbanen op de tocht, zo zegt voorzitter Maxime Verhagen van Bouwend Nederland in gesprek met De Telegraaf. Hij waarschuwt voor ’Belgische toestanden’.
innicksname
1
quote:

HenkdeV schreef op 21 mei 2021 13:39:

De bouwsector luidt de noodklok nu Rijkswaterstaat geen nieuwe opdrachten voor beheer en onderhoud meer in de markt zet. Er staat 17.000 voltijdsbanen op de tocht, zo zegt voorzitter Maxime Verhagen van Bouwend Nederland in gesprek met De Telegraaf. Hij waarschuwt voor ’Belgische toestanden’.
Zucht, door Rutte-/Omtzigtgate staat de politiek langer stil dan nodig is.
HenkdeV
2
quote:

Kranenburg schreef op 21 mei 2021 14:23:

Kan iemand omschrijven wat Belgische toestanden zijn?
Her artikel gaat over o.a. onderhoud aan het wegennet.
Schijnt in België niet op orde te zijn.
Positief2021
3
Belgische toestanden
29 september om 11:19 door Maxime Verhagen
Je kan van onze zuiderburen heel veel goeds zeggen. Zo weten ze wat lekker eten is, brouwen ze de meest prachtige bieren en ook in de baggerwereld staan ze hun mannetje. Wie echter wel eens de grens over gereden is weet dat niet alles in dat land goed geregeld is. De kwaliteit van de Belgische wegen laat veel te wensen over. Ons land staat wereldwijd op een respectabele tweede plek op het gebied van wegkwaliteit in het lijstje van het World Economic Forum. België moet het doen met een zeer bescheiden 56e plaats.

De kwaliteit van de Nederlandse infrastructuur is over het algemeen top. Vergeleken met die van België al helemaal. Toch pakken zich ook in ons land donkere wolken samen boven de kwaliteit van onze wegen, bruggen, sluizen en fietspaden. De renovatie- en vervangingsopgaaf is enorm. Desondanks blijft bij het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat veel geld op de plank liggen. Stikstof en PFAS hebben de infrasector ook geen goed gedaan. Projecten konden niet worden vergund en grond kon vaak niet worden versleept, met vertraging en of stilstand tot gevolg. Corona maakt de zaak er uiteraard niet beter op.

Daarom is een aantal brancheorganisaties, waaronder Bouwend Nederland, het gesprek aangegaan over de opgaaf van Rijkswaterstaat. Dit om te kijken waar projecten naar voren gehaald kunnen worden, dan wel werk in al lopende projecten versneld kan worden uitgevoerd. Juist in deze coronacrisis is investeren de snelste route op weg naar economisch herstel. Uit onderzoek blijkt dat elke geïnvesteerde euro die je stopt in de bouw- en infrasector, tot wel bijna drie euro aan extra economische activiteit oplevert. Daarom roep ik het kabinet op om te blijven investeren in onze infrastructuur. Een jaarlijks bedrag van 1,4 miljard is nodig om de netwerken van Rijkswaterstaat in stand te houden.

Niet alleen de landelijke grote projecten moeten daarbij aandacht krijgen maar ook de regionale en lokale infrastructuur. Ook daar is meer dan genoeg te doen. Zo bleek uit recent onderzoek dat 81 procent van de drukke fietsroutes die middelbare scholieren gebruiken om naar school te gaan, niet zijn berekend op de stroom fietsers die ze moeten verwerken. Ze zijn te smal.
Toch zei 41 procent van de gemeentes in een enquête uit mei te denken aan bezuinigen op hun infrastructuur. Ze zitten in financiële nood door corona. Investeren blijft ook hier het devies. Ik pleit daarom voor 1 miljard euro extra dat gemeentes jaarlijks aan infrastructuur moeten besteden om zo de infrakwaliteit in het hele land op hetzelfde hoge niveau te houden.

Minister, voorkom Belgische toestanden met onze infrastructuur. Investeer ons uit de crisis en zorg dat we onze vakmensen die we keihard nodig hebben in de toekomst kunnen behouden!

€d_Modus Vivendi
1
Het is een zware keuze tussen méér onderhoud of méér klavertjes vier die stikstof uit de lucht halen.
innicksname
1
quote:

€d_Modus Vivendi schreef op 21 mei 2021 15:10:

Het is een zware keuze tussen méér onderhoud of méér klavertjes vier die stikstof uit de lucht halen.
Of klaverbladen, om in bouw/wegtermen te blijven. Ik weet wel waar de voorkeur van Jesse ligt.
amice
2
quote:

innicksname schreef op 21 mei 2021 15:39:

[...]
Of klaverbladen, om in bouw/wegtermen te blijven. Ik weet wel waar de voorkeur van Jesse ligt.
Ja, hij is tenslotte gekozen op zijn achternaam, niet op zijn inbreng voor het belang van de Nederlandse economie
HenkdeV
0
Amerikaanse industrie en dienstensector groeien hard door

Door ABM Financial News op vrijdag 21 mei 2021

(ABM FN-Dow Jones) De industrie en dienstensector in de VS zijn in mei in recordtempo gegroeid. Dit bleek vrijdag uit voorlopige cijfers van Markit Economics.

De inkoopmanagersindex voor de dienstensector steeg van 64,7 in april naar 70,1 deze maand.

De voorlopige index voor de industrie, verbeterde van 60,5 naar 61,5.

De samengestelde inkoopmanagersindex kwam daarmee uit op 68,1. Dat was een maand eerder 63,5.

Econoom Chris Williamson sprak van een "spectaculaire versnelling" in mei. En als de aanvoerketen geen verstoringen had gekend, was de groei zelfs nog sterker geweest, voegde de econoom toe.

Een indexstand groter dan 50 wijst op groei, terwijl minder dan 50 krimp betekent.
innicksname
0
quote:

amice schreef op 21 mei 2021 15:50:

[...]
Ja, hij is tenslotte gekozen op zijn achternaam, niet op zijn inbreng voor het belang van de Nederlandse economie
Hij is inmiddels al als te licht bevonden.
Toch zou NL er goed aan doen om flink in technologie/producten te investeren die kunnen bijdragen aan CO2-uitstootreductie / duurzamer bouwen, etc. Daar valt veel geld mee te verdienen en is overduidelijk een groeimarkt.
€d_Modus Vivendi
1
quote:

innicksname schreef op 21 mei 2021 16:04:

BAM is deze week NIET groen.
nee, pink rose.
PW , dat de geest zich moge uitstorten over Bam en het bestuur in vuur en vlam zette.
1.680 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 ... 80 81 82 83 84 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 17:35
Koers 3,788
Verschil -0,042 (-1,10%)
Hoog 3,814
Laag 3,758
Volume 577.058
Volume gemiddeld 1.424.137
Volume gisteren 705.352

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront