Air France - KLM « Terug naar discussie overzicht

Air France-KLM 2021

3.174 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 ... 155 156 157 158 159 » | Laatste
NLvalue
0
quote:

Knife Catcher schreef op 28 juni 2021 12:33:

Dank voor je openheid! We gaan het zien.
De dalende lijn vanaf 5,50 lijkt te versnellen

Britse luchtvaart in de min door Delta variant. sleuren anderen mee. Of is het de eindsprint van "wie kan er weg zijn voor het eind van het kwartaal" om de boeken H1 te sluiten....
zie geen ander nieuws zo 123
Graag gedaan, positie zal natuurlijk veranderen. is een moment opname.

Wat mij betreft komt het "ander nieuws" van andere maatschappijen - de jet order van United zal je niet ontgaan zijn, ook een maatschappij die vorig jaar al failiet werd geacht te zijn. De lering daaruit zit vooral in het pad van herstel - met een steile curve door goed capaciteitsmgt.

Cashburn forecast van Cathay H2 lijkt me ook een aardige graadmeter om verwachtingen hier mee te calibreren.

De Libertariër
0
quote:

slei schreef op 28 juni 2021 14:44:

Vandaag wel ver terug, tijd om te bodemen?
Tja, en dat is nou net waar de hele discussie over gaat.
Bodemen.
Waar ligt de bodem van een bodemloze put?

Ik ben van het kamp, "de bodem ligt in dit geval ergens tussen 0 en 1 euro."
Andere die zeggen dat de bodem al wel bereikt is en dat 6 euro zo weer op de borden staat.

Dus, zeg het maar, is dit de bodem?
[verwijderd]
1
quote:

slei schreef op 28 juni 2021 14:44:

Vandaag wel ver terug, tijd om te bodemen?
Ik zie geen echte steun tot 3.37
Alle respect voor messenvangers, maar ik loop niet voor niets in de bijstand nu;-))
NLvalue
1
max eigen vermogen in de bijstand is e 6.200.. na een paar dagen KLM short zit je daar toch al weer boven? :-)
[verwijderd]
0
Op Schiphol elke dag drukker en drukker, maar het aandeel KLM-AF gaat nu naar beneden komen, ze laten het aandeel schijnbaar los, natuurlijke koersvorming.

Wat nu belangrijk is is dat de KLM CEO absoluut buiten de publiciteit blijft, geen TV praatshow tafels, zeker geen krantgesprekje met de Telegraaf of ander lokaal vlugschrift, geen actualiteiten items, geen politieke discussies, alles zal schadelijk overkomen.

Een artikel op de Telegraaf.nl zal als een rode lap voor de stier werken: sociale media duiken erop, 1000 reacties onder het artikel, het is een gevoelig onderwerp, de CEO zal als boksbal gebruikt worden, ook vanwege de centjes natuurlijk die er vroeg of laat weer uit moeten komen.

Rust in de tent de komende maanden, de tijd heelt alle wonden!
De Libertariër
0
quote:

drooglegging schreef op 28 juni 2021 16:37:

Rust in de tent de komende maanden, de tijd heelt alle wonden!
Is dit niet gewoon hetzelfde als je kop in het zand steken en hopen dat er aan het einde van de regenboog een pot goud wordt gevonden?

[verwijderd]
0
quote:

NLvalue schreef op 28 juni 2021 15:46:

max eigen vermogen in de bijstand is e 6.200.. na een paar dagen KLM short zit je daar toch al weer boven? :-)
met niets kun je ook weinig shorts kopen;-)
EU pushes through aviation deal with Qatar: inconvenience at Air France KLM
Meer concurrentie dus!

then24.com/2021/06/28/eu-pushes-throu...
Joshua
0
quote:

Turbo Mckwek schreef op 15 juni 2021 10:06:

[...]

Jeetje, wat is dat voor een zinloze reactie.

ik vraag je om toelichting op je stelling dat er geen versterking meer nodig is van het eigen vermogen, en dan kom je met een of ander kul verhaal over fora???

Het gaat hier over FUNDAMENTELE zaken en geen sentiment.

Je roept namelijk van alles. Dat de koers weer sky high kan, maar je brengt geen enkele fundamentele onderbouwing aan. Het enige wat je roept, "er wordt weer geboekt dus we gaan weer omhoog".

En wat jij negatievelingen noemt, noem ik realisten. Die kijken naar de REËLE situatie van AFKLM.
En dat is van een bedrijf met een zwaar negatief eigen vermogen, want zeer veel moeite gaat krijgen om nog voldoende winst te maken om de aandeelhouders nog maar iets van hun waarde te laten terug krijgen.

Zoals het er nu voor ligt is investeren in AFKLM niets anders dan investeren in crypto. Er is geen onderliggende waarde meer. Het is bijna gewoon een ponzi scheme geworden.

Vertel mij eens, wat zou een reden zijn om nu aandelen AFKLM te kopen?
Welk rendement zou je verwachten?
Gaat er nog ooit dividend betaald worden?
Over welke tijdspanne hebben we het dan?
Waarom zou ik niet veel beter mijn geld steken in een GEZOND bedrijf met WEL uitzicht op winst?

Nou, laat maar eens horen welke kennis jij blijkbaar wel hebt en wij als "negatievelingen" niet.

Denk dat voor mij de enigste reden zou zijn dat ik dan (deep) itm calls kan blijven schrijven om toch een beetje in te kunnen spelen op dalingen. Volgensmij is het namelijk niet mogelijk om te shorten via DEGIRO.
Simpele Gast
0
quote:

Joshua schreef op 28 juni 2021 23:28:

[...]

Denk dat voor mij de enigste reden zou zijn dat ik dan (deep) itm calls kan blijven schrijven om toch een beetje in te kunnen spelen op dalingen. Volgensmij is het namelijk niet mogelijk om te shorten via DEGIRO.
Dat laatste is wel degelijk mogelijk. Het is mij per ongeluk overkomen toen ik bij een verkooporder de komma verkeerd had geplaatst. Opeens een heleboel cash op mijn rekening.
Simpele Gast
0
quote:

Simpele Gast schreef op 29 juni 2021 04:51:

[...]
Dat laatste is wel degelijk mogelijk. Het is mij per ongeluk overkomen toen ik bij een verkooporder de komma verkeerd had geplaatst. Opeens een heleboel cash op mijn rekening.
Edit. Mijn vergissing zat hem in het aantal te verkopen aandelen. In plaats van 500 per abuis 5000 ingevuld.
NLvalue
0
AF KLM is cat C bij DeGiro - short gaan is zeker mogelijk, met beperkingen.

Inleen vergoeding is fors, IB geeft een zeer lage beschikbaarheid van 150.000 aandelen voor hobby shorters - dat zijn geen getallen waarmee je rustig achterover kan hangen als short
NLvalue
0
Gelukkig hoeft Macron geen voetbal meer te kijken.. en kan hij zich nu storten op het redden van staatsdeelnemingen..

NLvalue
0
Daar is tie dan.. de grootste order ooit in de geschiedenis van United - en de grootste van het laatste decennium

hub.united.com/united-adds-270-boeing...

2mrd verlies in Q1, negatieve FCF van 680m, en als de je goodwill/intangibles even wegdenkt mag je afvragen wat het daadwerkelijke shareholder equity is. Maar wel.. 440 m operating cashflow in Q1 ondanks de erg lage omzetten

enige belangrijke getal in de Q2 cijfers van AF KLM.. de operating cashflow

FairValue
0
AFKLM is technisch failliet maar dat schijnen de meeste niet te weten. Rekenen kunnen niet veel beleggers meer...
[verwijderd]
0
Operating cashflow is een eenheid om bestaansrecht van de business weer te geven. Dat zal voor Q2 niet eenvoudig zijn, voor Q3 beter en voor Q4 weer bagger is mijn verwachting.
Ja AF-KLM is technisch failliet, ze zullen in principe vanuit de huidige financieringsstructuur zonder subsidie misschien wel positieve operating cashflow maar nooit winst kunnen maken. We hebben echter ook gezien dat De Franse- en Nederlandse overheden het bedrijf willen behouden.

Voor de komende maanden staat er een emissie op het programma, met twee verschillende belangen van grootaandeelhouders
- de Nederlandse overheid zal zo veel mogelijk aandelen willen verkrijgen tegen de in te ruilen schuld. Hoe lager de koers, hoe meer aandelen
- de Franse overheid zal van elke drie aandelen die uitgegeven worden afgerond 1 aandeel kunnen kopen (met meer komen ze boven de 30%). De Franse staat zal zoveel mogelijk per aandeel willen geven; dat was ook de strategie bij de laatste aandelenuitgifte

De intrinsieke waarde van het aandeel is in principe negatief, dus de koers kan nog een heel stuk omlaag.

Simpel en voorzichtig sommetje Nederland ruilt 1 miljard lening om in 300 miljoen aandelen a 3.33, Frankrijk koopt 150 miljoen aandelen a 3.33
(overige) Aandeelhouders zijn weer de helft van het bedrijf kwijt en het bedrijf staat nog steeds onder water.
Cacla
1
Dat lijkt me niet genoeg. Bij een schuld van €15miljard heb je niet zo heel veel aan €1,5miljard extra vermogen. Denk eerder aan een scenario waarbij de huidige aandeelhouders 10-25% van het bedrijf overhouden. De koers zal dan wellicht onder de €1,50 liggen.
De Libertariër
0
quote:

Joshua schreef op 28 juni 2021 23:28:

[...]

Denk dat voor mij de enigste reden zou zijn dat ik dan (deep) itm calls kan blijven schrijven om toch een beetje in te kunnen spelen op dalingen. Volgensmij is het namelijk niet mogelijk om te shorten via DEGIRO.
Ok, goede reden, maar dat heeft dan nog maar weinig met beleggen te maken en getuigd zeker niet van vertrouwen in het aandeel.

PS, shorten kan wel bij DeGiro, maar op een of andere manier niet bij AFKLM.
Andere fondsen kan ik wel shorten.
3.174 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 ... 155 156 157 158 159 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 19 apr 2024 14:19
Koers 9,940
Verschil +0,060 (+0,61%)
Hoog 9,940
Laag 9,540
Volume 629.909
Volume gemiddeld 1.801.173
Volume gisteren 2.158.542

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront