AMG « Terug naar discussie overzicht

Draadje met INHOUD! geen toogpraat a.u.b.

2.642 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 ... 129 130 131 132 133 » | Laatste
Aandachtige lezer
2
quote:

DeZwarteRidder schreef op 7 juni 2021 17:26:

[...]

Kennis van zaken.
Ik heb wel eens eerder iemand gezien die meende zoveel kennis van zaken te hebben dat die dacht alles met zekerheid te kunnen zeggen. Die zekerheid nam behoorlijk af toen hij voor het eerst uit de box mocht.
DeZwarteRidder
1
quote:

Aandachtige lezer schreef op 7 juni 2021 18:38:

[...]Ik heb wel eens eerder iemand gezien die meende zoveel kennis van zaken te hebben dat die dacht alles met zekerheid te kunnen zeggen. Die zekerheid nam behoorlijk af toen hij voor het eerst uit de box mocht.
Dat was ik ........!!!

lol
moneypocket
0
www.mining.com/scientists-develop-che...

nl.hardware.info/nieuws/77038/wetensc...

Volgens de onderzoekers zal de cel waarschijnlijk $ 5 aan elektriciteit nodig hebben om 1 kilogram lithium uit zeewater te halen. Dit betekent dat de waarde van door de cel geproduceerde waterstof en chloor uiteindelijk de stroomkosten zou compenseren, en het resterende zeewater zou ook in ontziltingsinstallaties kunnen worden gebruikt om zoet water te leveren.

Zou dit misschien ook een "gevaar" opleveren voor de confessionele technieken om lithium te winnen? Fijn zo'n onderzoek, maar fabrieksmatig zal e.e.a. nog wel wat problemen opleveren.
moneypocket
0
quote:

moneypocket schreef op 7 juni 2021 19:23:

www.mining.com/scientists-develop-che...

nl.hardware.info/nieuws/77038/wetensc...

Volgens de onderzoekers zal de cel waarschijnlijk $ 5 aan elektriciteit nodig hebben om 1 kilogram lithium uit zeewater te halen. Dit betekent dat de waarde van door de cel geproduceerde waterstof en chloor uiteindelijk de stroomkosten zou compenseren, en het resterende zeewater zou ook in ontziltingsinstallaties kunnen worden gebruikt om zoet water te leveren.

Zou dit misschien ook een "gevaar" opleveren voor de confessionele technieken om lithium te winnen? Fijn zo'n onderzoek, maar fabrieksmatig zal e.e.a. nog wel wat problemen opleveren.
Hoewel er nog steeds een grondige economische analyse nodig zal zijn om andere kapitaal- en bedrijfskosten op te nemen, is het aannemelijk dat de energiekosten de belangrijkste kostenpost in dit proces zijn. Bovendien heeft het proces nog meer potentieel voor optimalisatie en voor de combinatie met ontzilting van zeewater om innovatieve ontwerpen te creëren in het kader van het energie-water-nexusschema, wat de winstgevendheid van het proces verder zal verbeteren. Daarom wordt verwacht dat onze aanpak zal leiden tot de ontwikkeling van een veelbelovend proces om de levering van lithium voor toekomstig energieverbruik veilig te stellen.
moneypocket
0
www.mining.com/why-china-is-betting-o...

Hoge lithiumterugwinningspercentages die werden gerapporteerd bij het Yiliping-pekelproject van Minmetals Salt Lake in de Chinese provincie Qinghai, waren voor Roskill aanleiding om de implicaties van de ontwikkeling van pekelactiva in de Aziatische reus te analyseren.

Minmetals maakt gebruik van een direct lithiumextractieproces dat is ontwikkeld door Xi'an Lanshen New Material Technology. Het proces maakt gebruik van aluminiumhydroxide als adsorbens om lithium te scheiden van andere onzuiverheden.

De R&D-investeringen bij Yiliping bedroegen in totaal ongeveer $7 miljoen en een pilootlijn op schaal van 1kt is in april in gebruik genomen. Na twee maanden achtereenvolgens te hebben gelopen, toonden de testresultaten verbeteringen in lithiumterugwinningspercentages en verwerkingskosten in vergelijking met historische verwerkingsmethoden.

Aanvankelijk paste Minmetals Salt Lake een membraantechnologie toe die werd geleverd door Jiuwu Hi-Tech, hoewel een verdampingsfase door de zon nog steeds essentieel was en het 18-24 maanden duurde om geconcentreerde pekel te produceren waaruit lithium kon worden geëxtraheerd.
De nieuwe technologie voor directe lithiumextractie, aan de andere kant, verkort het extractieproces tot 20 dagen, kan worden toegepast in de initiële concentratiefase van de verwerking en gebruikt later membraanscheiding om lithium uit de oplossing te extraheren, waardoor de huidige capaciteit zonder noemenswaardige investeringen wordt vergroot.

Volgens Roskill, gezien het feit dat China sterk afhankelijk is van geïmporteerde grondstoffen voor de productie van lithiumproducten, cruciaal in Li-ionbatterijen, wordt de ontwikkeling van binnenlandse lithiumbronnen zoals Yiliping gezien als de sleutel om leveringszekerheid te creëren en Chinese bedrijven te helpen concurrerend te blijven. Dit is de reden waarom de regering haar "Actieplan voor het bouwen van een industriële basis in Salt Lake van wereldklasse" heeft uitgebracht, waaruit de vastberadenheid van Xi Jinping blijkt om de ontwikkeling van pekelactiva in China te ondersteunen.

"China heeft overvloedige pekelbronnen in de provincie Qinghai, maar de kwaliteit van hulpbronnen met een laag lithiumgehalte, hoewel een hoge Li:Mg-verhouding, heeft de productie belemmerd", luidt de analyse van Roskill. "Als directe lithiumextractietechnologie met succes kan worden toegepast op de bestaande activiteiten van Minmetals en andere Salt Lake-activa in China, zou lithium dat uit pekel wordt gewonnen naar verwachting een groter deel van het wereldwijde aanbod bijdragen."

Minmetals Salt Lake is een dochteronderneming van Minmetals Group, die eerder dit jaar een deal van $ 225 miljoen met Ganfeng Lithium aankondigde, waarbij laatstgenoemde een belang van 49% in het Salt Lake-project zou nemen.
moneypocket
0
www.fastmarkets.com/article/3989723/h...

Nu de prijzen weer stijgen, kijken we hoe de lithiummarkt zich heeft ontwikkeld sinds de laatste significante prijsstijgingen in 2017/18.

Gepubliceerd op 19 mei 2021 12:05 Door medewerkers van Fastmarkets
Aan het eind van de jaren 2010 werd er veel gereageerd op het potentieel van de markt voor elektrische voertuigen (EV). In 2017 bereikte de wereldwijde verkoop van elektrische voertuigen 1 miljoen eenheden. Verwachtingen van enorme groei zorgden ervoor dat de markt zich zorgen maakte over het produceren van voldoende lithium om aan de toekomstige vraag te voldoen en de prijzen stegen.

Daaropvolgende investeringen in lithiumcapaciteit brachten nieuw aanbod op de markt, maar de vraag, die begon met een lage basis, groeide niet in hetzelfde tempo.

De voorraden lithium overspoelden de markt. Veel overtollig lithium op de markt betekende dat de prijzen begonnen met een neerwaartse trend die meerdere jaren zou duren.

Nu stijgen de lithiumprijzen opnieuw als gevolg van het opbouwen van verwachtingen over toekomstige EV-verkopen. De zorgen over materiaaltekorten en de noodzaak om de productiecapaciteit voor lithium uit te breiden, nemen toe. Is het weer 2017/18?

Lithium stijgt
Tussen 1 oktober 2020 en 1 mei 2021 stegen de belangrijkste lithiumprijzen met tussen de 42% en 128%.
geldmaker
0
Moneypocket, waarom dit ook niet op het kwartaaldraadtje geplaatst?
Iedere info is voor de toch al al niet verwende AMG belegger een bevestiging dat ze op het goede pad zitten.
Vanuit AMG komt er geen enkele info.
moneypocket
0
quote:

geldmaker schreef op 8 juni 2021 07:36:

Moneypocket, waarom dit ook niet op het kwartaaldraadtje geplaatst?
Iedere info is voor de toch al al niet verwende AMG belegger een bevestiging dat ze op het goede pad zitten.
Vanuit AMG komt er geen enkele info.
Gedaan, geldmaker! idd...vanuit de AMG directiekamer blijft het muisstil!
[verwijderd]
0
Van AMG zelf wordt niemand wat wijzer .
Wanneer er ECHT winst wordt gemaakt met lithium weet nog niemand .
Vanadium Ohio wordt Q4 2021.
Ik ben weer ingestapt voor lange termijn bij mij betekent dit 5,5 jaar .
Ik ben ook erg kwaad geweest door iedereen op het verkeerde been zetten met die emissie 100 miljoen op 32, 50 en die van Hassel .
Ook bij mij gaat het bepaald niet om een paar euro.
Ben toch terug gekomen omdat niet op korte termijn, maar t.z.t. er veel winst aankomt.
Voor het snelle geld moet je hier niet zijn nou.
Lage omzetten gaan alleen weg bij zeer positief nieuws Q2 en vooruitzichten niet zo`n vage lulkoek als bij Q1.
Hoge lithiumprijzen en vanadiumprijzen zien wij voorlopig niet onder de streep bijgeschreven denk ik.
Iemand een idee wanneer wij elk kwartaal die stijgende winsten kunnen verwachten van bovengenoemde??
Louis Pasciuto
1
VS willen meer zekerheid bij metalen voor elektrische auto’s

De Amerikaanse regering wil meer zekerheid hebben bij de levering van belangrijke metalen voor gebruik in de batterijen van elektrische auto’s.
Nu is China nog een van de belangrijkste leveranciers van die grondstoffen. Het Witte Huis wil die afhankelijkheid verminderen en bijvoorbeeld meer inzetten op binnenlandse productie.

Bondgenoten

Het gaat bijvoorbeeld om grondstoffen als lithium, koper, kobalt, vanadium en mangaan. Het Witte Huis liet weten dat moet worden samengewerkt met bondgenoten om de leveringen van dergelijke grondstoffen veilig te stellen. De Verenigde Staten gaan meer financiering beschikbaar stellen voor internationale investeringen in projecten voor het delven van de grondstoffen. Ook wordt meer werk gemaakt van het recyclen van oude batterijen.

Verder gaat de regering van president Joe Biden kijken hoe de binnenlandse productie kan worden opgevoerd. Mijnbouwers hebben in de VS te maken met strenge regels en weerstand van milieugroeperingen, waardoor nieuwe projecten moeilijk opgestart kunnen worden. Washington gaat nu kijken of er veranderingen in de regelgeving kunnen komen, zodat meer projecten veilig begonnen kunnen worden.

Miljarden investering

Biden wil veel werk maken van elektrisch rijden in de VS. Hij wil vele miljarden dollars uittrekken om de laadpaleninfrastructuur te verbeteren. Het doel van de Democraten is om in 2030 de meerderheid van de in de VS gebouwde auto’s elektrisch te laten zijn. In 2040 moeten dan alle auto’s op Amerikaanse wegen elektrisch aangedreven zijn.

Bron: ANP
DeZwarteRidder
0
quote:

Louis Pasciuto schreef op 8 juni 2021 15:29:

VS willen meer zekerheid bij metalen voor elektrische auto’s

De Amerikaanse regering wil meer zekerheid hebben bij de levering van belangrijke metalen voor gebruik in de batterijen van elektrische auto’s.
Nu is China nog een van de belangrijkste leveranciers van die grondstoffen. Het Witte Huis wil die afhankelijkheid verminderen en bijvoorbeeld meer inzetten op binnenlandse productie.

Bondgenoten

Het gaat bijvoorbeeld om grondstoffen als lithium, koper, kobalt, vanadium en mangaan. Het Witte Huis liet weten dat moet worden samengewerkt met bondgenoten om de leveringen van dergelijke grondstoffen veilig te stellen. De Verenigde Staten gaan meer financiering beschikbaar stellen voor internationale investeringen in projecten voor het delven van de grondstoffen. Ook wordt meer werk gemaakt van het recyclen van oude batterijen.

Verder gaat de regering van president Joe Biden kijken hoe de binnenlandse productie kan worden opgevoerd. Mijnbouwers hebben in de VS te maken met strenge regels en weerstand van milieugroeperingen, waardoor nieuwe projecten moeilijk opgestart kunnen worden. Washington gaat nu kijken of er veranderingen in de regelgeving kunnen komen, zodat meer projecten veilig begonnen kunnen worden.

Miljarden investering

Biden wil veel werk maken van elektrisch rijden in de VS. Hij wil vele miljarden dollars uittrekken om de laadpaleninfrastructuur te verbeteren. Het doel van de Democraten is om in 2030 de meerderheid van de in de VS gebouwde auto’s elektrisch te laten zijn. In 2040 moeten dan alle auto’s op Amerikaanse wegen elektrisch aangedreven zijn.

Bron: ANP
Ze moeten gewoon toestemming geven aan Northern Dynasty in Alaska.
Just lucky
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 8 juni 2021 15:36:

[...]
Ze moeten gewoon toestemming geven aan Northern Dynasty in Alaska.
Daar zitten vast jouw knaken in...
DeZwarteRidder
0
quote:

Just lucky schreef op 8 juni 2021 21:18:

[...]Daar zitten vast jouw knaken in...
Allang niet meer.

Het is gewoon doodzonde als die mijn niet open gaat.
wesmail
0
AMG wordt weer eens vermeld. Onafhankelijk, dus een batterijproducer heeft nog geen financiële deelneming in AMG. Is wel de trend om Lithium-levering veilig te stellen. Gaat dit ook bij AMG gebeuren?
Bijlage:
[verwijderd]
0
quote:

wesmail schreef op 13 juni 2021 14:41:

AMG wordt weer eens vermeld. Onafhankelijk, dus een batterijproducer heeft nog geen financiële deelneming in AMG. Is wel de trend om Lithium-levering veilig te stellen. Gaat dit ook bij AMG gebeuren?
Dit is door een grote afnemer, die ook de uitbreiding van de lithiium mijn in Brazilie voorfinancierd gegarandeerd.
DeZwarteRidder
0
quote:

Helmonderke schreef op 13 juni 2021 18:28:

[...]Dit is door een grote afnemer, die ook de uitbreiding van de lithiium mijn in Brazilie voorfinancierd gegarandeerd.
Er is niets bekend van voorfinanciering door een afnemer.
[verwijderd]
0
quote:

DeZwarteRidder schreef op 13 juni 2021 21:30:

[...]

Er is niets bekend van voorfinanciering door een afnemer.
Dit heb ik eens op IEX gelezen anders zeg ik dit niet.
In ieder geval ,dan weet jij meer dan IEX .
Maakt mij niet uit

DeZwarteRidder
0
1. Duitsers vallen van hun geloof...

Het rammelt in de EU en in het VK van de plannen voor de bouw van fabrieken voor de productie van batterijen voor elektrische auto's. Als al die productie er komt, is er tegen 2030 een batterij voor 90% van de nieuw verkochte wagens beschikbaar, stelt milieuorganisatie Transport & Environment (T&E) in een nieuwe analyse. Mooi nieuws, maar: is er wel een markt?

Want volgens T&E zijn de CO2-uitstootnormen voor diesel- en benzineauto's nu niet ambitieus genoeg. Daardoor hoeven fabrikanten niet al te hard te lopen bij het aanbieden van nieuwe elektrische modellen, claimt de milieuorganisatie.

T&E telt 38 initiatieven voor batterijfabrieken, met een totale investering van €40 mrd. Dat is deels zondegeld, als de EU de CO2-normen voor auto's niet sterker verlaagt dan nu voorzien, aldus de milieuorganisatie. De timing voor de waarschuwing is goed: volgende maand komt de Europese Commissie met voorstellen voor verdere reductie van de broeikasgasuitstoot van auto's en bestelwagens.

Transport & Environment vindt nu een opmerkelijke bondgenoot aan haar zijde: Duitsland. De afgelopen jaren stapte Berlijn altijd op de rem als het ging om strengere CO2-normen. Maar minister van economische zaken Peter Altmaier is van zijn geloof gevallen. Hij roept in een brief de Europese Commissie op tot ambitieuzere nieuwe CO2-uitstootnormen voor 2030.

Helemaal vreemd is dat niet. De Duitse auto-industrie liep achter bij de productie van e-auto's maar zet alles op alles om de achterstand in te lopen. Alleen al Volkswagen heeft plannen voor zes grote fabrieken voor de productie van batterijen voor elektrische auto's. Strengere CO2-uitstootdoelen jagen het gebruik van batterijen en waterstof voor auto's aan, en 'versterken de concurrentiekracht van de Europese autofabrikanten', zo staat in Altmaiers brief.
... ook in de luchtvaart

In een interview met Handelsblatt kondigt Altmaier omvangrijke staatssteun aan voor de industrie in het algemeen, om te vergroenen en te kunnen voldoen aan strengere CO2-eisen. Eind mei meldde hij al dat er een stevig steunprogramma komt voor de ontwikkeling van waterstof.

De Duitse minister neemt overigens niet alleen het CO2-beleid voor het wegverkeer op de korrel, hij maant Brussel ook om in actie te komen richting de luchtvaart. Deze sector moet de gratis rechten die ze nu nog krijgt voor de uitstoot van CO2 'spoedig' gaan opgeven, waarschuwt de minister.

Juist de luchtvaart doet er achter de schermen alles aan om strenger klimaatbeleid te voorkomen, meldde de organisatie InfluenceMap recent. Ze claimt dat vliegtuigbouwer Airbus en Air France om subsidie vragen om de vloot te vergroenen, een soort schrootpremie voor oudere toestellen, zodat maatschappijen nieuwere, zuinigere vliegtuigen kunnen aanschaffen. Bestuursvoorzitter Carsten Spohr van Lufthansa sloot zich daar vorige week publiekelijk bij aan.

Airbus waarschuwde Brussel vorige week dat passagiersvliegtuigen tot 2050 traditionele motoren blijven gebruiken. De vliegtuigbouwer wil vanaf 2030 testvluchten gaan doen met een toestel dat vliegt op emissiearme brandstof. Maar dit soort types, op de markt vanaf 2035, zijn dan voorlopig alleen geschikt voor kortere afstanden.

Lees het volledige artikel: fd.nl/economie-politiek/1387199/duits...
DeZwarteRidder
0
quote:

Helmonderke schreef op 13 juni 2021 23:31:

[...]Dit heb ik eens op IEX gelezen anders zeg ik dit niet.
In ieder geval ,dan weet jij meer dan IEX .
Maakt mij niet uit
Misschien kan jij dat artikel terugvinden....???
2.642 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 ... 129 130 131 132 133 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 17 apr 2024 17:35
Koers 24,160
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 24,600
Laag 23,800
Volume 140.716
Volume gemiddeld 244.611
Volume gisteren 140.716

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront