TomTom « Terug naar discussie overzicht

TomTom Juni 2021.

845 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 ... 39 40 41 42 43 » | Laatste
vreemdvermogen
1
De Bh beleggers zijn zo goed als verdwenen op het forum. Het woord is nu aan de negativo's Sorry realisten. Ben benieuwd hoe het forum nog enige belangstelling weet te krijgen. Word het een 123 tje tussen WB, Kid en mevr van Milt???
Wereldbelegger
0
12 Jaar praten over "de dag die je wist dat zou komen" heeft niets opgeleverd en doet zelfs de doorgewinterde B&H beleggers uiteindelijk uit het 'groot mannenkoor' vertrekken, nadat de fanfare met zijn dansmariekes al vrijwillig was opgeheven.

Terwijl het nu net zo spannend wordt. Een ongekende slotveiling met een omzet van 267k doet de toonbank van TT schudden. Wat gaan we morgen meemaken? Ik denk er het mijne van.
Bubbels al bij de Lidl gehaald en worstenbroodjes voor morgen besteld.

quote:

vreemd vermogen schreef op 20 juni 2021 17:51:

De Bh beleggers zijn zo goed als verdwenen op het forum. Het woord is nu aan de negativo's Sorry realisten. Ben benieuwd hoe het forum nog enige belangstelling weet te krijgen. Word het een 123 tje tussen WB, Kid en mevr van Milt???
nr36
0
OOK TOMTOM IS HELEMAAL OM

Nooit meerde weg kwijt

JARENLANG MOESTEN WE ONS BEHELPEN MET HET STRATENBOEK VAN SHELL. MET RUZIE IN DE AUTO ALS GEVOLG.
Niek Schenk
Het navigatiesysteem in je auto of je smartphone kan tegenwoordig veel meer dan alleen de snelste route tonen. Autojournalist Niek Schenk over de slimmere digitale wegwijzer, die helpt bij het vinden van een vrije parkeerplek of je door gebouwen loodst.
De topografische kennis heeft er ongetwijfeld onder te lijden: sinds een vriendelijke computerstem je de weg wijst naar je bestemming, zijn automobilisten zich er veel minder van bewust waar ze zijn of waar ze naartoe gaan. Maar digitale navigatie heeft natuurlijk ook veel goeds gebracht: de automobilist hoeft alleen maar gesproken aanwijzingen op te volgen en kan zijn aandacht op de weg houden. Daar is de verkeersveiligheid beslist mee gediend.
Enkele decennia geleden moesten automobilisten nog met papieren wegenkaarten op pad. In steden probeerden zij zich te redden met het vuistdikke 100.000 Stratenboek van Shell: een bestseller in die jaren. Gemakkelijk was het niet: stellen kregen in de auto soms slaande ruzie omdat de een de ander verweet niet te kunnen kaartlezen.
Satellietplaatsbepaling bracht hier eind vorige eeuw verandering in. Het global positioning system (gps) was al in de jaren zeventig ontwikkeld voor en door het Amerikaanse leger. Maar pas in 1983 drong president Ronald Reagan erop aan het systeem ook voor civiele toepassingen toegankelijk te maken. Dat gebeurde nadat een vliegtuig van Korean Airlines met 269 inzittenden aan boord door de Russische luchtmacht was neergeschoten. De piloten hadden zich blijkbaar in de navigatie vergist en een volgens de Russen ‘verdachte’ route via het verkeerde luchtruim gekozen. Het was in een tijd dat piloten in de burgerluchtvaart nog op papieren kaarten en radiobakens moesten vertrouwen. Uiteindelijk werd gps in 1994 goedgekeurd voor gebruik in passagiersvliegtuigen.
In 1990 maakte het navigatiesysteem zoals we dat nu kennen zijn debuut in de auto: in een apparaat van Pioneer. De BMW 7-Serie had in 1994 de primeur van een volledig in de auto geïntegreerd navigatiesysteem. Veel betaalbaarder waren jarenlang de losse navigatieapparaatjes die met een zuignap tegen de voorruit geplakt moesten worden. Niet ideaal, want het apparaat hinderde het zicht op de weg en zo’n rondslingerende stroomkabel over je dashboard was ook niet fijn. Maar jarenlang verdienden bedrijven als TomTom en Garmin er veel geld mee.
De losse navigatiekastjes zijn nog steeds te koop, maar de markt daarvoor is inmiddels behoorlijk ingestort. Geïntegreerde systemen hebben tegenwoordig zelfs de goedkoopste auto’s in de markt bereikt en ze zijn veel handiger: minder kans op diefstal en de navigatie kan door de autofabrikant relatief eenvoudig aan andere functies van de auto worden gekoppeld.
nr36
0
Zo worden de data uit de navigatiesoftware vaker gebruikt­ om automatisch gas terug te nemen als er een scherpe bocht of een snelheidslimiet aankomt. Dat kan de automobilist bekeuringen en benzine of stroom besparen. Ook wordt bijvoorbeeld het koplamplicht bijtijds aangepast aan een naderende bocht, voor beter zicht.
Milieuvriendelijke route
Het basisprincipe van de navigatie bleef de afgelopen jaren onveranderd: het systeem wijst je nog steeds de weg van A naar B. Maar de innovaties gaan verder. Zo krijgt de automobilist slimmere routes voorgeschoteld, waarbij rekening wordt gehouden met specifieke wensen van de gebruiker. Tegenwoordig kun je niet alleen kiezen voor de snelste of kortste route, maar ook voor een milieuvriendelijke route, om zo min mogelijk brandstof (of bij elektrische auto’s: stroom) te verbruiken.
Het kan bij de meeste moderne systemen in auto’s, maar ook bij de losse apparaten van bijvoorbeeld TomTom. In vrachtauto’s of campers kun je kiezen voor routes die rekening houden met specifieke verkeersbeperkingen. En bij Google Maps of Apple Maps in smartphones kun je kiezen voor routes voor wandelaars of fietsers en is het tegenwoordig mogelijk om het openbaar vervoer bij je reis te betrekken.
Tankstations, oplaadpunten, restaurants, winkels of ziekenhuizen weet het systeem allang te vinden, maar daar wordt steeds meer actuele informatie aan toegevoegd: van filemeldingen die up-to-date zijn tot politiecontroles. En van menukaarten van restaurants tot de prijzen bij tankstations, of de openingstijden van winkels. Sterker nog, het systeem gebruikt al die informatie ook steeds vaker bij het samenstellen van de routes.
Zo wordt een elektrische auto op een lange route automatisch van laadpaal naar laadpaal gewezen, waarbij de navigatie er telkens rekening mee houdt wanneer de batterijen leeg raken en waar langs de route laadpalen staan.
Ook slagen de nieuwste systemen, van bijvoorbeeld TomTom, Mercedes, Audi of BMW, erin een vrije parkeerplek te vinden. Ze maken daarbij gebruik van realtimedata van parkeergarages en gemeentelijke diensten en ze analyseren het rijgedrag van auto’s (als auto’s rondjes rijden in dezelfde straat of buurt, is de bestuurder waarschijnlijk op zoek naar een parkeerplek). Helemaal nieuw is dat ze worden geholpen door de camera’s van andere auto’s, die registreren waar precies in een straat een lege parkeerplek te vinden is en die deze data doorsturen naar de cloud. Overigens blijkt de navigatie via Google Maps of Apple Maps in smartphones op dit gebied vaak nog wel beperkter dan die via in de auto geïntegreerde systemen.
Een andere ontwikkeling is dat de kaarten steeds gedetailleerder worden. Kaartenmakers als TomTom en Here investeren in hogeresolutiekaarten die straks nodig zijn voor zelfrijdende auto’s.
nr36
0
Meer systemen tonen tegenwoordig in grote steden gebouwen en bezienswaardigheden in 3D, soms zelfs voorzien van toeristische informatie. En je weg vinden wordt bij Mercedes gemakkelijker gemaakt door augmented reality: over live videobeelden op het scherm of geprojecteerd tegen de voorruit wordt een ‘digitale’ laag gelegd die pijlen, straatnamen of zelfs huisnummers toont. De nieuwe Mercedes S-Klasse kan dit soort aanwijzingen zelfs op het wegdek vóór de auto projecteren.
In het ziekenhuis
Op dit moment staat de navigatietechniek op het punt de laatste hobbel te overwinnen: het navigeren in gebouwen. Dat wordt al mondjesmaat toegepast, maar zal de komende jaren een grotere vlucht gaan nemen. Doordat navigatiesystemen werken met satellietplaatsbepaling, stopt de service meestal zodra je een gebouw binnengaat. Doordat de antenne de satellieten niet meer ‘ziet’, weet het systeem immers niet meer waar je bent.
Kaartenmakers leggen daarom het complete interieur van luchthavengebouwen, winkelcentra, treinstations, ziekenhuizen of voetbalstadions in digitale kaarten vast. En er wordt gebruikgemaakt van allerlei bakens, zoals wifi- en bluetooth-antennes, om de posities en bewegingen van de gebruiker vast te stellen. Op Schiphol, bijvoorbeeld, werkt deze indoor navigation al probleemloos.
Ook in parkeergarages lukt het navigeren dankzij deze technologie steeds beter. Dat dient nog een ander doel. Zodra de zelfrijdende auto straks een feit is, kan de automobilist bij de ingang van de garage uitstappen. De auto vindt vervolgens zelf zijn weg naar een vrije parkeerplek. ?
nr36
0
l Ook het Nederlandse TomTom, jarenlang een van de succesvolste producenten van losse navigatiesystemen, heeft inmiddels een ommezwaai gemaakt naar geïntegreerde systemen in auto’s. Het bedrijf levert tegenwoordig aan autofabrikanten als Peugeot, Fiat en Renault kaarten en software die in de cloud kunnen worden gebruikt, inclusief live verkeersinformatie en desnoods wekelijkse kaart-updates.
l Deze koerswijziging blijkt vooralsnog niet de reddende engel voor TomTom. Vorig jaar daalde de omzet met 25 procent en leed het bedrijf een verlies van 257 miljoen euro, wat uiteraard mede werd veroorzaakt door dalende autoverkopen en lockdowns tijdens de coronacrisis.
l Intussen verloochent TomTom zijn afkomst niet. Onlangs presenteerde het bedrijf een nieuwe uitvoering van een ‘los’ navigatiesysteem: de Go Discover. Het is de snelste en krachtigste TomTom ooit en de grootste versie bestaat uit een high-definition (HD) touchscreen van 7 inch.
[verwijderd]
3
quote:

vreemd vermogen schreef op 20 juni 2021 17:51:

De Bh beleggers zijn zo goed als verdwenen op het forum. Het woord is nu aan de negativo's Sorry realisten. Ben benieuwd hoe het forum nog enige belangstelling weet te krijgen. Word het een 123 tje tussen WB, Kid en mevr van Milt???
Hopelijk wordt de discussie hier breder gedragen dan door deze drie realisten.

De afwezigheid van tatje n.a.v. een bericht van Beperktedijkbewaking dat op veel ab’s kon rekenen creëert de mogelijkheid om op een kritischere manier enthousiast te blijven over dit grensverleggende bedrijf dat zoveel huwelijken heeft gered.

De Sportartikelen hadden misschien niet het succes dat de CEO hoopte toen hij de verantwoordelijkheid daarvoor aan zijn echtgenote Corinne Goddijn gaf, maar de verkoop van het tafelzilver Telematics weegt ruimschoots op tegen de mislukking van mevrouw Goddijn die schijnbaar gerekend mag worden tot de top-50 van inspirerende Europese tech-vrouwen. Om in haar woorden te spreken: soms mislukt iets, ook dat hoort bij ondernemen.

En bij een bedrijf dat ruim 500 miljoen omzet realiseert met een verlies van 257 miljoen euro over 2020 valt haar verlies van 169 miljoen in het niet. Kwestie van pech, niet geschoten is altijd mis.
[verwijderd]
4
We hebben hier te maken met iemand die de naam/ alias heeft aangenomen van een ander - hier bekend - persoon.
Volgens mij is dat volgens de forumregels niet toegestaan en het is ook onwenselijk.

We hebben het eerder meegemaakt met iemand die zich voor Xynix uitgaf. De echte Xynix kwam toen even terug om dat zelf te melden.
Ik hoop toch dat IEX hier snel iets mee gaat doen, onafhankelijk van wie de misbruiker is van die naam.
pwijsneus
0
quote:

Knife Catcher schreef op 21 juni 2021 08:44:

We hebben hier te maken met iemand die de naam/ alias heeft aangenomen van een ander - hier bekend - persoon.
Volgens mij is dat volgens de forumregels niet toegestaan en het is ook onwenselijk.

We hebben het eerder meegemaakt met iemand die zich voor Xynix uitgaf. De echte Xynix kwam toen even terug om dat zelf te melden.
Ik hoop toch dat IEX hier snel iets mee gaat doen, onafhankelijk van wie de misbruiker is van die naam.
Zeer bijzonder inderdaad. Zou KID bipolair zijn?

Wereldbelegger
0
Ben nieuwsgierig of we vandaag een vervolg zien op de eindveiling van vrijdag met 276k aan stukken over de toonbank.
[verwijderd]
0
quote:

Knife Catcher schreef op 21 juni 2021 08:44:

We hebben hier te maken met iemand die de naam/ alias heeft aangenomen van een ander - hier bekend - persoon.
Volgens mij is dat volgens de forumregels niet toegestaan en het is ook onwenselijk.

We hebben het eerder meegemaakt met iemand die zich voor Xynix uitgaf. De echte Xynix kwam toen even terug om dat zelf te melden.
Ik hoop toch dat IEX hier snel iets mee gaat doen, onafhankelijk van wie de misbruiker is van die naam.
De toevalligheid wil ook dat een zeker persoon vorige week een keer refereerde aan Riet, en daarbij verwees naar bericht van jaren geleden wat ze gestuurd zou hebben als reactie op een artikel op de een of andere site.

Daar lijkt het idee van deze ‘copycat’ te zijn ontstaan.
NewKidInTown
1
quote:

pwijsneus schreef op 21 juni 2021 08:53:

Zeer bijzonder inderdaad. Zou KID bipolair zijn?
Ik heb hier zelf nooit iets van gemerkt en er zijn in het geheel geen symptomen.

Dank voor uw bezorgdheid.
pwijsneus
0
quote:

NewKidInTown schreef op 21 juni 2021 09:04:

[...]
Ik heb hier zelf nooit iets van gemerkt en er zijn in het geheel geen symptomen.

Dank voor uw bezorgdheid.
Ben gerustgesteld, fijn dat het goed gaat.

On topic, later deze week weer koopkansen. Beurzen geven even wat gas terug.
NewKidInTown
0
quote:

pwijsneus schreef op 21 juni 2021 09:11:

On topic, later deze week weer koopkansen. Beurzen geven even wat gas terug.
On topic, inderdaad: vrijdag was ik niet in staat om het te melden, maar heb mijn totale tt-LONG-positie verkocht rond de 7,15.

Reden, een kleine winst in een paar dagen tijd en ik houd al heel lang rekening met koersen ONDER de 7. Die zullen imho nog wel verschijnen voor de Q2-cijfers. 6,50 sluit ik niet uit, voor of OP cijferdag.

De grote omzet afgelopen vrijdag heb ik even gebruikt om op adem te komen.

Succes, jij/jullie ook.
NewKidInTown
0
quote:

JIBA schreef op 21 juni 2021 09:01:

De toevalligheid wil ook dat een zeker persoon vorige week een keer refereerde aan Riet, en daarbij verwees naar bericht van jaren geleden wat ze gestuurd zou hebben als reactie op een artikel op de een of andere site.
Das toevallig, ook IK heb circa een week een keer RvM genoemd in een posting. Ben even te lui om het op te zoeken, heb wel iets belangrijkers te doen, maar een quote zou mooi zijn.
[verwijderd]
0
De enorme eindveiling vrijdag liep wellicht vooruit op de ontwikkeling op de maandag ná de expiratie. Vaak stijgt TomTom dan.

Het vertrouwen in dit ASCX fondsje blijkt echter volledig verdwenen..

Er is dan ook al jaren geen goed bericht naar buiten gekomen.
NewKidInTown
0
Vraagje aan ingewijden: zou er bij de komende Q2-cijfers voor tt een reden kunnen zijn om hun beleid aan te passen vwb hun resultaten uiterst behoudend te presenteren inclusief hun outlook ?

Ik zelf heb de verwachting meer van hetzelfde, ofwel uiterst magertjes met outlook vage vooruitzichten zonder concrete verwachtingen over grotere omzet of een uberhaupt NETTO-winst. Vooral dat laatste is toch waar het merendeel van de serieuze beleggers naar kijkt.

Wel kijk ik nu al uit naar de meer dan 100 postings op cijferdag, veel leeswerk en essentieel om daar de paar pareltjes aan forum-bijdragen uit te pikken. Pareltjes in dier voege om op het juiste moment een positie in te nemen, we zullen afwachten of dat long of short moet worden.
[verwijderd]
0
quote:

NewKidInTown schreef op 21 juni 2021 09:21:

[...]
Das toevallig, ook IK heb circa een week een keer RvM genoemd in een posting. Ben even te lui om het op te zoeken, heb wel iets belangrijkers te doen, maar een quote zou mooi zijn.
Owww, belangrijk is het ook zeker niet. Net als vele andere posts die hier worden geplaatst.
Sowieso, dat iemand er de moeite voor neemt is al intriest.
Nee Kid, zeker geen aandacht verder aan besteden, heel verstandig.
beursbeurs
0
quote:

NewKidInTown schreef op 21 juni 2021 09:40:

Wel kijk ik nu al uit naar de meer dan 100 postings op cijferdag, veel leeswerk en essentieel om daar de paar pareltjes aan forum-bijdragen uit te pikken. Pareltjes in dier voege om op het juiste moment een positie in te nemen, we zullen afwachten of dat long of short moet worden.
je kunt zelf ook een hoop doen, daar heb je niet altijd anderen voor nodig. Zo had ik op het forum een vraag gesteld over een zeer cryptisch omschreven tekst in het jaarverslag 2020, maar was vooral in het cijfermatige deel geïnteresseerd. Een aantal posters probeerden me te helpen maar ik vond het niet bevredigend. Het cijfermatige deel leek mij heel belangrijke informatie te bevatten, dus ben ik zelf maar gaan puzzelen.
Wereldbelegger
0
En waar bent u op uitgekomen?

quote:

beursbeurs schreef op 21 juni 2021 09:52:

[...]

je kunt zelf ook een hoop doen, daar heb je niet altijd anderen voor nodig. Zo had ik op het forum een vraag gesteld over een zeer cryptisch omschreven tekst in het jaarverslag 2020, maar was vooral in het cijfermatige deel geïnteresseerd. Een aantal posters probeerden me te helpen maar ik vond het niet bevredigend. Het cijfermatige deel leek mij heel belangrijke informatie te bevatten, dus ben ik zelf maar gaan puzzelen.
845 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 ... 39 40 41 42 43 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 16 apr 2024 17:35
Koers 7,275
Verschil 0,000 (0,00%)
Hoog 7,275
Laag 7,075
Volume 227.592
Volume gemiddeld 272.684
Volume gisteren 213.528

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront