Euronav « Terug naar discussie overzicht

Forum geopend voor Euronav

19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
Thole
0
quote:

krach03 schreef op 1 juni 2021 18:21:

[...]

ja natuurlijk die gaan hun kar moeten keren zoals ze nog nooit hun kar moeten keren hebben,

mark my words !!
Van waar de overtuiging? :)
krach03
0
quote:

Thole schreef op 1 juni 2021 18:44:

[...]

Van waar de overtuiging? :)
Omwille van al die zaken die hier de afgelopen zes maanden al zo vaak gezegd zijn hè
Thole
0
quote:

krach03 schreef op 1 juni 2021 23:06:

[...]

Omwille van al die zaken die hier de afgelopen zes maanden al zo vaak gezegd zijn hè
Thaha, touché. Ok. Voor de duidelijkheid, ik ben ook positief over wat er zou moeten aankomen. Zeker ams de sancties tegenover Iran opgeheven worden. Hopelijk vroeger dan later (voor dit aandeel althans).
Chalo
0
Ben al zeer blij dat het aandeel de 8€ al heeft kunnen tikken. Nu maar hopen dat het blijft doorstijgen. :-)
belegger1981
0
quote:

Chalo schreef op 2 juni 2021 10:44:

Ben al zeer blij dat het aandeel de 8€ al heeft kunnen tikken. Nu maar hopen dat het blijft doorstijgen. :-)
Die 8 hebben we al meermaals gezien zeje.
boothram
0
www.wfw.com/articles/a-global-minimum...
Er zijn dus belangrijke verandering op til qua taxatie...
1 het voordeel van een 'fiscale' vlag zal verdwijnen... overa een minimum van15% lijkt deze maand een olitiek akkoord te vinden
2. de co2 tax...vooral voor schepen die de EU aandoen?
Er zou kunnen een reactie komen : minder nettowinst??
Het zou us wel kunnen, maar op de langere duur zal zeker de co2 taks en de investeringsbereidheid wellicht leiden tot compensatie in de tarieven...
Wat de beurkoersen veel meer beïnvloed is de actuele onzekerheid.. Een die van de baan is zal het gunstig zijn voor de kersen, ook al is er dan meer taxatie...
De kostprijs van de scheepvaart zal er niet veel hoger door worden: de besparingen op brandstof en exploitatie met betere technieken maakt die alleen steeds goedkoper...
Iin bovenstaande link wordt er uitgelgd wat te gebeuren staat: het zal nog meer controle vergen op de scheepvaart, en 'zwarte' boten zullen wel tot het verleden behoren...internatinaal belang bij voldoende controle...
Henry WILLEM
0
boothram
0
'We hebben geen definitieve plannen, maar alleen water vervoeren is geen probleem.'
citaat van HDS via De Tijd....
boothram
0
indien 1 ton water aanbrengen 10$ waard is....of of 1 cent per liter
dan is een vlcc vol water 3 miljoen waard
en als een retour naar canada 1 maand in beslag neemt aan 12.8 knopen , 20 vaardagen aan
200 000 kosten van ammonia...
voor water kunnen verzekeringskosten en haventaksen wel scherp omlaag...3000 .dag ipv 7000?
Er is ruimte genoeg voor winst...
Het verdienmodel 'nu' van de scheepvaart ligt deels in taks-efficiency: Het zou zomaar kunnen dat een ander verdienmodel de huidige scheepvaarstsector uit de markt prijst. (bv. nationale investeringsincentives in consumerende vennootschappen). Maar op de langere termijn: op middellange termijn zal er vooral kapitaal nodig zijn voor nieuwe schepen...Er zal schaarste ontstaan aan transportfaciliteiten, hoe dan ook. En ja, de energietransitie zal de scheepvaart uiteindelijk meerbesparingen opbrengen, ... ten koste van kapitaal.
maar de vervuiler betaalt...
Ik blijf bij mijn eigen opinie: Eens dat het koolstofneutraal kan, zal men water vervoeren...in plaats van olie of gas....wat watertransport opbrengt, dat zal het olietransport ook moeten betalen...
DeZwarteRidder
0
quote:

basinclab schreef op 3 juni 2021 10:45:

indien 1 ton water aanbrengen 10$ waard is....of of 1 cent per liter
dan is een vlcc vol water 3 miljoen waard
en als een retour naar canada 1 maand in beslag neemt aan 12.8 knopen , 20 vaardagen aan
200 000 kosten van ammonia...
voor water kunnen verzekeringskosten en haventaksen wel scherp omlaag...3000 .dag ipv 7000?
Er is ruimte genoeg voor winst...
Het verdienmodel 'nu' van de scheepvaart ligt deels in taks-efficiency: Het zou zomaar kunnen dat een ander verdienmodel de huidige scheepvaarstsector uit de markt prijst. (bv. nationale investeringsincentives in consumerende vennootschappen). Maar op de langere termijn: op middellange termijn zal er vooral kapitaal nodig zijn voor nieuwe schepen...Er zal schaarste ontstaan aan transportfaciliteiten, hoe dan ook. En ja, de energietransitie zal de scheepvaart uiteindelijk meerbesparingen opbrengen, ... ten koste van kapitaal.
maar de vervuiler betaalt...
Ik blijf bij mijn eigen opinie: Eens dat het koolstofneutraal kan, zal men water vervoeren...in plaats van olie of gas....wat watertransport opbrengt, dat zal het olietransport ook moeten betalen...
Ik ben gek op water met een aardolie- of benzine-smaakje.
Poly’dor
0
Oei. Voldomar is met zijn zwarte schaduw weer terug om brak water te drinken en lijken te pikken. Altijd schrikken als hij post. Short interest loopt nog op. Volume heel laag. Afwachten welke move eerst komt, brengt toch weer spanning in saaie markt
aossa
0
quote:

basinclab schreef op 3 juni 2021 10:45:

Eens dat het koolstofneutraal kan, zal men water vervoeren...in plaats van olie of gas....
Als het SPA rood is dan lost dat de koolstofneutraliteit in het geheel niet op :-)
Yes we can
2
quote:

krach03 schreef op 31 mei 2021 10:28:

[...]

Zéér sterke weerstand op 8, 23 euro.

Als je er in gelooft, nog zo laag mogelijk trachten in te stappen.

Als je er niet in gelooft, dan is dit zowat het niveau dat je moet verkopen.

Simple as that.
Weerstanden zijn TA jargon en bestaan dus gewoonweg niet. Je kan evengoed luisteren naar de fabeltjeskrant
Nuchtere Kijk Op
0
quote:

Yes we can schreef op 3 juni 2021 19:43:

[...]
Weerstanden zijn TA jargon en bestaan dus gewoonweg niet. Je kan evengoed luisteren naar de fabeltjeskrant
Steeds meer groene seintjes in de fabeltjes krant ;-)

Nu nog even niet? Maar eind 2021 moet dit toch zichtbaar gaan worden ook bij Euronav. Er moet en zal meer vervoerd gaan worden en ook tegen hogere prijzen. In mijn ogen raken de latingen rondom de 8 dan toch echt wel een keer opgedroogd. Een aantal extra slechte kwartalen zie ik er dus niet van komen. Hooguit nog het 2e kwartaal wat met H1 duidelijk gaat worden. Daarna moet dit alles nu de boel weer echt open gaat, ook Euronav in de kaart gaan spelen. En daar de beurs vooruit loopt, kun je ze maar beter hebben, ook op 8 ;-)

www.tostrams.nl/grafieken/brentweek.gif
Risky bets
0
www.tradewindsnews.com/gas/euronav-em...

EURN's suezmax resale aankoop is gecancelled, omdat ze het niet over de prijs eens konden worden toen staalprijzen de lucht in gingen. Nu heeft EURN maar nieuwe besteld bij een andere yard.

Meest interessant: Feb-24 delivery. Dat suggereert dat shipyards redelijk vol raken.
Donatello
0
euh risky kan het niet volledig lezen, maar er staat dat euronav de schepen nu heeft omdat een derde partij de schepen niet meer wilde? Of las ik dat verkeerd.
BenP
0
quote:

Risky bets schreef op 4 juni 2021 15:01:

www.tradewindsnews.com/gas/euronav-em...

EURN's suezmax resale aankoop is gecancelled, omdat ze het niet over de prijs eens konden worden toen staalprijzen de lucht in gingen. Nu heeft EURN maar nieuwe besteld bij een andere yard.

Meest interessant: Feb-24 delivery. Dat suggereert dat shipyards redelijk vol raken.
Kunnen we dit bezien als een paniekaankoop? Toch erg duur.
krach03
0
Euronav heeft meer kapitaal te beschikking dan de meeste andere tankerbedrijven, dus die aankoop is gewoon vlootvernieuwing, ze willen een jonge vloot behouden
Vavli
0
De 50 miljoen die ze nog in reserve hebben voor de inkoop van aandelen kunnen misschien hiervoor ingezet worden? Lijkt mij verstandiger, die aandelen schieten vanzelf omhoog zodra de oudjesgescrapt worden.
19.290 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 ... 961 962 963 964 965 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 25 apr 2024 13:15
Koers 15,370
Verschil -0,180 (-1,16%)
Hoog 15,490
Laag 15,320
Volume 3.753
Volume gemiddeld 224.369
Volume gisteren 23.581

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront