BAM Groep « Terug naar discussie overzicht

BAM juni 2021

1.320 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 ... 62 63 64 65 66 » | Laatste
Marinus-86
2
Ik kom net binnen en zie alleen maar druiloren hier op het forum,vanmorgen 2,236 en nu 2,33 ....
Kbg
0
quote:

popie schreef op 21 juni 2021 17:21:

Ik kom net binnen en zie alleen maar druiloren hier op het forum,vanmorgen 2,236 en nu 2,33 ....
Popie je scheert weer alles over 1 kam... ;)
HenkdeV
0
Ik zie dat het in de VS ook de goede kant op gaat met de beurs:

US30^
33.803,04 +534,96 +1,61%

Nasd100^
14.106,82 +66,75 +0,48%

US500^
4.214,62 +52,67 +1,27%

Prima koop/bijkoop dag.
Zwijnash
0
Poppie alweer in Spanje - lux leven heeft u.

Geniet er weer :-) .

Ik moet centjes verdienen- volgende maand lekker 3 week vrij :-)
Marinus-86
0
quote:

Zwijnash schreef op 21 juni 2021 20:10:

Poppie alweer in Spanje - lux leven heeft u.

Geniet er weer :-) .

Ik moet centjes verdienen- volgende maand lekker 3 week vrij :-)
Ik ben 85 jaar dus ik hoef niet meer ,bedankt.
€d_Modus Vivendi
0
Bam switches equipment fleet to plant-based fuels to cut carbon emissions

22 Jun, 2021 By Claire Smith

Recycled cooking oil will be used to power all of Bam Nuttall’s UK construction machinery as part of its commitment to reduce carbon emissions from its work.

The firm said that its use of red diesel in 2020 amounted to 7.1M litre and formed 70% of its direct carbon footprint but by switching to hydrotreated vegetable oil (HVO) carbon emissions from its fuel use will be cut by 90%.

Bam Nuttall carbon reduction lead Sarah Jolliffe said: “HVO fuel has been available for several years but it is only in the last 12-18 months that this fuel has been approved by plant and engine manufacturers for use in their equipment.

“HVO differs from gas oil, diesel and petrol as it isn’t derived from crude oil, the main cause of greenhouse gases, including carbon dioxide. HVO is made through the hydrotreatment of pre-existing bio-waste products such as used cooking oil, waste plant and organic matter.

“Many of the projects we deliver and clients we support aim to decarbonise public transport or protect people from the effects of climate change. But the engineering solutions and construction operations have a high carbon impact. We want to reduce carbon throughout the whole lifecycle of a project, from the way the site operates through to the materials used in construction, and the way assets are operated, maintained and dismantled.”

The firm’s clients have welcomed the move. Network Rail programme manager for the south-east multi-disciplinary framework David Jarman said: “The use of HVO fuel as an alternative to red diesel is a fantastic one which we hope will have a dramatic and positive effect on our carbon omissions. Trials that have been run on our stations portfolio have been positive and I am now excited to see it rolled out across all of our sites.”

Other commitments made by Bam to cut carbon emissions include phasing out of diesel generators and increasing use of alternative solutions such as photovoltaic cells to generate power at sites, the rollout of electric vehicles to all levels of the employee fleet and the increasing use of low-carbon materials, such as low cement concrete.
€d_Modus Vivendi
0

Nóg langer filerijden bij Knooppunt Hoevelaken: nu gooit stikstof roet in het eten

Het verkeer op de A1 en de A28 zal bij knooppunt Hoevelaken in de ochtend en vroege avond nog jarenlang in een filefuik rijden. De beloofde verbouwing van het klaverblad naar een komvormig knooppunt met brede afslagen wordt na eerdere tegenslagen nu ernstig afgeremd door de stikstofwetgeving.
Marco Willemse 21-06-21, 13:56 Laatste update: 21-06-21, 14:42

Verkeersminister Cora van Nieuwenhuizen (VVD) had de Tweede Kamer afgelopen week opnieuw weinig positiefs te melden over de grote wegenprojecten, die vanwege de stikstofkwestie al enige tijd on hold staan. Het gaat, áls het al gaat lukken, nog wel even duren, luidde samengevat de weinig bemoedigende boodschap.
l over knooppunt Hoevelaken

Regio blijft hoopvol over knooppunt Hoevelaken

Struikelblok bij de voortgang van de reconstructie van knooppunt Hoevelaken en andere bottlenecks als de A15 bij Nijmegen en de A4 tussen Den Haag en Delft is een uitspraak van de Raad van State van januari. Het hoogste rechtsorgaan besliste dat de projecten pas uitgevoerd mogen worden als er duidelijkheid is over de stikstofneerslag op 5 kilometer of meer van de te verbreden snelwegen.
Overtuigen

Het ministerie kreeg tot eind juli de tijd voor de berekeningen van de stikstofuitstoot in een ruimere straal. Haar ambtenaren zijn nog druk doende met de uitwerking, schrijft Van Nieuwenhuizen, die niet durft te garanderen dat de deadline van de Raad van State wordt gehaald.

Overschrijding van de termijn betekent verdere vertraging in de aanpak van de verkeersknelpunten. Maar ook al is haar departement op tijd en weet het de rechters te overtuigen van de geringe milieugevolgen voor natuurgebieden op een grotere afstand van de knelpunten, dan nog staan de lichten volgens Van Nieuwenhuizen niet van vandaag op morgen op groen. Een snelle klap op de projecten zit er door de stikstofproblematiek gewoon niet in, aldus de bewindsvrouw.
Zo gaat het nieuwe knooppunt Hoevelaken eruit zien.
Zo gaat het nieuwe knooppunt Hoevelaken eruit zien. © Rijkswaterstaat/Arcadis
Te smal en te kort

De stroperige gang van zaken in Den Haag is opnieuw slecht nieuws voor de dagelijkse weggebruikers op de A1 en de A28 bij Amersfoort. Het klaverblad bij Hoevelaken staat onveranderlijk hoog in de fileranglijst met vrijwel dagelijks lange opstoppingen in de ochtend- en avondspits. Op de plek waar ze elkaar kruisen zijn de twee snelwegen te smal en zijn de op- en afritten te kort om het drukke verkeer er probleemloos langs te voeren. Het vijftig jaar oude klaverblad is bij lange na niet berekend op de 200.000 weggebruikers die er tegenwoordig passeren op een doordeweekse dag.

Het werk aan het vernieuwde knooppunt, dat bovenal veel ruimer van opzet wordt, zou dit jaar begonnen zijn als in 2018 niet op het allerlaatst een streep was gehaald door het contract met wegenbouwcombinatie BAM, VolkerWessels en Van Oord. Van Nieuwenhuizen vernietigde de aanbesteding van 450 miljoen euro uit vrees voor kostenoverschrijdingen, die volgens afspraak met de aannemers op het bordje van de opdrachtgever zouden belanden.
Ongerustheid

Wegbeheerder Rijkswaterstaat tuigde een nieuwe aanbesteding op, waarbij de bouwers en niet de overheid het risico lopen. Het beschikbare budget werd tegelijkertijd opgeschroefd naar een realistischer bedrag van 750 miljoen euro. Het is nog niet bekend wie de reconstructie van het klaverblad gaat uitvoeren. De aanbesteding staat geparkeerd in afwachting van de uitkomsten van het stikstofonderzoek.

De Nederlandse bouwsector volgt de verwikkelingen rond de grote infrastructurele projecten met groeiende ongerustheid. Als er niet snel enkele mega-werken los komen, dan zijn ontslagen op grote schaal onder de wegenbouwers volgens de branche onvermijdelijk. Aannemers zagen door het stikstofbesluit een groot deel van hun orderportefeuilles verdampen en kregen er weinig tot geen andere opdrachten voor in de plaats.
€d_Modus Vivendi
1
De beurs is weer aardig in de maling genomen met de verwachte renteverhogingen per 22-23-24, vorige week door een fed manneke dat voor zijn beurt sprak en nog geen stemrecht heeft. Altijd makkelijk om met een paniekboodschap de beurs even te sturen. Of mag je dat hier niet zeggen? Er zijn weer miljarden verdiend-en verloren- sinds de koersvallen van afgelopen vrijdag.
Wie de meute bespeelt heeft de winst.
€d_Modus Vivendi
0
AEX: Opwaartse kracht wint het van volatiliteit

Geplaatst door Eddy Schekman | 22 juni 2021 Nog geen reacties AEX

Aandelenmarkten zijn erg beweeglijk geworden door het volatiele sentiment over de ontwikkeling van de inflatie, rente en tapering.

Vrijdag en gistermorgen vroeg leken markten op weg naar een heftige crash. In de loop van de dag keerde het sentiment. Europa wist met een kleine winst te sluiten. In de VS steeg de Dow Jones met 1,8% en de Russell met 2,2%. De VIX daalde met 13,6% naar 17,89. In de nabeurs nog wat hogere noteringen. Europa laat het afweten met bewegingen rond het slot van gisteren, alsof men het niet weet. Sommige analisten zijn van mening dat nog sprake is van een downtrend.

In Azië maakt de Nikkei een krachtige herstelbeweging met een winst van 3,0%. Shanghai +1,0%, CSI 300 +0,5%, Sensex +0,5%, Kospi +1,6% en Australië +1,5%.

De valutamarkten zijn even grillig als de aandelenmarkten. Euro/dollar weer boven de 1,19 op 1,1910. Euro/yuan 7,7015. Bitcoin +3,8% op 32.824, goud +0,3% op 1.787 en Brent +0,3% op 75,12 dollar. Duitse Bunds +0,023 op min 0,1720%. US Bonds onveranderd 1,4937.
€d_Modus Vivendi
0
Onderzoeken belasten werkelijk rendement en tegenbewijsregeling box 3 afgerond

Het onderzoek dat het kabinet heeft laten uitvoeren naar de praktische mogelijkheden van een box 3-heffing op basis van werkelijk rendement is afgerond.

Op dit moment heeft de Belastingdienst niet voldoende informatie om zo’n stelsel in te voeren. Het onderzoek biedt meer inzicht in de mogelijkheden om wél over die data te beschikken.

Ook is juridisch advies ingewonnen rondom de zogeheten tegenbewijsregeling in box 3. Het demissionaire kabinet concludeert dat het juridisch niet mogelijk is om een tegenbewijsregeling in box 3 te introduceren en adviseert het volgende kabinet zich te richten op het uitwerken van een stelsel van werkelijk rendement.

De box 3-heffing is een belasting over het inkomen uit vermogen. Deze belasting wordt betaald als je veel vermogen hebt: vanaf dit jaar is dat pas vanaf € 50.000 en € 100.000 bij fiscale partners. Hierdoor betalen vanaf dit jaar bijna een miljoen mensen geen belasting meer in box 3 en 1,7 miljoen mensen betalen hierdoor minder belasting.

De huidige box 3-heffing gaat uit van een vaste veronderstelde verdeling tussen spaargeld en beleggingen. Er is een breed gedeelde wens om in plaats hiervan de belasting te heffen op basis van het werkelijke inkomen uit vermogen (het werkelijk rendement). De beschikbaarheid van digitale informatie is een belangrijke voorwaarde hiervoor. In het onderzoek is gekeken naar hoe deze informatie beschikbaar kan komen, bijvoorbeeld door deze data te verkrijgen via andere partijen zoals banken, verzekeraars en andere financiële instellingen.

Uit het onderzoek blijkt dat er mogelijkheden zijn om – voor bepaalde vermogensbestanddelen – over deze data te beschikken. Dit vereist wel dat de genoemde andere partijen de aanlevering van data aan de Belastingdienst fors uitbreiden. De onderzoekers zien hiervoor geen mogelijkheden bij de vermogensbestanddelen ‘onroerende zaken’ en ‘overige bezittingen’, waardoor de Belastingdienst voor deze informatie afhankelijk is van wat de belastingplichtige zelf aanlevert. Dat is voor het volgende kabinet iets om rekening mee te houden, als besloten wordt tot het uitwerken van een heffing over werkelijk rendement.
Kbg
3
€d_Modus Vivendi
2
quote:

Kranenburg schreef op 22 juni 2021 06:52:

Goedemorgen Ed, je bruist weer van de energie en nieuws. Dankjewel :)
zo lang die ander zich maar gedeisd houdt en van de nok-knop afblijft.
HenkdeV
0
Dinsdag 22 juni 2021 | Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Miljarden vanuit Rijk volgens Ollongren nodig voor grote woningbouwprojecten

De bouw van honderdduizenden woningen komt de komende jaren in het geding als het Rijk niet bijspringt met 20 miljard euro aan investeringen, schrijft demissionair minister Kajsa Ollongren (Wonen) aan de Tweede Kamer. Die investeringen zijn nodig om projecten te realiseren in veertien woningbouwlocaties, vooral binnen grote steden. Het gaat tot 2040 om zo'n 440.000 woningen.

Van de 440.000 woningen moeten 210.000 in de komende tien jaar worden gebouwd. Dat is een flink deel van het totale aantal van 900.000 woningen die tot 2030 in Nederland gebouwd moeten worden tegen het woningtekort. De veertien projecten die onder de loep zijn genomen, "zijn stuk voor stuk complexe, grootschalige gebiedsontwikkelingen, veelal binnenstedelijk, een aantal buitenstedelijk", schrijft Ollongren.

Het grootste deel van de kosten wordt door private geldschieters gedekt. Van de 33 miljard euro aan benodigde publieke investeringen, is bijna twee derde nog niet gedekt. Of het Rijk inderdaad de knip trekt om te zorgen dat de woningen worden gebouwd, is aan een volgend kabinet, aldus Ollongren.

Eerder bleek al uit onderzoek dat provincies en gemeenten ongeveer 13,7 miljard euro tekortkomen om de komende jaren voldoende te bouwen.
Door: ANP
HenkdeV
0
quote:

€d_Modus Vivendi schreef op 22 juni 2021 06:57:

[...]zo lang die ander zich maar gedeisd houdt en van de nok-knop afblijft.
Bij sommige mensen ligt het altijd aan de ander.
1.320 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 ... 62 63 64 65 66 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:35
Koers 3,830
Verschil +0,008 (+0,21%)
Hoog 3,868
Laag 3,782
Volume 705.352
Volume gemiddeld 1.427.326
Volume gisteren 943.988

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront