BAM Groep « Terug naar discussie overzicht

BAM juni 2021

1.320 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 58 59 60 61 62 63 64 65 66 » | Laatste
opbouwend
0

Met deze koers kan je niet an je alimentatie verplichtingen voldoen

Moet je ook je huis ?? nog verkopen
HenkdeV
0
quote:

Nird schreef op 28 juni 2021 16:50:

Met deze koers kan je niet an je alimentatie verplichtingen voldoen

Moet je ook je huis ?? nog verkopen
Of in meer aandelen beleggen:-)).
Altijd wel verstandig trouwens.
HenkdeV
1
Ruim 1000 bouwvakkers vragen regeling zwaar werk aan
Door DAVE KRAJENBRINK
1 uur geleden in GELD

AMSTERDAM - Ruim duizend bouwmedewerkers hebben sinds januari dit jaar een aanvraag ingediend om gebruik te maken van de regeling voor zwaar werk, zo meldt pensioenuitvoerder APG. De regeling is afgesproken in verschillende cao’s voor medewerkers in de bouw. Dankzij die regeling kunnen zij maximaal drie jaar voor hun AOW-leeftijd stoppen met werken.

Jaarlijks wordt er dan tot de AOW-leeftijd €21.200 bruto per jaar uitgekeerd, bij een fulltime dienstverband. Dat is inclusief vakantiegeld. Per maand komt dat neer op een bedrag van €1766.

Hierover moet nog 37,1% belasting betaald worden. De regeling is tijdelijk en duurt tot december 2025. Inmiddels zijn volgens APG 700 aanvragen definitief toegekend.

Voorwaarde om in aanmerking te komen voor de zwaar werk-regeling is dat iemand de afgelopen 25 jaar minimaal 20 jaar als bouwmedewerker onder één van cao’s heeft gewerkt waarin deze regeling is opgenomen.

Ook in de andere sectoren zoals in de zorg zijn dergelijke regelingen afgesproken. Overigens kunnen ook medewerkers die niet vallen onder een zwaar beroep drie jaar eerder met pensioen.

De boete die werkgevers moeten betalen op het eerder met pensioen laten gaan van medewerkers, is tot 2026 geschrapt. De gedachte was hiermee mensen met een zwaar beroep tegemoet te komen. Maar omdat de overheid, werkgevers en vakbonden blijven soebatten over welke beroepen precies kwalificeren als zwaar, duikt het vroegpensioen in steeds meer cao’s op.

€d_Modus Vivendi
4
Zeesluis IJmuiden deze zomer af
Vandaag,
Zeesluis IJmuiden deze zomer af ANP

De bouw van de zeesluis bij IJmuiden wordt deze zomer voltooid. Dan krijgt Rijkswaterstaat de sluis opgeleverd en begint een periode van testen. Begin volgend jaar kan de sluis dan in gebruik worden genomen. De bouw is gestart in 2016.

De komende tijd zijn de bouwers van de sluis, bouwbedrijven BAM en VolkerWessels, druk met het testen van alle systemen. Als de sluis naar behoren werkt, wordt die opgeleverd. Dan volgt nog een periode van testen voor de mensen die met de sluis moeten gaan werken, zoals de sluiswachters, loodsen en vletterlieden. Die laatsten zijn mensen die de schepen aanleggen in de sluis. Bij die tests, die voor het najaar gepland staan, worden ook zeeschepen ingezet.

Oorspronkelijk had de nieuwe sluis al vorig jaar in gebruik moeten worden genomen. Door een constructiefout liep de bouw echter vertraging op. Het herstel van die fout kostte BAM en VolkerWessels honderden miljoenen euro's.

De nieuwe sluis, die na een prijsvraag de naam Zeesluis IJmuiden kreeg, wordt de grootste ter wereld met een lengte van 500 meter. De sluis moet de huidige Noordersluis vervangen die in 1929 werd gebouwd en in 2029 het einde van zijn technische levensduur bereikt. Die sluis is bovendien te klein geworden voor een deel van de huidige zeeschepen.
Kbg
0
quote:

Harley schreef op 28 juni 2021 16:39:

[...] kleuren blind :)
Ja dat zou je bijna denken ;)
Maar ik heb je kleuren test van pas goed gedaan!
Nuchtere Kijk Op
1
Kopie van mijn stukje op 't Heijmans forum: Ik gun iedereen de hoofdprijs, maar met dit soort zaken (uitstoot) gaat er geen grote ommekeer komen voor de bouwers in NL. De boeren de grens overjagen en bv. het doosje eieren straks met dieselvrachtwagens uit Oost Europa importeren, omdat NL kopers in de supermarkt er geen eitje minder om zullen eten pfffff Het braafste/schoonste NL jongetje v.d. klas zijn werkt echt niet, als het niet wereldwijd gebeurd. En de politiek blijft ons ook voorliegen, zoals Timmermans die nog steeds beweert dat die biomassa die opgestookt wordt geen stammen zijn maar houtpellets van het snoeiafval. Pure leugens en creatief boekhouden wat in de politiek steeds gebeurd. Eigenlijk heb ik te doen met de bouwers in NL als de rechters dit soort zaken nationaal i.p.v. internationaal aanpakken. Voorbeeld: 1 druppeltje gif in de linkerhoek van een aquarium, kan ook t.z.t. het visje in de rechterhoek doden. Zo gaat het ook met onze habitat. CO2 uitstoot, Methaan uitstoot enz. houden ook geen rekening met landsgrenzen en uiteindelijk gaat de uitstoot alle aardbewoners parten spelen. Dit is geen doemdenken, maar pure realiteit. Ik denk dat we Caroline van der Plas (BBB) nog vaak gaan horen de komende jaren, met het halveren van bv. de veestapel. Maar ook die zogenaamde groene plannen van met name Groen Links, D'66 en de PVDA over die juist sterker vervuilende hout stook (biomassa) er zal volop ruzie over gemaakt worden en veel mensen doorzien dat ze met die boekhoudkundige trucs gewoon voorgelogen worden. Google zelf maar, eerst delen van de oerbossen in Polen die we importeerden, toen Oekraïne, daarna zelfs Estland en toen die zagen in welk tempo de bossen verdwenen, komt het nu zelfs met scheepsladingen uit de U.S.A. enz. Al is de leugen v.d. politiek nog zo snel, Google achterhaald het wel ;-)

Het hout wordt nog steeds gekocht van eigenaars van bossen, die zich onder meer in Noord en Zuid-Amerika en de Baltische staten bevinden. Jaja en dan heeft NL commentaar op bv. de Braziliaanse president die Amazone kap amper beschermt?

En dan te bedenken dat 1 biomassacentrale in Diemen per dag maar liefst 18.000 voetbalvelden (!) bos verbrandt. En NL heeft vol ingezet op die hout stook centrales die zelfs meer uitstoot hebben dan steenkoolcentrales. Hoezo creatief boekhouden?

www.vpro.nl/buitenhof/speel~POMS_AT_1...

www.nrc.nl/nieuws/2021/06/27/urgenda-...
Nuchtere Kijk Op
2
Treurige en gevaarlijke types met dat verdraaien en gehuichel. Boekhoudkundig klimaat beheer en de waarheid proberen weg te moffelen :-)

Nederland heeft de meeste biomassa centrales van Europa! Waar een klein land groot in kan zijn pffffffff En heel toevallig hebben we dus ook de meeste subsidie aan al die bedrijven verstrekt. Follow de money Pffff Subsidie maffia en de consultancy bureautjes die er ook mee bezig zijn, schrijven hele mooie rapporten alsof het GROEN en goed is. Net als ze zo schrijven over windmolens op het land, terwijl er al jaren subsidie vrij op zee die projecten plaatsvinden. Maar daar verdiend de subsidie maffia natuurlijk niet aan.

Kaartje uit 2019, inmiddels veel meer ;-)

1.bp.blogspot.com/-A_UzbfkEFj4/XVMfRc...
Tartessos
0
Nieuwe Zeesluis IJmuiden.
©? Artistieke impressie Rijkswaterstaat.
Pieter van Hove
28-06-2021 om 16:30

IJMUIDEN
Ongeveer vijf jaar sinds het begin van de aanleg is de grootste sluis ter wereld in de monding van het Noordzeekanaal zo goed als klaar.

De komende maanden wordt het laatste werk verricht aan Zeesluis IJmuiden (de officiële naam). Daarna start een testfase met de sluisdeuren en vanaf oktober wordt er getest met zeeschepen. Als alles goed verloopt, kan uiteindelijk de doopplechtigheid plaatshebben. Aanvankelijk stond de oplevering van de zeesluis - 500 meter lang, 70 meter breed en 18 meter diep - gepland voor najaar 2019. De definitieve oplevering is januari 2022.
De bouw heeft echter vertraging opgelopen door een rekenfout bij de constructie van de deurkassen. Daardoor moest het ontwerp aangepast worden. De extra kosten worden geschat op minstens 200 miljoen euro. Dit komt voor rekening van de bouwers, het consortium OpenIJ (BAM en Volker Wessels).
Ook het Rijk ging voor enkele miljoenen in het schip. De nieuwe sluis moet zorgen voor meer werkgelegenheid in het achterland, meer bedrijvigheid in de havens, een betere bereikbaarheid en een sterkere concurrentiepositie van het Amsterdamse havengebied. Een voordeel is dat er dag en nacht geschut kan worden, ongeacht het getij. Ook is de sluis een versterking van de waterkerende functie van het sluizencomplex.
€d_Modus Vivendi
0
Société Générale S.A. - Koninklijke BAM Groep N.V. - Bunnik

Hieronder vindt u informatie uit het register substantiële deelnemingen en bruto shortposities. Deze informatie is door de organisatie verstrekt.

Datum meldingsplicht 25 jun 2021
Meldingsplichtige Société Générale S.A.
Uitgevende instelling Koninklijke BAM Groep N.V.
Inschrijving handelsregister 30058019
Plaats Bunnik

Verdeling in aantallen (shortpositie)
Totaal aantal equivalente aandelen Wijze van beschikken
4.333.165,00 Rechtstreeks
4.194.000,00 Middellijk
(SOCIETE GENERALE EFFEKTEN Gmbh)
Procentuele verdeling (shortpositie)
Soort Rechtstreeks Middellijk
Kapitaalbelang 1,55 % 1,50 %

Datum laatste update: 29 juni 2021

Dat was 18 mei

Verdeling in aantallen (shortpositie)
Totaal aantal equivalente aandelen Wijze van beschikken
7.365.006,00 Rechtstreeks
6.691.232,00 Middellijk
(SOCIETE GENERALE EFFEKTEN Gmbh)
Procentuele verdeling (shortpositie)
Soort Rechtstreeks Middellijk
Kapitaalbelang 2,64 % 2,40 %
HenkdeV
0
Nasdaq en S&P 500 scherpen toppen aan;
Updated Gisteren, 22:39
Gisteren, 22:03 in FINANCIEEL

NEW YORK (ANP) - Bij de aandelenmarkten in New York had vooral techbeurs Nasdaq maandag de blik opwaarts gericht met het neerzetten van een nieuwe piek op het koersbord. De brede S&P piekt opnieuw, terwijl de Dow terrein moest prijsgeven.
De S&P 500 stijgt 0,2% tot een recordstand van 4290 punten en de Nasdaq gaat 1% omhoog tot een nieuwe piek van 14.500 punten. De toonaangevende Dow-Jonesindex sluit 0,4% lager op 34282 punten.
€d_Modus Vivendi
1

Ministerie draait op voor spoorstaafschade HSL-Zuid

Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat moet 90 procent van de kosten voor het herstel van de hogesnelheidslijn vergoeden. Het gaat daarbij om de schade die tot 2019 ontstond aan het spoor en nog ontstaat door de inzet van Traxx-locomotieven op de HSL. Een schadepost van circa 50 miljoen euro. Dat blijkt uit het verslag van het Nederlands Arbitrage Instituut (NAI) dat onlangs bij hoge uitzondering openbaar is gemaakt.

Infraspeed, het consortium van Siemens en BAM dat verantwoordelijk is voor het beheer van de HSL-Zuid, Informeerde de Staat in 2015 dat er sprake was van spoorstaafschade aan de HSL-Zuid. In 2018 volgde een schadeclaim van 10 miljoen euro. Het ministerie van Ienw en Infraspeed waren in de daarop volgende jaren in gesprek over de kostenverdeling van de door Infraspeed uitgevoerde herstelwerkzaamheden. Het IenW liet in de tussentijd onder meer onderzoek uitvoeren door TNO om te achterhalen of de haarscheurtjes in het spoor op de HSL-Zuid wel echt worden veroorzaakt door de Traxx-locomotieven.
Fyra

Bij ingebruikname van de HSL-Zuid infrastructuur en later na het wegvallen van de Fyra in 2013 vroeg vervoerder NS de Staat om Traxx-locomotieven te mogen inzetten op de HSL-Zuid. Deze locomotieven voldeden niet aan de eisen van Infraspeed. Maar de Staat liet de Traxx toch onder voorwaarden toe omdat destijds niet werd verwacht dat dit zou leiden tot spoorstaafschade. De Traxx-locomotief was volgens staatsecretaris van IenW, Stientje van Veldhoven, destijds het enige reële alternatief om voor de reiziger snel de verbinding met Brussel te herstellen, nadat de Fyra-treinen van het spoor werden gehaald. Volgens de bewindsvrouw was er geen ‘plan B’, omdat de vroegere Benelux-verbinding reeds was vervallen.

Op 15 maart 2021 hebben de arbiters van het Nederlands Arbitrage Instituut (NAI) vonnis gewezen in deze zaak waarin Infraspeed volledige compensatie eiste van alle geleden en nog te lijden schade zolang de TRAXX-locomotieven op de HSL-Zuid rijden. Uit het vonnis van het NAI blijkt dat zij het voldoende aannemelijk achten dat 90 procent van de onvoorziene spoorstaafschade (studs) is toe te rekenen aan de niet-contractconforme eigenschappen van de Traxx waarvoor de Staat verantwoordelijk is en 10 procent van de schade is toe te rekenen aan het slijpregime waarvoor Infraspeed verantwoordelijk is. Bekijk hier het Vonnis.
Uitfasering Traxx

Het gaat om een bedrag van circa 26 miljoen euro voor de schade die is ontstaan tot en met 2019. De
schadevergoeding voor de jaren daarna moet nog worden vastgesteld. Maar voor de jaren 2020 tot en met de geplande uitfasering van de Traxx zou de schadevergoeding uitkomen op circa 24 miljoen euro.

Het is niet gebruikelijk om een vonnis van het NAI openbaar te maken. In dit specifieke geval vindt de Staat het van belang dit wel doen. Daarvoor heeft de Staat overleg moeten voeren met Infraspeed. De Staat en Infraspeed zijn voor deze specifieke situatie openbaarmaking overeengekomen onder de voorwaarde bedrijfsvertrouwelijke en contractuele informatie niet openbaar te maken, evenals de persoonsgegevens. De Staat is met Infraspeed in gesprek over de afwikkeling van het door de arbiters van het NAI gewezen vonnis.
voda
0
Bouw Zeesluis IJmuiden deze zomer klaar
Einde aan probleemproject nabij.

(ABM FN-Dow Jones) VolkerWessels en BAM verwachten in de komende maanden de laatste werkzaamheden af te ronden voor de bouw van Zeesluis IJmuiden. Dit maakte VolkerWessels bekend.

De komende periode vindt de definitieve terreininrichting plaats, worden de loswallen Sluis Zuid en Zuidersluiseiland afgebouwd en wordt de terreininrichting ten zuiden van de Noordersluis afgemaakt. Vanaf oktober wordt getest met zeeschepen.

Het zeesluisproject geldt als een probleemproject voor de twee bouwers dat al voor enorme kostenoverschrijdingen heeft gezorgd.

Door: ABM Financial News.

info@abmfn.nl

Redactie: +31(0)20 26 28 999
Zwijnash
2
quote:

€d_Modus Vivendi schreef op 29 juni 2021 07:30:

Société Générale S.A. - Koninklijke BAM Groep N.V. - Bunnik

Hieronder vindt u informatie uit het register substantiële deelnemingen en bruto shortposities. Deze informatie is door de organisatie verstrekt.

Datum meldingsplicht 25 jun 2021
Meldingsplichtige Société Générale S.A.
Uitgevende instelling Koninklijke BAM Groep N.V.
Inschrijving handelsregister 30058019
Plaats Bunnik

Verdeling in aantallen (shortpositie)
Totaal aantal equivalente aandelen Wijze van beschikken
4.333.165,00 Rechtstreeks
4.194.000,00 Middellijk
(SOCIETE GENERALE EFFEKTEN Gmbh)
Procentuele verdeling (shortpositie)
Soort Rechtstreeks Middellijk
Kapitaalbelang 1,55 % 1,50 %

Datum laatste update: 29 juni 2021

Dat was 18 mei

Verdeling in aantallen (shortpositie)
Totaal aantal equivalente aandelen Wijze van beschikken
7.365.006,00 Rechtstreeks
6.691.232,00 Middellijk
(SOCIETE GENERALE EFFEKTEN Gmbh)
Procentuele verdeling (shortpositie)
Soort Rechtstreeks Middellijk
Kapitaalbelang 2,64 % 2,40 %

8de juni was gemist €d - was vanaf 1,52% en 1,47% dus kleine veranderingen
bambricks
0
gaat goed. Afsluiting risico project. Is 2022 volgens de vorige planning of eerder. Geeft waarschijnlijk ook weer meer financiële armslag.
gpjf
1
Nou vooralsnog niet echt veel verandering, wat mij betreft past dit in de volatiliteit die partijen creëren om hun dag winst binnen te halen. Ik zit er deze keer nog niet zo lang in omdat dat ook mijn doel is maar ben op 2,362 toch te hoog blijkbaar ingestapt. Eens zien wat de koers de komende dagen gaat doen maar bij een gering winstje stap ik uit. Voorlopig verkeerde keuze denk ik
Positief2021
0
Het is rustig hier :-p Iedereen is bezig denk ik met de maandafsluiting van het huishoudboekje ;-)
1.320 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 58 59 60 61 62 63 64 65 66 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 18 apr 2024 17:35
Koers 3,830
Verschil +0,008 (+0,21%)
Hoog 3,868
Laag 3,782
Volume 705.352
Volume gemiddeld 1.427.326
Volume gisteren 943.988

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront