Air France - KLM « Terug naar discussie overzicht

Air France-KLM 2021

3.174 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 ... 155 156 157 158 159 » | Laatste
[verwijderd]
1
quote:

Turbo Mckwek schreef op 29 juni 2021 17:24:

[...]

Ok, goede reden, maar dat heeft dan nog maar weinig met beleggen te maken en getuigd zeker niet van vertrouwen in het aandeel.

PS, shorten kan wel bij DeGiro, maar op een of andere manier niet bij AFKLM.
Andere fondsen kan ik wel shorten.
de Giro heeft dat vorig jaar juli/aug onmogelijk gemaakt. Klanten die aandelen AF-KLM verkocht hadden moesten ze voor een bepaalde datum zelfs weer terug

www.belegger.nl/Forum/Topic/1366919/A...
NLvalue
2
quote:

Knife Catcher schreef op 29 juni 2021 14:43:

Operating cashflow is een eenheid om bestaansrecht van de business weer te geven. Dat zal voor Q2 niet eenvoudig zijn, voor Q3 beter en voor Q4 weer bagger is mijn verwachting.
Ja AF-KLM is technisch failliet, ze zullen in principe vanuit de huidige financieringsstructuur zonder subsidie misschien wel positieve operating cashflow maar nooit winst kunnen maken. We hebben echter ook gezien dat De Franse- en Nederlandse overheden het bedrijf willen behouden.

Voor de komende maanden staat er een emissie op het programma, met twee verschillende belangen van grootaandeelhouders
- de Nederlandse overheid zal zo veel mogelijk aandelen willen verkrijgen tegen de in te ruilen schuld. Hoe lager de koers, hoe meer aandelen
- de Franse overheid zal van elke drie aandelen die uitgegeven worden afgerond 1 aandeel kunnen kopen (met meer komen ze boven de 30%). De Franse staat zal zoveel mogelijk per aandeel willen geven; dat was ook de strategie bij de laatste aandelenuitgifte

De intrinsieke waarde van het aandeel is in principe negatief, dus de koers kan nog een heel stuk omlaag.

Simpel en voorzichtig sommetje Nederland ruilt 1 miljard lening om in 300 miljoen aandelen a 3.33, Frankrijk koopt 150 miljoen aandelen a 3.33
(overige) Aandeelhouders zijn weer de helft van het bedrijf kwijt en het bedrijf staat nog steeds onder water.
Liquiditeit en cashflow zijn primair in deze fase van "overleven" - balans versterken is nodig, maar van later zorg. Maw AFKLM moet een pad kan laten zien hoe het naar operating cashflow gaat , alleen dan kun je structureel de solvabiliteit gaan aanpakken

Die balansversterking gaat in stapjes komen - qua emissie zou ik zeker een strategische investering niet uitsluiten van een derde partij die luchtvaart als strategische prioriteit heeft bepaald. En dat kan ook op het niveau onder de holding plaatsvinden..

Het positieve is dat ik niets hoor over kroonjuwelen die in de etalage staan - dat zou slechts de toekomstige verdiencapaciteit uithollen. Stoppen van loonsteun in Q4 waar het kabinet nu aan denkt zal nog wel even stevig op gelobbied moet gaan worden - lijkt me prematuur (voor de luchtvaart).

Dit forum zoekt wel heel erg naar een 1:1 relatie tussen wat er met het bedrijf aan de hand is - en wat de koers zou moeten doen

Iedere ervaren belegger weet dat hij geen koersen kan voorspellen - iedere beginner zou ondertussen na Gamestop, AMC etc moeten weten koersvorming werkelijk losgeslagen kan zijn van de onderliggende realiteit ( beide kanten op).

Voor elke post dat iemand voorspelt dat de koers naar 1 of 2 gaat lees ik: daar zit iemand die niet wakker genoeg is als het opeens de andere kant op gaat.

Op fundamentele basis kun je alleen maar geloven dat het 0 (deze toko gaat failliet) of 7 (luctor et emergo) wordt.
arreno
0
quote:

NLvalue schreef op 30 juni 2021 08:38:

[...]

Op fundamentele basis kun je alleen maar geloven dat het 0 (deze toko gaat failliet) of 7 (luctor et emergo) wordt.

Failliet denk ik niet zowel de Nederlandse staat als Frankrijk hebben veel aandelen.
skymansky
1
In tegenstelling tot de toestellen denk ik eerst nog aan een duikvlucht richting de 2 euro, de komende emissie en de heftigheid daarvan zullen de richting daarna aangeven.
O ja ik zit short
[verwijderd]
0
quote:

mark2802 schreef op 30 juni 2021 10:10:

Gaan we ook nog een keer omhoog?!
Vast wel, maar voorlopig hebben we al 10 dagen de goede richting te pakken. Mooie reeks kan morgen afgelopen zijn, maar het kan ook nog makkelijk een hele maand als "bumpy road" omlaag.

Tent is nu per saldo niets waard en het is voor de huidige aandeelhouders te hopen dat de Franse en evt de Nederlandse staat het EV op peil brengen zodat de rentelasten draagbaar worden.
[verwijderd]
1
quote:

NLvalue schreef op 30 juni 2021 08:38:

[...]

Op fundamentele basis kun je alleen maar geloven dat het 0 (deze toko gaat failliet) wordt.

Met deze tekst had ik je een duimpje gegeven;

- 7 euro gaat het op eigen kracht nooit meer worden (de vijf Euro en zes Euro-roepers zijn ineens van het forum of terug onder een andere alias)
- NOW; dat er mogelijk een lobby komt om NOW voor Q4 in de benen te houden is geen reden vandaag nog een pakweg 4 euro neer te tellen voor een aandeel in een bedrijf met een negatief eigen vermogen en onvermogen om ook maar de rente terug te verdienen
- ik denk dat de meesten het er hier wel over eens zijn dat de overheden AF-KLM in de benen gaan houden; kunnen we het er ook over eens zijn dat de aandeelhouders hier een pak mee gaan betalen naast de belastingbetalers?
- ik gaf een voorbeeld met 3.33 E als uitgiftekoers voor de volgende emissie. Voor de belastingbetaler zou het eerlijker zijn om de nieuwe aandelen uit te geven aan 0.33 E, in feite voortbestaan van AF-KLM als genationaliseerd bedrijf.
- een nieuwe strategische partner: mee eens, altijd rekening mee te houden. Maar welke strateeg gaat voor 10% van het bedrijf 300 miljoen neerleggen (koers nu) wetende dat er dan nog een negatief EV resteert?

Wat er ook gebeurt - binnen de marges van het toelaatbare - aan steun: veel beter dan de laatste emissie gaat het niet worden en bij 1-2 miljard blijft het lapwerk
pakket
0
Precies een jaar terug stond de koers ook 4,07. Ondanks alle tegenslagen hedendaags is de koers gelijk gebleven. Een top prestatie!!
gbakl
2
quote:

pakket schreef op 30 juni 2021 22:21:

Precies een jaar terug stond de koers ook 4,07. Ondanks alle tegenslagen hedendaags is de koers gelijk gebleven. Een top prestatie!!
.
wat een aantoonbaar complete onzin is dit alweer.

vergelijk bovenstaande met Lufthansa of de Amerikaanse carriers of desnoods de Ryanairs, altijd is AF/KLM de
mindere over het afgelopen jaar, en terecht.

en dan kun je roeptoeteren dat de meest afgestrafte de beste herstelkansen heeft (aan onzin geen gebrek) dan
wijs ik op Norwegian Air Shuttle dat maar net uit de faillissementsdreiging aan het opkrabbelen is.
die airline heeft zelfs de afgelopen week zonder kleerscheuren doorstaan als bijna de enige...

keus genoeg maar als je juist AF/KLM blijft promoten dan kun je ook blijven klagen over alle kritiek die je om
de oren krijgt....tot je een keer met iets concreets komt.
NLvalue
2
quote:

Knife Catcher schreef op 30 juni 2021 20:00:

[...]
Met deze tekst had ik je een duimpje gegeven;

- 7 euro gaat het op eigen kracht nooit meer worden (de vijf Euro en zes Euro-roepers zijn ineens van het forum of terug onder een andere alias)
- NOW; dat er mogelijk een lobby komt om NOW voor Q4 in de benen te houden is geen reden vandaag nog een pakweg 4 euro neer te tellen voor een aandeel in een bedrijf met een negatief eigen vermogen en onvermogen om ook maar de rente terug te verdienen
- ik denk dat de meesten het er hier wel over eens zijn dat de overheden AF-KLM in de benen gaan houden; kunnen we het er ook over eens zijn dat de aandeelhouders hier een pak mee gaan betalen naast de belastingbetalers?
- ik gaf een voorbeeld met 3.33 E als uitgiftekoers voor de volgende emissie. Voor de belastingbetaler zou het eerlijker zijn om de nieuwe aandelen uit te geven aan 0.33 E, in feite voortbestaan van AF-KLM als genationaliseerd bedrijf.
- een nieuwe strategische partner: mee eens, altijd rekening mee te houden. Maar welke strateeg gaat voor 10% van het bedrijf 300 miljoen neerleggen (koers nu) wetende dat er dan nog een negatief EV resteert?

Wat er ook gebeurt - binnen de marges van het toelaatbare - aan steun: veel beter dan de laatste emissie gaat het niet worden en bij 1-2 miljard blijft het lapwerk
damn.. een duimpje gemist... :-)

die 0 vs 7 is een beetje bedoeld om te polariseren - een koersdoel van 2 zoals Koerts geeft is "raar" - aan de ene kant (in zijn taxaties) denken dat het bedrijf nog een aantal jaren kopje onder blijft gaan - maar ook denken dat het dan nog op de beurs staat voor 2,50 oid.

Da's voor mij inconsistente logica.

Die 7 is voor mij een scenario waarin (een goede ) crises gebruikt gaat worden om een fundamenteel ander verdienvermogen te creeeren. Analoog aan de transformatie die plaatsgevonden heeft in de luchtvaart in de VS - dat was een chronisch slecht winstgevende business door overcapaciteit, en last had van Southwest. Daar was de afgelopen 10 jaar niks meer van te merken - hun crises was groot genoeg om dingen fundamenteel anders te gaan doen.

In dat scenario vlak ik meer schaalvergroting niet uit, forse uitholling van het route netwerk van nog zwakkere spelers zoals Alitalia, CO2 heffingen die intra europees verkeer of vracht verkeer een ander competitief speelveld geven. En we gaan in dat scenario zien dat long haul slots teruggegeven gaan worden door diverse carriers met fors hogere yields voor de resterende carriers op oligopolie/monpolie bestemmingen. En misschien zelfs wel andere arbeidverhoudingen in Frankrijk, (nah..) En ik zie CHina Eastern als vazal van de nationale belangen.

Als je die toekomst wil vormgeven als strategische investeerder (of dat nou de staat is of iemand anders) dan zijn al de punten over neg eigen vermogen, rente lasten minder relevant - dat zijn gewoon bedrijfseconomische hindernissen om te nemen. Niks meer dan dat.

In het 0 scenario - mee eens dat de aandeel houders gaan bloeden in dat scenario - meedoen aan die emissie is dan niets meer dan de keuze om wel/niet wat extra pijn te lijden op de weg ernaar toe.

Die koers van rond de 4 is natuurlijk raar - het geeft aan dat aandeelhouders met alles dat ze weten ( incl emissie, Now, rentelasten, enz enz) niet naar de uitgang aan het rennen zijn.

Of te wel - de kans dat de uitkomst het 0 of 7 scenario is zien de beleggers (collectief) als ongeveer even groot. En als de markt collectief spreekt.. ga ik daar niet tegenin.
gbakl
0
Ryanair: traffic takes off in June
12:16 02/07/2021
16,405 +0,20 +1,26%
(CercleFinance.com) - The company Ryanair says it carried 5.3 million passengers in June 2021, against just 400,000 passengers in June 2020, in the early stages of the pandemic.

Although the monthly number of passengers is still far from levels before the health crisis, it still shows a sharp recovery in activity over recent months, with Ryanair carrying 1 million passengers in April 2021 and 1.8 million in May 2021
.
opvallend, de lauwe ontvangst van mooie 'groeicijfers' en de juichfactor ontbreekt de laatste tijd in de luchtvaart.
Cacla
0
quote:

gbakl schreef op 2 juli 2021 13:12:

Ryanair: traffic takes off in June
12:16 02/07/2021
16,405 +0,20 +1,26%
(CercleFinance.com) - The company Ryanair says it carried 5.3 million passengers in June 2021, against just 400,000 passengers in June 2020, in the early stages of the pandemic.

Although the monthly number of passengers is still far from levels before the health crisis, it still shows a sharp recovery in activity over recent months, with Ryanair carrying 1 million passengers in April 2021 and 1.8 million in May 2021
.
opvallend, de lauwe ontvangst van mooie 'groeicijfers' en de juichfactor ontbreekt de laatste tijd in de luchtvaart.
Ja en ik snap ook niet dat er nog steeds €15miljard schuld staat op de balans! Dat zal wel een vergissing zijn bij deze mooie groeicijfers in deze sector.
NLvalue
1
quote:

gbakl schreef op 2 juli 2021 13:12:

Ryanair: traffic takes off in June
12:16 02/07/2021
16,405 +0,20 +1,26%
(CercleFinance.com) - The company Ryanair says it carried 5.3 million passengers in June 2021, against just 400,000 passengers in June 2020, in the early stages of the pandemic.

Although the monthly number of passengers is still far from levels before the health crisis, it still shows a sharp recovery in activity over recent months, with Ryanair carrying 1 million passengers in April 2021 and 1.8 million in May 2021
.
opvallend, de lauwe ontvangst van mooie 'groeicijfers' en de juichfactor ontbreekt de laatste tijd in de luchtvaart.
Heb wat piloten en stewardessen in mijn omgeving,.. die juich factor ontbreekt al een tijdje..

Het contrast tussen de diverse markten is nog vrij groot - De VS rapporteert 4th of July weekend travel dat nagenoeg op recordjaar 2019 ligt, Southwest die dubbel tarief betaalt aan flight attendants om de capaciteit rond te krijgen etc.

De volgende IATA update gaat waarschijnlijk vertellen dat het fantastisch gaat in landen met grote interne markten + vracht - en de rest nog steeds zwaar kwakkelend.

Totdat die delta variant naar de achtergrond verdwijnt verwacht ik daarom niet al teveel enthousiasme.

Heb overigens de KLM gesponsord - deze kerst naar Argentinie & Chile, 4x business. Gouden deal.. alleen nog even die code oranje ervan af. No guts no glory..
gbakl
0
Air France-KLM
€4,288 +0,15 (+3,65%)
.
weer eens een dag voor de positivo's (en de daghandelaren...)
.
belasting op kerosine, alsof dat maar iets van de miljarden staatssteun gaat compenseren en alsof andere
landen ook allemaal mee gaan doen...willekeurbeleid dus dat weer opnieuw gecompenseerd moet worden
NLvalue
0
en dan ook nog Heathrow die de laatste terminal weer opengooit en een extra startbaan in gebruik neemt per 15/7... moet niet gekker worden...
[verwijderd]
1
(ABM FN-Dow Jones) Het wereldwijde luchtvrachtvervoer is ook in mei gestegen. Dit meldde brancheorganisatie IATA woensdag.

Er was sprake van een stijging van 9,4 procent ten opzichte van dezelfde maand in 2019. In april ging het echter nog om een stijging van 11,3 procent.

Uitgezonderd Latijns-Amerika was in alle regio's sprake van groei, net als in april. De beladingsgraad kwam in mei uit op 57,2 procent.

De capaciteit lag in mei 9,7 procent lager dan in dezelfde maand in 2019. In april was dit 10,4 procent minder.

IATA sprak woensdag van een aanhoudend traag herstel.

Door: ABM Financial News.

Uitgaande van volume, zal het op omzet gezien de prijzen beter gaan.
Koers reageert er perfect op
[verwijderd]
1
NEDERLAND MOGELIJK ROOD OP ECDC-LIJST: VAKANTIEGANGERS DE DUPE
Arjen Lutgendorff ARJEN LUTGENDORFF · 7 JULI 2021
0

RIVM-baas Jaap van Dissel heeft vandaag tijdens de technische briefing over de ontwikkelingen rondom het coronavirus gezegd dat de kans bestaat dat Nederland door het hoog oplopende aantal besmettingen mogelijk dit weekend op de ECDC-kaart al rood wordt. Dat zou gevolgen hebben voor vakantiegangers.

Het aantal besmettingen per dag is sinds 27 juni jl. flink aan het oplopen, zo is ook te zien in de TravelPro barometer. Wanneer Nederland rood wordt op de ECDC-lijst en mogelijk donkerrood, dan worden Nederlandse reizigers mogelijk geconfronteerd met extra test- en quarantaineverplichtingen.

Van Dissel is van mening dat de ECDC op een andere manier de kleurcodes van landen/gebieden moet gaan bepalen. Nu zou dat op een niet eerlijke manier gaan volgens de RIVM-baas. “Het laatste dat je nu wilt is dat Nederland een andere kleur krijgt dan dat het nu heeft, in verband met de vakantieperiode.”
[verwijderd]
1
Onderzoek: faillissement KLM leidt tot 778 miljoen schade voor reizigers
Door: Henk Hanssen | 30 juni 2021

Uit een nieuw, in opdracht van het kabinet verricht onderzoek blijkt dat een faillissement van KLM tot een enorme schadepost voor reizigers met een los ticket leidt. Retourpassagiers van KLM gaan gemiddeld voor 828 euro het schip in. Voor de reisbranche is het onderzoek aanleiding om opnieuw te pleiten voor een vliegticketgarantiefonds dat passagiers tegen faillissementsschade moet beschermen.

....

Kwestie van tijd voordat ook grote airlines failliet gaan

Grote faillissementen hebben zich vooralsnog niet voorgedaan maar deze zijn haast onvermijdelijk, menen de onderzoekers. ‘Een aantal grote maatschappijen balanceert op de rand van de afgrond of heeft faillissementsbescherming aangevraagd, waaronder Norwegian, Avianca, LATAM en Virgin Atlantic. Naarmate de crisis langer duurt zal de steun van overheden afnemen. Ook banken zullen op een gegeven moment niet langer bereid zijn extra geld te lenen. Het lijkt dan ook een kwestie van tijd voordat er meer maatschappijen failliet gaan.

www.faillissementsdossier.nl/nieuws/2...
NLvalue
0
Dank, KC.

Wat vond je van het nieuwe winter schema - was verrast dat ze zelfs meerdere nieuwe bestemmingen toevoegen - Zanzibar, iemand? gebaseerd op "strong customer demand" Frequentie naar Miami verhogen naar 12x verraste me ook.

Voorsorteren op het omvallen van een aantal zwakke latijns amerikaanse broeders?
3.174 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 ... 155 156 157 158 159 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met uw e-mailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Detail

Vertraagd 16 apr 2024 12:52
Koers 9,240
Verschil +0,026 (+0,28%)
Hoog 9,280
Laag 9,008
Volume 885.693
Volume gemiddeld 1.770.121
Volume gisteren 2.693.226

EU stocks, real time, by Cboe Europe Ltd.; Other, Euronext & US stocks by NYSE & Cboe BZX Exchange, 15 min. delayed
#/^ Index indications calculated real time, zie disclaimer, streaming powered by: Infront