InPost « Terug naar discussie overzicht

Forum InPost geopend

4.994 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 ... 246 247 248 249 250 » | Laatste
groene appel
0
quote:

belegger1981 schreef op 15 juni 2021 12:38:

De koersdoelen die gegeven worden zijn voor het komende jaar.
Zien jullie die naar de 20€ gaan?
Ik heb al veel koersdoelen gezien maar ook al veel aandelen gezien die gewoon het koersdoel niet halen…
Ik zit ook in bpost en inpost lijkt me ook wel goed?
Mss ietq beter dan bpost
ik persoonlijk verwacht, maar dan moet alles een beetje stabiel blijven op de beurs wereldwijd, dat de koers eind juli op de 18 euro staat en dan is het beetje afwachten wat de cijfers gaan zijn, een mooier moment dan dit is er niet in mijn ogen om in te stappen, ik zit er maar in voor 5000 eurotjes maar dit gaat nog het nodige vuurwerk opleveren, tongen losmaken.
waar de één een beetje minderwaardig doet over de "kluisjes" zullen dat diegenen zijn die achter hun oor gaan krabben....15.60 had je toen zo laag kunnen kopen.?

Blijft wel mijn persoonlijke mening, heb genoeg berichten geplaatst en uitleg gegeven dus teruglezen kan geen kwaad.
groene appel
0
quote:

belegger1981 schreef op 16 juni 2021 18:37:

Alvast bedankt,we gaan het forum eens uitlezen;-)
neem aan dat je na een jaar wel weet wie de bommenleggers zijn op iex forum, wie bij iex zelf horen en praten naar wat ze ingefluisterd is, wie er onzeker zijn, wat de bluffers en de bashers zijn :)

s6
groene appel
0
heeft iedereen deze dan gewoon gemist

HSBC verhoogt het houdadvies voor INPOST naar kopen
dinsdag 15 juni 2021 - 07:36u -

HSBC verhoogt het koersdoel van INPOST naar € 21,00 van € 20,00. Het houdadvies van vrijdag 26 februari 2021 wordt vervangen door een koopadvies. Dit vorige advies heeft geresulteerd in een rendement van -8,38%.
Fonds: INPOST Guru: HSBC
Advies: Kopen Status: Actief
Koersdoel: € 21,00 Score: 1,93%
Startkoers: € 15,31 Huidige koers: € 15,61
Verw. rendement: 37,15% 16 juni 2021 - 17:35u
groene appel
0
Alles wat tegenwoordig met webwinkelen te maken heeft, lijkt niet te stoppen. Bij de aanbieder van pakketkluisjes InPost staat sinds de recente beursgang uitbreiding naar nieuwe landen centraal.

Pakketkluisjes als cashmachine. InPost denkt de toverformule in handen te hebben. De opmars van online winkelen maakt het bedrijf naar eigen zeggen meer dan ooit een onmisbare schakel tussen webwinkels en consument.

In thuisland Polen bepalen de wit-gele pakketmuren bij tankstations, supermarkten of bushokjes al tijden het straatbeeld. In een paar jaar tijd heeft het bedrijf op zijn thuismarkt circa elf duizend pakketmuren neergezet met daarin gemiddeld 137 kluisjes. Dat aantal moet nog dit jaar met enkele duizenden groeien.

InPost pakt een berucht probleem van pakketbezorging aan; de dure laatste kilometer van het bezorgproces. Terwijl busjes van UPS of DPD kriskras door woonwijken naar ieder afzonderlijk adres rijden, levert InPost een buslading pakketten in één keer af bij zijn eigen pakketmuren. Minder gedoe en vooral goedkoper.

Dat het zich als eerste op die kluisjesmarkt stortte, geeft het bedrijf volgens bestuursvoorzitter en grootaandeelhouder Rafal Brzoska een blijvend voordeel ten opzichte van de concurrentie. ‘De eerste zijn is cruciaal’, zei hij tijdens de deze week gehouden eerste publieke aandeelhoudersvergadering (ava).

Verder Europa in
De taak is om meer webwinkels als klant binnen te halen. Die toestroom betekent meer verwerkte pakketten en een betere benutting van de kluisjes. Dit moet ervoor zorgen dat de omzet sneller gaat stijgen dan de kosten (de operationele hefboom).

Het kunstje dat het in Polen doet, wil het in andere Europese landen herhalen. De eerste stap van de door Brzoska benadrukte ‘versnelde internationale groeistrategie’ is de overname van het Franse Mondial Relay. In tegenstelling tot InPost niet actief in het uitventen van pakketmuren, maar het heeft zestienduizend afhaalpunten, in bijvoorbeeld buurtsupers, in Frankrijk, Spanje en de Benelux.

Het plan is om die locaties om te bouwen en daar beter renderende pakketmuren te plaatsen. Dat is nodig, want de winstgevendheid van Mondial Relay ligt op ongeveer een derde van InPost. De Fransen houden op een omzet van circa 440 miljoen euro een operationele winst (ebitda) over van 60 miljoen euro (14 procent). InPost zelf zit op 40 procent.

De overnameprijs van 565 miljoen euro wordt volledig met schuld gefinancierd en dat duwt de schuldratio omhoog tot 3,5 keer het bedrijfsresultaat (ebitda). Een uitgifte van nieuwe aandelen om de overname te financieren, was volgens het bestuur desgevraagd niet overwogen. De opgelopen schulden ziet het niet als een probleem. Bovendien verwacht cfo Adam Aleksandrowicz het schuldniveau aan het eind van dit jaar tot onder de drie te kunnen terugbrengen. Bij de huidige waardering (7,5 miljard euro) op de beurs was een beperkte emissie van tien procent ruimschoots voldoende geweest.

‘Copy cats’
Iedere markt waar hoge winsten worden behaald, trekt vroeg of laat de aandacht van concurrenten. Maar bang dat webwinkels als Amazon, Allegro - het Poolse equivalent van webwinkel bol.com die voor circa de helft van de omzet van InPost zorgt - een serieuze aanval inzetten op de lucratieve Poolse markt, is Brzoska niet.

‘We hebben altijd gezegd dat er ruimte is voor een andere speler, maar ons model is moeilijk te kopiëren. Ondertussen bouwen we verder aan toetredingsdrempels waar concurrenten zelfs nog geen idee van hebben.’ De technologie, locaties, het logistieke netwerk en snelheid van bezorgen zijn volgens de ceo niet zomaar door ‘copy cats’ uit de grond te stampen.

Het pakketkastbedrijf mag dan hard groeien, vooralsnog is dat vooral het geval op zijn thuismarkt. Daar komt nagenoeg de volledige omzet en alle winst vandaan. In het Verenigd Koninkrijk en Italië, de beide andere landen waar het al wat langer actief is, is de omzet nog verwaarloosbaar en noteert het verliezen.

De resultaten van InPost kregen door de uitbraak van de coronapandemie een flinke zet. De omzet verdubbelde vorig jaar tot 550 miljoen euro, de operationele winst liet een nog sterkere stijging zien. Een van de risico’s is dat de grootste kostenpost, de onderaannemers die de pakketten afleveren, gaat oplopen. Tot nu toe weet InPost dat overigens aardig te voorkomen. Als percentage van de omzet daalden de koerierskosten de afgelopen jaren. Tijdens de ava zei Brzoska dat omzetgroei in combinatie met de operationele hefboom voldoende compensatie moeten bieden om hogere loonkosten op te vangen.

Een andere bedreiging schuilt in de huurcontracten voor locaties van de kluismuren. Bij aflopende contracten is de vraag tegen welke voorwaarden InPost verlengingen kan afdwingen. De verhurende partijen zien bijvoorbeeld ook de forse rendementen op het geïnvesteerde vermogen die InPost weet te halen, momenteel zo’n 30 procent.

Winst is nog geen cash
InPost moet voorlopig nog veel geld uittrekken om nieuwe afhaalpunten neer te zetten. En ook de ombouwoperatie van Mondial Relay zal hoge investeringen vergen. Brzoska verwacht dit jaar circa 200 miljoen euro opzij te moeten leggen voor uitbreidingsinvesteringen.
Post ging in januari naar de Amsterdamse beurs. Bij die gelegenheid verkocht het zich als een techbedrijf en kreeg het een op het oog astronomische waardering mee van acht miljard euro. Op dat moment ruim 650 duizend euro per afhaalmuur en ruim 5300 euro per kluisje.

De gang naar de publieke markt leverde InPost zelf geen geld op, maar diende om investeringsmaatschappij Advent een uitstapmoment te bieden. De investeerder haalde tegen de uitgiftekoers binnen vier jaar een rendement op zijn investering van 6500 procent. Momenteel heeft het nog ruim veertig procent in handen. Brzoska verkocht geen aandelen en houdt twaalf procent van de aandelen.
groene appel
0
nog een klein plukje aangeschaft zojuist, en dan verwacht ik vandaag inpost zelf nog wel in een nieuwsbericht ergens over de opname in de AMX vanaf maandag en dan komt het eindelijk wat meer in de spotlights....
groene appel
0
InPost S.A. announces launch of Euro-Denominated Senior Notes Offering
Luxembourg, Luxembourg – 21 June 2021. InPost S.A. (“InPost” or the “Issuer”), today announces an intention to offer (the
“Offering”), subject to market conditions, at least €390 million in aggregate principal amount of euro-denominated senior notes
due 2027 (the “Notes”).
InPost intends to utilize the proceeds from the Offering (together with drawings under its existing revolving credit facility) (i) to
consummate the previously announced acquisition (the “Acquisition”) of Mondial Relay SAS, (ii) to pay fees and expenses in
connection with the Acquisition and the related financing transactions and (iii) for general corporate purposes.
This press release contains inside information relating to InPost S.A. within the meaning of Regulation (EU) 596/2014 and
Commission Implementing Regulation (EU) 2016/1055.
* * *
Cautionary Statements
The Offering is being made by means of an offering memorandum. This press release does not constitute an offer to sell or the
solicitation of an offer to buy the Notes or any other security and shall not constitute an offer, solicitation or sale in the United
States or in any jurisdiction in which, or to any persons to whom, such offering, solicitation or sale would be unlawful. There
groene appel
0
mooie slot veiling van 14.85 naar 14.9860 met 168,720 stukken

en dan ook eindelijk naar lokaal te zijn geweest op de achtergrond nu bij de grootste 3 stijgers:

Accsys
+6,05% +0,115 +6,05%
Alfen N.V.
+4,13% +3,100 +4,13%
INPOST
+2,29% +0,336 +2,29%
groene appel
0
waar we de hele dag over doen in de daghandel, gaat in de slotveiling (bijna ) elke dag in één keer eruit
slot 15.10 met 203044 stukken
groene appel
0
PRESS RELEASE
24 June 2021

InPost S.A. announces pricing of Euro-Denominated Senior Notes Offering
Luxembourg, Luxembourg – 24 June 2021. InPost S.A. (“InPost” or the “Issuer”) today announces the successful pricing of an
offering (the “Offering”) of €490 million in aggregate principal amount of euro-denominated 2.250% senior notes due 2027 (the
“Notes”) at par. The Offering was upsized from the previously announced €390 million. The Offering is expected to close on 29
June 2021, subject to customary closing conditions.
InPost intends to utilize the proceeds from the Offering (together with drawings under its existing revolving credit facility) (i) to
consummate the previously announced acquisition (the “Acquisition”) of Mondial Relay SAS, (ii) to pay fees and expenses in
connection with the Acquisition and the related financing transactions and (iii) for general corporate purposes.
This press release contains inside information relating to InPost S.A. within the meaning of Regulation (EU) 596/2014 and
Commission Implementing Regulation (EU) 2016/1055.
* * *
Cautionary Statements
The Offering is being made by means of an offering memorandum. This press release does not constitute an offer to sell or the
solicitation of an offer to buy the Notes or any other security and shall not constitute an offer, solicitation or sale in the United
States or in any jurisdiction in which, or to any persons to whom, such offering, solicitation or sale would be unlawful. There can
be no assurance that the Offering will be completed.
groene appel
1
groene appel
0
15.6228 met 300k in de normale daghandel
daar zal dan zo nog wel in de slotveiling nog 300k bijkomen en dan benieuwd naar de slotkoers van deze toch wel mooie week voor inpost....
groene appel
0
15.6580 226,469 17:35:15

naam balk verschil relatief verschil
Galapagos
+4,34% +2,500 +4,34%
INPOST
+3,68% +0,556 +3,68%
Accell
+2,68% +1,100 +2,68%
groene appel
0


PRESS RELEASE
21 June 2021
INPOST AND THE CITY OF CRACOW AS PART OF THE “GREEN CITY”
PROGRAMME
Eco-friendly solutions and improved air quality
InPost - the leader among e-commerce delivery platforms in Europe -
has established cooperation with the City of Cracow as part of the
“Green City” programme. The programme supports the development of
Polish cities in accordance with the “smart city” concept - by offering
modern services to their residents, developing an optimal and
ecological network of Paczkomaty® and taking actions to improve air
quality and climate protection. The “Green City” programme is part of
InPost’s long-term strategy, covering a wide range of innovations and
eco-friendly initiatives.
The “Green City” programme also provides for the development of a number of
modern services for residents, such as electric chargers at InPost Easypacks®
points, the development of environmentally friendly transport, and the planting
of air-purifying vegetation. Additionally, in the partner cities, InPost intends to
gradually replace its delivery fleet with electric vehicles.
“As a market leader, we set standards in business, also in terms of
environmental responsibility. We have an ambitious goal - we want to be the
most climate-neutral logistics company in Poland, and ultimately achieve
complete climate neutrality. Moreover, together with our local government
partners, we are initiating actions aimed at increasing the comfort of living of
the inhabitants of Polish cities - by developing mobile access to city services,
supporting eco-friendly transportation means, limiting car traffic, and protecting
the air quality. We are probably the first logistics company in the world to join
forces with local governments in activities aimed at environmental and climate protection. By the end of the year, we intend to include several dozen of the
largest cities in Poland in the programme,” stresses Rafal Brzoska, President
of InPost.
groene appel
1
de dagelijkse beursupdates van iex lijken wel Inpost te mijden in hun berichtgeving....
groene appel
0

best wel druk op het inpost draadje.....
INPOST
+3,44% +0,538 +3,44%
Corbion
+3,22% +1,480 +3,22%
ASMI
+2,96% +7,900 +2,96%
groene appel
0
InPost partners with Salford City Council to install new parcel lockers across the borough
InPost, a leading out-of-home and eCommerce delivery company, today announces a new partnership with Salford City Council, as it continues its expansion across the Greater Manchester region.

The partnership will see a rollout of 40 new lockers in publicly accessible locations across Salford, with the aim of installing 65 lockers in the local area by September 2021. The new network of smart lockers will provide the local community with a quick, easy, and more environmentally friendly way to collect and return online shopping and to send parcels, and will be situated in community hotspots within Salford City Council’s property portfolio – with locations including libraries, leisure centres, car parks and community centres.

The lockers will also support Salford City Council’s sustainability target of reaching carbon neutrality by 2038, by helping to reduce carbon emissions locally. Once the new InPost Locker network is fully operational, it will significantly reduce last mile deliveries and have the potential to save 910 tonnes in carbon emissions annually.[1] The lockers will be installed at zero cost to the Council, therefore providing a cost effective way to help with hitting its green goals.

Jason Tavaria, CEO at InPost UK, said: “Our partnership with Salford City Council marks another important milestone in our roll-out of lockers across the country, and we are very proud to be working with a leading north west local authority. The lockers will help to support the Council’s sustainability targets by reducing last mile deliveries in and around Salford, as well as make parcel delivery and returns more convenient and accessible for all of the borough’s population.”

Salford City Mayor, Paul Dennett said: “We have entered into a new partnership with InPost that will see smart lockers available to the public at council buildings across the city for collections and returns. The council has buildings in the heart of our communities so when people are visiting places such as their local library or leisure centre they can also collect or return their parcels.

“The service will be invaluable to our residents while also helping to reduce journeys and emissions. I would like to say ‘thank you’ to all involved for bringing this important service to this great city.”

The installation of the InPost Lockers will be timed fittingly with final lockdown measures lifting and help reinstate these locations as local community hubs in Salford. And as InPost’s lockers enable 24/7 contact-free online shopping collections and returns, as well as an easy way to send parcels, they will provide more accessible options for key and shift workers in the borough. The new InPost Lockers are set to be installed in July 2021 and will be available for use from August 2021.

All lockers will undergo frequent maintenance and cleaning, which includes cleaning the touch screen, the compartment doors and the sides of the lockers with an antiviral spray to ensure safe usage of the lockers at all times.

[1] One parcel locker reduces emissions by up to 52 kg of CO2 per day, which amounts to 14 tonnes of carbon dioxide less in a year. = 14 tonnes x 65 Salford lockers = 910 tonnes. Note that only business working days were taken into account for the annual savings stated.
4.994 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 ... 246 247 248 249 250 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 12:56
Koers 15,290
Verschil -0,220 (-1,42%)
Hoog 15,340
Laag 15,000
Volume 103.844
Volume gemiddeld 435.770
Volume gisteren 352.537

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront